Mitä mieltä, onko tällainen mies outo?
Mies kertoi rakastavansa jo kaksi kuukautta ensitapaamisesta. Hän järjestelee ulkomaanmatkoja ja romanttisia illallisia, väittää mun olevan elämänsä nainen, lähettelee hauskoja ja herkkiä viestejä, seksi hänen kanssaan on upeaa. Hän lupaa tehdä kaikkensa, jotta minä ja perheeni olisimme onnellisia. Nyt hän haluaa muuttaa yhteen.
Jotkut asiat ovat alkaneet epäilyttää. Hän on jo yli nelikymppinen eikä hänellä ole ollut yhtään pidempää vakavaa suhdetta elämässään, sinkku siis tähän asti. Hän puhuu myös entisistä suhteistaan jotenkin vähätellen ja naureskellen. Osa on ollut vain panosuhteita ja joku loppui minusta aika pieniin naisen tekemiin mokiin. Hän väittää siis mulle vain odottaneensa sitä oikeaa. Miehen mielialat myös vaihtelevat, on välillä jotenkin tosi vetäytyvä ja joskus kiukkuinen. Itekin olen tulinen luonne, mutta en osaa selittää miksi miehen reaktiot vaikuttavat joskus tosi oudoilta.
Eikö tuossa ole jotain kummallista, pitäskö juosta karkuun? En vain tiedä pystynkö..
Kommentit (26)
sinua, ja itse tiedät tilanteenne parhaiten, mutta näillä tiedoilla en ikinä muuttaisi lasteni kanssa miehen kanssa yhteen. Yksin voisinkin muuttaa, mutten lasten kanssa. Koska en haluaisi, että lapseni joutuisivat asumaan ihmisen kanssa, joka paiskoo tavaroita suuttuessaan (jos kyseessä olisi lasten oma isä, niin se olisi hieman eri asia, sillä lapsilla olisi toivottavasti turvallinen suhde isäänsä, ja satunnainen kiivastuminen ei toisi turvattomuutta).
Jos sinua epäilyttää yhteenmuutto, ja kerrot sen miehelle ja toivot, että jatkaisitte vielä seurustelua eri osoitteissa, niin miten mies reagoi? Jos ei millään kestä/ymmärrä sinun kantaasi, niin sehän kertoo myös jotain?
Ehkä tää on tosiaan tosi huolestuttavaa.
Miehellä on vetäytymiselleen aina selitys. Hän "suojaa itseään", se on aina perusselitys sille, miksi hän ottaa etäisyyttä. Siis turvaa selustansa. Hän ei ehkä käytä juuri noita sanoja, mutta se on hänen viestinsä.
Minulla on tapana ratkaista pitkälle mennyt riita huumorilla. Tulee piste, että en vain enää jaksa riitaa. Tälle miehelle vitsailu ja eteenpäin meno ei jotenkin käy lainkaan, hän päinvastoin jäykistyy entisestään. Hän ei siis oikein siedä etenkään itseensä kohdistuvaa huumoria.
Mutta pahinta on se, että en muista hänen milloinkaan myöntäneen, että hän itse olisi väärässä. Pari kertaa hän on pyytänyt jotain sanomaansa anteeksi, mutta ei ole pahoitellut tehneensä itse väärin vaan sanoo vain ylireagoineensa. Ja ollessaan kiukkuinen hän on tosi kiihtynyt, on paiskonut vaatteita pari kertaa.
En tiedä. Ei taida tulla mitään pidemmän päälle?
omaan intuitioosi, yleensä se on oikea! Eli luultavasti miehessä on jotain vialla, kun epäilet asiaa.
omaan intuitioosi, yleensä se on oikea! Eli luultavasti miehessä on jotain vialla, kun epäilet asiaa.
Toisaalta osa ihmisistä on niin epäileviä että tuolla periaatteella eivät pystyisi ottamaan ketään koskaan kumppanikseen. Kun aina tulee ne pahimmat aavistukset ja pelot mieleen, ja ne täytyy sitten vaan voittaa päättäväisesti.
että on rakastunut toiseen? Varsinkin jos on lapsia mukana kuvioissa. Miksi ei voi seurustella, kumpikin osapuoli omista asunnoistaan käsin, tätä en ole ikinä tajunnut.
missään nimessä muuta yhteen noin lyhyen ajan tuntemisen jälkeen.
Sano miehelle että korkeintaan vuoden kuluttua voit alkaa edes miettiä yhteenmuuttamista.
Miksi miehellä on niin kiire muuttaa yhteen?
Voihan sitä muuttaa yhteen vaikka vuokralle, siinähän se arki sitten näyttää miten menee. Ja jos osoittautuukin vikatikiksi, pääseehän siitä äkkiä pois.
Ei kannata etukäteen murehtia, kun sitten joutuu murehtimaan kaks kertaa. :)