Sain eilen selville, että poikaystäväni on pettänyt minua...
Ja voi v***u että sapettaa. Ollaan seurusteltu kolmisen vuotta, luottamus on aina ollut kunnossa, enkä olisi ikinä uskonut hänestä. Eiks se oo aina niin... ;)
Nyt en tiedä miten asian ottaisin esille. Tein nimittäin niin hölmösti, että menin lukemaan hänen tunnuksillaan hänen fb-profiiliaan. Oikeasti kiinnosti vain, mitä hän yleensä siellä puuhailee ja kenen kanssa juttelee, en ole mustasukkainen, vaikka olisikin naisten kanssa siellä jutellutkin kaverimielessä. Siellä oli normikeskusteluja sekä miespuolisten, että naispuolisten kavereiden kanssa, joku entinen hoito oli pyydellyt kahville, mikä oli mun puolesta ihan okei, mies ei kuitenkaan ole mennyt, kun ei ole ehtinyt. Itsellänikin siis on kavereina vielä ex-poikaystävä ja ihan moikkailuasteen välit muutamiin entisiin hoitoihin, joten en voi niitä toiselta kieltää, enkä koe sille tarvettakaan.
Yksi keskustelu erään naisen kanssa kuitenkin pysäytti. Se oli käyty pari vuotta sitten, kun olin työmatkalla, ja siitä kävi ilmi, että pantu oli ilman kumia, ei kuulemma tauteja naisella ja ehkäisy muuten kunnossa. Olivat jutelleet joistain asioista syvällisemminkin, ja nainen sanoi, että "on hyvä että tiedät nyt mitä oikeasti haluat, tai siis mitä et halua". Miehellä tekstin mukaan kova morkkis asiasta, joten tuon haluamisen voi käsittää kahdella eri tavalla. Mies kertoi että aikoo kertoa asiasta kun kotiudun, mutta ei siis ole kertonut mitään. Nainen poti asiasta myös huonoa omaatuntoa, koska tiesi seurustelustamme, eikä halunnut jatkaa tapailua. Puhelinnumeroita oli kuitenkin vaihdettu, mutta en tiedä kuka nainen on, onko yhden illan juttu vai joku entuudestaan tuttu. En myöskään pysty käsittämään missä pettäminen on tapahtunut, koska siihen aikaan miehelläni ei ollut mitään sellaista paikkaa johon olisi hoidon voinut viedä, ja käsitin, että nainen on lähtenyt seuraavana aamuna pikaisesti pois, tuskin olisi omaan kotiinsa miestäni yksin jättänyt...
Olen aivan sekaisin, että miten voisin ottaa asian esille. En tietenkään voi kertoa että luin mieheni fb-viestejä, meillä on aina ollut ns. postisalaisuus, että vain luvalla saa lukea toisen posteja tai viestejä. Ja tottakai mulla on morkkis, kun menin viestejä luvatta lukemaan. Mulla on hirveä olo, en voi olla kuvittelematta, että mieheni on tosiaan kosketellut toista naista seurusteluaikanamme, joten hänen kosketuksensa tuntuu tällä hetkellä erittäin epämiellyttävältä. Ja niitä riittää, välillä tuntuu että hellyydenosoituksia voisi olla vähemmänkin.
Mitä ihmettä mä nyt teen? On toine juttu, miten suhteemme tästä jatkuu, se selviää sitten kun saan tämän asian otettua puheeksi. Mutta en tiedä miten tuoda julki, että tiedän hänen pettänenn, tai että miten saisin sen tiedon puserrettua häneltä itseltään jotenkin kyselemällä jäämättä kiinni siitä että tiedän jo asian? Onko teitä kanssasisaria, jotka ovat olleet samassa tilanteessa? Aivan varmasti on petettyjä ja pettäjiäkin, antakaa nyt vinkkejä miten pystyn etenemään tässä asiassa... Kiitos!
Kommentit (70)
suhteesta ja lujaa. Nuorempana olisin varmasti ollut vielä hölmö ja jäänyt, kärsinyt itsekseni ja yrittänyt unohtaa.
Äläkä missään tapauksessa ota tämän palstan ohjeita tosissasi. Täällä moni saa tyydytyksen siitä että saa toisten suhteen hajalle. Varsinkin pettäminen ja jo mahdollisuus siihen on muutamille täysi syy lähteä suhteesta karkuun.
Ap, fb:ssa oleva tarina voi olla ansa, mistä näkee käytkö urkkimassa. Todellista tilannetta ei sinne olisi jätetty, ellei mies ole tavallista huolimattomampi.
Tulipa eilen kysyttyä siitä kännykästä löytyneestä kuvasta. Mies oli siitä aika aidosti yhtä hämmästynyt kuin minäkin. Kuva ei nimittäin ollut hänen kännykamerallaan otettu, eikä myöskään hänelle lähetetty viestinä. Se selvisi kuvan nimenä olevasta numerosarjasta, joka oli aivan päätön, eikä mikään normaali järjestysnumero tai päivämäärän mukaan muodostunut. Meinasi että on joku, jota on naamakirjasta käynyt katsomassa, ei tunnistanut kuvan tyyppiä ollenkaan. Ja jotta tämä juttu menisi täysin absurdiksi, ja alatte huutaa porvoota, löysin ihan omasta kännykästä ihan yhtä mystisen valokuvan, joka on luotu sinä aamuna kun uuden kännykkäni otin käyttöön, ja kuvassa on slovakialaisen(?) Film Hotelin julkisivu, jossa mies ajaa moottoripyörää ulos hotellin pääoven viereisestä ikkunasta (jonka siis saa maahan asti auki). Googletin siis tuon hotellin, löysin siitä kuvan, ja sivun pääte oli .sk, siitä päättelin hotellin tiedot. Kuvan nimenä on samanlainen epämääräinen numerosarja kuin mieheni kännykästä löytyneessä kuvassa. Koska en itsekään tajua mistä kumpikaan kuva on tullut, jätän ne omaan arvoonsa, ja hyvillä mielin luotan, ettei mieheni ole pelehtinyt kenenkään naikkosen kanssa sinä päivänä, kun kuva oli otettu, näimme nimittäin puoli tuntia sen kuvan luomisen jälkeen.
Mutta mutta... Koska kuvaepisodi oli niin hämmentävä, ja siitäkin keskustellessamme puhuimme luottamuksesta ja että onko sitä vai ei, en saanut otettua puheeksi pettämistä. Olen edelleen vähän epävarma, kannattaako minun ottaa asiaa puheeksi, myös tuo ansakirjoitusjuttu on käynyt mielessä, vaikka keskustelu onkin turhan luonnollista keksityksi...
Ehkä minun pitää vaan ottaa luottamus uudelleen puheeksi, ja keskustella juurikin minun työmatkoistani, ne kun ovat ammatissani kaikille se kompastuskivi parisuhteissa. Ja jos hän tunnustaa pettäneensä, sitten kerron oman urkkimiseni. Mutta jos hän pystyy aidosti todistamaan ettei mitään ole tapahtunut, otan opikseni ja pidän turpani kiinni urkinnasta, tiedänpähän etten urki toiste.
Sille, joka yökötteli, että naamakirjaviestit on tarkoitettu lähettäjältä ainoastaan minulle, voin sanoa, että olen samaa mieltä, siksi kadunkin viestien lukemista. Mutta minä eikä mieheni ei keskustella mistään salaisemmasta tai henkilökohtaisesta naamakirjassa, sitä varten meillä on ystävät, joita tavata naamatusten tai puhelimessa. Emme kumpikaan ymmärrä miksi jotkut pitävät naamakirjaa ensisijaisena kommunikointivälineenään, jonka kautta lähetetään kai pian jo hääkutsutkin. Ja jos et ole naamakirjassa, et ole kutsuttu. Näin on nimittäin joissain bilekutsuissa joskus vanhassa kaveripiirissäni tapahtunut... :O Kyllä itsekin hermostuisin, jos mieheni viestejäni lukisi, mutta jos joku ystäväni hermostuu siitä, että jonkun mies lukee terveiset lomamatkalta tai surunilmaisun, kun mummo on kuollut, niin siitä vaan. Ja jos viesteissä olisi jotain henkilökohtaisempaa, sanoisin suoraan että älä lue sitä keskustelua, siinä on Sirpan henk.koht.juttuja aiheesta x. Meillä nyt vaan toimii avoimuus näin, vaikka itse sen nyt mokasinkin. Enpä mokaa enää.
jos joku ystäväni hermostuu siitä, että jonkun mies lukee terveiset lomamatkalta tai surunilmaisun, kun mummo on kuollut, niin siitä vaan. Ja jos viesteissä olisi jotain henkilökohtaisempaa, sanoisin suoraan että älä lue sitä keskustelua, siinä on Sirpan henk.koht.juttuja aiheesta x. Meillä nyt vaan toimii avoimuus näin
juuri aiemmin kirjoitit, että "Eipä kyllä vahingossa voi löytää toisen pari vuotta vanhoja yksityiskeskusteluja, kun luvallinen käyttö koskee justiinsa vaan kuvan lisäämistä tai asetusten muuttamista." Eli eihän avoimuutenne edes ulotu koskemaan näitä henkilökohtaisia keskusteluja.
Tuolla lauseella tarkoitin siinä tilanteessa ollutta luvallista käyttöä. Eli olen tähän asti lisäillyt kuvia ja tarkistanut yksityisyysasetuksia ja itseasiassa käynyt katsommassa josko eräs henkilö olisi käynyt vastaamassa mieheni lähettämään yksityisviestiin. Siinä näkyy uusimpia keskusteluja, ja on hölmöä, jos joku tälläisen näkemisestä loukkaantuu. Mutta siinä samalla olisi ollut mahdoton nähdä vuosia vanhoja keskusteluja, koska niiden näkemiseksi pitäisi rullata viestilistaa tosi pitkälle alas.
Ap
Kun ihan jokainen mies elämässäni niitä on kehunut, vaikka olisi ennemmin ollut ns. peppumiehiä ;D
Ja tykkään kovasti itsekin, eivät roiku, eivät oo liian pienet, kauniit vaaleet nännit. Mikäs siinä kun tykkää ;)
Ap
Hehee, minunkin rintoja on monet miehet kehuneet jopa taivaallisiksi ja itsekin olen ihan tyytyväinen ;). Kiinteät, eivät roiku mutta eivät ole ihan totaalisen pienetkään, kauniit symmetriset nännit ns. ketunnokat. Jos muilla naisilla on niin huono itsetunto, ettei edes kehuja osata ottaa vastaan, niin on se vaan sääli!
Mutta tsemppiä teille Ap, toivotaan että kaikki selviää...
Hehee, minunkin rintoja on monet miehet kehuneet jopa taivaallisiksi ja itsekin olen ihan tyytyväinen ;). Kiinteät, eivät roiku mutta eivät ole ihan totaalisen pienetkään, kauniit symmetriset nännit ns. ketunnokat. Jos muilla naisilla on niin huono itsetunto, ettei edes kehuja osata ottaa vastaan, niin on se vaan sääli!
Mutta tsemppiä teille Ap, toivotaan että kaikki selviää...
Aina vaan jaksetaan kitistä omista läskeistä, alleista, riippareista ja vinosta nenästä, mutta kun joku vilpittömästi kehuu, kuvitellaan se vittuiluksi. Onko se sitten ihme, jos miehet katselee muita naisia, kun oma huonolla itsetunnolla varustettu nainen peittelee sulonsa meanditunikoihin ja crocseihin? ( olipas hyvä vertaus tässä pettämisketjussa :D)
Mutta tosiaan, itsellä joskus kanssa ollut huono itsetunto, kun vaan itse katselin omia vikojani, mutta kun ensimmäinen mies spontaanisti ylisti rintojani, olin eka tietty ihmeissäni, mutta kyllä se vaan ihan helevetin hyvältä tuntuu, kun toinen arvostaa. Olen jopa saanut kehuja tisseistäni erään ystäväni vaimolta, oli maininnut siitä miehelleni :D Mies otti sen myös kohteliaisuutena, ettei ihan turhan rumaa naista ole valinnut ;)
Pettämisen voi antaa vielä anteeksi, mutta mies riskeerasi sun terveyden. Ei kunnioita edes sen vertaa sua. Käy testeissä, koska tottakai kaikki aina väittää ettei muka mitään tauteja ole.
Tapasi miehen netissä, heti sanoi tässä on hänen elämänsä mies.
Mies oli seurustellut vuosia toisen naisen kanssa ja sanoi on sinkkuna ollut kohta vuoden.
Pari kk laittoivat viestejä ja sitten kun näkivät ekan kerran, muuttivat hyvin pian yhteen ja alkoivat suunnittelemaan häitä.
n 1/2 v ennen häitä ystäväni löysi muuton yhteydessä miehen vanhoja kirjeitä ja osa kirjeistä oli lähettämättä. Kirjeet olivat siltä ajalta kun he olivat jo yhdessä ja kirjeen saaja oli ex.
Kirjeet olivat täynnä rakkautta ja kaipuuta ja tietenkin ystävälläni tuli todella, todella huono olo asiasta.
Mutta nosti kissan pöydälle, vaikka tiesikin rikkoneensa kirjesalaisuuden.
Koska tämä ex-pari oli ollut jo vuosia yhdessä ja tapahtuneesta on 10 v aikaa, tämä eka pariskunta oli aikoinaan lähetellyt kirjeitä toisilleen.
Miehen selitys oli että oli tohon aikaan rakastunut kumpaankin. Vaikka oli tullutkin ero, lopullinen ero, se rakkaus oli siellä taustalla. Oli helppo kirjoittaa sanoja paperille, kertoa tunteistaan. Mutta ei ollut missään vaiheessa pettänyt, ei nähnyt ex.n kanssa, vain ja ainoastaan kirjoitellut.
Tämä keskustelu oli pitkä ja tunteita täynnä. Mutta yhdessä ovat edelleen, 3.s lapsi juuri syntyi ja ovat todella onnellisia.
Ok, tämä ei ole "niin" vakavaa, mutta koska asia on sinulle äärimmäisen tärkeä, minä kertoisin suoraan mitä olen nähnyt, koska onhan sinulla ne tunnukset ollut ja mitä nyt.
Onko pettäminen sitä mitä hyväksyt ?