Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielä? Kun 15v ei ole halunnut ripatille eikä Proto-leirille

Vierailija
13.08.2012 |

Jos järkkäiskin hänelle isommat 16v juhlat?

Ja kutsuis ne ihmiset jotka olis muuten(kin) kutsuttu rippijuhliin?

Teini säästää rahaa uuteen tietokoneeseen/tablettiin ja koska tuollaista "aikuistumisjuhlaa" ei siis muuten ole, niin näin saisi mahd. saada rahaa tuohon koneeseen...

Tuo teini ei siis TODELLKAAN ole halunnut millekkän leirille tms...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö siellä protomalleja tai jotain?

Vierailija
2/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestin isot 15v juhlat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli haluat pitää teinillesi rahankeruubileet?

eikös riittäisi että ne isommat bileet on sitten ku teinis saa käytyä valkolakin tai valmistuu ammattiin.

itse teinisi päätti ettei ripille halua. ja protua ois turha "juhlia" muutenkaan, leirinä se vielä menee mut bileet ois pelkkä rahankeruujuhla.

Vierailija
4/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en minä kyllä mitään aikuistumisjuhlaa muuten vaan järkkäisi. Ja varsinkaan vain jotta saadaan kupattua vierailta lahjarahaa tietokoneeseen! Todella mautonta!

Vierailija
5/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa hyvin läpi tuollaisten juhlien tarkoitus. Pyydä suoraan vaan sukulaisilta rahaa niin säästyy nekin juhlienjärkkäysrahat.

Nostan hattua teinillesi että sanoutuu irti moisista perinnepakkoleireistä, mutta kai se ymmärtää ettei mitään rahankerjuujuhliakaan voi ilman syytä järjestää.

Vierailija
6/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan menisi jompaan kumpaan mikäli rahaa haluaa?

Itse kävin aikoinani rippikoulun 100% sen takia, että sain rippilahjoja. Ja koska äiti mut sinne vielä halusi, niin sovittiin, että mä suostun pääseen ripiltä ja se järkkää mulle isot juhlat.

Molemmat voitti =D

Vierailija
7/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa muutenkin synttärinä aika paljonkin rahaa, eipä noille tehneille muuta lahjaa osaa keksiä.

Vierailija
8/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtymäriitti lapsuudesta aikuisuuteen. Kirkko on ominut tämän riitin omakseen ja täyttänyt vähän eri sisällöllä, mutta mielestäni jokin juhla kuuluu tuohon ikävaiheeseen. En siis pidä rahankeruujuhlana.

Mielestäni kannattaa jatkaa juhlaperinteitä, vaikka juhlatapa ei olisikaan kristillinen. Ihmisen elämän siirtymävaiheiden (nimeäminen, häät, aikuistuminen, kuolema yms.) juhliminen on paljon vanhempaa perua kuin niiden nykyinen kristillinen sisältö.

Vierailija
9/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtymäriitti lapsuudesta aikuisuuteen. Kirkko on ominut tämän riitin omakseen ja täyttänyt vähän eri sisällöllä, mutta mielestäni jokin juhla kuuluu tuohon ikävaiheeseen. En siis pidä rahankeruujuhlana.

Mielestäni kannattaa jatkaa juhlaperinteitä, vaikka juhlatapa ei olisikaan kristillinen. Ihmisen elämän siirtymävaiheiden (nimeäminen, häät, aikuistuminen, kuolema yms.) juhliminen on paljon vanhempaa perua kuin niiden nykyinen kristillinen sisältö.

Olen samaa mieltä.

Onneksi sentään vappu on vielä ns. vanha juhla. vaikka kommarit on sen yrittänyt varastaa....

Mneekö tuo teini nyt ysille? Jos menee niin järkkäät sitten ensi keväänä isot juhlat...

Vierailija
10/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillähän säästyy rahaa vähintään jonkun läppärin/padin verran, enemmänkin.

Vai olitko ajatellut juhlia nyyttäreiden merkeissä?

Jos sinä juhlia haluat, niin järjestä vaikka rapujuhlat tai venetsialaiset.

Lapsi säästyy tältä pakkojuhlinnalta jos ei sitä halua.Riparijuhlista säästyneet rahat lapsen "rahastoon".

Vierailija
11/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään aikoinaan käynyt kumpaakaan leiriä eikä tullut mieleenkään että olisi jotain korvaavaa juhlaa järjestää. Ostatte sen läppärin 16-vuotislahjaksi itse niillä juhlajärjestelyillä säästetyillä rahoilla!

Vierailija
12/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään aikoinaan käynyt kumpaakaan leiriä eikä tullut mieleenkään että olisi jotain korvaavaa juhlaa järjestää. Ostatte sen läppärin 16-vuotislahjaksi itse niillä juhlajärjestelyillä säästetyillä rahoilla!

Vierailija
13/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kyllä varaa hankkia tuolle teinille se haluamansa vekotin, mutta ei saa sitä noin vain ja teini ITSE haluaa käyttää siihen omia rahojaan. Harmi että hänen säästöt jo hupenivat mopo-kortiin ja mopoon viime keväänä...

Pääsi yläasteelta viime keväänä ja opiskelee nyt amiksessa.

Juhliin ei paljoa rahaa mene kun osaan ja HALUAN tehdä tarjottavat itse. Joten se n 100e mitä tarvikkeisiin menis ei talouta kaada eikä sillä tuollaista konetta saa :)

Me harvoin tavataan sukua, yleensä siis vain rippijuhlissa tms, häissä, hautajaisissa tai isommissa synttärijuhlissa. Tämä vuosi on ollut aika hiljaista sukujuhlien osalta.

ap

Vierailija
14/14 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järkkäiskin hänelle isommat 16v juhlat? Ja kutsuis ne ihmiset jotka olis muuten(kin) kutsuttu rippijuhliin?

isommat 16v juhlat, niin anna palaa, kyllähän sukulaiset tykkäävät rahastuksesta, eikös? Etenkin, kun tarjoilut olis aika loistoluokkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi