Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7409)

Vierailija
821/7409 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan Virve konmarittanut myös kaverinsa? Instastoryt ovat melkoista viihdettä. Odotan innolla miten Virveltä sujuu joka iltainen ihon viitoispuhdistus minimalistisessa reppureissussa vai onko ihonpuhdistus kymmenellä eri tuotteella jo mennyttä aikaa.

Mä odotin sitä Aasian reissua ihan siksi, että olisin halunnut nähdä Virven reppureissaamassa kaatosateessa, tukka rasvaisena ja omassa värissä, ilman välineitä ja aineita. Ilman meikkiä, ilman heleyttäviä ja kosteuttavia tuotteita, ilman ripsiseerumia. Ihan vaan hammasharjan kanssa raahustaen hikisenä. Ja syömässä mitä sattuu löytymään. Sietämässä tungosta ja ihmismassoja. Sietämässä hiljaisuutta ja ilman kännykän virtaa ja selfhelppiä luureissa. Sietämässä sitä miestä siinä vierellä, joka tekee jotain väärin.

Se olisi voinut olla mahtava reissu!

Vierailija
822/7409 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Virvellä yhtään ystävää? Hän kirjoittaa blogissaan, että jos saisi tietää pian kuolevansa, niin ei katuisi sitä ettei ole viettänyt aikaa muiden ihmisten kanssa vaan katuisi ennemmin sitä, ettei saanut kirjaansa kirjoitettua.

Ymmärtäisin tuon, jos kyseessä olisi joku Tractatus, mutta kun kirja liittyy kosmetiikkaan niin en tiedä.

😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/7409 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotin sitä Aasian reissua ihan siksi, että olisin halunnut nähdä Virven reppureissaamassa kaatosateessa, tukka rasvaisena ja omassa värissä, ilman välineitä ja aineita. Ilman meikkiä, ilman heleyttäviä ja kosteuttavia tuotteita, ilman ripsiseerumia. Ihan vaan hammasharjan kanssa raahustaen hikisenä. Ja syömässä mitä sattuu löytymään. Sietämässä tungosta ja ihmismassoja. Sietämässä hiljaisuutta ja ilman kännykän virtaa ja selfhelppiä luureissa. Sietämässä sitä miestä siinä vierellä, joka tekee jotain väärin.

Se olisi voinut olla mahtava reissu!

Äläs nyt kuule, nyt hän on luopumassa meikkaamisesta kokonaan. Aika kauas on tultu blogin alkuajoista! 😱

Vierailija
824/7409 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua. Virve on tosiaan kirjoittanut blogiinsa taas kerran uskomattoman pitkäksi venähtäneen lässytyksen siitä, kuinka hän on nyt keksinyt lopettaa meikkaamisen. Taisi olla vasta toissapäivänä, kun hän valitteli instassa kuinka hänen täytyy päästä ensi sijassa puuteriostoksille, koska naama kiiltelee liikaa pelkän meikkivoiteen kanssa. Nyt sitten onkin päätynyt siihen, että ei tarvitse meikata enää ollenkaan ja että hän on meikannut vääristä syistä.

Käyköhän Virven mielessä edes ohimenevästi se, että miten hölmön ja epäammattimaisen kuvan hän antaa itsestään. Itse en ainakaan ottaisi minkään alan vinkkejä vastaan "asiantuntijalta", joka on kuin tuuliviiri ja joka ihan pokkana kumoaa omat aikaisemmat totuutensa kilometrien pituisilla seuraajien älykkyyttä aliarvioivilla jaarittelupostauksilla.

Seuraavaksi vuorossa postaus aiheesta "Luovuin turhista ihonhoitotuotteista! Tajusin, että kymmenosainen ihonhoitorutiini olikin minulle vain tapa kuluttaa aikaa eikä sitä, mitä ihoni oikeasti tarvitsee."

Vierailija
825/7409 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen aikuislukiossa juuri nyt kemian ekaa kurssia ja jotkut asiat ovat kyllä melko vaikeita. Kemia oli minulle peruskoulussakin se vaikein aine.

Vierailija
826/7409 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko väärin että ei ole kauankaan aikaa siitä kun Virve päti instassa siitä, että hän meikkaa aina, myös silloin kun on koko päivän yksin kotona? Koska haluaa tuntea olevansa freesi ja huoliteltu ja koska ilman meikkiä tuntee olonsa valjuksi. Ja että hän suosittelee edes kulmien ja huulien päivittäistä laittoa kaikille, koska tällöin saa pirteyttä ja ryhtiä olemuksensa.

Vai olisiko tämä meikittömyys kuitenkin luonteva jatko-osa töistä poisjäämisen (potkujen?) jälkeen alkanutta rajua nuukailu- ja minimalismibuumia, joka tärkein ponsi taitaakin olla siinä, että tilillä ei olekaan niin paljon katetta kuin Virve haluaa antaa ymmärtää. Meikitkin kun maksaa ja koska ei kehtaa myöntää, että rahat on loppu ja maine täytyy säilyttää, niin sitten on pakko keksiä uusia nuukailutapoja (ja toivoa, että seuraajat eivät epäile tai ihmettele mitään.)

Vierailija
827/7409 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että meikittömyysidea syntyi ainakaan pelkästään tai ratkaisevasti säästämisestä, meikkejä saa kuitenkin erittäin edullisestikin. Esim. Virven kehuman essencen ripsiväri ei nyt paljoa kustanna (alle kolme euroa). 

Mun mielestä tää on ihan kiva ja hyvä muutos. Tekee kaikille ihan hyvää tottua myös naisten luonnolliseen ulkonäköön. On monia naisia, jotka eivät uskalla olla ilman meikkiä, vaikka haluaisivatkin. Mitä useampi nainen näyttäytyy maailmalle ilman meikkiä, muuttuu se lopuillekin edes hieman helpommaksi.

Toki ristiriita Virven aiempiin postauksiin on iso. Saa nähdä, kuinka kauan tällä linjalla jatketaan, ja mitä seuraavaksi.

Vierailija
828/7409 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en erehdy niin se oli peräti edeltävä päivä kun Virve puhui puuterin loppumisesta ja kuinka tarvitsee uuden, sitten seuraavana päivänä päättikin jo lopettaa meikkaamisen kokonaan. :D Mielenkiintoinen päätös sinänsä ihmiseltä jonka koko elämä ja ura pyörii kosmetiikan ympärillä ja on nytkin pyrkimässä opiskelemaan aiheesta lisää.

En tuomitse vaan uskon että voi olla ihan hyvä päätös, tuntuu vaan hassulta kun tämäkin käänne tuli niin yhtäkkiä aivan puun takaa. Viime aikoina on tuntunut että hän tekee todella yhtäkkisiä päätöksiä ja vaikuttaa paljon impulsiivisemmalta.

Vierailija
829/7409 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan mielenkiinnolla Virven meikittömyyskokeilua että millaisia elämyksiä hän siitä saa. Voihan se olla järisyttävää jos on teinistä lähtien meikannut joka päivä. Olen ajatellut että kaikki meikkaavatkin ovat silloin tällöin kotonaan ilman meikkiä mutta ei kai sitten :D

Vierailija
830/7409 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hieman ristiriitaiselta että lähtee meikittömyyskokeilulle ja siitä seuraava postaus on ripsiseerumimainos täydessä meikissä. Vaikka varmastikin oli aiemmin kirjoitettu postaus, joka odotti julkaisua jonossa, mutta ehkä ripsiseerumimainoksen olisi voinut julkaista ensin..?

Vierailija
831/7409 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen järkiminimalisti ei meikkaa eli feikkaa ollenkaan, turhia markkinointimörköjen luomia "tarpeita".

Vierailija
832/7409 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää akka on seonnut lopullisesti, mahtaa loppua ideat blokkiin 🤣

Vierailija
833/7409 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako teistä kukaan, että mitä tuo Virve nyt siis puuhastelee ja mikä tämä uusin muutos oikein on? Meikitön ja homssuisen oloinen kosmetiikkabloggari antaa itsestään yhtä hyvän kuvan kuin huonohampainen hammaslääkäri, takkutukkainen kampaaja tai reippaan ylipainoinen personal trainer. Toki naiset saavat ehdottomasti olla meikkaamatta ja ihmiset ylipäätään näyttää miltä haluavat, mutta jos ikäänkuin edustaa jotain alaa, niin silloin voisi kuvitella että kannattaisi esiintuoda sitä oletettua ammattitaitoa myös olemuksen kautta. Vai onko auttamattoman vanhanaikaista ajatella näin?

Vierailija
834/7409 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmentää myös tää uusi "suuntaus".

Ei vaikuta kovin hyvinvoivalta ja tasapainoiselta. Tai ei ole hetkeen enää ollut kovin tervettä käytöstä. 

Onko hänellä oikeasti ketään muuta tuolla Ruotsissa kuin tuo mies? Ei ystäviä, tuttavia?

Vierailija
835/7409 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputonta selitystä Tukholman vuokrakämpistä, kuka tuollaista jaksaa lukea? Vähän tulee väkisinkin mieleen, että kun ei osaa yksinkertaisesti selittää, niin ei itsekään todennäköisesti ymmärrä mistä puhuu.

Ja hyvin on itsekin kantanut oman kortensa "hullujen vuokramarkkinoiden" kekoon olemalla vuokranantaja from Hell.

Vierailija
836/7409 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virve hommasi jonkin aikaa sitten pyörän, 26" koska 28" aikuisten pyörä on hänelle liian iso kun on niin lyhyt. Pisti vaan silmään kun tänään postasi instan storyyn kuvan itsestään pyörällä ja pyörä on selvästi ihan liian pieni, olisi kannattanut valita se normaalin kokoinen.

Mä olen Virveä pidempi mutta ajan monen mielestä liian pienellä pyörällä. Syynä se, että olen lyhytjalkainen ja isommassa pyörässä satulaa ei saa säädettyä sopivalle korkeudelle, en halua että pysähtyessä vaikka valoihin ei satulassa istuen jalat melkein yllä maahan ja joka pysäyksellä olisi pakko hypätä satulasta pois jos meinaa pysyä pystyssä.

Lyhytraajaisena kommentoin että tismalleen näin! Se jalan pituus on tärkeä, vaikka olisi muuten ns. normaalipituinen. Jos on tappijalka, ajaminen ns. normaalikokoisella pyörällä on epävarmaa ja tuskallista.

Sama. Mäkin olen yhdestä liikkeestä joutunut kääntymään tyhjin käsin pois, kun myyjä ei suostunut kuuntelemaan vaan jäi jankkaamaan runkokoosta ja taulukkomitoista. Kun perhana, mulle on aivan se ja sama mitä taulukko sanoo, minä haluan voida pysähtyä pyörän selässä ilman, että nivunen venyy ja paukkuu ja pimppaluu huutaa hoosiannaa, kun jalan saaminen maahan liian korkean rungon vuoksi on vaikeaa. Naurakoot muut minun "liian pienelle" pyörälleni, tämä on kuitenkin käytännössä se, joka on arkikäytössä kaupungissa mukavin ja sopivin. Ehkä sitten ostaisin toisenlaisen, jos ajaisin lähinnä maantiellä pysähtelemättä. 

Vierailija
837/7409 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota jatkuvaa jauhamista introverttiydestä. Virve on jo sanonut tuhat kertaa, että ei pidä ihmisten seurassa olemisesta ja että sosiaaliset suhteet uuvuttavat häntä. Tuntuu, että hän kuitenkin hakee muiden hyväksyntää olemiselleen. Olipa aihe mikä tahansa ja olipa kyse instapäivityksistä tai blogipostauksista niin kaikki tuntuu menevän nykyään Virvellä ihan jäätäväksi samasta asiasta jankkaamiseksi.

Vierailija
838/7409 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo introverteistä jauhaminen on kyllä aivan kuin olisi juuri ensimmäisen kerran kuullut introverteistä ja ekstroverteistä ja nyt innoissaan jakaa tietoa eteenpäin kun samaistuu lukemaansa.

Vierailija
839/7409 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista tosiaan, että jos itse on tehnyt jonkin omasta mielestään mullistavan havainnon, eikä se olekaan lukijoille iso juttu eikä myöskään sellainen josta he kuulisivat ensimmäistä tai edes toista kertaa :) Kannattaa olla iloinen siitä että oppii tuntemaan itseään paremmin, vaikka muut eivät tunnetilaa jakaisikaan.

Vierailija
840/7409 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään meikkaa päivittäin edes töihin, nuorempana meikkaaminen oli tärkeämpää. Eli ihan hyvä, että Virvekin vihdoin uskaltaa olla ilman meikkiä, mutta tietenkin pitää mennä ääripäähän.

Koska meikkaus ei ole mulle pakollista niin se on säilynyt kivana juttuna ja virittää juurikin esim. juhlatunnelmaan.

Sitä ihmettelen mihin ihmeeseen Virve sitä aikaa säästää? Pitää marittaa tavarat pois, jotta aikaa säästyy tavaroiden huolehtimisesta ja nyt säästää aikaa, kun luopuu meikkaamisesta. Aamumeikin jätin itsekin pois, että sain nukuttua sen vartin pidempään eikä KUKAAN työpaikalla tai työmatkalla katsonut pidempään tai ihmetellyt, mutta Virvehän on nykään sillä testieläkkeellä.