Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7804)
Vierailija kirjoitti:
Musta on edelleen syvästi hämmentävää, että introvertiksi itsensä uudelleen ja uudelleen määrittävä ihminen haluaa laulaa julkisesti karaokea ja vielä kuvata sitä someen kaikkien nähtäväksi.
Muuhun kantaa ottamatta, introvertti ei ole sama asia kuin ujo. Introverttikin voi pitää esiintymisestä ja huomiosta.
Virven vinkit omien arvojen kirkastamiseksi menee jokseenkin näin:
1) googlaa erilaisia arvoja. Tämä auttaa keksimään(!) erilaisia arvoja.
2)käy googlailuja läpi ja fiilistele
3) ala karsimaan arvoja, kunnes jäljelle jää vain kolme omimmalta tuntuvaa arvoa.
🤣🤣🤣🤣 Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
3) ala karsimaan arvoja, kunnes jäljelle jää vain kolme omimmalta tuntuvaa arvoa.
🤣🤣🤣🤣 Anteeksi.
Ja parhaana vinkkinä, katso tililtäsi mihin rahasi menevät niin näet mikä sinulle on tärkeää! Omat rahani menevät asumiskuluihin, ruokaan ja pakollisiin laskuihin. Tärkeimmät arvoni siis ehkä hengissä pysyminen ja katto pään päällä vai miten tätä pitäisi tulkita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣 Anteeksi.
Ja parhaana vinkkinä, katso tililtäsi mihin rahasi menevät niin näet mikä sinulle on tärkeää! Omat rahani menevät asumiskuluihin, ruokaan ja pakollisiin laskuihin. Tärkeimmät arvoni siis ehkä hengissä pysyminen ja katto pään päällä vai miten tätä pitäisi tulkita?
Toihan meni vahingossa ihan oikein. 😃 Maslow’n tarvehierarkian mukaan ihmisen tärkeimmät tarpeet ovat fysiologiset tarpeet (vesi, ruoka, lämpö) ja sen jälkeen tärkeimpänä tulevat turvallisuuden tarpeet (tässä koti säälliseltä alueelta). Kolmanneksi tärkeimpänä tulevat yhteenkuuluvuuden tarpeet (jota netti- ja puhelinlasku edustavat).
Mutta joo, ei Virve varmasti TÄTÄ tarkoittanut. Virven logiikalla tosin hän olisi varmaan itse aikamoisessa arvotyhjiössä, koska ei käytä juuri yhtään rahaa yhtään mihinkään. Virve taitaa kyllä olla vailla arvoja, jos ei opportunistista omaneduntavoittelua lasketa - mutta ei sekään Virven logiikkaan pohjautune. 😆
Mutta mitä ihmettä Virvelle on tapahtunut? Oli jonain vuonna ihan fiksu ja erittäin normaali ja nyt meno on tällaista. 😳
Virven tärkein (ja ainoa?) arvo on raha, siitä kertoo pankkitili! Pitää saada itselle mahdollisimman paljon mahdollisimman vähällä, rahaa pitää tienata aina lisää mutta minimaalisella vaivalla ja voitot maksimoiden.
Mä en vaan pääse yli miten tekopyhä voi olla ihminen. Ei mitään rajoituksia että mistä sijoituksista ne rahat tulevat kunhan tulee helpolla. Ja samaan hengenvetoon jeesustellaan miten tehdään hyvää ympäristölle. Vaikka ei todellakaan edes tee.
Eettiset sijoitusneuvojat on muuten nouseva trendi, koska ihmiset haluaa nykyään tehdä enemmän eettisiä sijoituksia.... kaikki eivät halua rikastua toisten ja maapallon kustannuksella.
Virve sanoo että on aina ollut säästeliäs, mutta miten tämä sopii yhteen blogin alkuaikojen kanssa? Hänhän alkoi ostolakkoon juuri siksi kun osteli niin paljon kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Virve sanoo että on aina ollut säästeliäs, mutta miten tämä sopii yhteen blogin alkuaikojen kanssa? Hänhän alkoi ostolakkoon juuri siksi kun osteli niin paljon kosmetiikkaa.
On se osin totta. Virvellä on ollut aina 20 euron viikkobudjetti syömiseen. Toki tuossa on vähän syömishäiriöoireilua osin ollut mukana, mutta onhan tuo säästäväistä.
Ei varmaan koskaan saatu kuulla totuutta siitä, paljonko Virven kosmetiikasta oli itseostettua ja paljonko saatua. Silloin ihan alussahan Virve oli Lumenen konsulentti, ja hänellä oli läjäpäin ilmaiseksi saatuja Lumenen tuotteita. Yleensä kai konsulentit jakavat noita tuotteita myös lähipiirilleen, mutta, öh, jakaminen ei ole koskaan oikein ollut Virven juttu.
Nyt kun ajattelee, niin olihan tuo jo silloin hyvin virvemäinen piirre. 😆 Muistan, että hänellä oli kymmenen samanlaista isoa pulloa Lumenen vartalovoidetta. ”Ongelman” olisi hyvin helposti voinut ratkaista viemällä kaksi äidilleen ja kaksi kummallekin parhaista ystävistään. Virve taas sai ”ongelmasta” tehtyä projektin, puuhaa ja blogin.
(Ja mistä ihmeestä tuokin muistikuva kymmenestä Lumenen vartalovoiteesta tuli kaikkien vuosien jälkeen? Pystyn ihan näkemään ne purkitkin sieluni silmin. 😁)
Virve ui kyllä todella syvissä vesissä kaikkine pohdintoineen rahasta, elämänkokemuksesta ja milloin mistäkin 🤔 Pelkäänpä että tuolla menolla hän sekoaa kohta. Sortuu myös omaan nokkeluuteensa puhuessaan elämänkokemuksesta ja että ”älykkyydenkään lisääntyminen ei tarkoita että viisastuisi”. Voi Virve. Aikuisen ihmisen älykkyyttä ei nimittäin voi lisätä, viisautta taas voi juurikin elämänkokemus tuoda. Tulee tunne että mitä enemmän Virve jakaa näitä elämänviisauksiaan, sitä enemmän hukassa olevalta hän vaikuttaa.
Nyt on ehkä Espanjan kuherruskuukaudet ohi. Mutta ei hätää, tämänkin asian Virve itse diagnosoi ja ratkaisi. Välillä on huonoja päiviä ja silloin teen kivoja asioita. Olisi tosi raskasta elää kuin Virve ja analysoida itseään jatkuvasti. 🙈 Edelleen mua kiinnostaa pyykkihuolto, josta ei mainita mitään. Luulisi, että sekin asia hoidetaan edullisesti ja ekologisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilönä jos ajattelee niin sodan myötä voisi myös kääriä hyvät rahat kun sijoittaa teollisuuteen.. "Näin sen pitikin mennä", huokaisee Virve kun rahojaan laskee.
Ja eksien pettäminenkin oli oikein hyvä ja opettavainen kokemus ja niinhän sen pitikin mennä. ❤️ Siis sen sijaan että olin ihmispaska niin tämähän olikin vain kaikki kotiin päin.
Tätä en kyllä yhtään ymmärtänyt, miten pettämisestäkin voi tehdä opettavaisen kokemuksen! En ole koskaan pettänyt eikä ole tehnyt edes mieli, osaan ilman tätäkin kokemusta kuvitella kuinka kauhea se syyllisyys asiasta olisi ja olla pettämättä. Kuinka yksinkertaisia voivat aikuiset ihmiset olla, jos eivät yhtään osaa ajatella tekojensa seurauksia. Toisilla tuntuu olevan myös isoja puutteita kyvyssä tuntea empatiaa, kaikki pyörii oman navan ympärillä.
Kovaa yksipuolista holier-than-thou-all hyvesignalointia ja ei ole tarkoitus ketään puolustella, mutta yhtä haurasta ja etovaa tällainen "Ainakaan minä en ainakaan petä, joten olen maailman paras pyhin pyhimys."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilönä jos ajattelee niin sodan myötä voisi myös kääriä hyvät rahat kun sijoittaa teollisuuteen.. "Näin sen pitikin mennä", huokaisee Virve kun rahojaan laskee.
Ja eksien pettäminenkin oli oikein hyvä ja opettavainen kokemus ja niinhän sen pitikin mennä. ❤️ Siis sen sijaan että olin ihmispaska niin tämähän olikin vain kaikki kotiin päin.
Tätä en kyllä yhtään ymmärtänyt, miten pettämisestäkin voi tehdä opettavaisen kokemuksen! En ole koskaan pettänyt eikä ole tehnyt edes mieli, osaan ilman tätäkin kokemusta kuvitella kuinka kauhea se syyllisyys asiasta olisi ja olla pettämättä. Kuinka yksinkertaisia voivat aikuiset ihmiset olla, jos eivät yhtään osaa ajatella tekojensa seurauksia. Toisilla tuntuu olevan myös isoja puutteita kyvyssä tuntea empatiaa, kaikki pyörii oman navan ympärillä.
Kovaa yksipuolista holier-than-thou-all hyvesignalointia ja ei ole tarkoitus ketään puolustella, mutta yhtä haurasta ja etovaa tällainen "Ainakaan minä en ainakaan petä, joten olen maailman paras pyhin pyhimys."
Täällä tuntuu joku pari tyyppiä tekevän toistuvia saman tyylisiä haukkumisviestejä jokaisesta blogin asiasta, korostaen samalla että en minä ainakaan tekisi noin. Minusta tuo alkaa lähennellä jo pakkomiellettä. Kannattaa lakata seuraamasta ihmisiä jotka vain ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaiden sivistys perustui aika pitkän ajanjakson kristinuskoon, so. kymmeneen käskyyn. Aika moni ihminen perustaa yhä moraalinsa tälle pohjalle. Hauska tietää, että wokettajien mielestä ne ovat nykyään hyvesignalointia. 🤣
Ja siellä se Virvekin ramppaa jatkuvasti seurakunnan tiloissa niin Ruotsissa kuin Espanjassakin ja on jopa Raamattua seurakunnan edessä lukenut. Joten ei se kristillinen arvomaailma Virvellekään mitenkään vieras ole. Selvästihän oli Virvellä jonkinlainen katumus myös ilmassa eksien kohtelusta, vaikkei tuntemustaan (vielä) osannutkaan sanoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu joku pari tyyppiä tekevän toistuvia saman tyylisiä haukkumisviestejä jokaisesta blogin asiasta, korostaen samalla että en minä ainakaan tekisi noin. Minusta tuo alkaa lähennellä jo pakkomiellettä. Kannattaa lakata seuraamasta ihmisiä jotka vain ärsyttää!
Se on sitä psykologiaa, että ihminen perustaa oman minäkuvansa aika pitkälle vertailemalla itseään muihin ihmisiin, me vs. muut. Sitä kautta lapsi oppii pienenä sukupuolensa ja kouluikäisenä sen, missä on hyvä ja minkäluonteinen on. Teini-iässä havainnoidaan omaa viehättävyyttä verraten sitä muihin ja etsitään sitä omaa me-ryhmää. Varhaisaikuisuudessa etsitään ammatillista minää vertailemalla muihin ja niin edelleen kaiken ikää.
Ihminen ei oikein voi kehittyä tyhjiössä, vaan tarvitsee niitä muita ihmisiä peiliksi ja vertailukohdaksi.
Ei kannata myöskään seurata keskusteluja, joissa jokaisen asian käsittely ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan pääse yli miten tekopyhä voi olla ihminen. Ei mitään rajoituksia että mistä sijoituksista ne rahat tulevat kunhan tulee helpolla. Ja samaan hengenvetoon jeesustellaan miten tehdään hyvää ympäristölle. Vaikka ei todellakaan edes tee.
Eettiset sijoitusneuvojat on muuten nouseva trendi, koska ihmiset haluaa nykyään tehdä enemmän eettisiä sijoituksia.... kaikki eivät halua rikastua toisten ja maapallon kustannuksella.
Moraali ei ole uskonnosta riippuvainen eikä uskonto/uskovaisuus takaa moraalia tai oikeamielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraali ei ole uskonnosta riippuvainen eikä uskonto/uskovaisuus takaa moraalia tai oikeamielisyyttä.
Joo käytin näin jälkikäteen katsottuna muutamaa uskontoon viittaavaa termiä mutta en tarkoittanut ollenkaan että Virve olisi uskonnollinen saati että moraali olisi uskonnosta riippuvaista.
Virveli oli kosmetiikkauskovainen ja nykyisellään minimalismiuskovainen + vaihtelevat ismihurahdukset.
Laivatyö oli jätettävä, koska se perustui tarpeettoman kosmetiikkamoskan massamyyntiin hurahtaneille.
Olen luullut että kyllästyminen on ihan normaalia, minuakin kyllästyttää esim. kaupassa käynti ja siivoaminen. En silti ajatellut että tässä pitäisi olla joku suurempi arvojen mullistus ja mindsetin uudelleenpäivitys meneillään. Olen myös luullut että kenellä tahansa on välillä huono päivä mutta niistäkin on aina selvitty, itse asiassa jälkeenpäin noita huonoja päiviä ei edes muista, että miten ne korjautuivat. Virvelle nämä asiat tuntuvat olevan jotenkin perustavanlaatuisia loputtoman itsepohdiskelun aiheita. Ihan kun koko identiteetti olisi uhattuna jos sulla on joskus tylsää.
Virveä seuratessa on tullut mieleen, että kyllä virve vois hyötyä päivätyöstä. Ei olisi niin paljon aikaa miettiä koko ajan, miltä nyt tuntuu ja uuvuttaako vai ei. Mutta eihän päivätyö oli mahdollinen, koska kuten virve kirjoitti juuri: omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista (syöminen, liikkuminen ja nukkuminen) huolehtiminen on hänelle täysipäiväinen työ.
Blogin kommenttiboksi on ainakin nykyään ihan kuollut. Muutama kommentti saattaa tulla per postaus jos sitäkään.