Miksei äidit meikkaa? ;)
kertokaas mulle, miks te äidit lopetatte meikkaamisen ja itestänne huolen pitämisen kun lapsi syntyy? Eiks ole aikaa vai mitä...mullakin on 3 kk ikänen vauva mut silti kaunistaudun joka päivä vaiks en mihinkään ois lähössäkään. Eikä mul ole edes miestä:) enkä mikään hirveen pinnallinen ole. Kauheet kattoo sellasii verkkareis ja rasvases letis häärivii äitei kaupungilla...voi teiän miesparkojakin;) älkää liian tosissaan ottako mut MIKSEI OMA ULKONÄKÖ KIINNOSTA??
Kommentit (37)
Joskus ehdin laittaa puuteria ja ripsaria, jos lapset nukkuvat vähän pidempään. Mutta muuten, ei mitään saumaa!
turvoksissa väsymyksestä, että ei ole mitään järkeä yrittää tunkeä väriä näihin pussukoihin...takana 3,5 vuotta unettomia öitä.
Eli juuri noin mäkin meikkaan, ilokseni ja koska olen heti pirteämpi hieman laittauduttuani.. vaikka olisinkin " vaan kotona" ..
Ja luulen että miehenkin mielestä on kiva katsella kaunista vaimoa.. ;)
Mää olen aika tyytyväinen ulkonäkööni.
En pidä itseäni järin kauniina, mutta siedän kuvaani peilistä ilman meikkiä ja roskapussin viemiseen ei tartte suojautua enää, joskus aikana ennen lapsia en voinu roskistakaan viedä ilman suojaa..!
-Ja on aika surullista tollanen.
Meikkaan välillä. Ja tietty jos oon johonkin menossa.. On kiva näyttää laitetulta ja silloin kun laittaa enemmän niin tuntee ittensä tosi hyväksi.
Arkena sillon kun en meikkaa niin laitan kuitenkin itseäni hiukan, vaikka hiuksia ja mukavat vaatteet päälle.
Ja mulle varmaan riittää se että oon tyytyväinen kroppaani, ei tartte meikkiä.
Ja varmaan kun en aina meikkaa niin saa lisää säpinääkin kun meikkaa ja vetää päälle seksikkäät kuteet niin mieskin tykkää.. =)
Muuten " siistiydyn" ts. myös meikkaan. Mielestäni kohtuus kaikessa. Jos ei joskus ehdi tai on tarpeetonta (esim. laittaa hiuksia, koska tulee hattu päähän) niin " mennään" vaan. Minusta äidit ovat kuitenkin nykyisin aika huolitellun näköisiä, joten en ymmärrä mikä pointti viestissäsi on. Johtuisiko siitä että asumme kaupungin keskustassa minne tullaan " asioille" ?
olisiko siksi että ei ole aikaa. Kyllä minäkin meikkasin silloin kun minulla oli YKSI kolmekuinen lapsi. Mutta jos teet enemmän lapsia, tulet kyllä ymmärtämään miksi ei tule meikattua. Kas, kun pääsisi edes suihkuun joka päivä.
Kotona varsinkin olisi järjen vähyyttää meikata, olis todella keinotekoista touhuta täällä täydessä tällingissä. Ja tosiaan, kun on 2 kappaletta taaperoikäisiä ei meikkaminen ole listalla ekana - vauhtia ja menoa riittää aamusta eikä tuo peilailu ole oikein tuntunut omalta jutulta.
griddzzgirl:
Kauheet kattoo sellasii verkkareis ja rasvases letis häärivii äitei kaupungilla...voi teiän miesparkojakin;) älkää liian tosissaan ottako mut MIKSEI OMA ULKONÄKÖ KIINNOSTA??
Että jos ei meikkaa, kulkee automaattisesti rasvaisessa tukassa ja retkuissa??????
Minä kun en tajua, miten nuo asiat liittyvät toisiinsa..????
Siis oikeasti... taas yksi epätasa-arvoinen juttu lisää. Meikit ovat kalliita, niitä oletetaan naisten työelämässä käyttävän mutta silti niitä ei voi esim. vähentää verotuksessa.
Itse meikkaan aina töihin, ja usein viikonloppunakin, jos mennään ostoksille. Äitiyslomalla en aina meikannut, oikeastaan siksi, että olin iltaisin niin väsynyt, etten olisi jaksanut puhdistaa kasvojani meikeistä, nukahdin aina sohvalle yhdeksän aikaan. Meikkaus ei minusta aikaa vaadi juuri ollenkaan, aina sen muutama minuutti löytyy, mutta iltaisin puhdistus vaatii enempi viitseliäisyyttä.
Kaikki naiset ovat kauniimpia meikattuina!! Se nyt vaan on taivaan tosi... Siis KEVYESTI EHSTETTUNA, ei maalattuna. Minä en arvosta meikittä liikkuvia ihmisä niin paljon kuin ehostettuja; pidän heitä kai jotenkin laiskempina ja persoonaltaankin mitäänsanomattomimpana, kun eivät viittä minuuttia viitsi uhrata itselleen tai meidän muiden pirteydeksi. Maailmassa on niin paljon pahaa ja rumaa, joten miksei sitä parin minuutin työllä kaunistaisi edes hitusen?? Ja turha sanoa ettei ole aikaa; minulla koliikki vauva, taapero ja eskarilainen ja kyllä aina on ollut aikaa sille ripsarille:)
Vierailija:
Kaikki naiset ovat kauniimpia meikattuina!! Se nyt vaan on taivaan tosi... Siis KEVYESTI EHSTETTUNA, ei maalattuna. Minä en arvosta meikittä liikkuvia ihmisä niin paljon kuin ehostettuja; pidän heitä kai jotenkin laiskempina ja persoonaltaankin mitäänsanomattomimpana, kun eivät viittä minuuttia viitsi uhrata itselleen tai meidän muiden pirteydeksi. Maailmassa on niin paljon pahaa ja rumaa, joten miksei sitä parin minuutin työllä kaunistaisi edes hitusen?? Ja turha sanoa ettei ole aikaa; minulla koliikki vauva, taapero ja eskarilainen ja kyllä aina on ollut aikaa sille ripsarille:)
Laittaa lapset siksi aikaa esim. katsomaan videoita, tai tekemään jotain muuta sellaista, että ovat paikallaan. Siihen vaan lasten viekkuun telkkaa katsomaan, ja väriä naamaan :)
Itsellä kaksi lasta, 3v ja 1v ja olen töissäkäyvä yksinhuoltaja ja kyllä, ehdin meikata joka päivä. Kotona ja pihalla voin hyvin olla ilman meikkiäkin, mutta kyllä muuten laittaudun aina. Ei siihen mene kuin pari minuuttia ja ei tarvitse keksiä edes lapsille mitään sen ihmeellisempää ohjelmaa. Kyllä meillä lapset pari minuuttia leikkivät ihan keskenäänkin. Tai sitten saatan meikata ennen lasten heräämistä, mutta jotenkaan en oikein ymmärrä näitä ettei muka ehdi. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa meikkaako joku muu tai ei, mielestäni se on vaan sellainen persoonakohtainen juttu, toiset kokevat sen omakseen ja toiset eivät.
Ja jos minun pitää valita, meikkaanko ja myöhästyn bussista ja kaikesta muusta, vai jätänkö meikkaamatta ja ehdin ajoisssa, kummankohan valitsen??
Kun se kuuluisa 5 minuuttia voi olla kuitenkin se ratkaiseva tekijä..
Siksi, hassua kyllä, meikkaan juuri puistoon tai lähikauppaan.Niihin kun ei ole aikataulua...
keyes: