Miksi vähintään 80-90% suomal. naisista päästää itsensä lihomaan...
...siten että viimeistään 40(-45)-vuotiaina ylipainoa alkaa olla just sen verran liikaa että näyttää aika (tai tosi) häijyltä? Ihmettelen vaan.
Olen itse 47 v. timmissä ja melko lihaksikkaassa kunnossa oleva mies ja teen muutaman tunnin viikossa salilla duunia kropan eteen, ja syön suht fiksusti, ei siihen muuta tarvita niin lopputulos on ihan jees. Eli ei vaadi kohtuuttomasti panostusta pysyäkseen kuosissa.
Vastaukseksi ei muuten kelpaa että "te ukotkin repsahdatte pahaan kuosiin", koska kysyin että miksi useimmat NAISET eivät viitsi skarpata sen vertaa että ulkonäkö olisi edes suht koht OK keski-iässä.
Onko kyseessä kenties joku yleinen psyykkinen ongelma mistä miehillä ei ole tietoa vai välinpitämättömyys/tyhmyys/laiskuus vai missä mättää?
Tämä oli simppeli kysymys ja odotan selkeitä vastauksia.
Kommentit (51)
Kun kuvittelet lihavuuden tai painon tasaisena pitämisen olevan simppeli asia. Nainen voi repsahtaa jo raskauden ja imetyksen takia peruuttamattomasti, että sitä nahkavuorta ei poista mitkään dietit. Vastataan sitten vaikka näin yksinkertaisesti, vaikka eihän se vastaus tietenkään kelpaa, koska omassa päässäsi olet kaavaillut vastauksen siten, että nainen on vaan niin tyhmä, että se ei osaa pysyä kuosissa.
...mieheni pitää minusta juuri tällaisena, kaikkine kiloineni, "ihanine kiloineni", kuten hän sanoo.
Pidän syömisestä, siis kunnon ruuasta ja inhoan liikuntaa vain hikoilemisen vuoksi. Siinähän ne on ylipainon syyt.
Olen ihan siististi pukeutuva, en haise, eikä puutu hampaita. Jos jotakuta häiritsee (lievä) ylipainoni, niin voi vetää vaikka mummon vanhan nahkakukkaron päähänsä. Laihuus ja itsensä loputon laittaminen on aivan järjettömän ylitavoiteltu tila. Kaikilla ei nuo samat arvot ole ykkösinä.
Toki itsekin katselen mieluummin timmejä miehiä, mutta vain katselen. En kestäisi jotain "syön järkevästi ja kato näitä lihaksia"-tyyppiä himassani yhtään.
Lisäksi, koska tää kysymys on täällä tähän aikaan, veikkaan, että olet sinkkumies. Syy siihen ehkä löytyy juuri siitä, että keskityt niin kovasti itseesi. Mun mieheni makaa tuolla aika hyvissä fiiliksissä pedissä, vaikka raukka saikin just vähän pullukkaa naista ;-)
miehistä on useammalla ylipainoa kuin naisista.
Tietää nainen BMI 24. Myönnän, että tästäkin on jokunen kilo turhaa löysää. Kasvatankin lihaksia voimatreeneillä ja jatkan syömistä entiseen malliin.
kun katsoo kaduilla vastaantulevia ihmisiä. Väistämättä keski-ikäisillä miehillä on tuota vatsaa enemmän tai vähemmän...ei kovin kaunis tai komea näky.
kun katsoo kaduilla vastaantulevia ihmisiä. Väistämättä keski-ikäisillä miehillä on tuota vatsaa enemmän tai vähemmän...ei kovin kaunis tai komea näky.
- Samoista syistä kuin 80-90% suomal.miehistä päästää itsensä lihomaan... Eli ei liene yhtä ainoaa syytä vaan monia erilaisia
Itselläni:
- Väsymys johtuen omista sairauksistani ja perhetilanteesta (pienet sairastelevat lapset jne)
- Kiinnostus ja arvojärjestys tärkeämpi monissa muissa asioissa kuin pelkästään "omassa navassa".
- Haluaisin kyllä olla hyvässä kunnossa mutta ulkonäkö ei ole niinkään tärkeä
Vastaukseksi ei muuten kelpaa että "te ukotkin repsahdatte pahaan kuosiin", koska kysyin että miksi useimmat NAISET eivät viitsi skarpata sen vertaa että ulkonäkö olisi edes suht koht OK keski-iässä.
Onko kyseessä kenties joku yleinen psyykkinen ongelma mistä miehillä ei ole tietoa vai välinpitämättömyys/tyhmyys/laiskuus vai missä mättää?
Tämä oli simppeli kysymys ja odotan selkeitä vastauksia.
suomalaisilla ylipaino on yleisempää miesten kuin naisten keskuudessa. Eli tämä on ongelma, josta miehillä on jopa parempaa tietoa. Ei se vagina auta selittämään, miksi ihmiset lihovat, ihan yhtä hyvän vastauksen keksit itsekin.
Itse olen hoikka, mutta keksin silti monta hyvää veikkausta.
...syyt löytyvät laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä (jos mies on saatu tontille niin ei tarvi enää skarpata). Omalla kohdallani asia näin, samaten monien ystävieni kohdalla, mitäpä sitä kieltämään, sen kieltäminenhän olisi naurettavaaa itsepetosta, ts. "ku mun aineenvaihdunta on nii älyttömän hidas" tai "mulla nyt o tällaset geenit" tai "ku mää oon ollu raskaana pari kertaa nii..." -sössötykset on toki lähtökohtaisesti itseku--tuspuppua.
Kiva kun tulee välillä ilmaa puhdistavia kysymyksiä miehiltä :)
lapset - naiset myös yleensä hoitavat lasten yöheräilyjä enemmän ja hoitavat sairaat lapset. Unenpuute saa hormonitoiminnan sekaisin, mikä edistää lihomista. Yleensä miehillä on enemmän aikaa itselle.
Naisen pitää olla läsnä lasten vaateille aluksi 24/7. sen jälkeen voi olla vaikea enää ottaa aikaa omalle hyvinvoinnille, kun on niin tottunut huolehtimaan muista.
Tosin miesten vitsaus on alkoholi - pienten lasten isistä 40% on alkoholin suurkuluttajia. Se lihottaa, ja aiheuttaa kaikenlaista psyko-sosiaalista haittaa koko perheelle.
Miksi vähintään 80-90% suomal. naisista päästää itsensä lihomaan
- Älä kysele, sovinisti
- Ei jaksa
- Ei pysty
- Ei kiinnosta
- Mun mies tykkää läskeistä
- Liikkuessa hikoilee
- Ei miehetkään laihduta, niin en mäkään sit
Ei näin!
Noh, mutta ainakin tuli selkeitä vastauksia aloittajalle..
Itse asiassa se taisi olla vähän alle puolet, jos tarkkoja ollaan, Miehistä 60% on liian lihavia.
Miksi miehet (noin 60%) liioittelevat ja lihovat?
Miksi miehet (noin 60%) liioittelevat ja lihovat?
Että vaimo tykkää, kun oon lihava ja haisen kaljalta. :D
vaan Mies, joka arvostaa naistaan joka sektorilla.
...että painan yli 100 kg ja pukeuden aika homssuisesti. Jos muita häiritsee niin se on heidän ongelmansa. Ja jos miestäni häiritsee niin vaihtakoon akkaa.
Ja painoindeksi on 21,6.
En lukenut vastauksia vielä, mutta minä naisena ihmettelen, miksi seurusteluvaiheessa nuoret miehet hyväksyvät itselleen lihavia tyttöystäviä???? Vastatkaa pliis, miehet. Mä haluan oikeasti tietää.
Ja painoindeksi on 21,6.
En lukenut vastauksia vielä, mutta minä naisena ihmettelen, miksi seurusteluvaiheessa nuoret miehet hyväksyvät itselleen lihavia tyttöystäviä???? Vastatkaa pliis, miehet. Mä haluan oikeasti tietää.
kuin naiset (esim. minä) ottavat ylipainoisen miehen. Kaikille se ulkonäkö ei merkkaa paljoakaa vaan muut asiat ovat tärkeämpiä.
Ei siis nuoret miehet ovat yleensä suht normeja, ei lihavia. Mutta tyttö vieressä parikymppisenä jo melkein 100-kiloinen. Mitä tuo vielä tulevaisuus! Mietin vaan, mutta ei ole mun ongelma. Mutta onko niillä miehillä huono itsetunto?
...ei sulle kuulu.
t. 96 kg ja eritt. tasapainonen itteni kanssa