Kaverit pyysivät illalliselle, tässä tarjoomukset
Pöydässä oli itsetehtyä tonnikalatahnaa, 10 leipäviipaletta, suolainen pestokakku, kolme porkkanaa suikaleina, purkillinen artisokansydämiä ja pieni kulhollinen sipsejä. Kun nämä oli syöty, saimme kukin desilitran verran kesäkurpitsa-fetasalaattia. Jälkiruoaksi oli mansikka-raparperisosetta ja munavaahtoa.
Olisitko tullut kylläiseksi? Minä en tullut.
Kommentit (128)
Juomaksi kaksi isoa tölkillistä olutta neljälle. Meidän tuoma viinipullo jäi avaamatta.
Muuten oli ihan kiva ilta, mutta en kyllä tajua tuollaista pihistelyä. Ihan normaalituloisista ihmisistä kyse
Ap
Mitä emäntä vastasi kun ehdotit että avataan tuliaispullo?
Desilitran verran salaattia? Tiedätkö miten vähän on desilitra?
Vierailija kirjoitti:
Desilitran verran salaattia? Tiedätkö miten vähän on desilitra?
Kyllä tiedän. Kyseessä oli sellainen salaatti, jossa osa kasviksista oli kypsennetty, niin että oli aika tiivistä. Vihreää salaattia siinä ei ollut. Siitä huolimatta sopiva yhden hengen annos olisi mielestäni ollut ainakin kolminkertainen siihen nähden, miten paljon sitä saimme.
En todellakaan ehdottanut, että avaisimme tuliaispullon, se on isäntäväen asia.
Ap
Minusta tuo oli ihan OK, jos miettii annoksen energiamäärää suhteessa vuorokaudenaikaan.
No vatsa ei ainakaan tullut täyteen, ja olen sentään ihan normaalipainoinen
Ap
Ei mitenkään herkulliselta kuulosta anti.
Yleensä tällaisilla ryhmäruokailuilla on enemmän sosiaalinen funktio, kuin hillitön mässäily.
🤮 Olisin varmistanut että siellä on jonkinmoinen grilli ja olisin ottanut grillimakkaroita, sinappi ja ketsuppi mukaan.
Munavaahtoa. Hyi hitto mitä sekin oikein on. Tuommoisiin sekoituksiin en koskisi pitkällä tikullakaan. 😂 Sanoisin olevani allerginen ja söisin omia eväitäni.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisilla ryhmäruokailuilla on enemmän sosiaalinen funktio, kuin hillitön mässäily.
Juu, ja se sosiaalinen puoli olikin ihan mukava, mutta ilta olisi ollut vielä mukavampi, jos olisi saanut vatsansa täyteen.
Jäi kyllä tosi paljon ihmetyttämään. Itse olen tottunut kestitsemään aika yltäkylläisesti.
Ap
Oliko Isäntäväki hoikkaa porukkaa ja sinä isokokoisempi? Hoikka ei aina välillä ymmärrä ison tarpeita. Ehkä nälkäisemmille olisi voinut olla oma erillinen sipsipussi ja dippi, ettei tule paha mieli
No miksi et sanonut, että jäi nälkä ja saako lisää ruokaa? Ikävä kavereiden lukea täältä jälkeenpäin.
Sun ei sentään tarvinnut maksaa mitään, mun kaverit ehdotti että he kokkaa kaikille ja jokainen maksaa tietyn summan että saa syödäkseen. En tiiä mitä oli tarjolla kun en tod. mennyt.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja se sosiaalinen puoli olikin ihan mukava, mutta ilta olisi ollut vielä mukavampi, jos olisi saanut vatsansa täyteen.
Jäi kyllä tosi paljon ihmetyttämään. Itse olen tottunut kestitsemään aika yltäkylläisesti.
Ap
Porsastelu ja vatsan "täyteen" syominen kuulostaa maalaisten touhulta. En edes muista, koska vatsani olisi ollut viimeksi "täynnä". Aasiassakin tiedetään, ettei vatsaa saa koskaan syödä "täyteen"
Olivatko tarjoilut hienompia kuin sinulla, vai miksi harmittaa niin paljon?
Alkuruokana oli siis oikeasti tonnikala-pesto-artisokka-voileipäkakku, ja pääruokana feta-kasvispastaa. Jälkiruokana pavlova. AP haluaa loukkaantua tahallaan ja väänsi nuo ruuat eri muotoon. Ei varmaan emäntä kutsu häntä enää kylään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Isäntäväki hoikkaa porukkaa ja sinä isokokoisempi? Hoikka ei aina välillä ymmärrä ison tarpeita. Ehkä nälkäisemmille olisi voinut olla oma erillinen sipsipussi ja dippi, ettei tule paha mieli
Emäntä on minua isompi kaikin puolin.
Siis jokuko ihan tosissaan kyselisin isäntäväeltä lisää ruokaa? Itselläni ei pokka riittäisi. Ei kyllä riittäisi myöskään tarjoamaan vieraille noita ruokia, mitä saimme, eli kaikki lienee mahdollista, erilaisia kun olemme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkuruokana oli siis oikeasti tonnikala-pesto-artisokka-voileipäkakku, ja pääruokana feta-kasvispastaa. Jälkiruokana pavlova. AP haluaa loukkaantua tahallaan ja väänsi nuo ruuat eri muotoon. Ei varmaan emäntä kutsu häntä enää kylään.
Nyt vetelit kyllä mutkia suoraksi. Alkupalat olisi olleet alkupaloina ihan ok, mutta ruoaksi oli ihan aikuisten oikeasti se desilitra salaattia, ei pastaa. Mitään pavlovaa se pikku kipoista tarjoiltu sörsseli ei ollut nähnytkään.
Minusta olisi tosi noloa, jos vieraat lähtisivät luotani nälkäisinä. Vieraana se ei tunnu kivalta.
Ap
Pyytävät illalliselle ja sitten pihistelevät. Eivät taida olla erityisen fiksuja.
Ja viidelle hengelle oli nuo.
Ap