Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7380)

Vierailija
421/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertokaa nyt ihmeessä, että mistä noita selektiivisiä näyte/matkakokoja saa ilmaiseksi, niin menen heti sinne. :D Tai monellako sadalla eurolla pitää kerralla ostaa... ;) 

Niitä saa ihan joka paikassa - paitsi suomessa.

Suomessa yleensä esittelijät ja myyjät varastaa ne itselleen myytäviksi, kavereille jne. Tuo on ihan yleistä tietoa ja osa suomen liikkeistä on saanut suoraan selektiivisiltä merkeiltä palautetta tuosta ettei ne anna asiakkaille niitä näytteitä vaikka kuuluisi. Tuon takia myös osa luksusmerkeistä ei myy suomessa tuotteitaan, yksi niistä syistä siis.

Kokeile mennä vaikka usan sephoraan, saat sieltä noin miljoona näytettä, osa tosi kalliita. 

Itselläni on kaapit täynnä korealaisia näytteitä, koska tilaan paljon w2 yms. kaupoista, osa näytteistä niinkin kalliista tuotteista, että täysikokoinen maksaa sen 800 euroa....

Jos tämä pitää paikkansa, niin eikö tästä pitäisi nostaa vielä tuhat kertaa isompi haloo kuin tuosta kalenterista? >:( Oon ihmetellyt sitä piheyttä vaikka millä summalla ostaa, mutta nehän kusettaa vielä siinäkin sitten Suomen kaupoilla. 

Vierailija
422/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteiden saaminen on todella yleistä kun tilaa ei-suomalaisista verkkokaupoista ja ne tulee ihan ilmaiseksi ostosten päälle. Esim. osta yksi tuote ja saat 3 näytettä kaupan päälle. Toinen on sitten että kyllä liikkeistä niitä saa, jos on hyvä asiakas eli ostaa tuotteita, on "tuttu naama" tai sitten jos paljon kyselee ja keskustelee myyjien kanssa ja on aito tarve tietylle tuotteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertokaa nyt ihmeessä, että mistä noita selektiivisiä näyte/matkakokoja saa ilmaiseksi, niin menen heti sinne. :D Tai monellako sadalla eurolla pitää kerralla ostaa... ;) 

Suomessa yleensä esittelijät ja myyjät varastaa ne itselleen myytäviksi, kavereille jne. Tuo on ihan yleistä tietoa ja osa suomen liikkeistä on saanut suoraan selektiivisiltä merkeiltä palautetta tuosta ettei ne anna asiakkaille niitä näytteitä vaikka kuuluisi. Tuon takia myös osa luksusmerkeistä ei myy suomessa tuotteitaan, yksi niistä syistä siis.

Kokeile mennä vaikka usan sephoraan, saat sieltä noin miljoona näytettä, osa tosi kalliita. 

Itselläni on kaapit täynnä korealaisia näytteitä, koska tilaan paljon w2 yms. kaupoista, osa näytteistä niinkin kalliista tuotteista, että täysikokoinen maksaa sen 800 euroa....

Esim. Pariisilaisesta Sephorasta sain vain niitä parin millin näytepusseja muutaman, vaikka ostin Dioria ja Lancômea kivalla summalla. Pitää sitten varmaan muuttaa jenkkeihin, muuten se ei varmaan paljon täällä Suomessa lohduta että muualla saadaan näytteitä mutta täällä ei.

Vierailija
424/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteiden saaminen on todella yleistä kun tilaa ei-suomalaisista verkkokaupoista ja ne tulee ihan ilmaiseksi ostosten päälle. Esim. osta yksi tuote ja saat 3 näytettä kaupan päälle. Toinen on sitten että kyllä liikkeistä niitä saa, jos on hyvä asiakas eli ostaa tuotteita, on "tuttu naama" tai sitten jos paljon kyselee ja keskustelee myyjien kanssa ja on aito tarve tietylle tuotteelle.

Ei ole lookfantasticista tai feeluniquesta tullut ikinä mitään kunnon näytteitä. Liikkeissä asioidessa olen varmasti hyvä asiakas, olen kohtelias ja tykkään jutustella tuotteista mutta niin rikas en ole että voisin olla "tuttu naama" jossain Sokoksen ja Stockmannin kosmetiikkaosastoilla. Saa varmaan aika usein tehdä isoja ostoksia että sattuu useamman kerran samalle myyjälle niin että se alkaa muistaa. Tai no itse asiassa Sokoksella oli kerran myyjä joka muisti ja kysyi että mitä olen tykännyt siitä Sensain poskipunasta jonka olin aikaisemmin ostanut hänen avullaan, mutta en saanut niitä miniputkiparfyymeitä kummempaa kaupanpäällistä siltikään. 

Vierailija
425/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Ruotsissa, ja ainakaan minä en ole saanut kuin muutaman ml näytepusseja, jos niitäkään, eri liikkeistä. En tosin ole ostanut koskaan monen sadan arvosta kosmetiikkaa, tiedä sitten saisiko sitten noita matkakokoja tms.

Vierailija
426/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän näyteasiaan täytyy kommentoida, että selektiivisillä tuotemerkeillä on lähes jatkuvasti kampanjoita, joissa esim. kahden tuotteen ostosta saa lahjan. Lahja on usein meikkipussi, jossa on näitä "not for sale" matkakokoisia tuotteita. Tämän lisäksi liikkeet saavat maahantuojilta näytteitä, esim. niitä parin millin hajuvesiä, joita voi vapaasti asiakkaille jakaa. Suomessa näytteitä saavat varmasti pääasiassa ostavat asiakkaat, mutta kuulemma muualla Euroopassa näitä jaetaan niille, ketkä eivät osta. Käytäntöjä taitaa olla monia ja Suomessakin varmaan eroja liikkeiden ja paikkakuntienkin välillä.

Vierailija
427/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lookfantasticista tai feeluniquesta tullut ikinä mitään kunnon näytteitä. Liikkeissä asioidessa olen varmasti hyvä asiakas, olen kohtelias ja tykkään jutustella tuotteista mutta niin rikas en ole että voisin olla "tuttu naama" jossain Sokoksen ja Stockmannin kosmetiikkaosastoilla. Saa varmaan aika usein tehdä isoja ostoksia että sattuu useamman kerran samalle myyjälle niin että se alkaa muistaa. Tai no itse asiassa Sokoksella oli kerran myyjä joka muisti ja kysyi että mitä olen tykännyt siitä Sensain poskipunasta jonka olin aikaisemmin ostanut hänen avullaan, mutta en saanut niitä miniputkiparfyymeitä kummempaa kaupanpäällistä siltikään. 

No sä et vaan osaa. Parhaillaankin on feeluniquessa yli 30£ ostajalle 2 näytettä. Itse en ole pitkään aikaan tuolta tilannut mutta muistaisin sieltäkin saaneen näytteitä. Viimeksi kun tilasin kosmetiikka Paula's choicelta tuli 3 näytettä ja 1 matkakokoinen seerumi + kosteusvoidetuubi- minikoko ilmaiseksi. Viimeksi kun apteekista kävin kyselemässä Vichyn voiteita niin ostaessani päivävoiteen sain 5 näytettä mukaani ja sokokselta sain pienen kosteusvoidetuubi-näytteen ilmaiseksi, mutta tästä on jo vähän aikaa.

Vierailija
428/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity tähän ostolakko-keskusteluun, Sephorasta ainakin saa ihan huomattavan paljon näytteitä, kuten joku tuolla jo mainitsi. Ostin juuri yhden kasvoputsarin matkakoossa, muiden juttujen lisäksi, ja myyjä oli pakannut saman tuotteen vielä näytteenäkin mukaan ja koko tosiaan oli 30ml! Lisäksi sain pieniä meikkisampleja mm benefitilta ym. Edellisellä kerralla sain meikkipussin, täysikokoisen YSL dödön (tässä oli joku gift tarra tms) ja pussinäytteitä.. Suomesta en juuri osta, koska matkoilta ja netistä saa halvemmalla.

Harmi kyllä toi kalenteri. Itse olin niin nössö, etten uskaltanut tilata sikaa säkissä, vaan ostin parin tutun merkin kalenterit. Mielestäni ilmainen palautus on kyllä ihan reilu ele, jos muuten palautus olisi maksullinen..

Vierailija
429/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tsekissä Sephoralta ei kyllä saa näytteitä, muutamaa pientä kulmasta leikattavaa kertakäyttöistä pussia lukuunottamatta. Lieneekö maakohtaisia eroja sitten näin paljon...

Vierailija
430/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virvellä on tapana aloittaa sivulauseen jälkeinen päälause predikaatilla. "Kun kohdalleni sattuu loistava tarjous, on minun lähes mahdotonta hillitä itseni." En jaksa etsiä parempaa esimerkkiä.

Aikoinaan tuntui siltä, että Virven suosituksiin voi "luottaa" ja että häneltä sai hyviä tuotevinkkejä. Niistä ajoista alkaa olla pian kymmenen vuotta. Nykyään jos Virve hehkuttaa jotain meikkivoidetta, ei jaksa innostua, kun ensi viikolla hehkutettavana on jokin aivan toinen meikkivoide.

Onhan se kosmetiikan hamstraaminen ihan maanista. Ja mitä järkyttäviä määriä eri tuotteita kuuluu aamu- ja iltarutiineihin. Ehkä Virven iho-ongelmatkin rauhoittuisi, jos vähän hillitsisi kosmetiikkamäärää mitä iholleen lätkii.

Vierailija
431/7380 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ oon miettinyt, että mitenhän Virve erottaa, mikä tuote vaikuttaa mitenkin, kun hän käyttää niin jumalattomasti eri tuotteita. :O

Vierailija
432/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tämän kalenterin. Ajattelin antaa sen lahjaksi mutta en enää kehtaa. Oli pakko avata luukut ja katsoa pitävätkö huhut sen sisällöstä paikkansa. Olo tuntuu vedätetyltä. Ylisuureen laatikkoon on tungettu (vielä huonosti pakattuna) niin pieniä näytteitä, ettei niitä meinaa aina edes löytää paperin seasta. Minusta markkinointi ei ole vastannut sisältöä. Kalenteri ei näytä vastaavan sen ilmoitettua rahallista arvoa, vaikka mukaan lasketaan suunnittelu-, pakkaus- ja postikulut. Sisällön olisi voinut määritellä toisella tavalla. Selektiivinen kosmetiikka on yleensä niin kallista, ettei viisikymppisellä meinaa saada ostettua mitään. Olisi ollut järkevämpää valita edullisempia merkkejä, joihin olisi saanut sijoiteltua täysikokoisia tuotteita. Niitä kuitenkin jokainen odottaa. Onneksi tilasin myös Look fantasticin kalenterin, se on varmasti taattua tavaraa.

Vierailija
433/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en vaan pysty kattomaan noita sen instastoreja :D Ihan kamalaa

Vierailija
434/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kaikkien kusetettujen puolesta. Itse en kalenteria ostanut (onneksi), mutta kyllä luotto Virvenlin suosituksiin nyt kyseenalaistettiin aika pahasti. Olen itsekin elevenilta juttuja tilannut hänen suosituksestaan, mutta tuskin enää tulevaisuudessa.

En voi muuten olla ainoa joka miettii noita sen instastoryja ja pitää niitä jotenkin todella sairaina? Eikai kukaan oikeasti tarvitse noin paljon kosmetiikkaa, etenkin kun niiden kämppä oikeasti tulvii purkkeja ja purnukoita ja kohta pitäisi muuttaakin. En tiedä mitä tyhjiötä se tuolla hamstrauksella teettää, mutta ei tuo kyllä normaalia ole. Sehän osti sieltä Koreastakin jonkun 15kg kosmetiikkaa??

Vierailija
435/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan naurettavaa. Kehotetaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, sieltä vastataan papukaijana vaan samaa mantra joka viestiin. Mun kolmeen viestiin tullut kaikkiin sama vastaus: "Kiitos arvokkaasta palautteesta, voit palauttaa kalenterin." Ei vastata kysymyksiin, ei tarjota hyvitystä. Viimeisimmässä viestissä tiedustelin mitkä tuotteista ovat täysikokoisia ja ihmettelin kun kalenteria on markkinoitu VALTAVANA vaikka sisältö on täynnä toinen toistaan pienempiä purkkeja. Vastaus: "eleven Finland Oy:n markkinoinnissa ei ole käytetty mainintaa tuotteiden kokoon liittyen". Ok, eli olisi pitänyt tajuta ettei VALTAVALLA, MASSIIVISELLA koolla viitata sisältöön vaan ainoastaan pakkaukseen itseensä?

Vierailija
436/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ot, mut ollaanko Tukholman Sephorassa anteliaita näytteiden suhteen? Olen kahden vaiheilla, jaksanko päiväreissulla koukata siellä meikkiostoksilla.

Vierailija
437/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan naurettavaa. Kehotetaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, sieltä vastataan papukaijana vaan samaa mantra joka viestiin. Mun kolmeen viestiin tullut kaikkiin sama vastaus: "Kiitos arvokkaasta palautteesta, voit palauttaa kalenterin." Ei vastata kysymyksiin, ei tarjota hyvitystä. Viimeisimmässä viestissä tiedustelin mitkä tuotteista ovat täysikokoisia ja ihmettelin kun kalenteria on markkinoitu VALTAVANA vaikka sisältö on täynnä toinen toistaan pienempiä purkkeja. Vastaus: "eleven Finland Oy:n markkinoinnissa ei ole käytetty mainintaa tuotteiden kokoon liittyen". Ok, eli olisi pitänyt tajuta ettei VALTAVALLA, MASSIIVISELLA koolla viitata sisältöön vaan ainoastaan pakkaukseen itseensä?

Mutta eikö sullakin nyt mene jo vähän överiksi tämä suuttuminen? Paskamyrsky nousi ihan aiheesta, mutta kyllä sen pitäisi jossain vaiheessa jo antaa olla ja rauhoittua. Nyt on ilmeisesti saanut jokainen sen mahdollisuuden palauttaa kalenterin ilmaiseksi ja yritys on saanut paljon kiukkuista palautetta sekä julkisesti että asiakaspalveluunsa ja siellä on varmasti jo tajuttu että nyt meni perseelleen.

Mitä sä vielä haluat?

Vierailija
438/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö sullakin nyt mene jo vähän överiksi tämä suuttuminen? Paskamyrsky nousi ihan aiheesta, mutta kyllä sen pitäisi jossain vaiheessa jo antaa olla ja rauhoittua. Nyt on ilmeisesti saanut jokainen sen mahdollisuuden palauttaa kalenterin ilmaiseksi ja yritys on saanut paljon kiukkuista palautetta sekä julkisesti että asiakaspalveluunsa ja siellä on varmasti jo tajuttu että nyt meni perseelleen.

Mitä sä vielä haluat?

En ole ylempi kirjoittaja enkä itse onneksi ostanut kalenteria. Silti vituttaa ihan sivustaseuraajanakin elevenin toiminta. Jos mietitään asiakastyytyväisyyttä niin toi asenne "Ollaan pahoillamme,että ymmärsit väärin" on ärsyttävää. Että jos ihan oikeasti kunnioitetaan palautetta ja otetaan siitä opiksi niin onko vaikeaa nyt kuitenkin myöntää että tuli mokatuksi? Tässähän on koko ajan sysätty syytä kaikkien muiden niskaan, jopa asiakkaiden. Eli ylimielisyys vituttaa. Ei, ei tämä tästä vielä rauhoitu. Todennäköisesti suurin osa pettyy vasta jouluna, kivat heille.

Vierailija
439/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun kolmeen viestiin tullut kaikkiin sama vastaus: "Kiitos arvokkaasta palautteesta, voit palauttaa kalenterin." Ei vastata kysymyksiin, ei tarjota hyvitystä."

En nyt ihan kyllä enää ymmärrä, että jos on annettu jo mahdollisuus palauttaa kalenteri ilmaiseksi, niin mitä hemmetin hyvitystä siihen päälle vielä pitäisi saada?

Vierailija
440/7380 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä vielä haluat?

En ole ylempi kirjoittaja enkä itse onneksi ostanut kalenteria. Silti vituttaa ihan sivustaseuraajanakin elevenin toiminta. Jos mietitään asiakastyytyväisyyttä niin toi asenne "Ollaan pahoillamme,että ymmärsit väärin" on ärsyttävää. Että jos ihan oikeasti kunnioitetaan palautetta ja otetaan siitä opiksi niin onko vaikeaa nyt kuitenkin myöntää että tuli mokatuksi? Tässähän on koko ajan sysätty syytä kaikkien muiden niskaan, jopa asiakkaiden. Eli ylimielisyys vituttaa. Ei, ei tämä tästä vielä rauhoitu. Todennäköisesti suurin osa pettyy vasta jouluna, kivat heille.

No tätä mä vähän tarkoitankin että nyt asiasta mouhottaa vielä nekin, jotka eivät edes ole kalenteria tilanneet? Se juuri kertoo että nyt olisi ehkä oikea aika rauhoittua ja lopettaa se suuttumus. Tätä on käsitelty jo ja ratkaisuja on ilmeisesti tullut ja yritys on tullut asiakkaita vastaan ja rahat saa takaisin. Ne jotka avaavat kalenterin vasta joulukuussa ja mahdollisesti pettyvät, ottavat varmaan yhteyttä sitten yritykseen.

Olisi vain kiva nähdä että joskus aiheellinen somepaskamyrsky myös osattaisiin lopettaa siinä vaiheessa kun asiaa on todellakin käsitelty jo ihan joka näkökulmasta ja päiväkausia. Eikä niin että mouhotetaan vaan mouhottamisen vuoksi, nekin jotka eivät ole edes osallisia asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme