Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen uskaltaisille laittaa yksin matkustamaan

Vierailija
10.08.2012 |

Junalla?

Bussilla?

Niin tietenkin, että molemmissa päissä on joku saattamassa ja ottamassa vastaan. Myös matkan pitää olla suora, ilman vaihtoja.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin sisällä voisin laittaa jo ekaluokkalaisen kulkemaan bussimatkan yksin, mutten lähettäisi ekaluokkalaistani missään nimessä yksin jonnekin riihimäelle...

Vierailija
22/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

250km junalla ilman vaihtoja 12-vuotiaana. Silloinkin saatettiin asemalle molemmissa päissä ja jotenkin oli huoli,että osaako se jäädä pois ja löytääkö paikkansa junassa,mutta hyvin meni.

hoitaa hommansa.

Eli riippuu paljolti siitä millainen lapsi on luonteeltaa ja miten hänet on kasvatettu. Meillä yksi on matkustanut alle 5 vuotiaana lentokoneella lappu kaulassa keskieuroopata suomeen jne. 7 vuotias kulki kouluun ihan omatoimisesti kaupungin bssilla. Tuollaiseen matkaan bussilla tai junalla vois ihan hyvin laittaa ainakin jo 5-6 vuotiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaikuttaa paljon.

Jos n 20km, niin bussilla voi mennä 7v, junalla ehkä 9v... En tykkää lähijunista, sekalaista porukkaa.

Jos matkan tekoon menee tunteja, niin sitten vanehmpina.

Lentokoneeseen voi taas mennä jo nuorempana.

Vierailija
24/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan sitä, että joku tuo viereeni lapsen ja sanoo, että tämä täti sitten auttaa, jos tulee ongelmia. En auta! Haluan matkustaa rauhassa ilman, että olen vastuussa vieraasta lapsesta.

Vierailija
25/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan sitä, että joku tuo viereeni lapsen ja sanoo, että tämä täti sitten auttaa, jos tulee ongelmia. En auta! Haluan matkustaa rauhassa ilman, että olen vastuussa vieraasta lapsesta.

Vierailija
26/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kännykkä mukaan tietenkin.

Itse matkustin yksin laivalla Ruotsiin sukulaisten luo 11 vuotiaana, mutta tällaista ei ehkä nykyaikana tehtäisi.

Vierailija
27/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ala-asteikäisenä, alle 10v olin. Turku-Lappeenranta-lento. Toki oli lentoyhtiön saattaja siinä ohjaamassa, mutta kuitenkin ilman vanhempia.

Riippuu tosi paljon lapsesta, minkä ikäisen laittaa yksin... Periaatteessa kouluikäisen voisi pistää kulkemaan ainakin bussilla. Junat voi olla vähän hankalia, jos lapsi hätääntyy ovien avaamisen tms kanssa. Tosin jos matkustaa esim Turku-Helsinki välin niin ei ole ongelmaa junasta poistumisessakaan, kun samalla asemalla jää sata muuta ihmistä eikä ole kiire.

siinä mielessä, että siellä tosiaan on se saattaja mukana. Ja yleensä lento ei mene kuin paikasta a paikkaan b, juna tai bussi kun saattaa pysähdellä useitakin kertoja matkalla.

Meillä lapsi kulki paikallisliikenteen bussilla jo ekaluokkalaisena, mutta en uskaltaisi laitta kyllä vielä pitempää matkaa junaan tai bussiin (8v nyt). Itse matkustin n. 300 km matkan junalla tokaluokan jälkeisenä kesänä, ei tulisi kuuloonkaan että omani ensi kesänä laittaisin junaan... Lentokoneeseen voisin laittaa.

Vierailija
28/28 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelee meidän 8-vuotias matkaa kummien luokse ja minusta hän voisi hyvin lähteä kyseisen reissun tekemään. Junaan laittaisin ehkä 10-vuotiaana. Siellä kun on suurempi riski lähteä vaeltamaan. Pitkänmatkan busseissa kuski kuitenkin voi huolehtia lapsen perille eri tavalla kuin junassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan