Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7981)

Vierailija
5481/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta hyvää pointtia. Kai aika montaakin tiliä myös seurataan siksi, että ne ovat hyvää viihdettä. Samaa hupia kai edustavat useimmat tositeeveetä, tai perinteisemmin ihmisistä on aina ollut kivaa kauhistella ja naureskella vaikkapa akankantokisoille, syömiskilpailuille tai iltapäivälehtien jutuille huoneen kokoisesta munakuppikokoelmasta. Tuskin kukaan vihaa tai on kateellinen kenellekään munakupeista tai akankantotaidoista, ylipäätään edes kokee mitään juuri tähän henkilöön personoituvaa tunnetta. Oleellista on se että joku söi neljä perhepitsaa tunnissa, ei se kyseinen Jarkko joka sen teki. 

Virve toimii mulle vähän myös kurkistusikkunana sellaiseen naisenrooliin, josta olen itse teininä isolla ryminällä tehnyt pesäeroa. En nyt ehkä osaa tätä hyvin sanoiksi pukea, mutta Virve on hyvin konformistinen monelle sellaiselle asialle, joita 1980-luvulla äitimme ja muut vanhemmat naiset meille tuputtivat. Kiinnostavaa nähdä, millaiseksi kenenkin meistä elämä muotoutui - niiden jotka kapinoivat, niiden jotka kipuilivat ja niiden jotka ottivat opetetun annettuna. 

Vierailija
5482/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Virve on hyvin konformistinen monelle sellaiselle asialle, joita 1980-luvulla äitimme ja muut vanhemmat naiset meille tuputtivat.-

Kiinnostaisi tietää mitä tarkoitat tällä? ainakaan Virve ei ole ajautunut siihen perinteiseen pakko-hankkia-lapset-ja-olla-kotipiikana -muottiin joihin meitä naisia yritetään tunkea. Tai ehkä tarkoitat jotain muita asenteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5483/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""En nyt ehkä osaa tätä hyvin sanoiksi pukea, mutta Virve on hyvin konformistinen monelle sellaiselle asialle, joita 1980-luvulla äitimme ja muut vanhemmat naiset meille tuputtivat. Kiinnostavaa nähdä, millaiseksi kenenkin meistä elämä muotoutui - niiden jotka kapinoivat, niiden jotka kipuilivat ja niiden jotka ottivat opetetun annettuna."

Sä taidat olla se joka on aiemminkin täällä useampaankin otteeseen maininnut tuon selvästi elämääsi suuresti vaikuttaneen 1980-luvun ja sieltä kumpuavat asenteet mm. mielenterveysongelmiin ja laihuuteen liittyen.

Mä en usko että Virvelle on vielä kasarilla tuputettu kauheasti mitään, hän on syntynyt -87. Oletko nyt kuitenkaan samaa ikäluokkaa Virven kanssa? Lisäksi, en pitäisi juuri tuota aikaa muutenkaan minään rajana asennemuutoksille. Esim. 90-luvulla mallimaailmassa ihailtiin ns. heroin chic-lookkia (esim. Kate Moss), homovitsit olivat aika arkipäivää 00-luvulla jne. 

Vierailija
5484/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No antaa pihistellä ja epänöyristellä. En käsitä miten täällä jaksetaan vahingoniloisesti nauraa itkunauruhymiöin hänen touhuilleen. Tuo nyt vaan on vähän toksista touhua. Toivon tämän olevan herätyksenä joillekin pahimmista kommentoijista täällä. Osa kommenteista on aika asiallisia, osa on vähän häiriintyneen puolella jo. Tiedän että tähän sataa nyt alapeukkuja, itsereflektio tuskin onnistuu

Joo, on täällä vähän häiriintyneitäkin kommentteja, pakko myöntää. Ne on varmaan niitä mt-ongelmista kärsivien tuotoksia. Sitä ihmettelen, miksi sinä luet tätä toksista keskustelua? Itse pysyisin kaukana sellaisesta materiaalista, jonka kokisin itselleni epämiellyttävänä. Ilmeisesti olet kuitenkin käynyt lukemassa tätä keskustelua jo pidemmän aikaa, kun tämä on aika hidastempoinen. Miksi näin?

Minulla on ollut samoja haaveita mitä Virve nyt toteuttaa, ja tavallaan ymmärrän häntä hyvin. Ja minustakin hän vaikuttaa vähän ahdistuneelta tällä hetkellä. Tunnen kuitenkin lähinnä empatiaa, en vahingoniloa. Kyllä hän varmaan joskus löytää rauhan, antaa ihmisen vähän kokeilla ja oppia. Tekee mieli puolustaa typerimmiltä kommenteilta vähän samanhenkiseltä vaikuttavaa ihmistä. Itse Virven blogia en kyllä usein käy lukemassa, mutta käyn vauva.fi:ssä päivittäin ja ketju osuu välillä silmiin etusivulla.

Vierailija
5485/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tuolla naisenroolilla? Eikö hän elä aika poikkeavasti ikäisiinsä verrattuna, jos on about 36 v, lapseton ja matkailee. Minusta se parikymppinen kosmetiikasta bloggaava nuori nainen oli enemmän tuollainen mistä puhut.

Vierailija
5486/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ainakin itsestä tuntuu että naisen roolissa ja asenteissa on tapahtunut kunnolla muutosta vasta 2010-luvulla #metoon ja muun myötä. Kyllä minäkin v.2005 vielä fanitin Sinkkuelämää sarjaa. Nyt näen siinä vähän ummehtuneisuuttakin. Onhan ihan muotikin muuttunut toisenlaiseksi. Ei enää tee mieli laittaa korkkareita jalkaan, ne ja niiden keräily, kosmetiikka yms oli enemmän juttu kauan sitten.

Vierailija
5487/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja miten itse löysin Virven blogin oli kun olin innostunut minimalismista maailmanmatkailuvuosien jälkeen. Tykkäsin niistä postauksista ja sitten välillä jäänyt lukemaan ehkä 2x vuodessa uusimmat jutut. Joskus sitten näin että täällä on tällainen haterketju ihmisille jotka eivät ymmärrä hänen tapaa elää elämäänsä. Joskin onhan siellä omaan makuun vähän liikaa self helpiä ja minimalismi ja pihistely on liian extremeä itselle, mutta entä sitten? Sain kauheasti alapeukkuja vain kun kerroin esim. että reissussa on todella tavallista tutustua uusiin ihmisiin aina uudessa majapaikassa. En ymmärrä miksi, eikö joku usko että tuo on totta? Varmaan jotain tuollaista matkaseuraa Virvelläkin ollut tuolla kaverina.

Vierailija
5488/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Virve on hyvin konformistinen monelle sellaiselle asialle, joita 1980-luvulla äitimme ja muut vanhemmat naiset meille tuputtivat.-

Kiinnostaisi tietää mitä tarkoitat tällä? ainakaan Virve ei ole ajautunut siihen perinteiseen pakko-hankkia-lapset-ja-olla-kotipiikana -muottiin joihin meitä naisia yritetään tunkea. Tai ehkä tarkoitat jotain muita asenteita?

Voin koettaa selventää. 😃 Täällä ketjussa on aiemminkin todettu, että Virvehän on kuin kalkkerilla vedetty kopio vanhemmistaan hyvin monen asian suhteen: eka ammatti oli kosmetiikkamyyjä kuten omalla äidilläkim, Virve hamstrasi kosmetiikkaa kuten äitikin, Virve tykkää opettaa, neuvoa ja luennoida kuten oma opettajaisänsäkin. Erityisesti Virve tykkää luennoilla korkoa korolle -ilmiöstä, josta pankkineitinäkin toiminut äiti on opettanut ja yleisesti opetettiin näin lapsille tavoitesäästämistä. Virven ainoa toinen toiveammatti oli kosmetiikkamyyjän lisäksi lentoemäntä, koska sielläkin pääsi kosmetiikan pariin ja harrastamaan lapsuudenperheen lempiharrastusta eli matkailua. Virve myös tykkää listata asioita ja laskea kuluja kuten isänsäkin. 

Tuon kaiken kun otat Virvestä pois, niin mitä jää jäljelle? 😆 Itse asiassa Virvehän elää nyt kuin lapsuutensa Kanarianmatkoilla kuten silloin matkailtiin: kökötettiin resortissa, keitettiin kahvia huoneessa ja syötiin pitkälti huoneessa koska silloin säästyy rahaa. Silloin hienoa oli olla kaksi viikkoa Kanarialla, nyt nimenomaan mentäisiin sellaisiin kohteisiin kuin nämä Virven Thaimaa tai Vietnam. 

Lisäksi Virvellä on myös vanhempiensa sukupolven tunne- ja keskustelutaidot, ja hyvin usein tuntuu turhaumat purkautuvan räjähdyksinä kun ei niitä hiertäviä asioita osata sanoiksi pukea. Virve on myös omaksunut sellaisen kiltin tytön julkisivun (paremman termin puuttuessa), jossa nimenomaan sitä fasadia täytyy ylläpitää. Ennemmin maataan siellä kämpillä masentumassa kuin myönnetään että jotain on vialla. 

Varmasti paljon muutakin, nämä nyt tuli mieleen. 😃

Vierailija
5489/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""En nyt ehkä osaa tätä hyvin sanoiksi pukea, mutta Virve on hyvin konformistinen monelle sellaiselle asialle, joita 1980-luvulla äitimme ja muut vanhemmat naiset meille tuputtivat. Kiinnostavaa nähdä, millaiseksi kenenkin meistä elämä muotoutui - niiden jotka kapinoivat, niiden jotka kipuilivat ja niiden jotka ottivat opetetun annettuna."

Sä taidat olla se joka on aiemminkin täällä useampaankin otteeseen maininnut tuon selvästi elämääsi suuresti vaikuttaneen 1980-luvun ja sieltä kumpuavat asenteet mm. mielenterveysongelmiin ja laihuuteen liittyen.

Mä en usko että Virvelle on vielä kasarilla tuputettu kauheasti mitään, hän on syntynyt -87. Oletko nyt kuitenkaan samaa ikäluokkaa Virven kanssa? Lisäksi, en pitäisi juuri tuota aikaa muutenkaan minään rajana asennemuutoksille. Esim. 90-luvulla mallimaailmassa ihailtiin ns. heroin chic-lookkia (esim. Kate Moss), homovitsit olivat aika arkipäivää 00-luvulla jne. 

Oi, ehdottomasti nämä myös! Emme todellakaan tiedä, mutta mun olis hyvin helppo kuvitella Virven äiti antamassa jotain Pirjo Nuotion tapaista haastattelua. (Pirjo kertoi siis olevansa välillä useamman päivän täysin syömättä jos paino nousee ja hänen on ollut vaikea tottua siihen että vuosien varrella paino on noussut kilolla ja on nyt 54-kiloinen valas. Classy lady.)

Ja joo, nimenomaan se kieltäminen kaikissa mielenterveysjutuissa jos kaikessa muussakin ikävässä! Ehdottomasti naulan kantaan!

Ja 1980-luku viittaa tässä siis ajanjaksona Virveä kasvattaneiden vanhempien arvomaailmaan. Me kaikki muodostamme sen vakiintuneen identiteettimme noin 25. ikävuoteen asti (ja ne jotka eivät, niin heistä sanotaan että identiteetin muodostuminen on viivästynyt). On hyvin toivottavaa ja suotavaa että tuota identiteettiä aina vuosien varrella uudistaa ja päivittää, mutta jollain tavalla joustavimmatkin meistä ovat aina sen oman ikäkautemme tuotoksia. 

Nimenomaan niistä menneiden vuosikymmenien asenteista on hyvä puhua ja niitä on hyvä pohtia. Sitä kautta voi ymmärtää itseään ja miksi on sellainen kuin on, ja sitä kautta tulee myös vapautta halutessaan vapautua niistä asioista ja muuttua sellaiseksi kuin haluaa tulla. 

Vierailija
5490/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Siis tunnetteko te pari Virven vanhempia kommentoinutta nämä Virven vanhemmat oikeasti? Kun pystytte tällaisia yhtäläisyyksiä vetämään Virven ja hänen vanhempiensa välillä?

Vierailija
5491/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No antaa pihistellä ja epänöyristellä. En käsitä miten täällä jaksetaan vahingoniloisesti nauraa itkunauruhymiöin hänen touhuilleen. Tuo nyt vaan on vähän toksista touhua. Toivon tämän olevan herätyksenä joillekin pahimmista kommentoijista täällä. Osa kommenteista on aika asiallisia, osa on vähän häiriintyneen puolella jo. Tiedän että tähän sataa nyt alapeukkuja, itsereflektio tuskin onnistuu

Joo, on täällä vähän häiriintyneitäkin kommentteja, pakko myöntää. Ne on varmaan niitä mt-ongelmista kärsivien tuotoksia. Sitä ihmettelen, miksi sinä luet tätä toksista keskustelua? Itse pysyisin kaukana sellaisesta materiaalista, jonka kokisin itselleni epämiellyttävänä. Ilmeisesti olet kuitenkin käynyt lukemassa tätä keskustelua jo pidemmän aikaa, kun tämä on aika hidastempoinen. Miksi näin?

Ymmärrän. Et siis ole oikeasti seurannut Virveä kovinkaan paljon, etkä tiedä, millaisen kuvan hän on itsestään antanut tässä vuosien mittaan.

Vierailija
5492/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä. Siis tunnetteko te pari Virven vanhempia kommentoinutta nämä Virven vanhemmat oikeasti? Kun pystytte tällaisia yhtäläisyyksiä vetämään Virven ja hänen vanhempiensa välillä?

Ei tunne, palstahullu vaan kuvittelee harhaisessa päässään mitä haluaa.

Vierailija
5493/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surulliseen suuntaan on Virven elämä mennyt viimeiset vuodet. Hän kuulostaa vaikeasti ahdistuneelta ja pakko-oireiselta, mutta sairaudentunnottomalta. Ja on nyt yksin vieraassa maassa, vieraiden ihmisten, vieraan kielen ja vieraan kulttuurin keskellä kyhjöttämässä. Elämästä piti tulla vapaata, mutta nyt hän on täysin rahan orja.

Juuri näin. Mun vaan on vaikea tuntea sympatiaa, sillä Virve on tämän tien itse valinnut ja ylläpitää yhä omilla valinnoillaan tilaansa. Voisi esim. vapauttaa säästöjään parantaakseen elämänlaatuaan, mutta näin hän ei tee. Hän ei myöskään ota opiksi mistään muiden neuvoista, lukemistaan elämäntaito-oppaista tai edes omista virheistä. Esim. buukaa uudelleen ja uudelleen jonkun halvimman majoituksen eikä viitsi perehtyä arvosteluihin tai googlata ympäristöä. Ja sitten kärsii, kun ei saa nukuttua torakoitten tai prostituutio

Kuulostat itse pahasti mt-ongelmaiselta, katkeralta ihmiseltä. 

Lopeta seuraaminen, ei tee sulle hyvää. 

Vierailija
5494/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupasta me muutkin taidetaan enimmäkseen ruokamme ostaa, vaikka rahaa on käytössäkin. :D

Vierailija
5495/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupasta me muutkin taidetaan enimmäkseen ruokamme ostaa, vaikka rahaa on käytössäkin. :D

Sulla on sitten wanhan kansan arvomaailma sen suhteen. Nykyisessä kohtuullisen minimin budjetissa elämisen kuluihin lasketaan kaksi viikoittaista työpaikkalounasta ja jokaviikkoinen kahvilakäynti. Ja kyllä ne Woltit ja muut pyörii aika pitkälle sen varassa, että nuorempi polvi soittaa ruokaa kotiinsa harva se päivä. 

Vierailija
5496/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan vähän koetettu olla hyshys siitä, että suurin osa ketjun seuraajista on Virven vanhempien entisiä työkavereita. Ja muutama Virven eksä toki myös taustajoukoissa. 

Vierailija
5497/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypistä joka näkee täällä aina tarvetta huudella muille että nämä ovat mielenterveyspotilaita mulle tulee mieleen yksi tarina lapsuudestani kotikylältä.

Yksi vanhempi herra oli itse ihan täysin terve, mutta hänen koiransa sairastui pahasti ja rekkuparka näki ja kuuli olenattomia ahdistavia juttuja. Mies sitten eläinten ystävänä kertoi koiransa voinnista lääkärille. Lääkäri ymmärsi keskustelujen jälkeen hyvin asian ytimen ja kirjoitti antipsykoottisen lääkereseptin koiraa varten. Mies kävi sitten aina vuodesta toiseen säännöllisesti psykiatrian polilla kontrollissa kertomassa miten hyvin tai huonosti koiran oireet ovat lääkkeillä pysyneet hoidossa. 🤣

Vierailija
5498/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypistä joka näkee täällä aina tarvetta huudella muille että nämä ovat mielenterveyspotilaita mulle tulee mieleen yksi tarina lapsuudestani kotikylältä.

Yksi vanhempi herra oli itse ihan täysin terve, mutta hänen koiransa sairastui pahasti ja rekkuparka näki ja kuuli olenattomia ahdistavia juttuja. Mies sitten eläinten ystävänä kertoi koiransa voinnista lääkärille. Lääkäri ymmärsi keskustelujen jälkeen hyvin asian ytimen ja kirjoitti antipsykoottisen lääkereseptin koiraa varten. Mies kävi sitten aina vuodesta toiseen säännöllisesti psykiatrian polilla kontrollissa kertomassa miten hyvin tai huonosti koiran oireet ovat lääkkeillä pysyneet hoidossa. 🤣

On sulla kovat defenssit, pitää ihan tarinoitakin kehitellä. 🤣 Kyllähän itsekin tiedät olevasi sairas, et sinä turhaan lääkärin luona käy. 

Vierailija
5499/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ostan ruokakaupasta ruokani ihan mielelläni, mutta virvehän harmitteli sitä, että Vietnamissa se on ainoa mahdollisuus (hinnat ja epähygienisyys). Edellisessä paikassa söi koko ajan ulkona.

Vierailija
5500/7981 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyl taaskaan ymmärrä, miksi EI saisi keskustella Virvestä? Jos jonkun mielestä tää on ikävää ja pahansuopaa, älä ole täällä? Ei toisia ihmisiä pysty muuttamaan varsinkaan millään anonyymille palstalla. Jos tulee paha mieli lukea niin lue jotain muuta? Tai pelaa Duolingoa :) turha vääntää vauvapalstalla.