Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syönkö liikaa herkkuja??

Vierailija
10.08.2012 |

en tykkää pitsoista, hampurilaisista, kakuista, leivoksista, kekseistä, pullista.. mutta irtsareista kylläkin ja cokiksesta.

Ostan pari kertaa viikossa karkkipussin, jota sitten syön, lapset ottaa osansa, mutta minä eniten. Eilen kauppareissulta ostettiin jäätelöä ja pieni pussi karkkia. Limukkaa ostan pari kertaa viikossa, juon viikossa ehkä litran limukkaa, mehuja en juo.

En käytä alkoholia, enkä tupakoi. Liikun päivittäin (käyn kävelylenkillä 30-60min + pyöräilen) olen normaalipainoinen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä toi on aika kohtuullista etenkin kun liikut niin säännöllisesti. Tota limuakin menee suht. vähän, itse voisin vetää light-juomia sen litran päivässä, mutta koitan toki rajoittaa...

Jos jotain muutosta kaipaat, niin voisithan yrittää rajoittaa sen karkkipussin vain kertaan viikossa:) Onhan se aina parempi niin!

Vierailija
2/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voit hyvin, liikut, olet normaalipainoinen. Miksi ihmeessä sun täytyy etsiä jotain "vikaa" sitten ruokavaliostasi, kun kerran selvästikin se toimii sulle hyvin.

Ihmiskeho on oikeasti aika joustava vekotin eikä tarvi yleensä mitään superterveellistä ihmeruokaa voidakseen hyvin. Ja sitten jos ruokavalio on oikeasti huono niin kyllä sinä sen huomaat joko painostasi tai voinnistasi. Sitten on aika tehdä muutoksia, mutta ihan turha pingottaa kun voi hyvin ja on hoikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kilon voisi laihtua, mutta ihan tyytyväinen olen näinkin.

Karkkia tosiaan syön melkein päivittäin, mutta siis pari kertaa viikossa ostan pussin.

Sipseistä en välitä, mutta juustonaksuista kyllä ja juustonaksuja syön pari kertaa kuussa (yritän rajoittaa)

Muuten syömme suht.terveellistä ruokaa. Ei juurikaan valmiita, ei koskaan makkaroita tai leikkeleitä. Joskus toki ostan valmispitsan, käydään hesessä tms.mutta harvoin

Äitini sanoi että tulis vähemtää karkkia, koska hänellä diabetes

Vierailija
4/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muu voi määritellä mikä on sulle liikaa kuin sinä itse.

Vierailija
5/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä toi on aika kohtuullista etenkin kun liikut niin säännöllisesti. Tota limuakin menee suht. vähän, itse voisin vetää light-juomia sen litran päivässä, mutta koitan toki rajoittaa...

Jos jotain muutosta kaipaat, niin voisithan yrittää rajoittaa sen karkkipussin vain kertaan viikossa:) Onhan se aina parempi niin!

miksi ihmiset ajattelevat näissä asioissa niin yksipuolisesti vain fyysistä puolta, joka sekään ei useimmilla perusterveillä edes mitenkään kärsi tuollaisista herkunsyöntimääristä. Mutta periaatteessa toki voi ajatella että puhtaasti fyysisen terveyden kannalta on turvallisempaa syödä herkkuja vähemmän tai ei ollenkaan.

Mutta eihän se ole kaikki. Elämässä täytyy olla myös iloja, ja ruoka on hyvä lähde myös mielihyvälle. Minusta se, että ruoasta saa mielihyvää, on vähintään yhtä tärkeää kuin se että se tankkaa kehokoneiston terveellisesti. Minulle ainakin päivittäinen makea jälkiruokani on selvästi parempi kuin sen poisjättäminen, koska se on minulle niin tärkeä nautinto ja tuottaa minulle paljon iloa ja tyytyväisyyttä. Ja kun tosiaan en ole edes ylipainoinen ja voin hyvin niin eihän siitä haittojakaan ole, kuin jotain teoreettisia "ehkä se ajan kanssa lisää 0,00000000001 prosenttia kakksotyypin diabeteksen riskiä" tai vastaavaa - ja kun fakta on että kaikkia terveysriskejä ei voi välttää edes ääritiukalla terveysruoalla.

Vierailija
6/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet kerran normaalipainoinen. Eniten hallaa jokapäiväisestä karkista ja limusta on hampaillesi. Mutta pidä paino kurissa kun suvussa on diabetestä.

Vierailija
7/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksista tullut alle 10kg ja heti lähtenyt kilot. 1,5vuotta sitten lihoin kilpirauhasen vajaatoiminnan takia 10kg pienessä ajassa ja lenkkeilemällä laidutin. Ja lenkkeily jäänyt päälle, se on mulle voimavara arkeen :)

Toki mietin ja yritän syödä suht.terveellisesti, mutta totta sekin että älytön hysteria ja terveysintoilu, ei ole terveellistä sekään.

Vierailija
8/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet kerran normaalipainoinen. Eniten hallaa jokapäiväisestä karkista ja limusta on hampaillesi. Mutta pidä paino kurissa kun suvussa on diabetestä.

jos niitä ei syödä tai juoda vähän väliä. En minä ainakaan ole vielä 38 vuoden ikään mennessä saanut aikaan reikiä hampaisiin vaikka juon päivässä 1,5 litraa Pepsi Maxia ja jotain makeaakin tulee syötyä päivittäin. Mutta en napostele pitkin päivää vaan makea menee ruoan jälkiruokana, ja limsa puolen litran annoksina aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä. Yhtälailla se happohyökkäys suuhun tulee vaikka leivän syönnistä kuin karkinkin, pääasia on ettei niitä tule päivässä liian montaa.

Vierailija
9/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipsipussi, iso karkkipussi (300g), suklaalevy, iso pala jotain herkkujuustoa (200g) tai pussillinen pähkinöitä (200g). Siinä on jokailtainen "iltapalani" joka siis tulee vielä sen oikean iltapalan jälkeen.

Eli ihan törkeät määrät, noin keskivertoasteikolla mitattuna.

Vastineeksi sitten harrastan tiukkaa treeniä 1-2h päivässä, kalorinkulutus päivässä jotain 900-1200 liikuntaharrastuksessa. En ole lihonut.

Jos en treenaisi niin painaisin varmaan 130kg, nyt siis tuolla liikuntamäärällä painan puolet tuosta.

Mielestäni ap:n herkut ovat vähäisiä määrältään.

Vierailija
10/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht.terveellistä ruokaa ja ainakin yhden lämpimän aterian päivässä. Kasviksiakin tulee käytettyä ja lihaa vähemmän. Makkaroita, nakkeja en syö koskaan ja punaista lihaa harvoin. Enemmän kanaa, kasvisruokia, papuja tai tonnikalaa

En kyllä osaisi enkä edes haluaisi olla ilman karkkeja ja cokista. Muita limukoita en muuten juurikaan juo, enkä tosiaan mehujakaan kuin hyvin harvoin

ap

Vierailija
11/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vain sinä voit määrittää syötkö liikaa herkkuja, mutta itse miettisin vielä onko kaikki nuo herkut todella tarpeellisia.Totuus on, että sokeri mm. vanhentaa soluja ennen aikojaan ja keskimäärin sokeria kuluu teollisuusmaissa 50kg henkilöä kohden..aikamoinen kuorma elimistölle siis. Tässä mielenkiintoinen blogikirjoitus aiheesta: http://www.terve.fi/valkoinen-paholainen

Vierailija
12/12 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vain sinä voit määrittää syötkö liikaa herkkuja, mutta itse miettisin vielä onko kaikki nuo herkut todella tarpeellisia.Totuus on, että sokeri mm. vanhentaa soluja ennen aikojaan ja keskimäärin sokeria kuluu teollisuusmaissa 50kg henkilöä kohden..aikamoinen kuorma elimistölle siis. Tässä mielenkiintoinen blogikirjoitus aiheesta: <a href="http://www.terve.fi/valkoinen-paholainen" alt="http://www.terve.fi/valkoinen-paholainen">http://www.terve.fi/valkoinen-paholainen</a&gt;

siis 50kg henkilöä kohden vuodessa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan