Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (13204)
Joo, kuulostaa todella estyneeltä että omien vanhempien seurassa pitää piilotella kyynelten valumista :(. Hyvä myös jos vihdoin tässä kohtaa tajuaa että roolit vanhempien kanssa ovat todella vaihtuneet, ja hänen pitäisi nyt olla se "huoltaja", joka tajuaa, ettei heti uuvuttavan matkapäivän jälkeen (tai muutenkaan) lähdetä liian pitkille kävelylenkeille. Ilmeisesti myös paikallisten ystävällisyys (etenkin vanhempia ihmisiä kohtaan) tulee vähän uutena asiana Virvelle, toivottavasti ei täysin sinisilmäisesti sokaistu nyt siitäkin.
Edelleen sitä mieltä että tästä voi tulla Virven tähänastisen elämän opettavaisin kokemus. Tuskin hän on tätä ennen ikinä ollut (työelämää lukuunottamatta) vastuussa mistään muusta kuin vain ja ainoastaan itsestään. Nyt jo sanookin ettei ymmärrä "miten te muut pärjäätte lasten kanssa". 🤭
Miksi pitää toistella sitä kuinka paljon huolehtii vanhemmistaan ja sielä sillä sävyllä, että jotenkin uhrautuu tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää toistella sitä kuinka paljon huolehtii vanhemmistaan ja sielä sillä sävyllä, että jotenkin uhrautuu tämän takia.
Koska tämä on Virvelle poikkeuksellista toimintaa ja uhraus. Eihän ole vuosikausiin pitänyt huolta kuin omista asioistaan ja hyvinvoinnistaan. Pitikö edes yhteyttä vanhempiinsa vai seurasivatko hekin tyttärensä elämää instan kautta?
Ehkä nyt ollaan Virven taivaassa kun on rullatuolia ja mummokärryä ja vanhoja ihmisiä auttamassa, sekä saa nyt elää ja liikkua aivan aitojen eläkeläisten tahtiin. 😊
Jotenkin niin ristiriitaista että V joka ei ikinä itse halua ottaa kontaktia tai tutustua uusiin ihmisiin (muillahan on enimmäkseen ihan hirveän tylsät jutut) on kaikkialla reissatessaan kuitenkin aina aivan liekeissä iltaisesta ihmispaljoudesta rannoilla ja rantabulevardeilla. Onhan hän kyllä selittänyt sitä miten rakastaa olla yksin ihmisjoukossa ja suurkaupunkien vilinässä, mutta tulee (taas kerran) vaan niin välineellinen olo; ihmisiä suunnilleen inhoava V nauttii heistä kyllä silloin, kun he luovat juuri oikeanlaista elävyyttä, atmosfääriä ja äänimaailmaa yökukkujan iltakävelyille 🙄
Ja montahan kymmentä kertaa mummo- ja pappaporukoita tullaan vielä rakastamaan saman 🤭-emojin kera, huoh.
Että korpeaa toi Virven halpiskenkien ostelu ja hajoamisten fiilistely. Kai se sitten halpisvaikuttajuutta on, että ostetaan vuodessa monta paria mahdollisimman halpoja kenkiä, jotka sitten hajoavat muutaman kk käytöllä. Mitään minimalistista tai kestävää tossa ei kyllä ole. En voi tajuta että ihminen jolla olisi varaa kunnon kenkiin (ja joka vielä kävelee julmetusti päivittäin) ostaa huvikseen jotain huonolaatuisia halpiskenkiä. No, mahdollistaa toki näin itselleen sen jatkuvan shoppailun.
Eiköhän äippä osta Virvelle uuden lenkkarit tai lainaa omiaan... 😆 Joita voi sitten kätevästi säilyttää äipän matkalaukussa!
"Arjen luksusta asua taloudessa, jossa käytetään maitoa", jotta saa kahviinsa maitoa!!! Itsehän sitä ei ole voinut ostaa, koska.....? Sitä ei saa punalaputettuna? Anna mun kaikki kestää.
Virve on iloinen kun asuu nyt taloudessa jossa käytetään maitoa, sillä se tarkoittaa että Virve saa kahviinsa "tilkan maitoa". Eli kun mamma maksaa niin kyllä siitä Virvelle pikkutilkka maitoa joutaa.
Ja aiemmin kehui olevansa ihmisbiojäteastia, joka syö vanhempien tähteet. Sitä aiemmin oli tietysti selitelty miten ruokatottumukset ja -ajat on niin erilaisia, että pitää olla omat ruuat. Ruuat taitaa kelvata, mutta ei kuluihin osallistuminen.
”Arjen luksusta on asua taloudessa, jossa käytetään maitoa.”
Mitenkäs ne maitopolvet?
Siis liotteleeko se ittelleen teet vanhempien jo käyttämistä pusseista? On kyllä (viimeistään nyt) ihan sairaalloiseksi mennyt ton piheyden kanssa, samoin kuin tuo maitotilkka-asia. Ja tosiaan aiemmin puhui ettei voi vanhempien kanssa sanoja ruokia syödä kun heillä epäterveellisempi (tms) ruokavalio, mutta näemmä itse voi vetää Pandan lakritsia ja vanhempien tähteitä silti.
Vierailija kirjoitti:
”Arjen luksusta on asua taloudessa, jossa käytetään maitoa.”
Mitenkäs ne maitopolvet?
Ennen juotiin vain motillinen aamukahvia, jota namipalana lämmitettiin kolmeen kertaan uudelleen mikrossa ja nautiskeltiin koko päivä. Sitten siitä luovuttiin kun piti itse maksaa, Suomessa juotiin jonkun tuomia juttuja.
Nyt jumankauta juodaan kahvia sekä aamulla että iltapäivällä, siihen laitetaan maitoa ja lisäksi samana päivänä vielä juodaan teetäkin! 😂 Ja vielä villimpää porvarillista törsäilyä ilmenee: Virve ostaa mamin ruokalaskuun Lidlin valmiita kylmiä kahvijuomia ja postaa niistä kuvia rannalla tyyliin investoin itselleni kahvilasta jäälaten. 😂
Elämä vanhempien peräkammarissa on selkeästi high lifea. Lauantaina oli saatu karkkipussikin.
En ymmärrä logiikkaa siinä, ettei raaskita ostaa itselle esim. sitä teepakettia, joka maksaa sen 1-2 e ruokakaupassa, ja josta juo aika monta kuppia teetä. Mutta samaan aikaan raaskitaan ostaa se reilun euron lakupussi kuitenkin 🤯 Ravintoarvot ja itsensä rakastaminen terveellisellä ruualla - todellakin.
Joo, se on jännä muuten miten ihmisillä välillä menee nää hintajutut. Mulla on usein töissä välipalana hedelmiä, yksi työkaveri joskus kommentoi että hän ei raaski ostaa kun ovat niin kalliita. Hänellä on kuitenkin usein sitten karkkia tms, suunnilleen samalla hinnalla kuin ne mun hedelmät 🤷 Toinen joskus kommentoi mun "kallista" teetä, mutta vähemmän se maksaa per annos kuin hänen energiajuomat.
Ikävää että Virve jakaa vanhempiensa terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on jännä muuten miten ihmisillä välillä menee nää hintajutut. Mulla on usein töissä välipalana hedelmiä, yksi työkaveri joskus kommentoi että hän ei raaski ostaa kun ovat niin kalliita. Hänellä on kuitenkin usein sitten karkkia tms, suunnilleen samalla hinnalla kuin ne mun hedelmät 🤷 Toinen joskus kommentoi mun "kallista" teetä, mutta vähemmän se maksaa per annos kuin hänen energiajuomat.
Mä tunnistan itseni tuosta hedelmäjutusta. Syy lienee siinä, että en vain arvosta tarpeeksi hedelmiä. Ovathan ne sesongissa ollessaan ihan hyvänmakaisia, mutta ne eivät koskaan herätä mussa samanlaista "pakko saada" -himoa kuin karkit. Ajattelen myös oudosti, että hedelmät ikään kuin tulevat normaalin ruuan päälle, ja ovat siksi "ylimääräinen" kuluerä. Karkki taas on ihana palkinto, johon viitsii kuluttaa roponsa.
Ei logiikkaa, tiiän, mutta ajattelin avata ajatusmallia.
Mitäköhän Virve ostaa jaettavaksi kimppatalouteen? Liikeneeköhän 2 kilosta kiivejä muutama kuorellinen lohko vanhemmillekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnistan itseni tuosta hedelmäjutusta. Syy lienee siinä, että en vain arvosta tarpeeksi hedelmiä. Ovathan ne sesongissa ollessaan ihan hyvänmakaisia, mutta ne eivät koskaan herätä mussa samanlaista "pakko saada" -himoa kuin karkit. Ajattelen myös oudosti, että hedelmät ikään kuin tulevat normaalin ruuan päälle, ja ovat siksi "ylimääräinen" kuluerä. Karkki taas on ihana palkinto, johon viitsii kuluttaa roponsa.
Ei logiikkaa, tiiän, mutta ajattelin avata ajatusmallia.
Tähän tyyliin varmasti Virvekin ajattelee kun joku sanoi miten raaskii ostaa karkkia mutta ei teepakettia josta saa monta kertaa! Ihmiset vaan arvottavat asiat eri tavalla, Virvestä on kiva juoda teetä, mutta ei niin kiva että itse maksaisi siitä. Karkki taas on sen verran hyvää että siitä on valmis joskus maksamaan.
Voi tuota Virveä. Mietin että onkohan osa näistä omista sankaruus- yms. jutuista ihan vaan sitä, että Virvelle on vaikeaa ilmaista tunteitaan, tai ihan on oppinut ettei mitään ikäviä tunteita saa näyttää ja yrittää siksi peitellä niitä? Ja sitten kerrotaan tarina niin että asia saa toisenlaisen asun?
Virven (monessa asiassa aika rajallisella) elämänkokemuksella oman äidin näkeminen vertavuotavana on selvästi säikäyttänyt ja huolestuttanut, sehän on täysin normaalia ja ymmärrettävää. Kyllä siellä sairaalassa voi ihan avoimesti tunteitansa näyttää ja itkeä, ei niitä tunteita tarvitse piilotella kuten Virve kertoo kyyneleitään peitelleen monessa kohdassa. Ja on ihan ymmärrettävää että tilanteessa on tuntenut itsensä avuttomaksi, paikallisethan ne oli soittaneet ambulanssin ja ohjanneet sen paikalle ja joutuneet vielä rauhoittelemaan Virveä. Ja senkin voi sanoa ihan ääneen. Alkuunhan Virve kertoi nimenomaan saman tarinan jossa hän oli se sankari ja osannut sitä ja tätä. 😆 Mutta on ihan tavanomaista, ettei yllättävässä tilanteessa osaa toimia järkevällä tavalla vaan alitajunta jää miettimään sitä ja tarjoaa oikean ratkaisun kaksi päivää myöhemmin. Kyllä, käännössovellus olisi ratkaissut todella monta asiaa. 😁