Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka annatte paikata hampaanne ilman puudutusta.

Vierailija
11.08.2012 |

miten kestätte sen järkyttävän vihlonnan kun hammasta porataan ym.? Ei mulla ole mikään huonoin kipukynnys, mutta se vihlonta on jotain niin kauheaa että sitä pelkää jo etukäteen, synnytänkin mielummin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko järkeä syödä niin paljon karkkia? Ja varmaan "unohdit" pestä hampaasikin.

Vierailija
2/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko järkeä syödä niin paljon karkkia? Ja varmaan "unohdit" pestä hampaasikin.

Ei se aina mee näin. Olin 13v ja 15 reikää kiitos karieksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin isovanhempien kanssa kouluun asti ja he eivät valiettavasti ymärtäneet hammaspesuntärkeyttä.Äito kävi kerran viikossa pszsemässä hampaat-siitäs se sitten lähti.

Vierailija
5/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniit, mutta niin kovin paikatut. Onneksi posliinilla paikattu ja muutaman huonokuntoisen pyysin poistamaan ja laitatin implantit, en olisi jaksanut ruveta enää juurihoito rupeamaan. Näihin kahteen ei ainakaan ikinä tule reikiä : )

Neljä juurihoidettua on suussa.. odotan koska ne kosahtaa ja pääsen laittamaan iplantit niihinkin.

Huolehdin hyvin suuhygieniasta, syljestäni puuttuu jokin ominaisuus (tutkittu) joka aiheuttaa reikiintymistä vaikka pesen 3x /vrk hampaat, lankaan ja syön xylitol tuotteita ruokailujen ( max. viisi ruokailua päivässä) jälkeen.

Niin ja puudutuksen otan aina ellei hammaslääkäri sano olevan niin pieni juttu ettei tarvitse. Vihlonta on kamalaa : (

Onneksi on ollut varaa käyttää yksityistä ja suunnitella aina isot paikat huolella ja kiitollinen olen, että on ollut varaa laitattaa implantteja!

Vierailija
6/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos reikiä tulee, ne eivät ole isoja. Silloin porauskaan ei yleensä satu paljoa ja jos sattuu, se kestää niin lyhyen aikaa, että sen kestää mainiosti.

Mikä on pahinta, mitä sinulle voisi sen kivun johdosta tapahtua? En usko että mitään kovin dramaattista.

Vierailija
7/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan kynnellä toisen sormen ihoon niin kovaa kuin jaksan ja yritän keksittyä tuntemaan vain tämän. Otan myös säärkylääkkeen ennen poraukseen menoa.

Minulle ei ole puudutteesta apua. Jotain puolen tunnin päästä alkaa vasta vaikuttamaan. Lisäksi se piikin pistäminen poskilihakseen on mielestäni ilkeämpi kipu kuin se vihlonta. Poskilihas on pitkään kipeä, niin että pitää ottaa särkylääkettä ja puutunut suu on inhottava.

Helpommalla pääsee ilman puudutetta, kun ei ne hammaslääkärit yhtään odota, että puudute alkaisi vaikuttamaan.

Vierailija
8/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu enemmän kuin poraaminen.

Ääni voi olla poratessa inhottava, mutta ääni ei satu!

Kerran multa on puudutettu, kun otettiin viisaudenhammas pois ja se oli kyllä kamalaa, kun oli koko turpavärkki koko päivän puuduksissa.

Ja tosiaan, jos huolehtii siitä, ettei reiät pääse liian suuriksi, ei tarvii pelätä, että sattuis.

Kauneuden eteen on vaan kärsittävä...

Vierailija
9/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei se vihlokaan niin kovasti.ei mulla oo koskaan puudutettu mutta ei oo kyl "oikeita" reikiäkään,kaksi paikkaa laitettu alkavaan reikään tms.ikää 35v.

Vierailija
10/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerran sanoivat suoraan ettei ehdi kunnolla vaikuttaan. Annoin mennä sitte ilma ja kirosin siinä itekseni, ihan kamalaahan se oli mutta nopeammin ohi kuin puudutteen kanssa. Keskeyttivät aina välillä ja kysyivät että vieläks kärsii jatkaa.

Vierailija
11/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poraaminen ei satu. Kerran hammaslääkäri kysyi, että eikö tämä tunnu, kun istuin tyynenä kuin viilipytty. Vastasin, että tuntuu se, mutta ei kipuna.

Olen synnyttänyt yhden alateitse ja se oli niin järkyttävää, että seuraavat kolme ovat tulleet sektiolla. Kuten sanottu, mun kivunsietokyky on suussa.

Vierailija
12/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikattiin. No kestin, kun mies:) Tosin saatto olla vähän naama valkosena.

Vierailija
13/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lyhytaikaista. Otan mieluummin sen kun tunnottoman suun operaation jälkeen.

Haluan myös säästää puudutteen verran.

Vierailija
14/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota puudutusta pieniin reikiin. Puudutus tuntuu inhottavalta pitkään paikkauksen jälkeenkin. Pari vihlaisua menee nopeasti ohi. Jos on jokin isompi juurihoito niin sitten puudutuskin.

Vierailija
15/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä sen sijaan pyydän epiduraalin heti.

Vierailija
16/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut hampaanpaikkauksen takia puudutetta, koska minulle sellainen joku max vartin vihlonta mikä siitä tulee on ihan yhdentekevää. Kyllähän se viimeksi kun korjattiin kokonaan haljennut hammas ja sitä tynkää porailtiin sattui niin että kyyneleet valui silmistä mutta mitä sillä väliä, se on vain tuntemus ja menee ohi pian.

Olen myös synnyttänyt kaksi lastani ilman kivunlievitystä, samasta syystä eli kipu on mulle ok kun tulee ymmärrettävästä syystä ja sen kesto on rajallinen.

Vierailija
17/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennemmin synnytän.

Mulla on niin järkky pelko hammahoitoa kohtaan ettei tosikaan.

Kiitos siitä, että on olleet nu nukutushoidot mahdollisuutena.

Vierailija
18/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei juuri ole tullut uusia reikiä, vaan vanhoja jouduttu vaihtamaan. Toki jos pitäisi tehdä jotain isompaa niin silloin ottaisin puudutteen. Juurihoito tai muu. Mutta kyllä silloin mun hammaslääkäri sitä ehdottaisikin. Käynyt samlaa jo vuosia ja luotan lääkärini ammttitaitoon myös puudutus asiassa.

Vierailija
19/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä anna tehdä juuri mitään ilman puudutetta, se piikin laitto nyt ottaa joskus hetken kipeää, mutta puudute alkaa vaikuttaa siinä melko heti. Tiedän järjellä että se poraaminen ja muu ei kestä kauhean kauan 15-30 minuuttia, mutta silti en saa itseäni kestämään sitä vihlontaa, se on aivan erilainen tunne kuin joku synnytyskipu. Synnytyskipua pystyy jotenkin hallitsemaan, hammaskipua, ei kun se on hermovihlontaa, tuntuu että pää räjähtää, ja paniikki iskee. Näen hammasjutuista aina painajaisiakin, että hampaat irtoaa..

ap

Vierailija
20/55 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä miltä puudutus tuntuu mutta en ole sitä tuntenut tarvitsevani kun ei satu. Kerran on sattunut enkä ollut osannut odottaa sitä, sen jälkeen varsinkaan ei ole tarvinnut puudutusta kun tiedän että sen kestää. Inhoan enemmän niitä piikkejä kuin mahdollista ehkävihlontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä