Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen lapsesta; "estin" tapaamisen

Vierailija
10.08.2012 |

Miehen lapsen piti tulla meille eilisillasta sunnuntaihin. Lapsi laittoi keskiviikkona viestiä, että ei voi tulla torstaina. Eilen tuli tekstari ettei haluaisi tulla koko viikonloppuna.

Mies vastasi, että sovituista asioista olisi mukavaa pitää kiinni.

Tänään lapsi oli tulossa, jos saa ottaa kaverin mukaan. Minä sanoin ettei käy.

Lapsi on ollut meillä kesän aikana nelisen viikkoa ja kaveri ollut mukana liki kolmen viikon ajan.

Viimeksi oli 8 päivää meillä ja kaveri mukana 7 päivää. Tuona aikana piti tehdä Tukholman-risteily, pari päivää Puuhamaassa ja päivä Serenassa.

Tämä on alkanut olla normaalia liki joka tapaamisella eli aina pitää olla "sirkushuveja", menoja, ostamisia, kavereita mukana jne eli normaali elämä puuttuu kokonaan.

Noh, kun kielsiin lapsen kaverin tulon, lapsi ilmoitti ettei tule sitten ollenkaan. Totesin, että sitten ei tule ja nyt on aika jo sanoa ei. Mies ei olisi halunnut sanoa ei vaan olisi halunnut suostua tuohon "kiristykseen". Minä pidin pääni ja nyt on sitten "hiljainen sota" päällä.

Tyttö menee yläkouluun ja mielestäni sen ikäiselle, ja nuoremmillekin itse asiassa, pitää voida sanoa ei.

Mitä mieltä raati on?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse lähiäitinä sovin kaikista asioista vain ja ainoastaan lapseni isän kanssa. Hänen avovaimollaan ei ole yhtään mitään merkitystä. Kenen kanssa lapsen isän asioistaan sopii/kysyy neuvoa on hänen yksityisasiansa. Oli sitten se avovaimo, pappi, guru tai spiritismilauta. Lapseni isän puolisolla ei ole mitään merkitystä minun lapseni kasvatuksessa ja sen olen kaikille osapuolille tehnyt selväksi. Sori nyt vaan kaikki yli-innokkaat "uusperheiden äitipuolet".

Sillä lasten isän avovaimolla on todella suuri merkitys lastesi isälle ja lasten isä pitää taatusti huolen siitä, että nykyinen kumppani on tyytyväinen, sinun tyytyväisyytesi on on avovaimon, lasten ja herra ties kenen jälkeen sijalla 100. Lasten isän avovaimolla on sijaa myös lastesi kasvatuksessa, halusitpa tai et tai voithan tietysti ihan vapaasti elää omassa pilvilinnassasi.

on tämän kanssa? Lapsellani on 2 vanhempaa = 2 huoltajaa. Exän uusilla ei ole mitään juridista merkitystä, täysin vaihdettavissa olevia taustatekijöitä. Vastaavat vähän niinkuin päiväkodin lastenhoitajia.

Vierailija
122/124 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse lähiäitinä sovin kaikista asioista vain ja ainoastaan lapseni isän kanssa. Hänen avovaimollaan ei ole yhtään mitään merkitystä.

Kenen kanssa lapsen isän asioistaan sopii/kysyy neuvoa on hänen yksityisasiansa. Oli sitten se avovaimo, pappi, guru tai spiritismilauta.

Lapseni isän puolisolla ei ole mitään merkitystä minun lapseni kasvatuksessa ja sen olen kaikille osapuolille tehnyt selväksi. Sori nyt vaan kaikki yli-innokkaat "uusperheiden äitipuolet".

Sillä lasten isän avovaimolla on todella suuri merkitys lastesi isälle ja lasten isä pitää taatusti huolen siitä, että nykyinen kumppani on tyytyväinen, sinun tyytyväisyytesi on on avovaimon, lasten ja herra ties kenen jälkeen sijalla 100.

Lasten isän avovaimolla on sijaa myös lastesi kasvatuksessa, halusitpa tai et tai voithan tietysti ihan vapaasti elää omassa pilvilinnassasi.

on tämän kanssa? Lapsellani on 2 vanhempaa = 2 huoltajaa. Exän uusilla ei ole mitään juridista merkitystä, täysin vaihdettavissa olevia taustatekijöitä. Vastaavat vähän niinkuin päiväkodin lastenhoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 11-vuotiaan tytön lähiäiti. Tyttö on aina, ihan aina tervetullut kotiin, mutta myös isän tapaaminen on tärkeää enkä antaisi tytön kiristää isäänsä tuollaisella. Päätös isän tapaamisesta on aivan liian iso tuon ikäiselle. Tyttö voi ja saa murjottaa isänsä luona jos ei saa tahtoaan läpi, niinhän tuon ikäiset tekee lähivanhemmankin luona. Samalla tyttö saa kuitenkin kokea sen että vanhemmat kantaa kasvatusvastuunsa ja tämän pitäisi luoda turvallisuutta lapselle, jota teini-ikäinen vielä on.

OT:

Myös meidän tapauksessamme isäviikonloput on täynnä sirkushuveja ja se EI ole hyvä juttu, vaikka tapauksessamme uskommekin sen olevan isälähtöistä, ei lasten vaatimaa. Lapset vetää itsensä aivan loppuun viikonloppuna, kun yhdessä päivässä on sekä laskettelua, uimahallia että elokuvia. Yllättäin saapuvat kavereiden synttärikutsut sotkevat isän minuuttiaikataulun, eikä siellä kavereitakaan mukaan mahdu ja ehdi. Kotiin palaavat aivan ylikierroksilla ja vasta seuraavan viikon keskiviikkona monesti alkavat rauhoittua. Siihen asti kiukuttelevat väsymystä ja kyselevät "mitä me tänään tehdään?". :( Tästä huolimatta en antaisi lasten päättää menevätkö sovittuna vkl isän luo vai eivät.

Vierailija
124/124 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sinä reppana luulet :D :D

Onneksi on myös tietoa. Olen itse avioerolapsi ja isäni oli yh. Voin kertoa, että yhdelläkään isäni tyttöystävällä tai edes pitkäaikaisella avovaimolla ollut yhtään mitään merkitystä meidän lasten elämässä. Haittatekijöitä lähinnä. Vielä vähemmän merkitsivät äitini puolisot.

Oikeasti, kyllä ne on ne vanhemmat, jotka ovat lapsille tärkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme