Miten saada puskurissa roikkuvat autoilijat tajuamaan, ettei siinä kannata ajaa?
Ajan ihan nopeusrajoitusten mukaan, joskus hieman ylinopeutta, mutta aina jonkun on tultava roikkumaan ihan puskuriin kiinni. En noputa sillä yhtään ajoani!
Kommentit (69)
niin eikös siihen heti tunge joku väliin ja sitten pitää hiljentää vauhtia ja tulee sitä nykivää ajoa koko jonoon. Parhaimmassa tapauksessa takana olevakin lähtee hiljentämisen takia ohittamaan.
eipä ole mun puskurissa kukaan pahemmin koskaan roikkunut.
Missä vika?
Mä ajannoin 40 000km vuodessa ja eipä ole mun puskurissa kukaan pahemmin koskaan roikkunut.
Missä vika?
Roikut itse sen edellä ajavan puskurissa?
Kannattaa ehkä hiukan enemmän seurata sitä mitä edessä tapahtuu kuin sitä mitä takana.
=)
Vika on yleensä ain siellä ratin ja penkin välissä kun alkaa noin paljon ärsyttää muut autoilijat.
Olenko tien tukkona jos ajan 80km/h-alueella esim. 82km/h?? Olen ymmärtänyt, että jo 5km/h ylinopeudesta alkaen saa sakkoja. Miksi siis ajaisin pientä ylinopeutta, kun ei se minua juuri aikaisemmin perille vie?
Ei 5 km/h rajoituksen ylityksistä vielä sakoteta 80 - 120 km/h rajoitusalueella mittarivirheiden jne. takia. Käytännössä varmaan 99,9% ihmisistä ajaa sen max +9 km/h ekstraa maanteillä tai motarilla. Kaahareita on tosi vähän. Kannattaa yrittää sovittaa oma vauhti liikenteen luontaisen nopeuden mukaan. Tietysti järjen kanssa niin, että jos keliolosuhteet ovat huonot, ei ehdoin tahdoin yritä ajaa kovempaa kuin kykenee. ja kannattaa pyrkiä pitämään oma nopeus sellaisena, ettei se vaihtele +/- 20 km/h vaan pysyy tasaisena.
Vierailija - 8.8.2012 20:02 (41/71)
Napakka äkkijarrutus
On aina tepsinyt!
Jos aiheutat tahallaan kolarin, olet itse syyllinen. Ja olet itsekin vammautumisvaarassa. Niskavammat eivät ole mitään kivoja.
HIDASTA TASAISESTI JA ANNA TIETÄ, JOTTA SE PERÄSSÄROIKKUJA VOI MENNÄ OHI! SILLÄ VOI OLLA OIKEASTI KIIRE!
minä lyön jarrut pohjaan.Vierailija - 08.08.12 06:56 (ID 15350325)
Ajan ihan nopeusrajoitusten mukaan, joskus hieman ylinopeutta, mutta aina jonkun on tultava roikkumaan ihan puskuriin kiinni. En noputa sillä yhtään ajoani!
ja jos sattuu peräänajo, sanon väistäneeni päästäistä... peräänajaja maksaa:)
Sinä maksat! On ennakkotapauksia, jossa tahallaan kolarin aiheuttanut on joutunut maksamaan. On tapauksia, jossa tahallaan kolarin aiheuttanut on joutunut kärsimään loppuikänsä niskavammasta!
Sinä itse ajat todennäköisesti hitaasti ja matelet. Anna vaan tietä sille perässä tulevalle. Laske se ohi! Sinä et ole poliisi!
Kerran kun laskin itse yhden tuollaisen ohi ja olikin kiva katsoa muutaman kilometrin päästä, kun poliisi oli sen pysäyttänyt!!!! HA HA!
Kerran kun laskin itse yhden tuollaisen ohi ja olikin kiva katsoa muutaman kilometrin päästä, kun poliisi oli sen pysäyttänyt!!!! HA HA!
ajan aina ylinopeutta ja saan aina välillä siitä sakot.
Maksan ne mielelläni -saan sillä hinnalla ajaa ylinopeutta mielin määrin. Autoiluni kokonaiskustannuksiin nähden sakkokulut ovat mitättömän pienet, niin harvoin se kuitenkin napsahtaa.
Kymmenisen vuotta jätin koiraverot maksamatta ja aika tarkkaan se summa meni sakkoihin sinä aikana!
se näköjään kamalaa jos joku ajaa ohi. Otan osaa.
Audia minulla ei ole (olen kyllä ostamassa autoa ja uusi A& farmari on yksi ehdokas)
Minusta uusien Audien valot ovat hienot.
Miksi minulle mitään sattuisi sen kummemin kuin sinullekaan? Osaan kyllä ohittaa.