Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkiehkäisystä huolimatta raskaana?

Vierailija
09.08.2012 |

Hittolainen. Tuli töpeksittyä ehkäisyn kanssa tuossa viikko sitten ja hain heti seuraavana päivänä jälkiehkäisypillerin, jonka otin n. 12 tuntia tapahtuneesta. Nyt viikko jälkikäteen huomaan vatsanseudun turvottavan nippailuineen ja tuli vähän ruskeaa verta tänään. Ei stana. Sanokaa nyt, että mä vaan kuvittelen, että tässä olossa olisi jotain mahdolliseen raskauteen viittaavaa! Rauhotteluja kaipaan. Onko jollain kokemusta?

Miten varmoja ne pillerit on? en ole niitä ennen joutunut ottamaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sivuvaikutukset!! Nää epämääräiset menkat on kestäneet nyt yli viikon. Pientä vuotoa jatkuvasti. Välillä vähän ja välillä vähän enemmän. ei voi kun sanoa, että se etukäteisehkäisy on aika kova juttu!

ja mielenrauhaa en ole saanut vieläkään... Niin epämääräiset nää "menkat" on olleet.

Hmp!!

Ap

Ap

Vierailija
2/35 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä jo pian kaksi viikkoa jatkunut menkat... todella kivaa. Valtavan ihanaa! Fantastista!

Aattelin nyt raportoida tähän, niin jos joku vaikka saa tästä ketjusta jotain apua omiin kysymyksiinsä liittyen noihin halvatun pillereihin.

Kauankohan tätä hemmetin vuotoa vielä jatkuu?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveen lapsen synnytin.

Vierailija
4/35 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran raskaaksi tulit? Eikös vaan?

Ap

Vierailija
5/35 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmuuden vuoksi raskaustesti kumminkin. Vuotoa, runsastakin, voi olla raskaudesta huolimatta. Eikä ole tarkoitus lietsoa paniikkia, mutta tuosta verenvuodosta raskauden aikana vaan sattuu olemaan kokemusta :)

Vierailija
6/35 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehdä varmuudenvuoksi. Jos huomenna tekis... Kerron sitten. Todennäköisesti on nega, mut testataan.

Ap

Vierailija
7/35 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta, tein abortin...

Vierailija
8/35 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta noin 3:lla kuulla

Vierailija
9/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari lasta ( ei omia), jotka ovat syntyneet jälkiehkäisystä huolimatta. Terveitä ovat jos alat sitä surra. Mutta kyllä se on mahdolllista. Ja en ole alalla töissä, että olisi suuri otantajoukko, tuttavia ovat nämä.

Vierailija
11/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oikeasti kuvitellut, että ne jälkiehkäisypillerit on luokkaa 99% varmoja. Vähän sellainen tilanne, että olisi aika katastrofi olla raskaana. Oma vikahan se toki on, jos raskaana on.

Oiskos kellään tietoa siitä mitä tää vuoto vois olla? Vai onko ihan yleistä? Yritin googlailla, mutta en oikein löytänyt vastauksia.

Vierailija
12/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain olisi kokemuksia jaettavaksi?

ap

Vierailija
13/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari lasta ( ei omia), jotka ovat syntyneet jälkiehkäisystä huolimatta. Terveitä ovat jos alat sitä surra. Mutta kyllä se on mahdolllista. Ja en ole alalla töissä, että olisi suuri otantajoukko, tuttavia ovat nämä.

kolme tapausta, joissa jälkiehkäisy on pettänyt, pari tervettä lasta on syntynyt ja yksi abortti tehty.

Itse olen ottanut jälkiehkäisyn 4 kertaa elämäni aikana ja se on aina toiminut. Nyt viimeisin kerta oli keväällä, ja yhden pillerin otin. Mulla tuli kuukautiset ihan väärään aikaan tuon jälkiehkäisyn takia, muistaakseni niin, että otin pillerin kp 9 ja menkat tuli kp16, eli mulla oli parin viikon välein menkat tuolloin.

Vierailija
14/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiehkäisystä huolimatta. Eli on todellakin mahdollista.

Vierailija
15/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin epävarma, siksi sitä ei pidä käyttää tavallisena ehkäisykeinona vaan ihan todellakin hätätapauksissa jos kondomi on hajonnut tms.

Mutta sen varaan ei voi laskea eikä ajatella, että voinhan mä harrastaa seksiä ilman ehkäisyä jos vaan käytän jälkiehkäisyä.

Vierailija
16/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisin väärässä. Ei voi edes testata vielä. Tuskanen menkkojen odotus.

Ap

Vierailija
17/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä ihmettä tämä pieni tuhruvuoto oikein on, jota nyt ei enää edes oikeestaan tule? Hajoaa pää täällä tämän takia. Kokemusta kellään vastaavasta samassa tilanteessa?

Miksi piti olla niin tyhmä, ettei käyttänyt ehkäisyä. Olen erittäin pettynyt omaan arviointikykyyni kyllä.

Ap

Vierailija
18/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jatkua myös lääkkeellisen keskeytyksen, jopa kaavinnan, jälkeenkin. Jälkiehkäisyhän estää ovulaation, mutta jos se on jo tapahtunut, niin ei vaikuta mihinkään. Jos hedelmöitys tapahtunut, niin sitten on.

Vierailija
19/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiehkäisypillerin kahdesti ja ekalla kerralla tuli tuhruvuotoa noin viikkoa pillerin ottamisesta ja tokalla kerralla tuli enemmän vuotoa mut ei mitenkään kuukautisiin verrattavissa olevasti. Molemmista tuli nega raskaustestissä kolmen viikon päästä pillerin ottamisesta. Imetän vielä eikä kuukautiset ole synnytyksen jälkeen alkaneet joten menkkojen alkamisesta ei oo mitään tietoa.

Vierailija
20/35 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut ottamaan kerrran jälkiehkäisyn. Olin ihan paniikissa ja varma, ettei se toimi. Aamusin mua heikotti, koko ajan oksetti, vatsa oli turvonnu ja ruoka ei maistunu..

Mutta onneksi se kuitenkin toimi! Soitin paniikissa terveyskeskukseen ja sielä itseäni rauhoiteltiin ja kerrottiin, että JE on 85%:n luokkaa (samaa sanoo tohtori.fi). Toki, näitä keskustelupalstoja kun lukee, niin vois kuvitella, että sen toimimattomuus on 85%:n luokkaa :D Joten.. ihan kauheesti kannata antaa painoarvoo näille keskusteluille..

p.s. Mikset soita ja kysy terveyskeskuksessa, lääkäriltä tai joltain luotettavalta taholta? :0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän