Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion kirjat tuli maksamaan 666€ -20% 540€

Vierailija
11.08.2012 |

Toinen vuosi alkaa

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti yli 2500 e. Ja vanhojentanssipäivästä maksoin yli 2000 e siitäkin.

Yhdenkään euron panostusta en tänään kadu! Molemmat lapset yliopistossa toivomallaan alalla opiskelemassa (ja molemmat ovat ns. työllistäviä aloja) ja molemmat täysin tietoisia siitä, että vanhemmat tukevat heitä vielä aikuisinakin. Se on vain rahaa ja sitä saa tekemällä töitä.

Vierailija
42/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt säästää, mutta aina tulee yllättäviä lisäkuluja, ja säästöt hupenee.

No onhan tosta ollut paljonkin juttua, että hulluksi se on mennyt, mutta eipä sitä tunnuta kuriinkaan saavan. Pakko vaan mennä virran mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ostetaan kaikki uutena ja sitten tullaan tänne vonkumaan kuinka kallista on.. Kirjoja saa myös käytettynä, jos ette tienneet. Maksavat monta kertaa vähemmän ja ovat silti ihan yhtä käyttökelpoisia kuin uudetkin. Vai pitääkö muille vain esittää että "meillä on rahaa" ostamalla aina uudet kirjat. Järki käteen!

T. Vuosi sitten lukiosta valmistunut ja 500 euroa kirjoihin koko aikana käyttänyt..

Vierailija
44/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Huutonetissä on paljon käytettyjä kirjoja myynnissä. Sinne vain isbn-numero.

Älkää nyt olko avuttomia.

Vierailija
45/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjavaatimukset muuttuu joka vuosi. Ainakin Helsingin lukioissa. Sisarukselta toiselle kierrättäminen on täysin mahdotonta.

Vierailija
46/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt säästää, mutta aina tulee yllättäviä lisäkuluja, ja säästöt hupenee.

No onhan tosta ollut paljonkin juttua, että hulluksi se on mennyt, mutta eipä sitä tunnuta kuriinkaan saavan. Pakko vaan mennä virran mukana.

aikoinaan itse käytin koko vanhojentanssipäivään 2008 yht. 80e. Puvun sain kaverilta lainaksi, kengät oli valmiina, osaan ihan itse meikata ja laittaa hiukset... Eniten rahaa taisi mennä kun kaveriporukalla käytiin iltapäivällä syömässä ja illalla jatkoilla piti olla parit kaljat.

Tarviiko maksaa maltaita niistä tekorusketuksista ja -ripsistä? Ja kaikkein suurin kysymys, MIKSI vanhemmat suosutuvat maksamaan yhden päivän huvista niin älyttömiä summia, kai nuoret sentään maksavat siitä itse?

Anteeksi avautuminen mutta oli pakko.

Vierailija
47/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen painoksia uusitaan kyllä mutta ei ne yleensä vaihdu joka vuosi. Ainoa olennainen asia on se isbn-numero. Sillä löytää aina oikean painoksen. Joka painoksella on omansa.

Olen ostanut Huutonetistä ainakin kymmenen kirjaa sillä isbn-numerolla. Vielä kertaakaan en ole pettynyt.

Vierailija
48/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt säästää, mutta aina tulee yllättäviä lisäkuluja, ja säästöt hupenee. No onhan tosta ollut paljonkin juttua, että hulluksi se on mennyt, mutta eipä sitä tunnuta kuriinkaan saavan. Pakko vaan mennä virran mukana.

aikoinaan itse käytin koko vanhojentanssipäivään 2008 yht. 80e. Puvun sain kaverilta lainaksi, kengät oli valmiina, osaan ihan itse meikata ja laittaa hiukset... Eniten rahaa taisi mennä kun kaveriporukalla käytiin iltapäivällä syömässä ja illalla jatkoilla piti olla parit kaljat. Tarviiko maksaa maltaita niistä tekorusketuksista ja -ripsistä? Ja kaikkein suurin kysymys, MIKSI vanhemmat suosutuvat maksamaan yhden päivän huvista niin älyttömiä summia, kai nuoret sentään maksavat siitä itse? Anteeksi avautuminen mutta oli pakko.

Miksi vanhemmat suostuvat takaamaan lastensa asuntolainoja? Miksi vanhemmat jättävät työnsä ja jäävät palkattomalle vapaalle hoitaakseen lastenlapsia?

Voisiko syynä olla se, että vanhemmat haluavat lastensa olevan onnellisia? Aina se vanhempien teko ei ole oikein (esim. 2 kk ikäisen vauvan paikka on vanhempiensa kanssa eikä mummolassa, ei pidä ottaa liian isoa asuntolainaa, isovanhempien ei pidä uhrata elämäänsä lastenlapsille jne.), mutta joku 2000 e vanhojentanssipäivästä on halpa hinta suhteessa siihen, mitä kuluja lapsista on vielä tulossa.

Vierailija
49/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän heittosi 2kk vauvoista lyönyt vähän yli? Luulisi senikäisen vauvan yökyläilyn olevan vähän eri asia kuin että 17-v Jenna-Janica TAHTOO kuluttaa yhteen päivään 2000e yh-äidin rahoja..

sitten ihmetellään kun mikään ei tänä päivänä ole teineille liian hyvää ja masentuvat kun huomaavat, ettei kaikkea kivaa voikaan saada periaatteella mulle tänne kaikki heti.

Vierailija
50/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän heittosi 2kk vauvoista lyönyt vähän yli? Luulisi senikäisen vauvan yökyläilyn olevan vähän eri asia kuin että 17-v Jenna-Janica TAHTOO kuluttaa yhteen päivään 2000e yh-äidin rahoja..

sitten ihmetellään kun mikään ei tänä päivänä ole teineille liian hyvää ja masentuvat kun huomaavat, ettei kaikkea kivaa voikaan saada periaatteella mulle tänne kaikki heti.

En tiedä ihan tarkkaan ylioppilaani kirjakuluja, kun niitä ostettiin kavereilta ja suunnilleen kirja kerralla. Kai siihen muutamia satasia meni neljän vuoden aikana, ja siinä ohessa sai myös ammattitutkinnon. Nimenomaan ammattikoulun osuus teki siitä hommasta kannattavamman. Oli ilmainen kouluruoka ja asuntola, ja todistuksen saamisen jälkeen kelpasi heti työttömyyskorvauksen saajaksi. Joo, totesi kouluttautuneensa väärälle alalle joten aikoo jatkaa opintoja yo/korkeakoulupuolella kunhan pääsee sisään opiskelemaan. Kai sitä voi välivuodeksi nimittää, olipa sitten töitä tai ei.

Vierailija
51/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään niistä ei ole ollut jamerassa käytettynä kesän aikana, että ei niitä nyt niin hirveästi ole tarjolla.

Vierailija
52/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat tilattiin yhtenä könttänä koko ryhmälle heti koulun alettua, siinä sai reilun alennuksen ja helppoa oli, ei tarvinnut erikseen metsästää joka kirjaa. Koko vuoden kirjat maksoivat muistaakseni vajaat 500 euroa. Maksoimme puoliksi tyttären kanssa, hän halusi osallistua maksuihin kesätyörahoillaan.

Olin kyllä pienistä tuloistani pannut sivuun koko edellisen vuoden, että olisi varaa kustantaa ne kirjat. Kuvittelin että ne olisivat maksaneet enemmänkin.

Oma kuntani(Lapissa) tarjosi lukiokirjat meille opiskelijoille 80-luvun loppupuolella, se oli sitä nousukautta se. Ei kahteenkymmeneen vuoteen enää sielläkään ole lukiokirjoja ilmaiseksi saanut.

Vierailija
53/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuvat ehkä joka vuosi olevinaan uusilla painoksilla. Totuus taas on se, että tänä vuonna ostettu kirja käy aivan yhtä hyvin ensi vuonnakin. Erona ehkä se, että YKSI LAUSE on muutettu eri muotoon tai kappaleita siirretty kirjan eri osiin. Asiasisällöt eivät todellakaan muutu joka vuosi. Hohhoijaa kun ihmiset eivät taas ajattele aivoillaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi