Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei äidit meikkaa? ;)

26.11.2005 |

kertokaas mulle, miks te äidit lopetatte meikkaamisen ja itestänne huolen pitämisen kun lapsi syntyy? Eiks ole aikaa vai mitä...mullakin on 3 kk ikänen vauva mut silti kaunistaudun joka päivä vaiks en mihinkään ois lähössäkään. Eikä mul ole edes miestä:) enkä mikään hirveen pinnallinen ole. Kauheet kattoo sellasii verkkareis ja rasvases letis häärivii äitei kaupungilla...voi teiän miesparkojakin;) älkää liian tosissaan ottako mut MIKSEI OMA ULKONÄKÖ KIINNOSTA??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan meikannut, enkä siis alottanut sitä äidiksis tultuani.:) Että siksi..

Vierailija
2/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni on hyvä, käyn säännollisesti parturissa joka laittaa samalla kulmani ja ripseni laitan vaan vähän huulirasvaa ja menoksi. Kodin ulkopuolella käytän verkkareita vain jos olen menossa pururadalle juoksemaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan aina välillä. Ei ole siitä kiinni, etteikö olisi aikaa. En vain halua tehdä sitä joka päivä, enkä tehnyt sitä silloinkaan joka päivä kun en vielä ollut äiti. Ihan hyvin voin mennä töihin/kouluun/kauppaan/ravintolaan ilman meikkiä jos siltä tuntuu.

Vierailija
4/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kaikki tietenkään meikkaa koskaan eikä se tietenkään minulle kuulu.

Itselläni kaksi pientä lasta ja meikkaan kyllä joka päivä, ihan oman itseni takia. Joskus tuntuu, että perhekerhoissa meikittömät äidit suorastaan paheksuvat meitä meikkaajia - ihan kuin meikkaaminen tekisi äidistä huonomman.

Vierailija
5/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä en ole koskaan meikannut, enkä siis alottanut sitä äidiksis tultuani.:) Että siksi..

Vierailija
6/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti,mulla on kolme lasta (6v,5, ja 6kk) ja hyvin ehdin

laittautumaan (en tälläydy).Aikaa menee varmaan about 5 minuuttia.

Sävyttävää kosteusvoidetta,ripsaria,huulikiiltoa ja poskipunaa.

Heti tulee pirteämmän näköiseksi ;) (teen sen ihan itseni takia).

Vierailija
7/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kuiva iho kuivuu meikeistä vielä enemmän vaikka on koitettu tosi kalliitakin merkkejä. Onneksi ihoni on luonnostaan kaunis ja ripset ja kulmat luonnontummat. Ja kun meikkaa vain erityistilanteissa, niin siitäkin pääsee ihan fiilikseen. Ja kyllä meikitön on aina paremman näköinen kuin " väärin" meikkaava.

Vierailija
8/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ' ylimääräinen' vieroksutti, en tykännyt käyttää meikkejä, hajuvesiä enkä edes pesuaineina kovin tuoksuvia. Oli siis kova tarve olla mahdollisimman luonnollinen. Sitten kun vauva-aika oli ohi, olin jo tottunut meikittömyyteen. Pienten lasten äitinä oli pakko ajatella myös taloudellisesti, järkeilin, että turha laittaa kalliita meikkejä naamaan hiekkalaatikolle tai lähikauppaan ja sitten kalliilla aineilla pestä pois. Lisäksi oma mies on aina tykännyt musta luonnollisena, sekään ei siis motivoinut meikkaamaan. Puhtaana ja siistinä pidin kyllä itseni.

Nyt olen ollut jo pitkään töissä ja meikkaaminen kuuluu itsestäänselvyytenä arkeen. Oikeesti alkaa olla vaikeeta käydä siellä lähikaupassakaan puhtain kasvoin! Kaikkeen siis tottuu.

Vierailija
9/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen=pieni vaiva, suuri piristys!

t. kahden pienen äiti

Vierailija
10/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää hyviä ja oikeita tuotteita niin iho ei kuivu.Käytän

Diorin kosteuttavaa päivävoidetta,sillä saa nätin päivettyneen ihon.

Mun meikki on niin naturelli ettei sitä juurikaan huomaa ja siihen

pyrinkin ;)

Vierailija
11/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ripsiväriä en kuitenkaan ulos lähde. En edes vies roskia. Vuodessa on maks neljä päivää joilloin en meikkaa ja silloin olen yksin kipeenä kotona. Meillä lapsi osallistuu meikkaushetkeen, leikkimällä mukana. Ja joo, nimimerkki odotas,kun sulla on enemmän lapsia. Ei niitä kuule taivaasta tipu! Kannattaa jättää tekemättä, jos siitä tulee niin katkeraksi, että pitää aina korostaa ettei yhden lapsen vanhemmat ole mitään.

Vierailija
12/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on muodostunut jo tietty kuva, miltä oman naaman pitää näyttää kun astuu ovesta ulos, ja jos menee ilman meikkiä, on ihan outo olo. Niinpä aamulla ensi töikseni meikkaan vähän, ennen kuin lapset heräävät. Oon sitten valmis lähtemään ulos heti lasten aamutoimien jälkeen.

Mutta ei mua kyllä yhtään häiritse muiden meikittömyys tai meikkaus. Oon varmaan aika poikkeuksellinen ihminen, kun en todellakaan kyttää vieraita ihmisiä ulkona, ja mieti, että mitä kaikkea vikaa niiden ulkoisessa olemuksessa muka on. Muut asiat merkitsevät mulle enemmän.

Vierailija
13/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se meikkivoide niin kuivatakaan vaan sen puhdistaminen. Ja oli tuotteet sitten Dioria tai Rimmeliä sisältää ne aina väripigmenttejä jotka tukkii pieniä ihohuokosia. Mutta onneksi oikeasti todella kuiva iho ei yleensä meikkiä kaipaakaan vaan on pienine huokosineen kaunis ilmankin. Ja vuodenajasta riipuen ihohan on luonnollisesti kauniin näköinen. Päivetys ei sovi kaamokseen.

Vierailija
14/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvoja oli helpompi halia kun ei ollu meikkejä, eikä parfyymiä. Mies pitää musta sellaisenaan, ja alan itsekkin pitää meikittömiä naisia hurjan kauniin näköisinä, kun niiden persoona tulee näkyviin. Meikittömyys ei estä pukeutumasta huipputyylikkäästi, tai käyttämästä koruja(vaikka timantit korvissa), ja jos on vielä paksu kaunis tukka, miksi maalata naamaa, helposti menee ylitällätyks. Lisäksi mulla on yleensä yliote töissä miehiin, oon pitkä(180 cm) ja ilman meikkejä ne kohtelee mua paremmin kun muita naisia, eli mun sanomisia kuunnellaan, ja vitsit ei lennä.

Vierailija
15/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan oikeasti,mulla on kolme lasta (6v,5, ja 6kk) ja hyvin ehdin

laittautumaan (en tälläydy).Aikaa menee varmaan about 5 minuuttia.

Sävyttävää kosteusvoidetta,ripsaria,huulikiiltoa ja poskipunaa.

Heti tulee pirteämmän näköiseksi ;) (teen sen ihan itseni takia).

Hohhoijaa...Siistit vaatteet, puhdas, hyvin leikatut hiukset on ihan riittävä.

terkuin 3-vuotiaan, 4-vuotiaan ja 2x6kk:n ikäisten äiti...

Vierailija
16/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissäni on ainakin 20 äitiä ja kaikki meikkaavat..eivät ole rupsahtaneet tippaakaan, vaikka lapsia on useampiakin. Viitseliäisyyskysymys. Eri asia on sitten jos on allerginen meikille, tai kuiva iho, sitten toki ymmärrän, ettei meikkaa.

Vierailija
17/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska tästä nyt tuli keskustelua ihan asiallisestikkin,niin mulla on useita lapsettomia kavereita jotka ei meikkaa ollenkaan tai mx.vähän ripsaria.

Minä itse taas meikkaan kyllä,melkein päivättäin,ihan sen takia,et se on minusta kivaa :D

Ihan joka päivä en viitsi meikata,esim.siivouspäivinä jos illalla on sauna niin en vain jaksa,mutta muuten kyllä.

Arkena meikkiin kuuluu meikkivoide,puuteri,poskipuna,luomiväri ja ripsari,ripsien kääntäminen.

Juhliin tmv niin laitan vielä rajaukset ja vähän enemmän meikkiä muutenkin.

Huulipunaa en käytä mutta huulikilteitä paljonkin.

Vierailija
18/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja 3 vuotiaat pojat. Ja meikkaan varmaan kuutena päivänä viikossa. Ei tuo rajaus, ripsiväri, meikkivoide - tyyliin mene kuin viisi minuuttia.

Vierailija
19/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointtisi oli?! Jos et viitsi/ehdi/halua meikata niin ei ole pakko ;)

Vaikka mulla oli 2 pientä lasta vuoden ikäerolla niin ehdin meikata,tuskin se on lapsimäärästä kiinni.Joitakin kiinnostaa toisia ei.

Olisin masentunut jos en olisi jaksanut panostaa itseeni,halusin näyttää pirtsakalta enkä harmaalta väsyneeltä kotiäidiltä.Mulle sillä on psykologinen vaikutus :)

T.kolmen äiti

Vierailija
20/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika voimakkaan väriset kasvot eli mustat ripset ja kulmakarvat. Nypin kyllä 2x viikossa kulmat + hoidan ihoa muuten. Usein laitan vähän puuteria, mutta siihen se meikki jääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä