Nelikymppiset, kärsittekö vielä finneistä?
Eikö tämä koskaan lopu, ennen kuukautisia sekä nykyään myös oviksen aikoihin säännönmukaisesti pukkaa finniä:(
Kommentit (24)
mutta ei ne minua mitään haittaa, olen itse asiassa kiitollinen rasvaisesta ihosta vaikka sitten joskus vähän finnejä onkin varsinkin ennen menkkoja - rasvainen iho ei rypisty helposti.
en ole koskaan käynyt edes kosmetologilla, mutta nyt harkitsen ihotautilääkäriä. nytkin leuassa 2 finniä ja otsassa pienempiä näppyjä.
miten tätä ihoa pitäis hoitaa? hormoonaalista kai, mulla on h-kierukka.
Ei isoäiti-ikäiset taatusti ollut finninaamoja enää tässä iässä, nehän oli jo huivi leuan alle sidottuina ja täysin mummoja
viimeset 5v naama on ollut ihan järkyttävä.
Teininä ei ollut koskaan finnejä.
voi kun sais hoito-ohjeet, sellaiset maalaisjärkiset, ei mitään kalliita puteleita.
Raskauksien ja imetysten aikana iho on ollut ihmeen hyvinvoiva mutta nyt taas, kun hormonitoiminta on "normalisoitunut" raskauden jälkeen iho kukkii, varsinkin leuka ja toinen poski.
Olen harkinnut taas Roaccutania. Söin nuorempana sitä jonkun aikaa ja se todella toimi: iho oli jokusen vuoden todella hyvässä kunnossa. Se on vaan aikamoista myrkkyä muuten haittavaikutuksineen, vaikka minulla nyt ei mitään kauhean pahoja sivuvaikutuksia tullutkaan...
olen myös miettinyt Roaccutania. Söin sitä 30-vuotiaana ja 10 vuotta pysyi finnit poissa.
Nuorena ei ja nykyään on. Roaccutaania pian taas haen. Minulla finnit on niskassa ja päänahassa.
ja sitten alkoi finnejä pukkaamaan aina kuukautisten aikaan. Ongelma ei ollut rasvaisessa ihossa tai huonosta puhdistukseta. Finnejä tuli leukaan ja nenän alueelle ja selvästi hormooneista johtuvia. ISOJA paiseita :( gyne suositteli e pillereitä, ja sen jälkeen ei ole ollut finneistä vaivaa! Qlaira on pilleri merkki jota käytän. Ihan ihon kunnon vuoksi niitä syön kun ei mitään sivuvaikutuksia ole.
Pari vuotta sitten iski vielä ruusufinni ja se on suorastaan v:mäinen sairaus. Ei tunnu helpottavan millään ja naama kukkii aina kuin pahimmassa aknetaudissa.
Kiva olla asiakaspalvelutöissä "edustavana"
On tämä kyllä aika karseaa. Auttaako teillä mikään ihovoide tms, hoitotuote finneihin?
mulla on varmaan koko elämäni aikana ollut alle 20 finniä. Aikuisiällä ei yhtään. Olen 46-vuotias.
ja doksisykliinistä tuli myös maha ja selkä tosi kipeeksi.
Joskus mulla on auttanut ruokavalion putsaaminen mm. hiivasta ja rasvasta ja tosi tehokas kosmetologilla käynti, sekä uuttera ihon kotihoito yhdistettynä hikilenkkeilyyn ja uintiin ( onkohan siinä ollut se, että tulee käytyä paljon sanunassa? ).
Mulla on leuka ja osa kaulasta, sekä nenän vierustat enemmän ja vähemmän täynnä sellasia sisäisiä valtavia ruusufinnejä ja pienempiä finnejä, mustapäitä ja sit sellasia kummia, suht ihonvärisiä nyppyjä, joista nipistäesä tulee kuitenkin valkoista mönjää.
( Tämä siis kaikille kiinnostuneille tiedoksi heh heh...)
Ja olen kohta 40v, eikä mullakaan ollut ikinä nuorena mitään iho-ongelmia, teininäkään ei ollut ikinä finnin finniä.
onneksi saan panopuuhista paljon iloa itselleni joten finnit unohtuvat samantien. myös anaaliyhdyntä tekee hyvää!
Mulla oli finnejä aina nelikymppiseksi asti. Sitten meni muutama vuosi niin että pystyi jopa kulkemaan ilman meikkiä ihmisten ilmoilla. Nyt ikää 46 ja finnit palasivat, hormonifinnejä ihan selvästi.
Todellakin. Mutta Roaccutan-kuuri juuri alkanut, joten toiveet ovat korkealla.
Mulla ei ole finnejä, jos en käytä kosmetiikkaa enkä putsaa ihoani. Jos menen yhtään mitään tekemään iholleni, niin se suuttuu.
Kertokaas onko muilla yhtäkkiä tullut sellaisia finnejä jotka ovat isoja, hervottoman kipeitä alkuun mutta koskaan niistä ei mitään tule ulos vaan "hiipuvat" tai ovat sellaisina ihonalaisina patteina kuukausia ja vasta sitten voi jotain tulla ulos kun puristaa? Ei mulla tällaisia ole ollut koskaan ennen!!! Ikää nyt 37v ja syön e-pillereitä
Nuorempana ei ollut tuota ongelmaa. Nyt viimeisen vuoden aikana olen kaksi kertaa joutunut hakemaan lääkekuurin (Antibiootit ja Skinoren-voide) aknen takia.