Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7542)
Noi puistojumpat ihan varmasti toimii jollain tippiperiaatteella. En vaan usko että muuten siellä joku paikallinen hyvää hyvyyttään kävis tanssittamassa venäläisiä turisteja. Mutta Virve vaan sivusta vähä jumppaa samalla...
Ainakin Thaimaassa mm Bangkokissa puistojumpat toimii juurikin tippiperiaatteella. En itsekään tätä ekoja kertoja niitä nähdessäni tajunnut, toki olin huomattavasti Virven nuorempi enkä osannut ajatella. Mutta joo, tippaus kuuluu asiaan eli Virve jos luet tätä niin seuraa mihin paikalliset laittaa rahat tunnin jälkeen ja tee ite perässä.
Ja hypomaniaa pukkaa muuten taas.
Onko normaalia että mielialat heittävät noin rajusti kierron myötä? Että muutama päivä on täyttä euforiaa ja elämä on niin ihanaa, sitten seuraavana päivänä se mistä eilen haaveili onkin ihan vastenmielistä?
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia että mielialat heittävät noin rajusti kierron myötä? Että muutama päivä on täyttä euforiaa ja elämä on niin ihanaa, sitten seuraavana päivänä se mistä eilen haaveili onkin ihan vastenmielistä?
Samaa ihmettelen. Olen syönyt useita vuosia minipillereitä ja ollut useita vuosia myös ilman mitään hormoneita enkä huomaa olossa mitään eroa tai että kierron eri vaiheissa olisi eri fiilis. Mutta totta kai virvellä
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan määritellä käsitteet, että varmasti puhutaan samoista asioista. 😁 Mielialat nimenomaan voi vaihdella päivänkin mittaan, mutta mikä sitten katsotaan mielialaksi. On hyvin normaalia olla sekä iloinen että alakuloinen, myös samana päivänä. Hypomanian kriteereihin kuuluu että kohonnut mieliala jatkuu vähintään neljä päivää putkeen ja masennukseen vähintään kaksi viikkoa putkeen. Emme toki ole ketään täällä diagnostiikassa, mutta Virvellähän on jo ainakin kolmas mahtimaanantai eli vauhdikkaampi kausi on jatkunut viikkoja.
Minä luulen, että nämä asiat on useimmille meistä ihan maalaisjärjellä selviä, mutta niissä vain saattaa mennä sekaisin kun niitä kovin vatkataan outoon muotoon. Mutta siis:
1) mielialojen vaihtelu on täysin normaalia
2) euforia jossa ihan kaikki on aivan mahtavaa ei ole normaalia
3) elämäntavoitteiden muuttuminen yhdessä yössä ällöiksi ei ole mielialan vaihtelua ja
4) varsinkaan se, miten universumi viestittää Virvelle viestejä esimerkiksi järjestämällä viestejä vastaantuleviin seinämainoksiin ei todellakaan ole normaalia.
Virve taitaa tulla perheestä, jossa mielenterveysongelmat on tabu ja Virve itse totesi mahdollisesta masennuksestaan että ei sellaista ole, ei hän sentään mikään hul*u ole. Näkisin, että Virve suojelee omaa psyykeään selittelemällä kaikki mielenterveyteen viittaavat asiat somatisaatiolla: utmattningssyndrom, matala ferritiini, synnynnäinen outo unirytmi vai mikä se olikaan, väärä ruokavalio, väärä syönti-/paastoikkuna, kuukautiskierto, viimeisimpänä taisi olla se erikoinen visuaalinen sokeus.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu todella äärimmäiseltä. Itselläni on lähinnä enemmän energiaa eri kierron vaiheissa esimerkiksi ovulaation aikaan juoksu kulkee paremmin ja juuri ennen kuukautisia pinna saattaa olla todella kireällä ja pikkujutut ärsyttää.
^^ Introverttius kuuluu myös Virven listaan asioita, joilla selitetään mielenterveysjuttuja. Virve on luontainen erakko joka ei puhu viikkoihin kenellekään, paitsi sitten kun haluaa keskusteluja ja tanssimaan muiden kanssa.
Mä oon ajatellut ja toivonut että Virve käyttää värikynää näissä 'elämä on ihan mahtavaa ja upeaa parasta ikinä' jutuissa, samaan luen myös videot omasta naamasta hymyilemässä "riemuidioottina" kaduilla ja käytävillä. Eikös näitä samoja tullut myös minitaloaikoina, kunnes lopulta paljastui että olikin pahasti masentunut ja itkuinen ja naapureiltakin piti piiloutua kun ei kestänyt edes heippaa sanoa.
Toivon että Virve voisi nykyään paremmin mutta aika erikoisen kuvan saa postauksistaan, tiedä sitten mikä on oikea kuva. Mutta tosiaan TLDR: veikkaan liioittelua ja totuus on tylsempää.
Todella vauhdikas video taas tullut.
Hypomaniaanhan kuuluu kohonnut itsetunto, mikä voi selittää tanssi-&lauluvideon postausta sekä rohkaistumista sosialisoitumiseen.
Nytkö alkoi ilmaiseksi tuppautumaan noihin tansseihin?
Miten on sen miehen tavannut kun niin introvertti? Muistan kun hämmennyin siitä että seksiä olisi, kun en muista virven ikinä sanoneet mitään kivaa miehestään, ei halua edes osallistua hänen konsertteihin ja missä mies muuten nyt edes on? :D
Vierailija kirjoitti:
Miten on sen miehen tavannut kun niin introvertti? Muistan kun hämmennyin siitä että seksiä olisi, kun en muista virven ikinä sanoneet mitään kivaa miehestään, ei halua edes osallistua hänen konsertteihin ja missä mies muuten nyt edes on? :D
Virve oli kova bilettämään silloin kun ei vielä ollut keksinyt olevansa introvertti. Laivalla oli kova meno ja kun Virve aloitti opinnot niin hän ei tarvinnut montaa hetkeä soluhuonetta kun jo alettiin yhden mussukan kanssa avoliittoon. Ollenkaan kaikki isännät ei mahtuneet blogiin, mutta oliko se insinööri vai englantilaistuva herrasmies joka oli entinen luokkakaveri. Veikkaisin että jatsimies on nähty laivalla, olisiko mahdollisesti jopa ollut keikalla siellä 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt ihan tavallista ole. Jonkin verran variaatiota voi olla, mutta ei noin suurta vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve oli kova bilettämään silloin kun ei vielä ollut keksinyt olevansa introvertti. Laivalla oli kova meno ja kun Virve aloitti opinnot niin hän ei tarvinnut montaa hetkeä soluhuonetta kun jo alettiin yhden mussukan kanssa avoliittoon. Ollenkaan kaikki isännät ei mahtuneet blogiin, mutta oliko se insinööri vai englantilaistuva herrasmies joka oli entinen luokkakaveri. Veikkaisin että jatsimies on nähty laivalla, olisiko mahdollisesti jopa ollut keikalla siellä 🤷🏻
Oli pakko käydä selaamassa blogia mutta sieltä oli poistettu niin paljon tekstiä, että oli mahdotonta löytää haluamaansa. Oli kyllä jo vuonna 2016 puhunut, että laivalla työskentely oli rankkaa, kun on enemmän syrjään vetäytyvä ja siellä ei omaa aikaa oikein ollut missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies oli entinen luokkakaveri.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetytti, kun caminolla heillä ei ollut mitään tarvetta yksityishuoneeseen. Muistaakseni ihan lopuksi he sitten ottivat sellaisen, ja siinä parasta mahdollisuus oli katsoa telkkaria. Minä olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta, mutta en todellakaan pystyisi viikkokausien reissuun niin, että joka yö ollaan isossa makuusalissa kymmenien muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti: Muistan kun hämmennyin siitä että seksiä olisi, kun en muista virven ikinä sanoneet mitään kivaa miehestään, ei halua edes osallistua hänen konsertteihin ja missä mies muuten nyt edes on? :D
Mies rundaa saksofoninsa kanssa ympäri Ruotsia tän projektin kanssa: https://norenwahlgren.se/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetytti, kun caminolla heillä ei ollut mitään tarvetta yksityishuoneeseen. Muistaakseni ihan lopuksi he sitten ottivat sellaisen, ja siinä parasta mahdollisuus oli katsoa telkkaria. Minä olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta, mutta en todellakaan pystyisi viikkokausien reissuun niin, että joka yö ollaan isossa makuusalissa kymmenien muiden kanssa.
Minua ihmetytti sama. Vaikka seksi ei olisikaan mielessä, niin kaipaisin kyllä läheisyyttä ja yhdessä nukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetytti sama. Vaikka seksi ei olisikaan mielessä, niin kaipaisin kyllä läheisyyttä ja yhdessä nukkumista.
Ollaan tehty miehen kanssa reppureissulomia useampiakin niin, että ollaan kuukauden ajan nukuttu hostellien makuusaleissa. Se oikeastaan jopa virittää paremmin tunnelmaan, kun joka kosketus pitää ikään kuin varastaa :) Silloin on ihanaa vain päästä silittämään toista.
Mitenhän yöunien laita on tällä hetkellä?
Virvehän kärsi hirveästi kun joutui sopeutumaan ruotsalaiseen sosiaalisen kanssakäymisen tyyliin. Varmaan uupumus tähän yhdistettynä sai torjumaan täysin sekä työn että sosiaaliset suhteet. Ja näistä Virve on rakentanut uuden identiteettinsä. En usko että sitä enää tulee muuttamaan vaikka aihetta olisi uudelleentarkastella omaa suhtautumistaan.