Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhyys ei aina johdu omista valinnoista.

Vierailija
11.08.2012 |

Miten voi olla sellaisia ihmisiä jotka syyttää köyhyydestä aina ihmisten valintoja, eikö muka lama ja muut yhteiskunnalliset asiat vaikuta mitenkään?

Eikö teillä joilla on aina elämä mennyt suunnitelmien mukaan, tule mieleen että kun johonkin kompastuu elämässä, sen vaikutukset kertautuu vuosien myötä?

Minulla esimerkiksi vaikuttaa vieläkin 90-luvun lama. Minua 6 vuotta nuorempi sisko ei ole ollut päivääkään työttömänä. Minulla ei ole työkokemusta kertynyt silloin nuorena kun valmistuin suoraan kortistoon, ja se kostautuu aina vaan uudestaan. Yritin sitten itse työllistää itseni, ja muutaman vuoden päästä oli pakko lopettaa, ja velkaa jäi, myös ulosottoon, nyt olen maksellut työttömyyskorvauksista pankkilainaa, ja luottotiedot on mennyttä varmaan ainakin 15 vuodeksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat aivan sekaisin kun aina kun "status" vaihtuu, kestää Kelassa asian käsittely viikkotolkulla.

Asuu pikkukämpässä ilman yhtään ylimääräistä rahaa jne.

Paskamaista.

Saahan sen käsittelyajan rahan sitten myöhemmin kuitenkin, eli rahaa ei tule vähemmän vaikka käsittely kestää.

Vierailija
22/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sairastut esim. syöpään ja on pakko jäädä töistä pois. Sitten mies lähtee kävelemään, kun "ei jaksa tätä kaikkea"!

Oma vika vai mitä??

nimim. kokemusta on

elämä ei aina mene niinkuin on suunnitellut!

ja toiseksi, on niitä vakuutuksiakin vaikka minkä varalle.

Vakuutukset,niilä ei tee tosi paikan edessä mitään,ne eivät sinua auta vuosia.Vakuutusyhtiöt haluavat nopeasti irti maksamasta mitään,jos ei muuten niin sitten astuu esiin vakuutusyhtiönlääkäri joka torppaa muiden lääkärien päätökset.Sitten edessaä vakuutusoikeus jossa 90% päätöksistä tehdään vakuutusyhtiön hyväksi.Se niistä sinun vakuutuksistasi.Ne ei auta mitään esim työtapaturman sattuessa(jossa pahimmassa tapauksessa menetät työkykysi lopullisesti),kuin hetken jos sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on tietoisesti ja järjestelmällisesti politiikalla tehty rikos, jossa aseena on taloudellinen väkivalta.

Vuonna 1995 Suomessa oli alle 400 000 köyhää ihmistä.

EU:n mukaan Suomessa on nyt vähintään 900 000 köyhää.

Porvaripolitiikalla on synnytetty 15 vuodessa siis yli 500 000 köyhää ihmistä lisää Suomeen.

Suomessa vähintään joka 200:s on äärimmäisen köyhä, kun joka kuudes on köyhä.

Suomessa lapsiköyhyys kolminkertaistui vuosina 1995 – 2009.

Kataisen johdolla on Suomessa kasvatettu tuloeroja enemmän ja kiihkeämmin kuin missään muualla koko Euroopassa.

1995 päähallituspuolueeksi tuli SDP ja sen jälkeen on ollut vain yksi hallitus, jossa se ei ole ollut mukana. Vasemmistoliitto on ollut mukana monessa hallituksessa, myös nykyisessä eli haukkumassasi Kataisen hallituksessa. Räkytä vain vasemmalle, jos meno ei miellytä. Ne eivät ole hoitaneet hommiaan.

SDP: johdollahan se hyvinvointivaltio on 60-luvulta rakennettu.

Vierailija
24/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sairastut esim. syöpään ja on pakko jäädä töistä pois. Sitten mies lähtee kävelemään, kun "ei jaksa tätä kaikkea"! Oma vika vai mitä?? nimim. kokemusta on elämä ei aina mene niinkuin on suunnitellut!

ja toiseksi, on niitä vakuutuksiakin vaikka minkä varalle.

Vakuutukset,niilä ei tee tosi paikan edessä mitään,ne eivät sinua auta vuosia.Vakuutusyhtiöt haluavat nopeasti irti maksamasta mitään,jos ei muuten niin sitten astuu esiin vakuutusyhtiönlääkäri joka torppaa muiden lääkärien päätökset.Sitten edessaä vakuutusoikeus jossa 90% päätöksistä tehdään vakuutusyhtiön hyväksi.Se niistä sinun vakuutuksistasi.Ne ei auta mitään esim työtapaturman sattuessa(jossa pahimmassa tapauksessa menetät työkykysi lopullisesti),kuin hetken jos sitäkään.

ja sillä elelee varsin mukavasti, vaikka se maksaja vakuutusyhtiö onkin.

Vierailija
25/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mä oon köyhä koska olen saanut huonot arvat perinnöllisyyden arvonnassa. Olen liian tyhmä hankkiakseni korkean koulutuksen ja liian ruma ja omituinen löytääkseni edes puolisoa. Näin sitä Alepan kassana köyhäillään sitten.

Vierailija
26/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi sisko oli samalla alalla kuin minä, molemmat käyty kauppis, mulla oli vielä tosi hyvä todistuskin.

Minä asuin Helsingissä, ja autoin siskoni sinne ensin työharjoitteluun, hommasin vuokrakämpän ym., sitten hän sai kesätyöpaikan, ja sitten oikean työpaikankin.

Varmasti olisin töissä pärjännyt yhtä hyvin, jos ei paremminkin, minua ei vaan huolittu töihin mihinkään kunnon paikkaan.

Tein siivouskeikkaa, puhelinmyyntiä ja muuta provikkamyyntiä. Ja kun hain oikeita töitä, ja satuin pääsemään haastatteluun, haastattelija ihmetteli miksi olen ollut niin monessa työpaikassa ja nyrpisti nenäänsä.

Siskoni on vaihtanut työpaikkaa aina lennosta, ja ollut vuosia aina samassa paikassa, hänet otetaan kai lähes kyselemättä mitään töihin kun on kerran ennenkin ollut. Nyt hän vaihtaa alaa, aloittaa opiskelut.

Myös minä olen tässä 20 vuoden aikana hommannut kaksikin eri tutkintoa, eipä ole meikäläistä auttanut.

Vierailija
27/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelu tai muu siihen rinnastettava syy on hyväksyttävää, muut syyt eivät.

Vierailija
28/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä melko isossa kaupungissa on työkkärinsivuilla n. 70 avointa työpaikkaa, joista kaikki ei edes "oikeita" töitä, vaan yrittäjä tai provikkapuhelinmyyntiä, ja työttömiä n. 2000. Mistä ne loput yli 1900 ihmistä taikoo ne työpaikat? Ja vielä jotain mitä osaa tehdä tai johon on koulutusta? Aika harva meistä työttömistä voi hakea opettajien, psykologien tai lääkärien töitä.

Vierailija
29/29 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon piti pian ottaa taloyhtiön puolesta myös remonttilaina (oli tiedossa kun ostin).

Talonmies kavalsi kaikki rahat ja oikeuden käynti venyi venymistään.. Kolmaskin laina jouduttiin ottamaan että saatiin talo kuntoon.. Lopulta oli pakko myydä asunto tappiolla kun ei ollut varaa maksaa kaikkia lainoja.. Nää lainat tietty jäi mulle ja meni ulosottoon.

Niitä maksellaan nyt...