Miksi te maksatte laskunne vasta eräpäivänä, vaikka rahaa tilillä jo aiemmin?
Minä maksan laskut silloin, kun ne tulevat. Eipä ole ihan hirveä vaiva kirjautua verkkopankkiin ja maksaa vaikka lasku päivässä, jos joka päivä tulisi. Koneella olen kuitenkin päivittäin.
Toimin yrittäjänä ja laskutan asiakkaitani. Kukaan, korostan KUKAAN, ei ole ikinä maksanut laskua ENNEN eräpäivää. En edes tajunnut, että jotkut oikeasti viivyttelevät maksun maksamista viimeiseen asti. Toki monet maksavat myös myöhässä, joka sekin on ihan käsittämätön asia.
Miksi te tilaatte jotain, johon ei sitten juuri sillä hetkellä ole varaa (kun ei kerran voi sitä laskua maksaa!?) tai miksi ihmeessä maksatte vasta eräpäivänä?
Kommentit (57)
kaikki siihen mennessä tulleet laskut.
Koskaan ei ole tullut valituksia eräpäivistä vaikka ne voi käytännössä olla 15 päivääkin myöhässä.
mutta maksupäiväksi laitan eräpäivän
että jos maksuaikaa on, se kannattaa käyttää hyväksi.
Eri asia sitten nämä tapaukset, jotka maksavat vasta eräpäivän jälkeen, siinä ei mitään säästä, koska tulee perintäkulut sitten.
Mä maksan kuun ekana pankkipäivänä kaikki siihen mennessä tulleet laskut.
Koskaan ei ole tullut valituksia eräpäivistä vaikka ne voi käytännössä olla 15 päivääkin myöhässä.
En viitsi montaa kertaa kuukaudessa nettipankkia käyttää vaan maksan kaikki laskut kerralla.
ei KOSKAAN ole maksanut päivääkään ennen eräpäivää. Töissäni näen kyllä jatkuvasti miten ihmiset maksavat ennen eräpäivää.
Näkee paremmin paljonko rahaa jää laskujen jälkeen.
vuoden aikana noilla eräpäivillänne? Oletteko koskaan laskeneet? Tuskin teillä nyt kuitenkaan tuhansien eurojen laskuja on tavallisina ihmisinä. Ymmärrän suurfirmat ja yritykset, joissa pyörii miljoonat. Silloin tuollaisella voi olla jotain väliä.
Mutta haloo! Joku 300 euron lasku. Paljonko siinä tienaa koroilla, että se makaa kaksi viikkoa tilillä? Kymmenesosasentin??
ap
Kaikki säännölliset laskut menee automaattisesti tilitä. Sitten tulee näitä kertaluonteisia ostoja, jotka laskutetaan. Ne maksan parin kuukauden välein katsomatta eräpäivää.
Rahaa olis, mutta en vaan motivoidu mistään 5e laskutuslisäpeloitteesta seurailemaan niiden päivämääriä.
Pay pal on hyvä- käytä sinäkin sitä.
suoraveloituksessa, joten ne menee eräpäivänä. Satunnaiset lehtitilaukset yms "extra"-laskut maksan niiden tullessa, en siis säästele niitä eräpäivään. Tilillä on aina laskujen verran rahaa. Tällaisia laskuja tulee kuitenkin tosi harvoin ja tiedän odottaa niitä, siksi en tajuakaan miten palstalaiset saa aina niin paljon "yllätyslaskuja".
Mä maksan kanssa aina laskut kerran kuussa ellei ole joku poikkeustilanne. Käytännössä en halua tilin menevän nollille korkohyödyn vuoksi, mulla lasketaan ainakin kuukauden alimman saldon mukaan. Siis jos mulla on laskuja vaikka 2000 eurolla, niin maksan ne kun tilillä on perussaldo, jonka alle en mene kuin pakossa + uusi palkka.
Samoin mun mielestä on myöskin selkeintä, että käymme laskut kerran kuussa läpi, niin tiedän paljonko on rahaa ja paljonko laskuja ja voin suunnitella taloutta.
minä syötän laskut koneelle heti, mutta maksupäiväksi laitan eräpäivän
ei KOSKAAN ole maksanut päivääkään ennen eräpäivää. Töissäni näen kyllä jatkuvasti miten ihmiset maksavat ennen eräpäivää.
minulla voi kerrallaan olla vain vähän asiakkaita työn luonteen takia.
Ja ei, kukaan ei ole koskaan maksanut ennen eräpäivää. Ehkä kaikki asiakkaani ovatkin sitten noita kauppislaisia, joille on paukutettu päähän tuollainen korkoajattelu.
ap
siksihän se eräpäivä on olemassa. Vähän sama juttu kun on tietty palkanmaksupäivä.
Oletpa erikoinen yrittäjä jos itse maksat yrityksesi laskut ennen eräpäivää.
silloin se menee automaattisesti eräpäivänä.
silloin se menee automaattisesti eräpäivänä.
miksi se on sinulle ongelma, jos maksan laskun silloin, kun sinä olet määrännyt? en mene ylihuomiseen tapaamiseenkaan tänään.
Jos ongelma on, ettei sinun tililläsi ole riittävästi rahaa, koska minä en maksa ennen eräpäivää, ei ongelma ole minun, vaan sinun.
Itse maksan vähän miten sattuu. Aika vähän tulee kyllä laskuja, joten usein maksan esimmäisenä tulleen eräpäivänä ja jos muita on tuona "odotusaikana" tullut, niin siinä samalla..
Ei ole mitään järkeä maksaa ennen erääntymistä siksihän se eräpäivä on olemassa. Vähän sama juttu kun on tietty palkanmaksupäivä.
Oletpa erikoinen yrittäjä jos itse maksat yrityksesi laskut ennen eräpäivää.
ap
maksan verkkopankissa, on ihan sama vaiva laittaa päiväksi se päivä tai laskun eräpäivä, ja jos jälkimmäisellä tavalla voittaisin edes sentin vuodessa, miksi en ottaisi sitä senttiä vastaan? Siis kun on todella ihan sama vaiva.
Sitä en ymmärrä, että vetkutellaan maksamisen kanssa ja yhtäkkiä onkin kiire ja hätä maksaa, mutta verkkopankkiin voi siis tietysti syöttää ne tiedot vaikka heti laskun tullessa ja sitten asian voikin unohtaa (jos pitää tilillä kuitenkin aina sopivasti rahaa).
Ihan sama kuin joku ei viitsi nostaa kadulta viisisenttistä tai palauttaa pantillisia pulloja. Pikkurahoja joskus, mutta kun ei ole juuri vaivaakaan, niin miksi ei tekisi? Ja ajan kanssa niistä pikkurahoista voi tulla isompiakin.
Koska on taloudellisesti järkevää antaa pääoman kasvaa korkoa tilillä. Maksamalla heti eräpäivänä häviää selvää rahaa. Aina kannattaa käyttää hyväksi esimerkiksi ilmainen maksuaika.