Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te maksatte laskunne vasta eräpäivänä, vaikka rahaa tilillä jo aiemmin?

Vierailija
08.08.2012 |

Minä maksan laskut silloin, kun ne tulevat. Eipä ole ihan hirveä vaiva kirjautua verkkopankkiin ja maksaa vaikka lasku päivässä, jos joka päivä tulisi. Koneella olen kuitenkin päivittäin.

Toimin yrittäjänä ja laskutan asiakkaitani. Kukaan, korostan KUKAAN, ei ole ikinä maksanut laskua ENNEN eräpäivää. En edes tajunnut, että jotkut oikeasti viivyttelevät maksun maksamista viimeiseen asti. Toki monet maksavat myös myöhässä, joka sekin on ihan käsittämätön asia.

Miksi te tilaatte jotain, johon ei sitten juuri sillä hetkellä ole varaa (kun ei kerran voi sitä laskua maksaa!?) tai miksi ihmeessä maksatte vasta eräpäivänä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kassavirran käsite sitten vieläkään auennut ap:lle, lukuisista vastauksista huolimatta... huoh.

Vierailija
42/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5%, joten sillä jo kannattaa ootella eräpäivää.

käyttötilille tuollaista korkoa?? Mä vaihdan heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidän laskujen maksamista tylsänä välttämättömänä vaivana jonka teen mahdollisimman harvoin. Usein pistän postissa tulleen laskun pöydälle odottelemaan josko tulisi muitakin laskuja maksettavaksi, että pääsisin niistä kerralla eroon. Sitten jossain vaiheessa herään miettimään että ei kai mene yliajalle, ja lopulta maksan pois.

Sitten laitan kyllä menemään samana päivänä tililtä, paitsi jos kone ehdottaa valmiiksi eräpäivää, jolloin en ala sen kanssa erikseen kikkailla.

Vierailija
44/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa erikoinen yrittäjä jos itse maksat yrityksesi laskut ennen eräpäivää.

Ja yrittäjä täälläkin. Maksan omat laskuni ennen eräpäivää yleensä. Eilen maksoin parin tonnin laskun, jossa eräpäivä 31.8. kun nyt vaan sattui olemaan asiaa pankkiin, joten hoitui tuokin homma samalla.

Ei vaan jaksa nipottaa muutaman päivän takia, kun maksettava se kuitenkin on kohta.

Ja säästöä saattaisi toki tulla monta senttiä, mutta minusta on turha vouhottaa sellaisten kanssa samaan aikaan, kun ostaa jotain ihan turhuutta muutamalla eurolla tai vaikka kalliimmallakin.

Vierailija
45/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olemme sitten varmaan tosi outoja ja typeriä, kun olemme maksaneet esimerkiksi jo lokakuulle asti yhtiövastikkeet pois. Olen provikkahommissa ja parempina kuukausina ollaan makseltu parikin yhtiövastiketta, että huonomman kuukauden tullen ei tarvis maksaa ollenkaan.

Eikä meidän edes tarvitsis tehdä näin, eri tileillä kuitenkin n. kymppitonni rahaa, mutta jotenkin on vaan kiva kun on hoidettu pois.

Vierailija
46/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuni tulevat e-laskuina verkkopankkiin ja ne maksetaan sitten automaattisesti eräpäivänä. Toimii hyvin ja asiat tulee hoidettua. Satunnaiset laskut maksan tasan sinä päivänä kun verkkopankkiin satun kirjautumaan.

En nyt ihan ymmärrä tuota kysymystä, että miksi et maksa heti, jos kerran jotain ostat. Laskut perustuvat yleensä johonkin sopimukseen, jossa on määritelty yksikköhinnat ja laskutusväli. Jotkut palvelut laskutetaan etukäteen (esim. lehtitilaukset) ja jotkut jälkikäteen (esim. puhelumaksut postpaid -liittymistä).

Samalla tavalla luottokortitkin toimivat parhaimmillaan: lyhennät sopimuksen mukaisesti luottoa, eikä kellään ole nokan koputtamista. Tilannne tietysti muuttuu vaikkapa ylivelkaantumistapauksissa, mutta normaalitilanteessa ei eräpäivänä maksaminen ole sen parempi tai huonompi tapa kuin ennen eräpäivää maksaminen.

Vierailija
47/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki loju tietokonneella iltaisin. Meillä ainakin on iltaisin niin monenlaista puuhaa, että en aukaise konetta joka päivä.

Töissä en voi maksaa laskuja, joten sinne niitä on turha raahata.

Eli käyn koneella vain muutaman kerran viikossa katsomassa henk.koht sähköpostin ja jotain muuta. En kuluta aikaani koneella kirjautumalla joka päivä pankkiin ja maksa yhtä laskua erikseen.

Se on ajansäästöä ja elämänlaatua. Mieluummin käytän töiden jälkeen aikaani lasten kanssa olemiseen kuin kykkimällä joka ilta koneella ja maksamalla joka päivä jotain pikkulaskua sinne sun tänne.

Ja kyllä, nyt juuri maksoin pari laskua ja päätin käydä katsomassa pitkästä aikaa aihe vapaalla, mitä täällä on. Ja totesin, että ei ole paikka,mihin viitsisin tämän enempää aikaani tuhlata.

Vierailija
48/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin muistaa kysyä kirjanpitäjältäni, miksi hän näin tekee.

Vierailija
49/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silloin kun rahaa tulee. Tällä systeemillä osa on ajoissa, osa myöhässä ja osa ehkä saa rahansa just oikeana päivänä.

Ja näin ihan vain siksi, että tili pysyisi koko ajan sen verran plussalla, että selvitään vaikka yllättävästä apteekkikeikasta, kädestä suuhun kun eletään.

Vierailija
50/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hänen asiakkaillaan ole varaa maksaa ennen eräpäivää? Mistä hän saa näkyvilleen asiakkaidensa tilitiedot?

P.S. Ap voisi olla kiitollisempi siitä että hänellä ylipäätään on (maksavia) asiakkaita.

Vierailija
51/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan laskut kerran kuussa.

Vaikka sen yksittäisen laskun maksamiseen ei menisi kuin 5 minuuttia, en halua kerätä päiviini kahtasataa pientä viiden minuutin hommaa. Teen asiat mieluummin keskitetysti ja tehokkaasti.

Arkeni on ihan riittävän kiireistä näinkin.

Vierailija
52/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää kuola valuen kärkkyä asiakkaiden maksua jo ennen eräpäivää tyyliin olisko joku jo tänään maksanut. Jos eräpäivä on xx.xx. niin se on sitten se, eikä asiakas todellakaan viivyttele maksuaan jollei maksa ennen ko.ajankohtaa. Ihan käsittämätöntä valitusta!

Vierailija
53/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ne pitäisi aikaisemmin maksaa?

Vierailija
54/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen verkkopankkiin, voin syöttää laskut sinne ja määritellä milloin maksan. Onhan mulla siellä jo syksyn kiinteistöverokin ollut maksettavien listalla monta kuukautta, mutta miksi ihmeessä olisin sen maksanut heti niiden lappujen saavuttua?

Vierailija
55/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle ei ole elämäni aikana tullut kuin n. puolenkymmentä maksumuistutusta, vaikka myöhässä olen maksanut satoja laskuja.

Vierailija
56/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ne sit vaikka kaks viikkoo etuajassa... tai toisaalta vaikka menis päivän tai pari yli. En jaksa värkätä siellä pankissa... kertarysäyksellä sit. Eikä mulla tili ole ikinä tyhjä, joten ei siitä johdu...

Vierailija
57/57 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen eräpäivän. Aivan sama mulle mitä joku siitä ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme