Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä mun syömisestä?

Vierailija
10.08.2012 |

Syön aamiaisella yhden ruisleivän, jossa päällä juustoa, kalkkunaa ja kurkkua, sekä lisäksi muutaman lusikallisen mysliä, jossa luonnonjogurttia ja jotain hedelmää, ja kupin kahvia.

Välipalaksi syön vähän marjoja, kirskkatomaatteja ja kurkkua. Joskus myös hieman pähkinöitä.

Päivälliseksi syön kasviksia ja esim. puolikkaan kanafileen tai vastaavan määrän kalaa. Joskus harvoin lihaakin.

Iltapala on usein herkuttelua, esim. vähän jätskiä, tai sitten se jää pois kokonaan.

Syönkö liian vähän? Olen ihan kylläinen enkä enempää jaksaisi syödä. Olen viimeisilläni raskaaana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on 163 cm. Nyt painan 64 kg. Eli lähtötilanteessa olin normaalipainoinen, tosin lihaksikas. Nyt on lähtenyt lihasta, koska en ole voinut treenata juuri ollenkaan.

Neuvolassa sanottiin viimeksi kun kävin, että painoa on tullut maltillisesti. Kysyttiin kyllä, että enhän laihduta. Sanoin, että en, mikä on aivan totta. Olen koko ajan valittanut siellä, että ruoka ei maistu. Aluksi ei maistunut yhtään, mutta nyt on siis tämän verran alkanut maistua. Itsekin olen miettinyt, että painoa pitäisi kaiken järjen mukaan tulla enemmän.

ap

Vierailija
2/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos painoa olisi ollut 90 niin 4 kilon painonnousu ois ihan okej mutta nyt kuulostaa siltä että keho (ja vauva?) kärsii. Myrkyllisiä aineita pääsee elimistöön kun keho ei saa tarpeeksi ravintoa ja energiaa ruoasta, silloin energiaa otetaan lihaksista ja kudoksista (=myös vauvasta), muuttuvat myrkyllisiksi ja imeytyy istukan kautta takaisin vauvalle. Lounas puuttuu kokonaan, illallisesta puuttuu hiilareita, proteiinia liian vähän, samoin kuituja. Ihmeellistä että eivät neuvolassa puuttuneet asiaan enemmän. Jos olet urheillut paljon ennen luulisi että sulla on sekä tietoa että taitoa ruoasta ja ravintoaineista ja niiden tarpellisuudesta. t kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ehdottomasti liian vähän ja yksipuolisesti. Ruokavalioon lisää AINAKIN täysjyväviljaa (leipää, pastaa), proteiineja (maitotuotteet ja lihaa) ja hyviä rasvoja (lisää pähkinöitä, avokadoa, salaattia jossa öljykastiketta runsaasti).

Vierailija
4/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ovat sanoneet, että on hyvä asia, ettei painoa ole tullut liikaa. Nyt vasta itsekin rupesin miettimään, kun ei viikkoon ole tullut yhtään lisää painoa.

Maitotuotteita syön vähän, koska mulla ei vatsa kestä niitä. Sama juttu leivän kanssa. Syön kyllä vitamiineja ja kalsiumia purkista. Lihaa olen aina syönyt vähän. Välillä olen nyt kesällä kyllä tehnyt hampurilaisia grillissä, koska siinä saa vähän lihaakin. Muuten en lihaa syö, koska en pidä kypsästä lihasta ja kypsänähän se raskaana ollessa pitäisi syödä.

ap

Vierailija
5/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksena, minusta kenenkään ei pitäisi syödä sinua.

Vierailija
6/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ovat sanoneet, että on hyvä asia, ettei painoa ole tullut liikaa. Nyt vasta itsekin rupesin miettimään, kun ei viikkoon ole tullut yhtään lisää painoa.

Maitotuotteita syön vähän, koska mulla ei vatsa kestä niitä. Sama juttu leivän kanssa. Syön kyllä vitamiineja ja kalsiumia purkista. Lihaa olen aina syönyt vähän. Välillä olen nyt kesällä kyllä tehnyt hampurilaisia grillissä, koska siinä saa vähän lihaakin. Muuten en lihaa syö, koska en pidä kypsästä lihasta ja kypsänähän se raskaana ollessa pitäisi syödä.

ap

Proteiinia saa myös pavuista ja soijatuotteista (esim. rouhe on kätevää jauhelihan sijasta). Ei muuta kuin kasvissörsseleitä tekemään!

Vierailija
7/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja ei maha myöskään kestä. Oon tosi herkkävatsainen. Mutta ei kai se proteiinin saaminen niin suuri ongelma ole, jos kuitenkin joka päivä on joko kanaa tai kalaa?

ap

Vierailija
8/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati että raskaana oleva saisi siitä koko päivän proteiinin.

Taidat haluta vaan huomiota noilla syömisilläsi,tai sitten olet Tauskin Henna ;)

Vierailija
9/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat imettää, ja muutenkin jaksaa kunnolla, niin pikkuisen vararavintoa olisi hyvä olla. Jos vain neljä kiloa on tullut, niin eihän se kata edes normaalikokoisen vauvan ja lapsiveden painoa..

Kana/tonnikalapizza, kalakeittoa, kanasalaattia cashewpähkinöillä, lohimedaljonki ja uunijuureksia... Tässä lounasetdotuksia.

Iltapalaksi voi herkutella enemmänkin, ja jos ei leipä maistu niin mites puurot? Tai se mysli? Tai itsetehty hedelmä/marjarahka?

Vierailija
10/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaasi vauvaa mitä se tekee sille,kun olet noin vähällä ravinnolla.Taitaa taas olla näitä laihdutusjuttuja.

Vierailija
11/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala ok, ehkä vähän lisää jugurttia/mysliä?

Lounas puuttuu kokonaan? Vaikka jos söisit jotain salaattia?

Välipala kuulostaa hyvältä.

Päivälliseksi tarvisit vähän lisää jotain, tuntuu että sun koko päivän ateriat on pelkkää salaattia?

Iltapalaksi vaikka yksi leipä sen jätskin sijasta, tai luonnonjugurttia marjojen kera, tai vaikka muroja?

Vierailija
12/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä syödä se päivällinen

Vierailija
13/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herkuttelusta tulee enrgiaa hyvin, ja viimeisillään ihan sallittua syödä kutakuinkin sitä mikä vain menee alas.

Tuo olisi hyvä muuten, jos iltapala olisi terveempi, ja päivittäin söisi toisen lämpimän aterian. esim aamupala, lounas, päivällinen, iltapala, ja välipaloja. Mutta ei kaikille sovi saman kaavan mukaan. Itse en syö aamu- enkä iltapalaa ollenkaan. Päivällinen venyy niin myöhään ettei iltapala maita, ja aamupalaa en ole tottunut syömään. Sinun määräsi vain ovat niin pieniä, että olisi hyvä lisätä yksi ateria jos pystyy.

Vierailija
14/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt raskaana ollessa ruoka ei ole maistunut samalla tapaa kuin normaalisti. Eli ruokamäärät ovat pienempiä kuin tavallisesti. Tosin olen joutunut jättämään raskaan liikunnankin pois heti alkuraskaudessa. Nuo herkuttelut ovat tulleet ruokavalioon vasta ihan tässä loppuvaiheessa. Aiemmin en jaksanut niitäkään.

Mutta täytyy yrittää iltaisin syödä vähän enemmän. Lounasta en millään jaksa, koska aamiaisen syön vasta klo 10-11, sillä aiemmin ei maistu. Kiloja on tullut lisää vain 4.

ap

Vierailija
15/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt raskaana ollessa ruoka ei ole maistunut samalla tapaa kuin normaalisti. Eli ruokamäärät ovat pienempiä kuin tavallisesti. Tosin olen joutunut jättämään raskaan liikunnankin pois heti alkuraskaudessa. Nuo herkuttelut ovat tulleet ruokavalioon vasta ihan tässä loppuvaiheessa. Aiemmin en jaksanut niitäkään.

Mutta täytyy yrittää iltaisin syödä vähän enemmän. Lounasta en millään jaksa, koska aamiaisen syön vasta klo 10-11, sillä aiemmin ei maistu. Kiloja on tullut lisää vain 4.

ap

Siis raskaus on lopuillaan ja kiloja on tullut vain 4? Tuo kuulostaa minun mielestä kyllä jo huolestuttavalta. Mikä oli sinun lähtöpainosi (normaalipaino, alipaino, lievä ylipaino)? Ovatko neuvolassa sanoneet mitään?

Kuulostaa kyllä oikeasti aivan liian vähältä jos koko raskauden ajan olet syönyt noin vähän ja kilojakaan ei ole tullut tuon enenpää.

Panosta enemmän laatuun kuin määrään. Eli ala syömään runsaskalorisia ruokia jos et määrältään pysty syömään suurempia. Esimerkiksi pähkinöitä ja juustoa välipalaksi. Täysrasvaisia tuotteita jne.

Vierailija
16/16 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Siis raskaus on lopuillaan ja kiloja on tullut vain 4? Tuo kuulostaa minun mielestä kyllä jo huolestuttavalta. Mikä oli sinun lähtöpainosi (normaalipaino, alipaino, lievä ylipaino)? Ovatko neuvolassa sanoneet mitään?

Kuulostaa kyllä oikeasti aivan liian vähältä jos koko raskauden ajan olet syönyt noin vähän ja kilojakaan ei ole tullut tuon enenpää.

Panosta enemmän laatuun kuin määrään. Eli ala syömään runsaskalorisia ruokia jos et määrältään pysty syömään suurempia. Esimerkiksi pähkinöitä ja juustoa välipalaksi. Täysrasvaisia tuotteita jne.

T.4 siis