millä viikolla ultrassa näkyy viimeistään jotain elonmerkkejä?
Kommentit (45)
ultrassa näkyi kuitenkin vain ruskuaispussi. Ultraaja arveli, että olin viikolla 4 tai 5, siis ihan alussa. Lääkäri sanoi, että kyseessä on joko keskenmeno tai hyvin epäsäännöllinen kuukautiskierto. Seuraavassa ultrassa näkyikin jo pieni ihmisen alku ja syke. Nyt olen 6. kuulla ja kaikki mennyt hyvin, epäsäännöllinen kuukautiskierto siis hämäsi. Laskettu aika siirrettiin sitten 3 viikkoa myöhemmäksi.
Tajuatko, että raskausviikot lasketaan normaalisti EDELLISISTÄ KUUKAUTISISTA????
Eli kun on rv 4 täynnä, NIIN ALKIO ON NORMAALISTI 2 VIIKKOA VANHA???
Tätä tietoa ei kyllä mitenkään pantata, mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Ei muuten, mutta kun sä kävit täällä keulimaan ekana... Kun tässä asiassa selvästikään SINÄ et tiedä mistään mitään.
Ei kyllä vielä missään ultrassa näy rv 5 sydämensykettä eikä minkäänlaisia ruskuaispusseja. Itsellä km rv 12.
mutta kylläpä vaan näkyy, ainakin NKL:n ultralla. Minulle tehtiin alkionsiirto 31.1. ja ultra oli 5.3. Eli viikolla 5 oltiin. Älä jauha asioista, mistä et selvästikään tiedä mitään.
Esikoisesta kävin ultrassa rv 4+1, kun vatsassa kouristeli tosi tehokkaasti (supisteli oikein kunnolla menkkamaisesti, mutta ei vuotoa) ja pissatesti ei silloin vielä antanut positiivista. Vasta veritesti sairaalassa antoi plussan.
Tuossa ultrassa ei näkynyt vielä muuta kuin paksuuntuneet limakalvot, joten kontrolli oli viikon päästä rv 5+1 ja silloin ei kyllä näkynyt kuin pienen pieni valkoinen viiva kohdussa. Silloin siis vain varmistettiin, että alkio oli oikeassa paikassa.
Eli jotain kyllä näkyi, mutta ei mitään pussukoita tai sykkeitä : )
mutta matkan vuoksi pääsin ultrattavaksi vasta kuukauden jälkeen. Tuon kuukauden olin kuin tulisilla hiilillä, vatsaa kouristi jatkuvasti kuin kuukautiset olisivat alkamassa, mutta verta ei tullut. Ultrassa näkyi sitten 9 viikkoinen pikkuinen ja lääkäri totesi kaiken olevan hyvin. Vauva on kehittynyt normaalisti ja viimeksi oli rakenneultra viikolla 20.