Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion kirjat tuli maksamaan 666€ -20% 540€

Vierailija
11.08.2012 |

Toinen vuosi alkaa

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kustannukset onneksi jakautuu pitkin vuotta. Tyttö kuului myös niihin onnekkaisiin, jotka sai kovan yrityksen jälkeen kesätöitä, niin pystyy jopa osan maksamaan itse.

Meillä Kanta-Hämeessä tiedetään koko vuoden lukujärjestys ja sinä vuonna kursseilla käytettävät kirjat jo heinäkuussa. Eli koko satsin voi ostaa kerralla kirjakaupasta tai koittaa haalia kavereilta jne.

Ja kyllä, summa on joka kerralla iso koska se tosiaan maksetaan kerralla.

Vierailija
22/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliitahan ne ovat, mutta kannattaa etsiä käytettyjä kirjoja, niitäkin on jonkin verran aina saatavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli onneksi koulussa kirjasto, mistä sai lainattua suurimman osan kirjoista! Kuin myös kunnan omasta kirjastosta. Monen aineen kurssit oli järjestetty niin, että ei ollut mitään tiettyä kirjaa pakollisena, vaan vastaava saman aineen kirja kävi. Tämän myötä sieltä kirjastosta riitti niitä kirjoja kaikille haluaville.

Monet lukuaineet, kuten yhteiskuntaoppi ja historia, pärjäs ihan ilman kirjojakin! Tunnilla käsiteltiin kattavasti ja sanomalehdistä, netistä ja kirjastosta sai syventävää tietoa.

Kaikkia kirjoja ei edes kannata tilata uusina, etenkään sellaisia missä ei ole niitä tehtäviä! Säästää aika huimasti kun ostaa käytettynä!

Vierailija
24/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakson alussa on oltava hankittuna sen jakson kirjat, ei toki tarvitse kaikkia vuoden tai lukion kirjoja kerralla ostaa. Opiskelijan kurssivalinnatkin voivat muuttua. Omalla tyttärelläni kirjat ovat tulleet edullisiksi,koska hänellä on laaja kaveripiiri, jossa kirjoja lainaillaan ristiin.

Vierailija
25/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuotta nuorempi sisarus ei juuri voi käyttää isoveljensä kirjoja, niin usein ne pistetään uusiksi. Aivan täyttä rahastusta kyllä koko lukiokirjabisnes. Ja KAIKKI tietää sen, miksei sille voi tehdä mitään.

Vierailija
26/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä itse ostin (ja etsin, en tosiaankaan pistänyt äitiäni etsimään jostain Huuto.netistä) kirjat omilla säästöilläni ja kesätyörahoillani. Ja 17-vuotiaana saa jo opintotukeakin.

Vierailija
27/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin alkaa kolmas vuosi ja kauhulla odotan kirjojen ostamista... Se on yleensä vähintään 100e per jakso, joten lainaillaan kavereiden kanssa kirjoja toisillemme. Ja myydään ne vanhat, joita ei varmasti enää tulevaisuudessa tarvita. Kirjoja myös päivitetään niin älyttömän usein, että esim kolme vuotta vanhemman veljeni kirjat olivat melkein kaikki jo vanhentuneita.

Vierailija
28/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kirjat ovat maksaneet, ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Nimittäin minulla on muistikuva, että 80-luvulla jotkin kaupungit kustansivat lukiolaisten kirjat. Itse en maksanut mitään, ja kun yritän muistella, en muista luokkakavereiden miettineen, että menee niin kauheasti rahaa näihin kirjoihin.

Tämä ei siis ole ollut mikään vakiokäytäntö, mutta ilmeisesti sitä on harjoitettu joissakin kunnissa – ainakin joskus.

Vierailija
29/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä itse ostin (ja etsin, en tosiaankaan pistänyt äitiäni etsimään jostain Huuto.netistä) kirjat omilla säästöilläni ja kesätyörahoillani. Ja 17-vuotiaana saa jo opintotukeakin.

On 17- vuotias ja ei saa opintotukea koska asuu kotona. Enkä kyllä laita ostamaan omia kirjojaan. Pitäähän hänelle jäädä käyttörahaakin.

Vierailija
30/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

540e on iso raha kenelle vain, vaikka se kuinka käytettäisiin lapsen koulutukseen ja täysin tarpeelliseen asiaan, niin keskituloisellakin perheellä tuollainen summa kerralla maksettuna on todella suuri.

t. ei-ap

Vierailija
31/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi hienoa sinulle, että olet kokonaan rahoittanut kirjat itse! Ja asutkin ihan yksin jo tuossa iässä. Hieno juttu.

Vierailija
32/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 17- vuotias ja ei saa opintotukea koska asuu kotona. Enkä kyllä laita ostamaan omia kirjojaan. Pitäähän hänelle jäädä käyttörahaakin.

Mä asuin kotona ja sain opintotukea! Se riippuu vanhempien tuloista. Ja jos kerta vanhempien tulot sen rajan ylittää, luulisi olevan rahaa niihin kirjoihin!

Vierailija
33/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista ihan tarkkaan, mutta hirveän pienet niiden tulojen pitäisi olla, tyyliin jotain 1500 bruttona molemmilla, niin sitten saisi kympin tai kaksi.

Vierailija
34/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi hienoa sinulle, että olet kokonaan rahoittanut kirjat itse! Ja asutkin ihan yksin jo tuossa iässä. Hieno juttu.

Kotonakin asuva saa opintotukea. En todellakaan asunut yksin.

Vierailija
35/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa ovatkin sitten lehdet taas pullollaan juttuja vanhojen tanssien päivien kuluista. Vaatteisiin + kenkiin + meikkiin + kampaajalle kuluu helposti sama summa kuin koko lukioaikaisiin kirjoihin - eikä kukaan valita. Ennemminkin asiasta ylpeillään....

Vierailija
36/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa ovatkin sitten lehdet taas pullollaan juttuja vanhojen tanssien päivien kuluista. Vaatteisiin + kenkiin + meikkiin + kampaajalle kuluu helposti sama summa kuin koko lukioaikaisiin kirjoihin - eikä kukaan valita. Ennemminkin asiasta ylpeillään....

Itse muistan omien lukiokirjojeni 2007-2010 maksaneen yhteensä 1100e, vaikka osa saatiin käytettyinä.

..kuka helvetti pistää yhteen päivään senttiäkään yli 100e, kun koko setin saisi järkevään hintaan ja silti voi näyttää hyvältä ja tuntua kivalta?

Vierailija
37/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ostin kerralla koko ensimmäisen vuoden kirjat Stockalta -tai siis Akateemisesta- ja maksoivat 870e, tuossa on jo -20% kanta-asiakasalennusta. Näistä turha oli anakin kuvaamataidon kurssin kirja, hinta 43e eikä kirjaa avattu kertakaan kurssin aikana.

Vierailija
38/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut tilata netistä.

Viime vuonna ostin kerralla koko ensimmäisen vuoden kirjat Stockalta -tai siis Akateemisesta- ja maksoivat 870e, tuossa on jo -20% kanta-asiakasalennusta. Näistä turha oli anakin kuvaamataidon kurssin kirja, hinta 43e eikä kirjaa avattu kertakaan kurssin aikana.

Vierailija
39/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vanhojen tansseihin menee joiltakin tuhansia euroja

Vierailija
40/53 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli ainakin nyt paljon halvemmaksi ostaa stockalta 20 prosentin alennuksella. Hyvin harvoin verkkokaupoissa on oikeasti käytettyjä kirjoja myynnissä, vaikka niitä mainostetaankin kovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä