Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7375)

Vierailija
21/7375 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään enempi tästä nykyisestä linjasta, vaikka luenkin blogia suht harvoin. 

Vierailija
22/7375 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Virve vaikuttaa melkoselta kaikkitietäjältä ja päällepäsmäriltä noissa sen teksteissä. Ikävä niitä sen vanhoja tuotearvostelupostauksia täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/7375 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:24"]

Jep, jep. Kel onni on, se onnen kätkeköön, niinhän se täällä meillä menee.

[/quote]

Niin. Kyllä minä ainakin pahoitin mieleni, kun se Virve on niin positiivinen ja sillä on mielenkiintoinen elämä.

Vierailija
24/7375 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut ostolakkoa jo alkuajoista saakka, tosin välillä hyvinkin satunnaisesti. muistan kun jo kauan sitten oli välillä rivien välissä luettavissa sellaista "ihmiset ne pitää mua tyhmänä kosmetiikkabimbona, mutta mäpä olenkin oikeasti niin fiksu ja älykäs. mä sentään luen sven hasselin kirjojakin!" mikä huvitti mua, koska blogin perusteella ei todellakaan saa kuvaa mistään keskimääräistä älykkäämmästä ihmisestä. nyt toi älykkyysusko tuntuu ottaneen hypyn aivan uuteen, tyyliin kokonainen postaus siitä, miten etevä ja fiksu ja kielellisesti taitava sanaseppä virve onkaan, vaikka todellisuudessa tekstit ovat keskitasoa, jopa keskitasoa huonompia niin oikeinkirjoituksen kuin muunkin kielellisen sujuvuuden kannalta. ja ne hienot "sanaseppäilyt" ovat lähinnä tökeröitä, eivät kyllä mitään erityislahjakkuutta osoittavia... samaten noi "asiantuntijapostaukset"; en yhtään epäile, että virve opiskelee kovasti, mutta paljon oikeasti kovatasoisia asiantuntijatekstejä lukeneena voin sanoa, että eivät postaukset osoita mitään erityislahjakkuutta. intoilu mua ei haittaa yhtään, mutta liiallinen usko omaan erinomaisuuteen ja ennen kaikkea henkisiin kykyihin on kyllä naurettavaa ja pidemmän päälle myös ärsyttävää. noh, suurin osa ihmisistä uskoo olevansa keskimääräistä älykkäämpiä. ja eihän sitä ostolakkoa olisi pakko tietysti lukea... :D

Vierailija
25/7375 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan Virven poikaystävän sukunimi myös V-alkuinen, eikä sen takia halua käyttää sukunimeään, kun se voi vaihtua tulevaisuudessa.

Voihan vitalis, kuinka monta kuvaa voi ottaa yhdestä vesipullosta ja vielä kehdata postata ne blogiin? 

Vierailija
26/7375 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään hänen blogissaan nimenomaan runsaista kuvista. Erityisesti, jos kuvissa esitellään jotakin meikkituotetta.
Valokuvat monesti valehtelee tuotteen väriä jne. On helpompi muodostaa oma mielipide useista kuvista.
Ja toinen mistä annan virvelle erityiskiitosta on hyvät tuotekuvat, jossa on luettavissa tuotteen inci-lista.
Olen itse allergisoitunut yhdelle erittäin yleiselle ainesosalle, ja on tuskastuttavaa kun niitä ainesosia ei kukaan laita esille. On paljon mukavampi kun näkee heti, että voiko edes harkita tuotetta itselleen!. Eikä ensin innostua ja sitten hankalan selvityksen jälkeen löytää inci lista jostakin ulkomaalaiselta sivulta ja todeta, ettei voi edes kokeilla..

. Minäkin olen kyllä huomannut blogin muuttuneen tyylin ja huomaan, ettei ne ns.asiantuntijapostaukset kiinnosta itseäni. Hyppään niiden yli.

Hattua kyllä nostan Virvelle. Onhan hän kuitenkin todella reipas ja eteenpäinmenevä ihminen. Varmasti mukava tyyppi ja hieman kateellinen olen hänen energiastaan :D.
Toivottavasti pitää jalat maassa.

Vierailija
27/7375 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että Virve on varmaan ainoa bloggaaja johon en voi samaistua lainkaan. Olen kyllä iloinen hänen puolestaan että hänellä menee hyvin, mutta hiljalleen on alkanut kyllästyttämään nuo ainaiset onnea ja "piilotettua" itsekehua tulvivat postaukset, kuten tämä uusin "voi kun minä olen niin pieni ja nuoren näköinen, voi voi" postaus, joka sisälsi yhdeksän lähes samanlaista naamakuvaa.

Kuvien määrä postauksissa on kyllä uskomaton, esim. Virven kämppä tukholmassa on kyllä upea, mutta siinäkin on rajansa kuinka monesti jaksaa katsoa lähes samanlaisia kuvia parvesta jossa on sänky. Eikö asunnossa ole mitään muuta kuvattavaa? Ja miksi niitä lähes samanlaisia kuvia pitää olla aina koko postaus täynnä? Mielummin vain kaksi kuvaa, kuin kymmenen suunnilleen identtistä.

Tuotearvostelujen takia vielä luen blogia, pitää kai joko opetella ohittamaan nuo henkilökohtaisemmat postaukset tai sitten etsiä uutta luettavaa.

Vierailija
28/7375 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusaa se, että nykyiset postaukset on todella lyhyitä ja aika köyhiä, tekstiä on vähänlaisesti. Välissä on liikaa kuvia, joista ei selvästi näe edes eroja ja tuotetta ja juttu loppuu aina kysymykseen, jolla ongitaan tietysti kommentteja. Postauksilla on selvästi tietty valmis käsikirjoitus.

Vierailija
29/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin estenomi, ja mua naurattaa monien estenomien ja estenomiopiskelijoiden ylimielinen asenne. Opintojen aikana käydään hätäisesti se lukion eka kemian kurssi läpi, ja tän jälkeen etsitään loppuvuodet EU:n tietokannasta, mitä mikäkin inci-nimi tarkoittaa. Yksi surkea kurssi lainsäädäntöä kuuluu opintoihin myös, eikä koko tutkinnon aikana tentitä ainuttakaan kirjaa mistään aiheesta.

Tuohon koulutukseen eivät älyköt pyri. En ole itse älykkö, enkä ole nähnyt ko. opinahjossa muitakaan älykköjä. Ollaan turhamaisia kempparinmyyjiä, joilla on kovat luulot itsestään. 

Vierailija
30/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se musta ole edes mitenkään ihmeellistä, että tuon ikäiseltä kysytään papereita :D Esim. Prismoissa on ohjeistuksena nykyään kysyä alle 30-vuotiaan näköisiltä peiffit, ja Alkossakin se raja taitaa olla 25 v. Tietty tuo lyhyys ja pienikokoisuus (joita Virve jaksaa jatkuvasti korostaa blogissaan) tekevät nuoren näköiseksi, ja "pallopäisyys" ja suuret silmät korostavat myös sitä vaikutelmaa. Ei se kuitenkaan mun mielestä NIIN paljon ikäistään nuoremmalta näytä...

Muakin blogi viehätti paljon enemmän Wanhoina Hyvinä Aikoina. Tuo nykyinen lifestyleblogeille tyypillinen "ah, olen niin onnellinen ja menestynyt, elämäni on ihanaa, kaikki on täydellistä"-meininki hautaa vähän alleen kaiken oikean asian.

Kovin ihmeellinen kirjoittaja ja blogipostauksien koostaja Virve ei ole kyllä ikinä ollut. Saattaa toistaa yhdessä postauksessa saman asian monta kertaa, ja siihen perään kahdeksan kuvaa samasta voidepurkista/luomiväristä/omasta lärvistä :D

Vierailija
31/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää blogissa ripsari -ja meikkivoidepostaukset. Skippaan ne, koska
- Meikkivoidepostauksissa aina sama litania ihon vaaleudesta. Hänellä on muutenkin tosi hyvä iho ja ei meinaa edes eroa huomata, että onko sillä meikkivoidetta vai eikö
- Ripsaripostaukset. Kaikissa ripset näyttävät ihan samalle, oli hän kehunut ripsaria tai ei. Mielestäni useimmat ripsarit tekevät hänen ripsilleen lopputuloksesta päätellen jo kaiken voitavan. Miten ihmeessä ne voi tuuheuttaa enää enempää (klimppaamatta) jos omia ripsiä ei ole enempää? Kivat ripset hänellä kyllä on..

Vierailija
32/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 jatkaa.. Ootteko muuten huomannut, että suhtautuu kovin kritiikittömästi kemikaaleihin ja kosmetiikkaan yleensä? Okei, hän on kosmetiikkabloggaaja. Silti hän tuntuu pitävän kaikkea kosmetiikkakritiisyyttä aivan huuhaana, vaikka ei se nyt ihan niinkään ole. En lue muita kosmetiikkablogeja niin en tiedä muista bloggaajista.. Jotenkin ärsyttää, että kaikki kosmetiikka on muka aivan vaaratonta ja siitä vaan sivelemään ja lantraamaan kaikkea iholle, väliäkö nyt ympäristöstä tai mahdollisista terveysriskeistä.

Vierailija
33/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvehän käyttää yhä Neulash ripsiseerumia, jonka myynti on sittemmin kielletty.

Itse järkytyin kun hän kertoi hiotuttaneensa pupuhampaat jossain halvalla ja kommentteihin oli joku ammattilainen vastannut, että ei todellakaan suosittele kyseistä toimenpidettä..

Vierailija
34/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:13"]

Olen itsekin estenomi, ja mua naurattaa monien estenomien ja estenomiopiskelijoiden ylimielinen asenne. Opintojen aikana käydään hätäisesti se lukion eka kemian kurssi läpi, ja tän jälkeen etsitään loppuvuodet EU:n tietokannasta, mitä mikäkin inci-nimi tarkoittaa. Yksi surkea kurssi lainsäädäntöä kuuluu opintoihin myös, eikä koko tutkinnon aikana tentitä ainuttakaan kirjaa mistään aiheesta.

Tuohon koulutukseen eivät älyköt pyri. En ole itse älykkö, enkä ole nähnyt ko. opinahjossa muitakaan älykköjä. Ollaan turhamaisia kempparinmyyjiä, joilla on kovat luulot itsestään. 

[/quote]

Olen kanssa miettinyt estenomin koulutusta joskus, joten tutustuin opetussuunnitelmaan ja kursseihin ja millaista työtä tekevät, yms. Kauhean hienolta saadaan kyllä kuulostamaan, mutta mietin vaan, että jos haluaa markkinointiin suuntautua, niin miksei sitten opiskelisi ihan sitä markkinointia? Tai jos kemiaan, niin ihan rehdisti sitä kemiaa? Tai menisi kauppikseen? Ihan ok tutkinto varmastikin mutta en itse ainakaan tuolla hirveästi lähtisi leveilemään. Ylipäätään millään tutkinnolla leveily kun nyt on aika mautonta. 

Vierailija
35/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 04:14"]

Virven instagramin kuvaus kertoneekin kaiken: "Beautyholic living double life between Finland and Sweden. Gets high from cosmetics and isn't afraid to mix them. Beauty blogger with the brain. " Varsinkin tuo viimeinen lause. Ennenvanhaan hän oli avoimesti 'kosmetiikkahörhöbimbo'. Jännä, miten omakuva muuttuu noin. Itse ainakin koin myötähäpeää silloin kun ei meinannut ymmärtää lukion ykköskurssin/peruskoulun tasoista kemiaa.

[/quote]

ja sehän olis oikeesti beauty blogger with A brain. 

[/quote]

Nyt siellä näkyy lukevan "Beauty blogger with THE brain. ;)"

Vierailija
36/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:13"]

[/quote]

Olen kanssa miettinyt estenomin koulutusta joskus, joten tutustuin opetussuunnitelmaan ja kursseihin ja millaista työtä tekevät, yms. Kauhean hienolta saadaan kyllä kuulostamaan, mutta mietin vaan, että jos haluaa markkinointiin suuntautua, niin miksei sitten opiskelisi ihan sitä markkinointia? Tai jos kemiaan, niin ihan rehdisti sitä kemiaa? Tai menisi kauppikseen? Ihan ok tutkinto varmastikin mutta en itse ainakaan tuolla hirveästi lähtisi leveilemään. Ylipäätään millään tutkinnolla leveily kun nyt on aika mautonta. 

[/quote]

Luultavasti oikeat kemistit nauravat meille kippurassa. 

T. Bloggarin opiskelukaveri

Vierailija
37/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan Virvelle vinkkejä kun selvästi lukee tätä ;)

Minusta Virven vaalea tukka on parempi kuin se musta. Tosin haluaisin nähdä sen oikean, aidon värin. Taitaa olla tällä hetkellä rankasti värjätty.

Noin sirolle naiselle sopisi kyllä ihan lyhytkin ja siitähän se äkkiä kasvaisi. Mutta Virve vaikuttaa vähän sellaiselta "minulla on oltava naisellinen tukka" tyypiltä, joka ei kauheasti repäise eikä ole liian erikoinen.

Vierailija
38/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:56"]

Annetaan Virvelle vinkkejä kun selvästi lukee tätä ;)

Minusta Virven vaalea tukka on parempi kuin se musta. Tosin haluaisin nähdä sen oikean, aidon värin. Taitaa olla tällä hetkellä rankasti värjätty.

Noin sirolle naiselle sopisi kyllä ihan lyhytkin ja siitähän se äkkiä kasvaisi. Mutta Virve vaikuttaa vähän sellaiselta "minulla on oltava naisellinen tukka" tyypiltä, joka ei kauheasti repäise eikä ole liian erikoinen.

[/quote]

Ai jaa, mä tykkäsin enemmän tummasta :D 

Vierailija
39/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiiiiiiiin kyllästynyt tähän blogiin - mikä on hirveä sääli, koska vanhoina hyvinä aikoina kävin lähes joka päivä kyttäämässä, olisiko uutta postausta tullut. Nyt käyn kerran parissa kuukaudessa selaamassa blogin etusivun oikeastaan vaan pettyäkseni kaikkeen. Ei tee edes mieli klikata seuraavalle sivulle tai lukea yhtään postausta otsikkoa ja paria ekaa lausetta pidemmälle.

Ärsyttää ihan samat asiat kuin muitakin, eli se jatkuva itsensä korostaminen, samat asiat sanotaan tuhat ja yksi kertaa (esim. vaalea iho - oikeesti, on meilläkin silmät, kyllä me nähdään minkä värinen iho sulla on), liikaa kuvia samoista asioista... Äkkiä sanoisin, että blogin taso on vaan pudonnut vuosi vuodelta, vaikka luulisi kokemuksen johtavan ihan päinvastaiseen kehitykseen. 

Eniten olen turhautunut bloggaajan yksinkertaisuuteen: olen lukenut tämän asian (estenomitasoisesta) oppikirjasta, joten tiedän nyt aiheesta kaiken! Kemia, lainsäädäntö ja vaikka se markkinointi on kaikki sellaisia aloja, että niihin voi perehtyä vaikka ja kuinka - on ihan typerää esiintyä asiantuntijana noin pienellä paneutumisella. Joku mainitsi ylempänä kritiikittömyydestä esim. kosmetiikan kemikaaleja kohtaan, ja tämäkin on totta (jostain syystä ajattelin ekana Virveä, kun uutisotsikossa luki, että isoäidin kemikaalikuorma vaikuttaakin pojanpojan hedelmällisyyteen). Ajatusmaailma vaikuttaa jotenkin simppeliltä ja lapselliselta, ihan kuin vasta lukiosta valmistunut ja omilleen muuttanut typsykkä kirjoittelisi.

Vierailija
40/7375 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen suuresti joka toisen suomibloggarin ns. kolmenkympin (tai muun) ikäkriisijuttuja. Halutaanko niillä kehuja, että olet sä oikeesti tosi nuori ja nätti vielä vai onko näillä naisilla siis oikeasti joku kriisi? Haloo.. kaks ja kolmekymppistä nyt ei edes erota toisistaan aina ja ikääntyminen on luonnollista. se on ihan kivaa. koko ajan on itsevarmempi ja viisaampi. tai siis niin minä - viisikymppinen - sen ainakin olen kokenut.

ryppyjä pahempaa on lihominen ja huono kunto, sekin on koettu ;D joten kunhan pitää itsensä kuosissa niin näyttää AINA hyvältä. toivottavasti näiden bloggarien kanssa ei käy niin, että kaikki lopettaa ahdistuneina kolmenkympin jälkeen.. muuttavat jonnekin perähikiälle vauvoja tekemään kun ovat niin vanhoja. ja uudet parikymppiset jatkavat bloggausta, kunnes ovat liian vanhoja.

minä kun oikeasti haluaisin lukea yli kolmikymppisten blogeja. tosin sillä varauksella, että odottaisin tason nousevan eikä laskevan iän myötä..