Jälkiehkäisystä huolimatta raskaana?
Hittolainen. Tuli töpeksittyä ehkäisyn kanssa tuossa viikko sitten ja hain heti seuraavana päivänä jälkiehkäisypillerin, jonka otin n. 12 tuntia tapahtuneesta. Nyt viikko jälkikäteen huomaan vatsanseudun turvottavan nippailuineen ja tuli vähän ruskeaa verta tänään. Ei stana. Sanokaa nyt, että mä vaan kuvittelen, että tässä olossa olisi jotain mahdolliseen raskauteen viittaavaa! Rauhotteluja kaipaan. Onko jollain kokemusta?
Miten varmoja ne pillerit on? en ole niitä ennen joutunut ottamaan.
Kommentit (35)
Minun serkkuni raskaus jatkui normaalisti...jälkiehkäisystä huolimatta. Eli on todellakin mahdollista.
Jos on jo raskaana niin ei se jälkiehkäisy sitä keskeytä!
Ja vaikka ovulaatio olisi tapahtunut niin kyllä se JE silti auttaa...
Otin joskus jälkiehkäisyn ja ihan samat oireet tuli siitä.
Itse töppäilin viikko sitten ehkäisyn kanssa myös, enkä edes hakenut jälkiehkäisyä kun en tajunnut että oli ovulaatio. Nyt olen ihan paniikissa että olen raskaana.
Kuinka pian raskaustestit näyttävät luotettavan tuloksen? Ensi maanantaina on kp 28.
että se vuoto johtuu niistä pillereistä. Tosin mäkin tunnen yhden terveenä jälkiehkäisystä huolimatta syntyneen pojan.
Mä luulen, että jos huomenna testaat, niin näkee kyllä.
vastaus siis sille, joka ei hakenut niitä jälkiehkäisypillereitä...
Nyt aamusta tuli hiukan reilummin vuotoa. jee! Hassua On vain se, ettei ole mitään normaaleja menkkakipuja.
Ap
3vuotias jälkiehkäisypilleri kattoo lastenohjelmia...
nyt edelleen kierto aivan sekaisin.
ap
jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi, ja terveen pojan synnytin! :) Onneksi ei JE mun tapauksessa toiminut!! :D
Taas tällänen kokematon muija kyselemässä typeriä kysymyksiä mutta kun ei tunnu löytyvän vastauksia mistään. Elikkäs ehkäisyä ei käytetty syystä jos toisesta eikä epillereitä koskaan tarvinnut kun ei ole ollut vakiintunutta suhdetta, n. 14 h yhdynnästä jälkiehkäisypilleri, 3 h sisällä lievää pahoinvointia niin kuin pakkauksessa kerrottiin, 5 pvän jälkeen ruskeaa limaa ja jatkuvaa kipua mahan seudulla, 7. päivän kohdalla menkkojen tyyppistä vuotoa, suht runsasta ja kipu "aaltoilevaa" eli tulee pätkissä ja erittäin voimakkaana, ensimmäinen testi näytti negatiivista mutta odotellaan vielä viikko jos toinenkin, kysymyksenä että sekoittaako je-pilleri kierron niin että voi tulla vuotoa parinkin viikon välein? Itsellä menkat todella säännölliset, 5 viikon välein.
Jälkiehkäisy todella sekoittaa koko kehon. On sen verran vahva hormonipommi se pilleri.
kipuja ja vuotoa ei kannata ihmetellä.
Mitä raskauden mahdollisuuteen tulee, niin itsellä terve poika jälkiehkäisystä huolimatta.
Okei, eli pitää siis tarkkailla masun kuntoa aktiivisemmin ettei vaan tulis mitään vahinkoa kun tähän opiskelijaelämään se ei oikein sovi.
Vierailija kirjoitti:
että mitä ihmettä tämä pieni tuhruvuoto oikein on, jota nyt ei enää edes oikeestaan tule? Hajoaa pää täällä tämän takia. Kokemusta kellään vastaavasta samassa tilanteessa?
Miksi piti olla niin tyhmä, ettei käyttänyt ehkäisyä. Olen erittäin pettynyt omaan arviointikykyyni kyllä.
Ap
On kokemusta samasta ilmiöstä. Jälkiehkäisypilleri saattaa aiheuttaa vuotohäiriöitä. En ollut raskaana ja pilleri vain aiheutti pienet "välimenkat".
Pakko kommentoida tähän ketjuun, kun luin tätä itse jälkiehkäisyä ostaessa. Otin pillerin vuorokauden kuluttua yhdynnästä. Nyt olen raskaana. Raskaus ei ole mun tapauksessa maailmanloppu, mutta miettikää oikeasti ihmiset, että käytätte ehkäisyä aina jos ette halua saada lapsia!
Nyt mietin, että onko sikiölle tullut jotakin haittaa tästä pilleristä...
Jos mietitte voiko jälkiehkäisyn ottaa, vaikka epäilisi raskautta, niin voi. Kysyin tänään apteekissa että voiko siitä koitua jotain haittaa. niin ei, ei siinä mielessä vaikka olisikin raskaana ja haluaisi pitää. Taikka muutenkaan.
terveyskeskukseen. Mieluummin vaikuttaa täällä nimettömänä idiootilta.
Joo minä todella toivon, että tuo toimisi kuten pitää. Ja varmasti opin tästä nyt läksyni.
Kiitos kokemuksestasi. Todella helpottavaa kuulla, että samanlaista ollut muilla.
Ap