Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi parempi - Elixia vai Sats?

Vierailija
10.08.2012 |

Yritän aloitella kuntoilua pitkän tauon jälkeen ja mietin kumpaan liittyisin. Kaikki kokemukset ovat tervetulleita!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta Elixiasta muuta kuin tarjontaa vertailemalla netistä. Olen ollut SATSin jäsen monta vuotta, ja olen tosi tyytyväinen. Se kuukausimaksu on mun mielestä tosi hyvä, koska se myös motivoi käymään. Ja he panostavat asiakkaiden aktivoimiseen, järjestävät laaja-alaisesti toimintaa, ja kuuntelevat palautetta. Nopeasti katseltuna tunnit ovat myös enemmän minun makuuni monipuolisuutensa kautta. Henkilökunta on aina ystävällistä, ja lapsille on mukavat lapsiparkit. Täällä pk-seudulla myös se on kivaa, että voi parin euron lisämaksulla käyttää kaikkia keskuksia, eli menen sinne, missä on sinä päivänä parhaat tunnit, tai sen mukaan missä itse satun liikkumaan.

Erosinkin jo kerran, mutta liityin uudestaan. Kyllä se maksu loppuu ihan sen 1kk:n irtisanomisajan jälkeen :)

Elixiassa ymmärtääkseni kaikki samat palvelut, muuten joku muu voi kommentoida sitä..

Vierailija
22/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausimaksu?

Entäs aukioloajat?

Kannattaa vertailla, kummasta saa enemmän vastinetta rahoilleen. (Oletan, että salien tarjonta on aika lailla samanlaista.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elixia on ok, tykkäsin siellä käydä.

Aloittelevalle/pitkään taukoa pitäneelle joku tollanen Elixia tai Sats onkin hyvä kun saa kunnon opastuksen aloittamiseen ja neuvoja, salilla on ohjaajia, on ohjattua liikuntaa, jne. Tarvittaessa saa myös ravinto-opastusta jne.

Ja puolustuspuhe noista 12 kk:n jässistä. Kyllä sitä liikuntaa täytyy harrastaa kauemmin kuin 1 kk että tulee tuloksia. Elixialla saa 3kk:nkin sopparin ja mun mielestä just Elixialta tuli mainoskin ettei olis enää mitään vähimmäismäärää. No mut kuitenkin, mulla ainakin auttoi se 12kk:n soppari, oli PAKKO käydä kun kerran maksoinkin :-).

Ota yhteyttä näihin Satsiin ja Elixiaan. Saat siellä esittelykierroksen ja tutustua paikkaan. Sitten voit päättää kummassa on parempi tarjonta sinullle.

Minusta tuli liikuntariippuvainen, ja uudella työpaikalla on ilmainen kuntosali ja liikuntakerhot, joten käytän näitä etuja hyödykseni.

Vierailija
24/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäsenyyden tauolle 3kk ajaksi,jolloin en siis maksanut mitään . Jäsenyydetä tulee ongelma niille, jotka jaksavat innoissaan käydä 2kk ja sitten alkavat kiukutella kun eivät jaksakaan käydä.

Lapsiparkki ei meillä oikein toiminut , koska kuopus ei uskaltanut sinne jäädä. Mutta muuten olen tosi tyytyväinen. Käyn 2-5 krt/vko lähinnä ohjatuissa jumpissa. Tarjonta on laaja , ohjaajat hyviä. Pidän siitä , että jos aikataulussa ei ole minua miellyttävää ohjattua tuntia, voin olla kuntosalilla tai juosta juoksumatolla.

SATS on uudempi keskus täällä meodän seudulla, en ole noita koskaan vertaillut.

Tärkeintä minusta on , että paikka on lähellä kotia. Silloin tulee herkimmin myös mentyä sinne.

Vierailija
25/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsilla on ainakin sen eka vuoden jälkeen 1kk irtisanominen. Itse olen ollut tyytyväinen Satsiin.

Se on pitkä aika maksaa, jos ei pystykään käymään.

Vierailija
26/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäsenyyden tauolle 3kk ajaksi,jolloin en siis maksanut mitään . Jäsenyydetä tulee ongelma niille, jotka jaksavat innoissaan käydä 2kk ja sitten alkavat kiukutella kun eivät jaksakaan käydä.

Lapsiparkki ei meillä oikein toiminut , koska kuopus ei uskaltanut sinne jäädä. Mutta muuten olen tosi tyytyväinen. Käyn 2-5 krt/vko lähinnä ohjatuissa jumpissa. Tarjonta on laaja , ohjaajat hyviä. Pidän siitä , että jos aikataulussa ei ole minua miellyttävää ohjattua tuntia, voin olla kuntosalilla tai juosta juoksumatolla.

Tärkeintä minusta on , että paikka on lähellä kotia. Silloin tulee herkimmin myös mentyä sinne.

Olen käynyt vuosikaudet Elixiassa. Kerran irtisanoin sopimukseni, kun tuntui niin kalliilta. Kävin urheiluseuran halvoissa jumpissa sen ajan ja voi että ne olivat huonoja!

Satsista ei ole minullakaan kokemusta. Elixiassa on hyvät ohjaajat ja palautetta voi aina jättää ja siihen reagoidaan. Kesän rajoitettu aikataulu aina harmittaa, koska jäsenmaksu on sama kuitenkin.

Sitovaan vuosijäsenyyteen voi suhtautua myöskin motivoivana tekijänä: koska joka tapauksessa maksan, pitää myös käydä. Olen joskus ei paikassa asuessani hankkinut 10 kerran kortin johonkin Motivuksen tapaiseen, mutta tuli käytyä vain kerran... koska voin yhtä hyvin mennä "huomenna".

Elixiassa saa nykyään vähemmän ilmaista ohjausta kuin aikaisemmin ja pitää ostaa kalliita personal-trainer-paketteja, jos haluaa vaikka uuden kuntosaliohjelman. Tällä asialla kilpailuttaisin kuntokeskuksia. Jos Sats-jäsenyyteen kuuluu esim. 2 ohjauskertaa vuodessa ja kuukausihinta on sama, valitsisin Satsin.

Vierailija
27/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostut käymään juoksulenkillä tai uimahallissa 3 kertaa viikossa? Silloin maksat turhasta kuntokeskukselle ja sen päälle vielä uimahallimaksun, kun et ehdikään kuntokeskukseen.

Vierailija
28/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntokeskukseen , soa sitten alatkin juoksemaan ? Ala ohmeessä juosta ja testaa ensin se , älä liity vielä.

Sitäpaitsi minä kyllä juokesn työmatkoja 2 krt viikossa mutta silti käyn elixiassa. Lihaskunto tai venyvyys ei kehity juostessa.

Itsehän sitä ihminen päättää mihin aikansa ja rahansa käyttää. Tuo ehtiminen on myös itsestä kiinni, riippuu siitä mitä pitää tärkeänä. Kun lapset olivat ihan pieniä, en liikkunut kuin heidän kanssaan. Nyt kun ovat koulussa kaikki, ehtii hyvin liikkua äitikin.

Vierailija
29/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mua rupesikin pelottamaan :p olen juuri ilmoittautunut kuntokeskukseen vuodeksi ja kun luin näitä, niin alkoi masentaa :( mulla on kova motivaatio päästä pitkästä aikaa taas ryhmäliikuntatunneille ja olen siitä innoissani, mutta täällä kun kovasti pelotallaan noista jäsenyyksistä... Juoksen tällä hetkellä 5krt/viikko ja vaihtelua kaipaan, siksi salille. Tavoitteena on ottaa ryhmäliikunta mukaan elämäntavaksi juoksun ohella ja vuosi on sopiva aika testata pysyykö se niin.

Miksi melkein kaikki on sitä mieltä, että jäsenyys ei kannata? Jättääkö suurin osa sitten parik kk jälkeen käymättä? Eihän sitä voi tietää, mihin elämä vie, mutta ainakin oman jäsenyyteni saa tauolle tai irtisanottua raskauden/muuton/sairauden takia...

Vierailija
30/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailussa Elixia Pitäjänmäki ja Sats Pitäjänmäki.

En mä voi muuta sanoa, kuin että HYVIN samanlaiset salit. Molemmista löytyy vaparialueet ja paljon aerobisia laitteita. Molempien ryhmäliikuntavalikoima on jees (tosin suosituimpiin tunteihin pitää varata netin kautta ajoissa aika, muuten joutuu jonoon). Tilat on siistit. Satsilla ei ole solariumia, Elixialla on maksullinen.

Oikeastaan siis ota sieltä se kortti, kumpi sali on lähempänä ja kumpi on halvempi. Molemmat on tosi korkealuokkaisia saleja (sillä hinnalla sietääkin olla..).

Vierailija
31/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostut käymään juoksulenkillä tai uimahallissa 3 kertaa viikossa? Silloin maksat turhasta kuntokeskukselle ja sen päälle vielä uimahallimaksun, kun et ehdikään kuntokeskukseen.

Eli sitten otat sen irti, että saat ohjausta tekniikkaan. Ja huonolla säällä voit mennä kuntosalin juoksumatolle juoksemaan..

Se vuoden aika on siis vain ensimmäinen vuosi. Sen jälkeen 1 kk:n irtisanomisaika forever.

Mutta, eri ihmiset tykkää eri asioista. Mä olen SATSin jäsen, ja tyytyväinen.

Vierailija
32/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäksi aikaa eteenpäin?

Itselle on ainakin todella vieras ajatus se, että minun pitäisi nyt päättää, että ensi kesänäkin vielä käyn 4 kertaa viikossa SATSilla.

Mieluummin menen fiilispohjalta. Liikun 4-5 päivänä viikossa. Ohjelmassa on esim. pyöräilyä, sauvakävelyä, uintia, kuntosalia, pesistä, jalkapalloa, suunnistusta, sulkapalloa. Sen mukaan, mikä milloinkin huvittaa. Siksi en maksa jäsenyyttä mihinkään.

kuntokeskukseen , soa sitten alatkin juoksemaan ? Ala ohmeessä juosta ja testaa ensin se , älä liity vielä.

Sitäpaitsi minä kyllä juokesn työmatkoja 2 krt viikossa mutta silti käyn elixiassa. Lihaskunto tai venyvyys ei kehity juostessa.

Itsehän sitä ihminen päättää mihin aikansa ja rahansa käyttää. Tuo ehtiminen on myös itsestä kiinni, riippuu siitä mitä pitää tärkeänä. Kun lapset olivat ihan pieniä, en liikkunut kuin heidän kanssaan. Nyt kun ovat koulussa kaikki, ehtii hyvin liikkua äitikin.

Vierailija
33/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumisen suhteen . Mutta kun aloitan jotain, yleensä innostus jatkuu pidempään kuin 2kk. Joten minulle tuo vuosi ei ole pitkä aika. Minusta on ihanaa juuri se, että jos on liukasta ja räntää sataa , voinkin mennä Elixian juoksumatolle tai vaikka Salsa-tunnille.

Minusta noista jäsenyykien vaaroista huudellaan ihan liikaa. Kyllä aikuisella ihmisella senvarran on pitkäjännitteisyyttä, että hän osaa ajatella mikä oikeasti kiinnostaa. Ja jos ohjattu liikunta ja kuntosali kiinnostavat, eivät ne lakkaa kiinnostamasta 2kk päästä . Välillä voi olla viikkoja, jolloin on niin paljon jotain muuta, etten käy lainkaan. Sitten seuraavalla viikolla saatan käydä 5krt kun oikein innostun. Liikunta on harrastukseni ja intohimoni, kroppa oikein huutaa sitä , joten minulle jäsenyys sopii hyvin.

Vierailija
34/39 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas itse olen käyny täällä kaupungin jumpissa,on vaikka mitä tunteja mitä esim.elixiassakin..elixiasta en tykännyt kun oli tosi pinet tilat ja jumpat ihan täynnä,niin menee tehoja kun ei mahdu liikkumaan kunnolla ja täällä kaupungilläkin hyvät ja osaavat ohjaajat=)

Vierailija
35/39 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viestiketju mutta kommentoin minäkin mikäli jotakuta vielä kiinnostaa. Olin kaks ja puoli vuotta Elixiassa ( Tali ) ja nyt reilu puoli vuotta Satsilla ( Pitäjänmäki). Molemmat yhtä hyviä, vaihdoin vaan vaihtelun vuoksi Satsiin. En käytä ryhmäliikuntatunteja joten varsinaisen salin puolelta vaan kokemusta. Monipuoliset laitteet molemmissa, toisesta puuttuu pari hyvää jotka toisesta löytyy,- molemmin puolin pisteet siis tässäki. Ainoa mitä Satsissa kaipaan on sieltä puuttuva Solarium joka siis Elixiassa oli. Onneksi voi käyttää Elixian solariumia vaikkei sinne nyt jäsenyyttä. Erittäin tyylikkäät tilat molemmissa, Sats hiukan pienempi tosin. Jos on valmis sitoutuun vuodeksi niin kumpaa tahansa suosittelen. Tarkka kannaattaa olla että kuittaa sen 12 kk:n jäsenyyden, tarjoavat yleensä sitä 24 kk:den jäsenyyttä aika automaattisesti. 

Vierailija
36/39 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elixia ja Sats on yhdistyneet, Elixia osti Satsin.

Elixia takoo ihan hillitöntä voittoa, Sats taas on tehnyt pelkkää tappiota viime vuodet. Päätelkää siitä, kumpi on parempi...

Vierailija
37/39 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt Turussa kummassakin. Hyvin samantyyppisiä. SATS täällä ainakin oli pieni verrattuna Elixiaan, kun SATS aloitti. Sekin alko olla aika ruuhkainen, kun soppari veteli viimeisiään. Nykyään käyn Elixialla, koska se on ihan kulman takana. Ainoa mitä nut kaipaan, on äitiysjumppa! :)

Vierailija
38/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joutuu antamaan valokuvansa kun rekisteröityy kuntosalin jäseneksi?

Vierailija
39/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joutuu antamaan valokuvansa kun rekisteröityy kuntosalin jäseneksi?

Eikö Nordeakin vaadi kesken pankkitapahtuman lähettämään valokuvan ☺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi