Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Onko teillä ahdistus/masennus pahentunut lääkehoidon alussa?

Vierailija
14.08.2012 |

Aloitin viikko sitten Optipar (paroksetiini) lääkityksen ahdistukseen. Ihan ensimmäiset päivät menivät hyvin, mutta sitten iski mega-ahdistus. Nyt muutaman päivän ajan on ollut kauhea olo: kuristuksen tunnetta, sydämentykytystä, ahdistavia pakkoajatuksia, hulluksi tulemisen pelkoa. Vähän kuin olisi paniikkikohtaus päällä melkein koko ajan. Onneksi ns. normaalejakin hetkiä päivän mittaan on. Kaiken kaikkiaan kuitenkin tuntuu, etten oikein ole edes oma itseni.

Johtuuko tämä lääkkeestä, vai olenko minä ihan seko ja toivoton tapaus? Tuntuu että netissä tulee vastaa vain positiivisia kokemuksia lääkkeistä. :((

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus mulla paheni , lääkkeenä Cipralex. Kolmisen viikkoa meni ennenkuin lääke alkoi auttaa ja ahdistus poistui. Tuon kolmen viikon ajan käytin bentsoja tarvittaessa.

Vierailija
22/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin Optiparia 3 viikkoa ja ahdistus vain paheni. Oikeastaan olin ahdistunut sen takia etten tuntenut enää mitään tunteita normaalisti. Ruokakin maistui puulta. Vuosien aikana kokeilussa on ollut monenlaisia lääkkeitä (venlafaxin, brintellix, seronil, valdoxan, optipar) ja voin jo sanoa et kaikki lääkkeet on täyttä kuraa. Turruttaa ja siten muka parantaa mut haittavaikutukset yleensä suuremmat kun "hyödyt". Oikeanlaiset ystävät, perhe, terapia, ja terveelliset elämäntavat on se pohja hyvälle mielenterveydelle. Sit jos työskentelet väärällä alalla (niinku mä tein muutaman vuoden) ni kannattaa uskaltaa lähtee hakemaan sopivampaa työtä. Sellasta mikä haastaa sopivasti ja missä pääsee toteuttaa itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kirottua myrkkyä nimeltä Optipar myydään yhä edelleenkin, Herran vuonna 2021. Käytin sitä pitkään ja vieroitus oli vaikea. Jo pelkkä Optipar-nimen kuuleminen nostaa niskakarvat pystyyn. Pysykää hyvät ihmiset erossa ko. valmisteesta! Jos tämä valmiste toimii juuri Sinulla, eikä aiheuta sivuvaikutuksia/vieroitusoireita, kiitä onneasi. Me muut emme välttämättä ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
24/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin lääkäri, psykiatrinen sairaanhoitaja ja sosiaalityöntekijä sanoneet jokainen että pelkkä lääke ei ketään paranna, auttaa pahimman yli tarvittaessa. Ja tosiaan tuo että 4 viikkoa kannattaa/tarvii ottaa ennen kuin vaikutus alkaa. Tämän jälkeen voi varautua lääkettä käyttämään jopa vuoden. Toki jos masennus pitkittyy, niin varmaankin parempi ottaa lääkettä se pieni määrä mikäli sopiva löytyy. 

Vierailija
25/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Optipar 20mg yli 15 vuotta. Lääke mahdollistaa elämisen ja työelämän. Olen 2x yrittänyt lopettaa, mutta en kykene siihen. Haittavaikutuksia lääkkeestä ei minulla ole.

Jos en olisi löytänyt tätä lääkettä, olisin kai syrjäytynyt ja masentunut lopullisesti. Nyt elän normaalia ja tyytyväistä elämää.

Kaikille tämä lääke ei toimi!

Vierailija
26/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa miten aivopestyjä ihmiset ovat. En epäile etteikö lääkkeet voisi vaikka pelastaa jonkun henkeä tai muuttaa ihmisen vähintään toimintakyvylliseksi että pääsee eteenpäin, mutta ihan oikeastikko luulelle että nappeja naamaan vaan niin kaikki parantuu?

Näköjään terapiakin on jonkun mielestä turhaa samalla kun ei edes tiedä että kaikki terapia ei ole samanlaista. Huoh.

Masennus ei ole sama kuin flunssa, syöpä tai hiivasieni. Tunteita ei paranneta pelkästään lääkkeellä.

Ei mutta se lääke auttaa silti. Ei kipulääkkeet paranna tuki- ja liikuntaelinsairauksiakaan, mutta ne auttaa siihen että pystyy liikuntaan joka puolestaan auttaa sairauteen. Masennuslääkkeet auttavat siihen henkiseen kipuun niin että masentunut kykenee niihin toimiin joiden avulla hän voi päästä parempaan olotilaan (terapia, elämän isojen stressitekijöiden poisto, terveen itsekkyyden opettelu, jne.).

Flunssalääkkeetkään eivät paranna tautia, ne vaan lievittävät oireita niin että olo ei ole ihan sietämätön sillä välin kun elimistö taistelee virusta vastaan. Sama ahdistuslääkkeiden kanssa. Mielellä on omat korjausmekanisminsa, mutta se että ne pääsevät käyntiin, tarvitsee usein akuuttien oireiden poistoa, johon lääkkeet auttavat.

Ap, tsemppiä jaksamaan ensimmäiset viikot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan