Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (8908)

Vierailija
8661/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiväthän nuo ole lähelläkään mitään siilimallista tukkaa, ainakaan vielä. Mutta muuten totta, tiedän myös tapauksia joissa kaapistatulon rytäkässä alkavat hiukset lyhentyä. 

Vierailija
8662/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oma ulkonäkö alkoi kiinnostaa vasta näiden uusien ihastusten myötä? Mahtaa ex-miestä tympiä, vaimo vedellyt vuosia menemään melko rähjäisissä kamppeissa ilman meikkiä, kunnes ihastuu toiseen ja siinä vaiheessa löytyykin taas se viehättävä naisellisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8663/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa koko ajan enemmän tuo sinisilmäisyys, jossain määrin on tietysti hyväkin että raha-asioista voidaan puhua avoimesti, mutta tilien saldojen esittely instassa ei hyvä. Toivottavasti tosiaan pysyy turvassa. 

Vierailija
8664/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamisesta mitään tietämättömänä ihmettelen että miten helvetisti Virve on sitä duunia paiskinut ennen töistä pois jättäytymistään että on saanut sellaisen alkupääoman kerrytettyä että on voinut nyt vuosikausia jo elellä kuten elää?

Ihan suunnattoman pihisti toki elettiin jo Tukholmassa, jopa sairaalloisen jos ne täällä kerrotut kosteusvaurion aiheuttamiset minitalolle jne pitää paikkansa, mutta silti. Tuskin ne Virven palkkatyöt mitään kovin kovapalkkaisia olivat? Ja harvalle toki tuo Virven viime vuosien elintaso Aasiassa vastaa sitä hänen kuvaamaansa "mukavaa". Ehkä on kuitenkin näistä rahajutuista enemmän kartalla kuin monista muista asioista.

Vierailija
8665/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans mietin tota miten "helvetisti" muka töitä paiskittu... kai sit niitä affiliate linkkejä lisäili yhteen aikaan ja sai siitäkin rahaa vähintään joitakin satasia kuukaudessa. Virven tosin pitää nyt vähän varmaan rajoittaa shoppailuaan ja palata budjettielämiseen jotta vuosikustannukset pysyy siitä 10k euron alapuolella. Kulut muutenkin varmaan hieman nousevat kun ei ole miestä jakamassa kuluja. Ellei sitten ole jo toinen jakaja tiedossa.

Virve on vihjaillut että seuraavaksi tulee joku yllättävä ja vähän hankala vaihe käydä läpi, meneeköhän tosiaan piipahtamaan Ruotsissa/Suomessa? Vähän haastava ilmasto hänelle jos tammikuussa joutuu käymään. Nythän juuri sanoi että tarvitsi lämpimämpää vaatetusta, uutta pörröpaitaa hivellessään.

Vierailija
8666/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oma ulkonäkö alkoi kiinnostaa vasta näiden uusien ihastusten myötä? Mahtaa ex-miestä tympiä, vaimo vedellyt vuosia menemään melko rähjäisissä kamppeissa ilman meikkiä, kunnes ihastuu toiseen ja siinä vaiheessa löytyykin taas se viehättävä naisellisuus. 

Täällähän on ollut spekulaatiota masennuksesta yms. Itse kun voin henkisesti tosi huonosti ei ulkonäkö jaksanut kiinnostaa, tai siis tavallaan kiinnosti mutta ei ollut energiaa tehdä sen eteen juuri mitään. Sitten kun olo parani, niin aloin pitää parempaa huolta itsestäni (elintavat, mutta myös esim meikkaaminen). Et jos jotain jotain tällaista on ollut (huom en tiedä onko), niin voisi selittää osan. Huonosti voivana ei välttämättä myöskään jaksa tehdä ratkaisuja parisuhteen jatkumisesta, vaikka jotain epäilyksiä olisikin.

Mutta kuten sanoin, tämä on spekulointia kun ei minulla ole mitään varmaa ti toa Virven henkisestä tilasta ennen tai nyt.

Vierailija
8667/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos nyt haluaa uskoa noihin fem/mask energioihin niin miksi OI MIKSI feminiinisyys typistyy meikkaamiseen, hiusten laittamiseen, naisellisiin vaatteisiin, pehmeyteen ja tunteiden näyttämiseen?? No ei ollut kovin yllättävä hurahdus tämä, eikä yllätä sekään että kauheasti pitää puolustella etten todellakaan ole muuttunut pinnalliseksi ja itsekkääksi vaan tutustun vaan feminiiniseen energiaan...

Virve on taas valikoinut rusinat pullasta, ilmaus mitä Virve itse käyttää. Tähän feminiiniseen energiaan kuuluu luovuuden korostaminen ja kaikkinaisen muista huolehtimisen ja hoivaamisen arvostaminen. Ajatuksena on siis myös arvostaa ja kunnioittaa sitä kaikkea feminiinistä työtä jota monesti pidetään itsestänselvänä ilmaistyönä. 

Tästä yhteydestä Virve on nyt skipannut sen lapsista, sairaista ja vanhuksista huolehtimisen, siivoamisen ja järjestelyn, kauneuden levittämisen ympäristöön sisustamalla ja kukkia asettelemalla, ruuanvalmistuksen ja leipomisen, ateriasuunnittelun, omasta ja toisten terveydestä huolehtimisen, mitä näitä nyt on ja keskittyy muista ja ympäristöstä huolehtimisen sijaan ihailemaan ulkonäköänsä.

Vierailija
8668/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans mietin tota miten "helvetisti" muka töitä paiskittu... kai sit niitä affiliate linkkejä lisäili yhteen aikaan ja sai siitäkin rahaa vähintään joitakin satasia kuukaudessa. Virven tosin pitää nyt vähän varmaan rajoittaa shoppailuaan ja palata budjettielämiseen jotta vuosikustannukset pysyy siitä 10k euron alapuolella. Kulut muutenkin varmaan hieman nousevat kun ei ole miestä jakamassa kuluja. Ellei sitten ole jo toinen jakaja tiedossa.

Virve on vihjaillut että seuraavaksi tulee joku yllättävä ja vähän hankala vaihe käydä läpi, meneeköhän tosiaan piipahtamaan Ruotsissa/Suomessa? Vähän haastava ilmasto hänelle jos tammikuussa joutuu käymään. Nythän juuri sanoi että tarvitsi lämpimämpää vaatetusta, uutta pörröpaitaa hivellessään.

Minä ainakin olen aina olettanut, että Virven vanhemmat ovat aikoinaan kieltäytyneet perinnöstä, jolloin se on ohjattu Virven ja veljensä hyväksi. Virven palkkatulothan olivat kokoaikatyössä maajohtajana noin 2000 € kuussa ja osa-aikaisena noin 1400 €. Hiemanhan nämä yllättivät, kun Virve asiasta kertoi kun oli ensin leikkinyt jotain bossladya. 

Virvellähän oli monta vuotta hyvin kurinalainen pienen budjetti, ja joka päivä lounaaksi ostettiin tavaratalosta yksi banaani ja yksi purkkijugurtti. Sitten yhtäkkiä alkoi tämä leveämpi elämäntyyli kaukomatkoineen, Hermes-koruineen, kymppitonnien käsilaukkukokoelmineen ja Virve alkoi omalla rahalla haalimaan kosmetiikkaa. Tällöin Virve kirjoitti myös kirjansa, joka sitten myöhemmin paljastui käytännössä omakustanteeksi eli Virve joutui itse ostamaan tuhansia kappaleita omaa kirjaansa ja maksoi siitä varmasti tyyliin 20 000 euroa. Toivottavasti sai ainakin enimmät omista rahoistaan takaisin tuossa projektissa. 

Vierailija
8669/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen aina olettanut, että Virven vanhemmat ovat aikoinaan kieltäytyneet perinnöstä, jolloin se on ohjattu

Tää kävi mielessä et oisko tänkin "rikastuminen on helppoa kun on tahdonvoimaa" -tarinan takana sittenkin ihan vain se perinteinen perintö :). En tosiaan ite oo seurannut Virveä juuri silloin kun oli tää sijoitusbuumi meneillään, niin en tunne tarinaa. Mut lähes aina kaikki HS unelmakoti jne jututkin paljastuvat sellaisiksi että on rikkaat vanhemmat, oma isä tms ollut ilmaisena urakoitsijana 2v ja itse sitten lähinnä valittu tapetit ja sisustusesineet tähän "itse rakennettuun unelmaan". Jos kk-palkka on ollut luokkaa 2000e niin hurjalta tuntuu että siitä olisi muutamassa vuodessa säästetty koko sijoituspotti.

Vierailija
8670/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven tukka oli kuulemma pitkänä luonnostaan suora, mutta nyt lyhennettynä se muuttuikin yhdessä yössä laineikkaaksi luonnonkiharaksi :D. Näinhän nää asiat toimii kun tarpeeksi uskoo 🥴

Vierailija
8671/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen aina olettanut, että Virven vanhemmat ovat aikoinaan kieltäytyneet perinnöstä, jolloin se on ohjattu

Virven instan highlighteissa sanotaan, että maajohtaja-aikana hänen suurin tulonlähteensä oli blogin affeliate-linkit. Eli jos maajohtajana sai pari tonnia, niin sitten kokonaistulot olivat vähintään 4000 euroa kuussa. 

Samaten highliteissa sanoo, että aloitti sijoittamisen 80 000 eurolla vuonna 2020. Voi toki olla perintö, mutta ei toi nyt aivan mahdoton sunma ole säästääkään. Virve on kai nyt noin 39-vuotias(?) ja tehnyt töitä kaksikymppisestä asti. Jos ajatellaan, että hän 14 vuodessa säästänyt nuo rahat, se on keskimäärin 480 e kuussa säästöön.

Vierailija
8672/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko tässä nyt siitä korealainen ihonhoito -kirjasta?

Vierailija
8673/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihat ja kananmunat

39 kananmunaa

500 broilerin jauhelihaa

200 g leikettä

1 pakkaus meetwurstia

^ onhan sitä rahaa säästynyt (ja samalla hommattu raudanpuute) kun tuossa on vuodelta 2021 esimerkkimäärä kuukauden aikana kahdelle(!) ihmiselle ostetuista lihoista ja kananmunista 😮. Proteiinia runsaammin sisältävistä ruoka-aineista oli listattuna myös 400g marinoitua tofua, ja toki paljon papuja (koska ne ovat halpoja). Tämän lisäksi lähinnä todella suuria määriä kasviksia, juureksia, hedelmiä, nuudelia ja pastaa jne. No, toisaalta Virve on ainakin ollut pihiyttään edelläkävijä planetaarisessa ruokavaliossa, mutta kyllä tuon listauksensa perusteella proteiinin saanti on jäänyt melko pieneksi.

Vierailija
8674/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven blogista myöskin (eli ehkä ne rahat on olleet tosiaan itse tienattuja):

En minäkään ole kehdannut avoimesti huudella, että minulla on itseasiassa talous hyvin hallussa. Ennen Ruotsiin muuttoani olin yhdeksän vuoden työelämän aikana saanut  tileilleni kasaan parinkymmenen tonnin puskurin turvatakseni elämäni ja kaikki ne neljä vuotta, kun tein Ruotsissa päivätöitä säästin palkastani keskituloisena joka kuukausi keskimäärin tuhat euroa, jotta rahasta ei tarvitsisi huolehtia tai pitäisi miettiä, koska palkkapäivä on.

Periaatteessa nuo ovat asioita, joista pitäisi järjellä ajateltuna olla hemmetin ylpeä, sillä olen itse tehnyt töitä jokaisen euroni eteen ja säästänyt ne tunnollisesti. Silti se on asia, jota pitää salailla. Siitä ei sovi puhua, koska aina jollekin muulle tulee paha mieli, koska joku muu ei ole ollut keskituloinen, yhtä terve ja lapseton tai mitä tahansa sellaista, mitä juuri minä, kuitenkin varsin tavallinen ihminen olen ollut.

Vierailija
8675/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven instan highlighteissa sanotaan, että maajohtaja-aikana hänen suurin tulonlähteensä oli blogin affeliate-linkit. Eli jos maajohtajana sai pari tonnia, niin sitten kokonaistulot olivat vähintään 4000 euroa kuussa. 

Virve itse kertoi myös jossain kohtaa tienaavansa kymppitonnien kuussa. 😁 Nämä aina vaihtelee niin kovasti aina kerrottavan tarinan mukaan. Virve tykkäsi myös larpata jotain ihme ryysyistä rikkauteen -tarinaa. Oli aika tympeää settiä köyhästä lapsuudesta, kun itse asiassa Virve tulee hyvin keskiluokkaisesta perheestä. Vanhempansa olivat opettaja ja pankkitoimihenkilö, Virve on kasvanut tilavassa omistusasunnossa pääkaupunkiseudulla ja vanhemmat ovat joka vuosi vieneet pesueensa silloin nykyistä paljon kalliimmille etelänmatkoille jne. Jos tuo on jotain köyhyyttä niin valtaosa suomalaisista on tosiaan kasvanut tosi köyhyydessä. 

Vierailija
8676/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutaanko tässä nyt siitä korealainen ihonhoito -kirjasta?

Puhutaan just siitä Virven kirjoittamasta ihonhoito-oppaasta. Virve puhui aina kustannussopimuksestaan. Myöhemmin paljastui, että kustannussopimus oli sellainen että Virven piti ostaa tuhansia kappaleita omaa kirjaansa. Sitä kirjaa myytiin vuosia Elevenin nettikaupassakin. 

Kustantajalle kirjan painaminen maksaa nykyään kovakantisena jotain 10-20 euron väliltä. Eli jos kirja maksaa vaikkapa 12 € kappaleelta niin tuhat kappaletta maksaa 12 000 €. Varmaan kirjan julkaisun aikaan nuo hinnat olivat edullisempia. Tosin Virven kirja oli vissiin värillinen, mikä nostaa hintaa. 

Kirjan kustantamisessa hintaa tuo myös editointi ja oikoluku, kannen suunnittelu, formatoinri ja sitten vielä muutama kymppi virallisia kuluja. Näistä kustannukset nykyaikana olisivatjitain 1200-5000 euron väliltä. 

Tarkemmin Virve ei diiliänsä avannut, mutta varmasti oli useamman kymppitonnien rahallinen satsaus tuo kirja Virvelle. 

Vierailija
8677/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven tukka oli kuulemma pitkänä luonnostaan suora, mutta nyt lyhennettynä se muuttuikin yhdessä yössä laineikkaaksi luonnonkiharaksi :D. Näinhän nää asiat toimii kun tarpeeksi uskoo 🥴

Kaikista Virven jutuista just tuo varmaan onkin totta. Eli kun hiukset ovat pitkät niin kyllähän se kihara tai taipuisuus suoristuu, kun painava hius roikkuu maata kohti. Mitä lyhyemmäksi hiukset leikkaa, sitä enemmän hiukset jaksavat vastustaa painovoimaa. 😁

Virvellä on myös ollut blondauksesta turvonneet hiukset, ja nyt kun jäljelle jää enemmän käsittelemätöntä luonnonhiusta, se käyttäytyy eri tavalla kuin blondattu hius. 

Mutta joo, tähänkään ei nyt mitään maagista ajattelua tarvita. 😎

Vierailija
8678/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Affiliate-linkit yleensä toimivat niin, että niistä saa korvausta jos lukija klikkaa linkkiä ja sen jälkeen ostaa kyseisen tuotteen kilkatulya verkkosivulta (tai diilistä riippuen jotain samalta brändiltä samalta verkkosivuilta) vuorokauden tai viikon sisällä linkin klikkaamisesta. Pelkistä klikkauksista ei yleensä makseta mitään. 

Maksettava korvaus voisi olla kosmetiikassa 5 % tuotteen myyntihinnasta. Siis 100 eurosta myyntiä tulisi Virvelle viisi euroa, tuhannesta eurosta 50 euroa. Viiden tonnin kuukausitienestiin tarvittaisiin 100 000 euroa myyntiä kuussa, 1,2 miljoonaa euroa vuodessa. 

Suomessa keskimääräinen suomalainen käyttää 205 euroa vuodessa kosmetiikkaan. 

Vierailija
8679/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Virve on aloittanut sijoittamisen 2020, ainakin osittain laittanut rahastoihin koronakuopassa, niin kyllähän ihan jo se 80 000 euroakin on siitä noussut veikkaisin että vähintään 200 000 euroon. 

Vierailija
8680/8908 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista Virven jutuista just tuo varmaan onkin totta. Eli kun hiukset ovat pitkät niin kyllähän se kihara tai taipuisuus suoristuu, kun painava hius roikkuu maata kohti. Mitä lyhyemmäksi hiukset leikkaa, sitä enemmän hiukset jaksavat vastustaa painovoimaa. 😁

Virvellä on myös ollut blondauksesta turvonneet hiukset, ja nyt kun jäljelle jää enemmän käsittelemätöntä luonnonhiusta, se käyttäytyy eri tavalla kuin blondattu hius. 

Mutta joo, tähänkään ei nyt mitään maagista ajattelua tarvita. 😎

Kai Virve on myös hiuksiaan suoristanut? Itellä luonnonkihara tukka ja kyllä se ihan yhtälailla on kihartunut niin pitkänä kuin lyhyenäkin, mutta olkoon miten on 🤷. Nuo voimakkaat käsittelyt kuten blondaukset voinevat ehkä vaikuttaa, itsellä tosin kihartunut blondattunakin yhtä lailla. Virve on vaan niin spesiaali!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan