Olen 168-senttinen ja väsynyt kuulemaan taivasteluja, miten "pitkä" olen
Aina, kun puheeksi tulee pituus jollain tasolla, viitataan siihen, että "säkin olet niin tosi pitkä". Ja tämä siis suunnilleen 165-senttisiltä, jotka mieltävät olevansa rinnallani lyhyitä.
Sitten yllättyvät, kun kerron todellisen pituuteni. "Mitä, mä luulin että sä olet ainakin 175-senttinen!"
Onko muilla vastaavaa? Hoikka olen, jos sillä nyt on tähän mitään merkitystä.
Kommentit (62)
Ja omasta mielestäni kuulun sellaiselle keskipituisten ihmisten harmaalle aluelle. Ystävistäni ei löydy ketään oikeasti huomiota herättävän pitkää, pisimmät taitavat olla 175cm ja lyhyimmät 150 cm.
Loogistahan se on, että porukan pisin kurottelee tavaroita ylähyllyltä ja tuleehan siinä yleensä joku tokaisseeksi " kun sä olet niin pitkä". Siis verrattuna muihin paikallaolijoihin.
itse kuulen jatkuvasti mieheltäni millainen pätkä olen. eikä kukaan koskaan ole sanonut pitkäksi muutenkaan. ja oon siis 172 cm...
melko hoikka 178 cm eikä montaa kertaa kukaan ole sanonut pituudestani elämässäni. Kaveripiirissäni kaikki on kyllä suunnilleen samanpituisia kuten sukulaiset ja kaikki keiden kanssa olen tekemisissä. Ehkä johtuu siitä sitten.
Arvatkaapas kuka saa kaivella yläkaapit töissä? Ja vielä kun on naisvaltainen ala..
Kengänkoko leveä 42.
Arvatkaapa löytyykö korkokenkiä?
Minulla on 44 ja parikymmentä paria kenkiä, joista ehkä kahdet ovat ei-korkokenkiä! Kyllähän eri muotoisia 42 löytyy nykyisin kaikkialta!
...mutta hoikkuus ja ryhti varmaankin vaikuttavat.
Mä olen 173 senttiä pitkä, ja olen kyllä vähän väliä kuullut miten olen niin valtavan pitkä. Tosi hoikka olen, mutta ryhtiä tosin ei voi hirveästi kehua.
Ehkä sitten pidät aina korkeita korkoja ja jos olet hoikka, niin saattaa sekin lisätä pituusvaikutelmaa. Olen itse 177cm ja kuulen kovin harvoin pituudestani. Asun Länsi-Suomessa ja kaverinikin ovat melko pitkiä - ehkä asut jossain Itä-Suomen tappikylässä sitten ja kaveeraat 150-senttisten kanssa? :D
kans länsi-suomesta eikä mun pituutta ole kukaan kommentoinut ja olen sinua vähän pidempi. Lähes kaikki on minun pituisia tai pidempiä. Miehet on lähestulkoon aina 180 -195 cm täällä päin. Tai ainakaan hyvin harvoin olen lyhyempää miestä tavannut vaikka itse melkein 180 cm. ollaan kai sitten pitkiä täällä lännessä.
Itsekin tunnen itseni aika pitkäksi vaikka olen täsmälleen keskipituinen eli 167 cm. Outoa.
ja olen kanssa tosi hoikka. Toisaalta sitten taas välillä (ilmeisesti sen hoikkuuden takia) mua on sanottu pieneksikin.
Ja tosiaan, nykyisin naisten keskimitta alkaa jo lähennellä tuota 168. Omassa ikäluokassani olen jo puoli senttiä alle keskimitan...
"kun mä olen niin lyhyt" tai "mä olen tällainen tappi :)". En ymmärrä? Hän on kuitenkin kaveriporukastamme pisimmästä päästä. Ehkä hän haluaa mieltää itsensä pieneksi ja söpöksi.
12v poikani on nyt 166cm, enpä ole kyllä osannut mieltää, että hänen pituiset ihmiset olisivat pitkiä?! :O Ehkä jossain pygmien seurassa...
Olen kuulemma pieni ja lyhyt ja arvaajat hämmästyvät, kun kerron olevani 165. Ei ne väärin veikkaajat usein pitkiä ole itsekään, jopa minua lyhyempiä.
Olen kyllä hoikka ja siro ja selkäni on lyhyt. Kaula on pitkä ja pääkin pitkulan mallinen, joten hartiat on alempana kuin monilla pituisillani. Ehkä se hämää.
Hoikka ja kaponen olen kyllä, mutta pitkä. Joskus saattaa tuntemmatomatkin kadulla tulla kysymään, minkä pituinen olen. Siihen kun vielä vaikka 6-7 cm korot, niin huh huh.
TÄH?!
Mitä väliä? Kiinnität huomiota positiivisessa mielessä :)
Mä oon 180 cm ja parhaimmillaan (joidenkin mielestä pahimmillaan) mulla on 17 cm korot. Joka päivä vähintään 10 cm korot. Muodokas tiimalasivartalo, persoonalliset mutta jatkuvasti kauniiksi kehutut kasvot. Koskaan en ole saanut negatiivista kommenttia ulkonäöstäni, paitsi kateellisilta naisilta tyyliin "sä oot niin pitkä ettet ikinä saa miestä"... Ei ole ollut mitään vaikeutta kylläkään, mutta rima on niin korkealla, etten huoli ketä tahansa :D Tarjokkaita on riittänyt aina... Kerran yksi mies baarissa totesi, ettei koskaan vois olla mun pituisen naisen kanssa. Totesin sille sitten, että mä en ikinä vois olla sellaisen miehen kanssa, jolla on niin huono itsetunto, ettei kestäisi, jos nainen on pidempi. Kyllä se sitten loppuillasta kyselikin luokseen yöksi, mutten mennyt.
Pitkä nainen ei tarkoita automaattisesti raskastekoista miesmäistä amatsonia, mikä on todella yleinen harhaluulo. On kivaa kävellä tuolla kaupungilla hameessa ja koroissa pitkä tukka hilmuten ja todistaa moiset luulot turhiksi :)
Ja aloittajalle sen verran, että jatkuvasti porukka tulee toteamaan "OHHOH OLETPAS SÄ PITKÄ", mutta siihen vastaan nykyään virnistäen että todellako, en olekaan huomannut. Oon tottunut siihen, että kaikki ovat mua lyhyempiä. Ne tilanteet, joissa tapaan itseäni pidemmän naisen ovatkin sitten aina kokemuksia :D
mä olen myös 168cm ja välillä aina joku huomauttaa kun olen niin pitkä! Opiskelu aikoina sain kuulla tästä kavereilta usein. nämä sanojat oli itse jotain 166, 167cm mikä ei ole paljoa lyhyempi. Itse pidän itseäni ihan keskimittaisena, ja usein olen myös kaikista lyhyin.
Häh, itse olen 175 cm ja pikkusiskoni 180 cm, eikä meidän pituuttamme kukaan taivastele. Hoikkia olemme molemmat. Oletko itäsuomalainen? Lännessä ihmiset ovat pidempiä.
Ne tilanteet, joissa tapaan itseäni pidemmän naisen ovatkin sitten aina kokemuksia :D
olen 184cm pitkä. Itseäkin huvittaa jos tulee vastaan nainen, jonka silmät ovat samalla tasolla, alan ihan katsomaan "oho, onko tuo muakin pidempi..." :) Tosi usein kyllä näkee selvästi yli 180cm naisia, varsinkin nuorempia.
mä olen 170 ja kasvoin/elin pitkään siinä uskossa että olen tasan normipituinen (vaikka olin kai hiukan yli). Mulla sattui olemaan todella pitkiä kavereita ja luokkakavereita. Nyt (30v) mullekin on alettu huomautella, että olen niiin pitkä.
Mun 3 läheistä lapsuudenkaveria kasvoivat 175, 175, ja 186-senttisiksi...
t 183 cm (mua ei kylläkään taivastella)
Mua on kanssa sanottu monesti pitkäksi. Olen 164 cm pitkä ja ihmettelijät vain pari senttiä mua lyhyempiä. On ollut kyllä huvittavia tilanteita. :D
samaa taivastelua koko aikuisikäni. Olen hyvin siro ja hoikka ja huomaan että se tosiaan lisää vaikutelmaa. Eniten ärsyttävät ne ihmiset jotka käyttävät minusta sanaa 'iso'. Käytän vaatekokoa 34-36 ja nuo 'isottelevat' naiset ovat ehkä minua päätä lyhyempiä mutta niin leveitä että käyttävät vaatteita koosta 42 eteenpäin. Ja heidän silmissään olen aina suuri pelkän pituuteni vuoksi.
Ja taivas mähän olen tän mukan oikea amatsoni, mut no mä pistän jalkaani korkkarit ja saan jonkun sentin lisää mittaa runkooni ja katselen päiden yli joitain miehiäkin