Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (7375)
Häh, milloin se on sen englantilaismiehen dumpannut? En oo toviin blogia seurannut.
Ärsyttää toi Lumenen mainostaminen, huomaa että on yhteistyössä kun pelkkää "Lumppua" tarjolla.
noita lumenejuttuja olen myös ihmetellyt.. vaikka sävyt ovat liian tummia tai peitto ei riitä, niin silti on aina "mahtavia ja silmän allehan laitan muutakin".. jutut ovat lyhyitä, kuvia liikaa ja liian samankaltaisia ja aina sama loppukysymys. jolla pyydetään vastaamaan, ja sitten hän ei "ehdi" vastata niihin kommentteihin :D
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:05"]
Häh, milloin se on sen englantilaismiehen dumpannut? En oo toviin blogia seurannut.
[/quote]
Ensin oli "insinöörimies". Sitten vaihtui "englantilaistuneeseen herrasmieheen". Nykyisin on menossa "tukholmassa asuva mies", josta ei ole tarkempaa tietoa että onko hurri vai finni, mut hieno kämppä on.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:57"]
Sellainen pinnallinen pieni asia mihin itse olen kiinittänyt joskus hänen kasvoissaan huomiota, on kulmakarvat. Hän laittaa ne noin niin kuin kauneuden ammattilaiseksi aika ruman näköisiksi. Klassinen siiven muoto olisi paljon kauniimpi kuin tuollainen epämääräinen malli, jossa kulmat ovat aluksi ohuet, sitten paksuuntuvat ja häntä seuraa perässä. No, kasvoiltaan hän ei muutenkaan ole mikään varsinainen kaunotar, mutta nuo kulmat olisi sentään helppo laittaa nätin muotoisiksi.
[/quote]
Minä haluaisin nähdä jotain silmämeikkejä, esim. hänen kohdallaan miten meikata lähellä toisiaan olevat silmät hieman eri näköisiksi. Mutta aina samat tylsät meikit. Tosin on tainnut itsekin sanoa, ettei ole "meikkitaiteilija".
http://www.ostolakossa.com/2015/05/se-erilainen-kolmenkympinkriisi.html
Menin pitkästä aikaa lueskelemaan blogia, ja törmäsin tähän postaukseen. Mitä hittoa?? Vähänkö sulla on rankkaa kun joudut vieläkin kantamaan pahveja mukana... Kunnon malliesimerkki sellaisesta "humble brag" -meiningistä. Mun silmään Virve näyttää vanhemmalta kuin on, mutta se kylläkin taitaa johtua lähinnä siitä että hän näyttää yhdeltä toiselta ihmiseltä jonka tiedän joka on 50+. Golden Girlin aikaan blogi oli niin hyvä että päivittäin kävin katsomassa onko tullut uutta. Enää ei kiinnosta kun itsen korostaminen on lisääntynyt koko ajan, harmi :(
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:46"]
Menin pitkästä aikaa lueskelemaan blogia, ja törmäsin tähän postaukseen. Mitä hittoa?? Vähänkö sulla on rankkaa kun joudut vieläkin kantamaan pahveja mukana... Kunnon malliesimerkki sellaisesta "humble brag" -meiningistä. Mun silmään Virve näyttää vanhemmalta kuin on, mutta se kylläkin taitaa johtua lähinnä siitä että hän näyttää yhdeltä toiselta ihmiseltä jonka tiedän joka on 50+. Golden Girlin aikaan blogi oli niin hyvä että päivittäin kävin katsomassa onko tullut uutta. Enää ei kiinnosta kun itsen korostaminen on lisääntynyt koko ajan, harmi :(
[/quote]
Virve näyttää täysin ikäiseltään kasvoiltaan, siksipä tuo oletus nuorelta näyttämisestä onkin myötähäpeää herättävää. Aiemmassa yhdessä gifissä (en jaksa hakea, mutta se jossa vinkkaa silmää) ikäluokalle ominaiset silmärypyt vahvasti näkyvissä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:54"]
[/quote]
Virve näyttää täysin ikäiseltään kasvoiltaan, siksipä tuo oletus nuorelta näyttämisestä onkin myötähäpeää herättävää. Aiemmassa yhdessä gifissä (en jaksa hakea, mutta se jossa vinkkaa silmää) ikäluokalle ominaiset silmärypyt vahvasti näkyvissä.
[/quote]
Joo, ei hän ole rypyittä selvinnyt, taitaa vaan oma silmä siloittaa ne peiliin katsoessa :) Kysyin mieheltäkin minkä ikäiseksi arvelisi, niin sanoi 25-30. Olen samaa mieltä.
Mikä pettymys, luulin otsikon perusteella että täällä joku kertoisi omien ostotapojensa perustellisesta muutoksesta ostolakkonsa jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:54"]
[/quote]
[/quote]
Joo, ei hän ole rypyittä selvinnyt, taitaa vaan oma silmä siloittaa ne peiliin katsoessa :) Kysyin mieheltäkin minkä ikäiseksi arvelisi, niin sanoi 25-30. Olen samaa mieltä.
[/quote]
Jep. Toki itsekin voisin veikata iän IRL alemmaksi, koska lyhyys/pienikokoisuus saa ihmisen usein vaikuttamaan ikäistään paljon nuoremmalta. Mutta kasvoja katsottaessa on selviö minkä ikäisestä ihmisestä on kyse.
Itsellä on kaveripiirissä ystäviä, joilla ei ole tuossakaan iässä mitään ohuitakaan juonteita vielä - silti eivät koe tarvetta hehkuttaa "nuorekasta" ulkonäköään sen ihmeemmin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 02:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 02:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 04:44"] Luulen, että hän oppii vuodessa enemmän kuin normi-ihminen kolmessa vuodessa.[/quote]
Minkä ihmeen perusteella luulet tuollaista? :D
No sillä hemmetin energialla ja motivaatiolla, mitä Virvellä on. Jos ei jotain osaa, niin opettelee niin kauan että osaa. Tunnen itseni lahnaksi, kun luen hänen blogiaan.
[/quote]
[/quote]
No siis esimerkiksi ne kemian asiat joita hän opetteli viikko-, ellei kuukausitolkulla, olivat yläasteen ja lukion kemiaa. Kovalenttisia sidoksia, jaksollista järjestelmää jne. Ei se anna minulle mitenkään erityisen asiantuntevaa kuvaa ihmisestä, jos joutuu käyttämään käsittämättömän paljon aikaa ja energiaa lukiotason juttujen omaksumiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 04:44"] Luulen, että hän oppii vuodessa enemmän kuin normi-ihminen kolmessa vuodessa.[/quote]
No sillä hemmetin energialla ja motivaatiolla, mitä Virvellä on. Jos ei jotain osaa, niin opettelee niin kauan että osaa. Tunnen itseni lahnaksi, kun luen hänen blogiaan.
[/quote]
[/quote]
No siis esimerkiksi ne kemian asiat joita hän opetteli viikko-, ellei kuukausitolkulla, olivat yläasteen ja lukion kemiaa. Kovalenttisia sidoksia, jaksollista järjestelmää jne. Ei se anna minulle mitenkään erityisen asiantuntevaa kuvaa ihmisestä, jos joutuu käyttämään käsittämättömän paljon aikaa ja energiaa lukiotason juttujen omaksumiseen.
[/quote]
Asiantuntevaa? No enhän mä ole missään niin sanonutkaan. olen toistellut, että olen ihaillut hänen motiavaatiotansa ja energiaansa paneutua asioihin, joita ei esim. osaa. Ja ylipäätään hänen energiaansa. olipa opettelemansa kemian taso mitä hyvänsä, hän ei antanut periksi, vaikka ei tajunnut ens alkuun mitään. Ihailtavaa. Nykyisin ei edes yritetä, jos ei osata. Tuo tarttuu härkää sarvista aina.
Vaikea uskoa, että tuo oli joskus vuosia sitten minun suosikki kosmetiikkablogeista. Nyt en ole lukenut moneen vuoteen ja käynyt selaamassa harvakseltaan... Negatiivisia puolia vain kasaantui ja lopulta siellä ei ollut mitään luettavaa. :(
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Asiantuntevaa? No enhän mä ole missään niin sanonutkaan. olen toistellut, että olen ihaillut hänen motiavaatiotansa ja energiaansa paneutua asioihin, joita ei esim. osaa. Ja ylipäätään hänen energiaansa. olipa opettelemansa kemian taso mitä hyvänsä, hän ei antanut periksi, vaikka ei tajunnut ens alkuun mitään. Ihailtavaa. Nykyisin ei edes yritetä, jos ei osata. Tuo tarttuu härkää sarvista aina.
[/quote]
Mitähän ihmettä nyt taas...
No ei sentään wt. Virve vaikuttaa mukavalta ihmiseltä. Mutta olen vähän pettynyt siihen, mihin blogi on "edennyt".. odotin jotain muuta.
Kukas muu nostaisi kissan hännän ellei kissa itse :) Itsekin olen huomannut, että Virve on ruvennut brändäämään itseään kosmetiikan kemian ja lainsäädännön asiantuntijana hyvin voimakkaasti. Ihailen kyllä hänen määrätietoisuuttaan ja ahkeruuttaan. Mutta mua häiritsee blogissa oleva ristiriita. Moni kaipaa (itseni mukaanlukien) sitä "vanhaa Virveä", joka esittelee tyhjentyneitä purkkejaan. Tämä herttaisen kosmetiikkaharrastajan haamu on jäljellä blogissa siinä mielessä, että Virve edelleen kertoo yksityiselämästään. Minun mielestäni tämä on ristiriidassa sen asiantuntija-Virven kanssa. Vai onko tarkoituksena olla vähän niin kuin jotkut toimittajat eli ollaan viestinnän ammattilaisia, mutta samalla voidaan blogata ja kertoa yksityiselämästä. Lisäksi mua vähän ihmetyttää se miksi Virve on nykyään Virve Vee. Miksi hän ei voi kertoa blogissaan sukunimeään, kun kuitenkin brändää itseään ja sukunimen saa googlettamalla selville?
Mua vähän ärsyttää tällainen välivaihe. Mielestäni Virve voisi selkeästi päättää bloginsa suunnan tai alkaako jopa kirjoittaa kahta blogia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 04:14"]
Virven instagramin kuvaus kertoneekin kaiken: "Beautyholic living double life between Finland and Sweden. Gets high from cosmetics and isn't afraid to mix them. Beauty blogger with the brain. " Varsinkin tuo viimeinen lause. Ennenvanhaan hän oli avoimesti 'kosmetiikkahörhöbimbo'. Jännä, miten omakuva muuttuu noin. Itse ainakin koin myötähäpeää silloin kun ei meinannut ymmärtää lukion ykköskurssin/peruskoulun tasoista kemiaa.
[/quote]Tämäkin on pistänyt silmään. Jos olisi oikeasti älykäs, osaisi suhtautua itseensä ja ymmärryksensä rajoihin kriittisesti.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 04:44"]
No kyllähän tuo Virve tosi ahkera ja tietävä onkin. Ihan saa olla ylpeä itsestään, todella. Neitokaisessa on jumalaton määrä energiaa, ja tahtoa opiskella uutta. Luulen, että hän oppii vuodessa enemmän kuin normi-ihminen kolmessa vuodessa.[/quote]Peruskoulukemian ei pitäisi tuottaa normaalille ihmiselle näin paljon vaikeuksia: http://www.ostolakossa.com/2013/10/so-is-there-some-chemistry-between-us.html
Puhumattakaan peruslaskutoimituksista: http://www.ostolakossa.com/2014/11/inside-industry-9-kuinka-kosmetiikassa.html
Se että itse sanoo olevansa älykäs tai kaunis on vähän hassua; kyllä molemmat asiat selviävät muille ihmisille ihan katsomalla ja kuuntelemalla.
Sellainen pinnallinen pieni asia mihin itse olen kiinittänyt joskus hänen kasvoissaan huomiota, on kulmakarvat. Hän laittaa ne noin niin kuin kauneuden ammattilaiseksi aika ruman näköisiksi. Klassinen siiven muoto olisi paljon kauniimpi kuin tuollainen epämääräinen malli, jossa kulmat ovat aluksi ohuet, sitten paksuuntuvat ja häntä seuraa perässä. No, kasvoiltaan hän ei muutenkaan ole mikään varsinainen kaunotar, mutta nuo kulmat olisi sentään helppo laittaa nätin muotoisiksi.