Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkitsetkö kuukautiskiertosi ylös johonkin?

Vierailija
08.08.2012 |

Minä en, enkä ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä. Lopetin merkitsemisen jo joskus teininä, kun alkoi tuntua, että tulee ne menkat kun ovat tullakseen merkitsemättäkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotella alkavaksi.

Vierailija
2/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten minulla ei olisi hajuakaan, koska se taas alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voin sitten helposti laskea että koska ne taas tulee kiusaamaan helppoa elämääni.

Vierailija
4/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi merkkaisin. Jos niihin tulisi iso muutos säännöllisyyteen huomaisin sen varmasti kyllä muutenkin. Ja kalenteria en tarvi menkkojen alkupäivän tietämiseen, tunnen kyllä kroppani tuntemuksista niin ovulaation, menkkojen lähestymisen kuin alkua edeltävät tuntemuksetkin (ripuli ja vatsakouristukset alkaa noin päivää ennen vuotoa) ja osaan varautua kuukautissuojilla.

Vierailija
5/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkamispvä aina kalenteriin. Mulla on tosi huono muisti, ja haluan tietää millon seuraavaks odotettavissa. Haluan välttää mökkeilyä, uintia, kylpylälomia jne menkkojen aikana. Lisäks on kiva tietää millon pitää hermostua jos ei ne alakaan :)

Vierailija
6/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuushoitojen vuoksi välttämätöntä.

Vierailija
7/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen kyllä kroppani tuntemuksista niin ovulaation, menkkojen lähestymisen kuin alkua edeltävät tuntemuksetkin (ripuli ja vatsakouristukset alkaa noin päivää ennen vuotoa) ja osaan varautua kuukautissuojilla.

Kuten edellä joku sanoi, mökkeilyä, kylpylää, vaellusta jne varten minun on tiedettävä, koska menkat alkaa, ne ovat niin runsaat ja kivuliaat.

Vierailija
8/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkintä kk tai kk alk. Gyneä on kierron pituus kyllä aina kiinnostanut ihan perustietoja kysyessä.

Vierailija
9/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ne aina vaan tulee suht säännöllisesti ja tiedän odottaa niitä, niin en enää jaksa vaivautua. Tiedän että vieläkin tulevat. Ikää 50v.

Vierailija
10/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menkat alkoi vaikka kolmas päivä niin seuraavia odottelen seuraavan kuun alussa. Hyvin tunnuin muistavan milloin seuraavat tulee. Kierto 30-31 päivää.

Vierailija
11/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä merkkasin, mutta en enää aikuisiällä. Käytän ehkäisyrengasta ja menkat tulee kellon tarkkuudella. Renkaalla voi myös suhteellisen helposti säädellä kiertoa, jos haluaa.

Vierailija
12/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on seuraava ovulaatio ja menkat. Laskee kierron pituuden ym. Kätevä :)

Vierailija
13/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykän kalenteriin alkamispäivän. Mulla ne ei tule mitenkään kellontarkasti, kierto on jotain 22-26 päivää eli ilman merkkaamista olisi kai vaikea muistaa... Tai jotain. Lisäksi tykkään seurata, miten säännöllisesti ne tulevat.

Vierailija
14/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan päivän suunnilleen.

Vierailija
15/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto on jämpti 28 päivää. Ja kivuista tiedän joka tapauksessa milloin ovat tulossa.

Vierailija
16/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivottoman huono merkkaaminen ylös, muistamaan ja tunnistamaan merkkejä kropassani. Tulee aina puun takaa. Ehkä tuo sovellutus ois mua varten!

Vierailija
17/21 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä ovulaation, kierto on hyvin säännöllinen, vaikka en käytäkään hormonaalista ehkäisyä ym. On kiva suunnitella etukäteen, että tiettynä päivänä klo 17 olen kotona ja enkä kutsu vieraita. Ekat kaksi tuntia kuukautisten alkaessa ovat kivuliaat ja ´siksipä kaikista mieluiten nukunkin kipujen yli iltapäiväunia.

Vierailija
18/21 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän puhelimen sovellusta (iPeriod). Helpottaa elämää, kun huomaa että kiukkuisuus ja ankeus onkin vain PMS:ää.

Vierailija
19/21 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä ymmärrä mitä ihmeellistä tässä on. Neuvolassa raskauden alussa todella vaikea saada tädit ymmärtämään että en todellakaan tiedä milloin on viimeksi ollut ja mikä on kierron pituus. Kun ei niitä tietoja tosiaan tarvitse kuin silloin kerran siellä neuvolassa niin en ole laittanut ylös. Kyllä sen olosta tietää milloin ne alkaa.

Vierailija
20/21 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen paljon, ja kalenterista osaan päätellä tuleeko menkat reissun aikana. Sitten voin kätevästi niitä siirtää, eivät haittaa matkustellessa.