Onko kukaan teettänyt tietokoneen huoltoa etänä Helpson
http://www.helpson.fi/palvelut/tietokoneen-vuosihuolto
Kertokaa kokemuksia. Oliko apua.
Soneralta saisi tuon edullisesti kulta-asiakkaana. Mietin että kannattaako. Kone käynnistyy tosi hitaasti.
Kommentit (9)
ei ole järkevää maksaa tuosta. Ihan perusjuttu, voit "huoltaa" koneen itsekin. Tai sulla on ihan varmana joku kaveri joka osaa :)
Ainakin Infocare tarjoaa etähuoltoa niin, että tulevat oikein hakemaan koneen kotoa ja palauttavat korjattuna. Jos kiinnostaa niin tuolta löytyy.
Useimmiten kuvailemaasi ongelmaan kyllä auttaa, jos vain asentaa Windowsin uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:31"]
Kannattaa kyllä kiertää kaukaa Helpsonin ja muidenkin vuosihuollot, jos niissä menee vähemmän aikaa kuin 3h. Silloin koneelle ei tehdä niitä toimenpiteitä joita huollossa pitääkin tehdä. Eli rahastavat turhasta. Esimerkiksi Windowsin päivityksien asentamisessa menee helposti tunteja jos konetta ei ole ylläpidetty kunnolla. Tämän päälle kun tarkistetaan tiedostojärjestelmä ja tiivistetään se, niin aikaa onkin jo kulunut 1pv.
Ja näitä töitä ei voi millään edes nopeuttaa. Tämä oli vasta osa huoltoa. Sitten aletaan päivittelemään varusohjelmistoja, poistamaan turhia ohjelmia sekä tiedostoja. Jos puhutaan oikeasta tietokonehuollosta, niin huoltoteknikolla menee siinä 2 arkipäivää. Tällöin kaikki tarpeellinen keretään tehdä koneessa. Joten voit uskoa että Hepsonin etäyhteydellä tarjottu 30min vuosihuolto ei ole vuosihuolto vaan jotain ihan muuta. Olen itse tietokonehuollossa töissä, joten tiedän mistä puhun.
[/quote]
Paljonko maksaa 2 päivän vuosihuolto teidän liikkeessä? Uuden tietokoneen verran?
T. Erkki 65v
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:31"]
Kannattaa kyllä kiertää kaukaa Helpsonin ja muidenkin vuosihuollot, jos niissä menee vähemmän aikaa kuin 3h. Silloin koneelle ei tehdä niitä toimenpiteitä joita huollossa pitääkin tehdä. Eli rahastavat turhasta. Esimerkiksi Windowsin päivityksien asentamisessa menee helposti tunteja jos konetta ei ole ylläpidetty kunnolla. Tämän päälle kun tarkistetaan tiedostojärjestelmä ja tiivistetään se, niin aikaa onkin jo kulunut 1pv.
Ja näitä töitä ei voi millään edes nopeuttaa. Tämä oli vasta osa huoltoa. Sitten aletaan päivittelemään varusohjelmistoja, poistamaan turhia ohjelmia sekä tiedostoja. Jos puhutaan oikeasta tietokonehuollosta, niin huoltoteknikolla menee siinä 2 arkipäivää. Tällöin kaikki tarpeellinen keretään tehdä koneessa. Joten voit uskoa että Hepsonin etäyhteydellä tarjottu 30min vuosihuolto ei ole vuosihuolto vaan jotain ihan muuta. Olen itse tietokonehuollossa töissä, joten tiedän mistä puhun.
[/quote]
Paljonko maksaa 2 päivän vuosihuolto teidän liikkeessä? Uuden tietokoneen verran?
T. Erkki 65v
[/quote]
Vanha ketju, mutta... Minä käytin tietokonetta perusteellisessa huollossa. Siellä heillä oli samanaikaisesti useampi kone ja ei siltä teknikolta montaa minuuttia kerralla mene yhdelle koneelle. 2 päivää tarkoittanee, että koneita päivitellään, ajetaan tietyt tarkistusohjelmat ja listan mukaan poistetaan turhaa.
Hiuollon hinta oli 90 e, tarvikkeet jotka lisättiin maksoivat erikseen (sd kiintolevy, joku muu komponentti).
Itse käytin "tekniikkatohtorilla". Halpa ja teki päivitykset sun muut. Kannattaa tsekata Tekniikkatohtori.fi
[quote author="Vierailija" time="09.08.2012 klo 12:48"]
http://www.helpson.fi/palvelut/tietokoneen-vuosihuolto
Kertokaa kokemuksia. Oliko apua.
Soneralta saisi tuon edullisesti kulta-asiakkaana. Mietin että kannattaako. Kone käynnistyy tosi hitaasti.
[/quote]
Jos aloittaisit optimoimalla tietokoneen ja eheyttämällä levyn. Sitten voisit katsoa msconfig-komennolla mitkä kaikki ohjelmat käynnistyvät kun kone käynnistyy ja karsia aloituksesta pois ohjelmat joita ei käytä viikottain. Tulee halvemmaksi kuin Helpson.
Aloituksesi on oiva esimerkki siitä kun loppukäyttäjällä ei ole mtn hajua koneen ylläpidosta, kalliiksi tulee sen ulkoistus.
Teetätin itsellni vuosihuollon viimekuussa digitohtoreiden kautta, soittivat minulle ja saivat myytyä tälläisen.
Huollon tekivät etäyhteydellä ja maksoi 39€, asentaja teki töitä koneella 2,5h.
Lopputulokseen olen tyytyväinen, kone nopeutui hieman ja koneen käynnistyessä hävisi muutama virheilmoitus jotka olivat minua häirinneet jo jonkin aikaa.
kotisivut ovat osoitteessa www.digitohtorit.fi, huomasin myös vertaillessa että heidän puhelintuki hintansa näyttää olevan huomattavasti helpsonia halvempi.
Terveisin,
Raija
Mainoksia kaikki, nykytaidoilla kaikki korjaavat itse koneensa ja leikkaa hiuksensa.