Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips!

07.08.2012 |

Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!

Kommentit (393)

Vierailija
361/393 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pysytellyt poissa täältä, mitä nyt sillontällön käynyt lueskelemassa. :) Meillä on poikaystävän kanssa selkeesti parempi olla kun en käy täällä joka toinen minuutti ja täytä mieltäni näillä asioilla. Mulla meneillään nyt kp 11 ja aijotaan kyllä hyödyntää ovis niin hyvin kuin mahdollista, jos multa kysytään ;) mulla alkoi viimekierrossa menkat 4päivää liian aikaisin joten aloitetaan touhuilu jo hyvissä ajoin, jos kierto meinaa olla lyhentynyt myös jatkossa.

Mä oon parhaillaan menossa tapaamaan paria kaveria keskustaan, palailen vaikka illemmalla :)

362/393 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa... No onpa teillä nyt kun just oli nonomilla menkkojen tulon kanssa ongelmia ja nyt kahella muulla?? :o Hö! No toivottavasti saatte pian ittenne kuntoon niin pääsette taas jatkamaan harjoituksia ;)

Tervetuloa Taavi :)

Täällä jänskätään vielä muutama päivä. Maanantaina olis neuvola, odotan niin innolla, että pääsen kuulemaan ne sydänäänet. Ja toivottavasti kuulenkin. Ja 7pvä perjantaina olis sit heti 4D- ultra varattu, saadaan siis tietää sukupuoli, jeee :D Mutta ennen näitä olis lauantaina tiedossa virman pikkujoulut, pääsee siis hetkeksi pois arjesta ja kiireestä :) Hauska ilta kyllä varmasti tulossa :)

Lisäsin nyt tuon masukuvan, niinkuin lupasin, enjoy! :D Mä en siitä niin osaa nauttia niin nauttikaa se pieni hetki mun puolesta :D

Palailen ens viikolla taas, nyt lähden yövuoroon valmistautumaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/393 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki haluan tuommoisen :( oon kans miettinyt sitä että kun sitä nyt haluaisi niin kovasti niin sit kun sen joskus saan niin osaanko tykätä siitä,vai onkohan mulla vaan semmonen "olen lihava" olo..kuinkahan moni nainen oikeasti näyttää omasta mielestään hyvältä raskaan?:D

364/393 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun maha on yli paisunut ja turvonnut,näyttää siltä että olisin lihonnut ainakin 4kg :/ tissit tuntuu oudoilta. ei kipuile tai mitään mut ne vaan tuntuu :D? menkat 12 pv myöhässä. luen toiveikkaana palstoja joissa ihmiset kertoo raskauksistaan joissa ei näkynyt koskaan plussaa tai sit tosi myöhään tuli plussa. palelen aivan älyttömästi! toki nyt on tullut paljon kylmemmät säätkin mutta miehellä on lämmin ja mulla on niin kylmä että viltti pitää olla päällä ja vaikka villasukat on sukkien päällä jalassa niin varpaat on ihan kylmät :/ en taas haluiaisi lähteä tähän "mitäs jos" juttuun mutta tää odottaminen tekee pöhköksi :(

Vierailija
365/393 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli menkat kans myöhässä 11 päivää ja testasin sen plussan, mutta tänä aamuna koski syvälle sieluun herätessäni kellon soittoon ja tajusin että tämä se muuten on menkka kipu ja kova sellainen.. sieltä ne alkoi ja just kun olin tottunut ajatukseen että oikeasti testissa näkyi plussa :( voin sanoa että on ollut yksi vaikeimmista päivistä aikoihin. avopuolisolle en ole vielä sanonut mutta sanon kunhan töistä tulee. näin meillä.

Ingela pidän sulle peukkuja että se plussa tulisi sieltä :)

366/393 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko voinut olla että sait aikaisen keskenmenon jos sulle näkyi se haamu sielä vai miten ihmeessä se näytti plussaa jos ei ollut? :( osaakos sitä enää itsekkään iloita plussasta sitten joskus jos pelkää että se ei ookkaan :( voin uskoa että oli rankka päivä. hmh,no ei auta muuta kuin pistää taas tulemaan uutta!

eilen illa käydessäni vessassa tuli paperiin eeerittäin haaleaa vaaleanpunaista valkovuotoa ja oletin että no nyt ne menkat tulee,ja harrastettii vielä seksiä sen jälkeen mutta ei,ei ne alkaneet! tekis taas niin mieli tehdä testiä mutta en vielä viitsi,odotan vaikka ensi maanantaihin jos ei täti oo siihen mennessä tullut.. ei jaksaisi taas pettyä jos se nega tulee vieläkin. eilen illalla rinnat tuntui oikein kipeiltä,pystyi kyllä painelemaan ilman että sattui mutta muuten niitä lähes särki,ja halaaminen tuntui epämukavalta(ajattelin senkin johtuvat alkavista menkoista) mutta sitten tänään ei mitään.Mitähän mussa tapahtuu :D?

tekis ehkä mieli tehdä raskaustesti terveyskeskuksessa mut nauraiskohan ne mut pihalle sieltä kun sanon että oon jo tehnyt kolme negaa?

367/393 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mun tarvi miettiä terkkareiden nauruja kun alkoi menkat,13 pv myöhässä :( jotenkin kyllä tiesin että ne tulee vielä. on se jännä miten kuukautiskivun tunnistaa muusta mahakivusta. heti kun tuli maha kipeäksi niin tiesin että nyt ne alkaa ja melkeen saman tien se sit tuli.

mies ehdotti että tikuttaisin taas tässä kuussa mutta mä haluan koittaa pärjätä tän kierron ilman ja yritän bongata sen oviksen itse. jotenkin siitä tikuttamisesti tuli niin kauhee stressi: pitäisi ottaa joka päivä samaan aikaan ja klo.10-20,ja aamupissasta. herään jo ennen yhdeksää niin pitäisi pinnata ainakin tunti että voisi käydä vessassa heräämisen jälkeen(on mulle mahdottomuus). ai niin ja pitäisi vielä joka päivä muistaa tehdä hemmetin testi.

mä olisin niin halunnut kesä tai syys vauvan mut saa nähdä tuleeko ensi vuodelle ollenkaan. ei auta muuta kuin alottaa taas alusta :)

368/393 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi nyt sitten ekat menkat pillerien lopetuksen jälkeen koskaan en oo niistä tainnu näin iloseksi tulla :D

Vierailija
369/393 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, lupailin viimeviikolla että palailen illemmalla.. Kuis kävikään. :) Oon tosiaan keksinyt kaikkea muuta etten ajattelis tätä koko ajan. Tottakai päivässä ei edelleenkään ole edes yhtä tuntia jolloin ei asia kummittelisi...

Luulin että tää palstan taukoilu olis mulle ja poikaystävälle hyväksi, niin jostain sitä on koko ajan revitty riidan aihetta.. Tosi kurjaa kun ei oo oikeestaan mitään syytä riidellä mutta silti joka helvetin asiasta syntyy kinaa. Huoh.. Ehkä se on tuleva muutto mikä ressaa? Kai sitä yrittää vaan keksiä syitä tälle tappelulle.

Noh iloisempiin asioihin. Mulla kaikki ihan ok yrittämisen kanssa, ovis tuli ja meni ja ihan hyvin ollaan se hyödynnetty mun mielestä. Ainoo että nyt vaan ei oo ollu haluja taas mailla halmeilla ja siitä vasta riitaa on saatukin aikaan :( Ei mitään oireita, ja olin itsenäisyyspäivää edeltävänä iltana juhlimassakin. Naapuri nähnyt unta että olisin raskaana :) Muutaman jutun oon kuitenkin huomannut, kynnet ihan älyttömän vahvat!! Koskaan ennen ollu. Tänään vilunväreitä, ja nyt pari päivää ollut ihan ihme allergista nuhaa. Googletin tietty heti, ja joillakin se on yks alkuraskauden oireista. Testasin eilen (kuinka tyhmä voi olla, ei se vielä näkyis kumminkaan. Keksin tekosyyksi että kun se oli vika testi niin eipähän oo sitten yhtäkään kiusaamassa kaapissa) ja nega tietty.

Mites teidän tilanne tyttöset? Menkat ollu ja menny? :) Ja KataV ihana masu oijoi, pidä ihmeessä meijät ajan tasalla!!

Toi yks jo tuhisee tossa, taidan mäkin mennä unten maille ja sulkee tän puhelimen...

Kiittää ja kuittaa

Nonom kp 21

370/393 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin on kiva asia että ne alkaa :D ja hyvä että et joutunut odottelemaan pitkiä aikoja :) minä olen puolestani kärsinyt omat menkat ja huomasin semmoisen oudon jutun että kun oli viimeinen vuotopäivä menossa ja siis vuoto oli jo aamulla loppunut mutta kun illalla harrastettiin seksiä niin vuoto palasi vielä yhdeksi päiväksi sen jälkee O.o näin on käynyt kerran aikaisemmin ja mietin että mistähän tämä johtui ja onko kukaan muu kokenut samaa? olikohan kyseessä sama ilmiö mikä tulee kun harrastaa seksiä menkkojen alkamis ajankohdan paikkeilla niin heti yhdynnänä jälkeen alkaa vuoto?

uaah,tää on niin epäreilua vieläkin. musta tuntuu että kaikki jopa tutun tutut on raskaana ja kaupoissa ja kaikkialla näen pieniä vastasyntyneen kokoisia vauvoja. ei paljo lohduta jos joku sanoo että "kyllä sä vielä plussaat"..aha,mut mä haluaisin et se tapahtuu nyyyyt! -.-

ja nonom,se muutto kyllä stressaa ja ainakin meillä huomasin et kinasteltiin ihan pienistäkin asioista ja toinen otti koko ajan pattiin :D ja me ollaan vielä semmonen eriskummallinen pariskunta et me ei riidellä koskaan. siis tottakai pahoitetaan mieliä ja väitellään mutta siinä se. ja silloon kun oltiin muutettu niin tuntui ettei me oltais muuta tehtykkään(tai musta ainakin :D). mut sit ku kaikki oli valmista ja oltiin päästy kotiutumaan niin helpotti :)

täällä ovulaatiota bongaillen ingela,kp 7/toivottavasti ei 39 :P

Vierailija
371/393 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustoista voisin kertoa sen verran, että pillereitä söin viimeiset 10 vuotta, ja lopetin ne 02/12.

Mulla on ikää 31v, mies on 29v. Yhdessä ollaan oltu noin 4,5 vuotta, joista pari vuotta avoliitossa. Asutaan asunnossa jonka omistan minä ja mun vanhemmat puoliksi.

Kumpikaan ei tupakoi, vaikka välillä mies on polttanut. Alkoholia käytetään noin kerran kuussa.

Mun ekat menkat pilsujen lopetuksen jälkeen 02/12 tuli vasta 05/12. Vappuna kävin julkisen puolen gynellä tuon menkattomuuden takia, niin hän vain vähätteli koko hommaa, ja sanoi että raskaaksi voi tulla ilman menkkojakin. En kyllä tätä tajunnut sillä jos ei oo menkkoja niin eihän silloin ovuloikaan.

Sitte menkat olikin taas hukassa, kunnes menin 07/12 yksityiselle gynelle.

Gyne ultrasi kohdun ja munasarjan ja löytyi pco.

Se selitti sen miksi mulla on ollut nuoresta asti epäsäännöllinen kierto, lievää ylipainoa ja hirsutismia.

Itse sain siis heinäkuussa sitten nuo Terolutit käyttöön, ja puoli vuotta niitä söin...nyt marras/joulukuussa loppui viimeinen kuuri ja nyt saaki taas jännätä tuleeko menkat vai ei.

Mulla kun ikääkin jo näin paljon, niin pääsen heti alkuvuodesta varmaan jatkohoitoihin ja otan soittoaikaa samaiselle lääkärille, ja sitten katsotaan muuta lääkitystä / jatkoa jos en ole raskautunut.

Itelläni nuo terolutit sai kyllä menkat tulemaan...niitähän pitäis syödä kp 15-24 ja niin teinkin paitsi parissa viime kierroissa otin vasta kp 18-27 sillä terolutit ei edesauta raskaaksi tulemista ja saattavat vaikuttaa jopa negatiivisesti ovikseen.

Mun on tosi hankala tikuttaa ovista ton pco:n takia, ja pco voi antaa vääriä ovisplussiakin.

Oikeastaan se vauvakuume on ollut jo monta vuotta, mutta elämäntilanne oli sellanen etten ollut valmis...nyt kun olis niin sitten ei tärppää :( Miehellä on jo entisestä lyhyestä suhteesta 4 vuotias tyttö (aivan, eksä ilmoitti olevansa raskaana kun me alettiin seurustella), ja siinä on osasyy miksi odotin näin kauan näitä vauvanteko-puuhia..

Eli raskasta on ollut henkisesti tän meidän suhteen aikana useampaan otteeseen, ja vielä tuo pco diagnoosi lisäsi mielipahaa..

Kuukautiset terojen aikaan on kestäny noin 3-5 päivää, nyt on kyllä menossa jo kp 6 tätä kiertoa ja menkat jatkuu aina vaan..parissa kierrossa on ollu siis pidemmät vuodot.

Luontaistuotteita koitan syödä, eli gelee royaleita, lisäks syön monivitamiineja ja foolihappotabletteja.

Vielä taustoista sen verran, että mies on tällä hetkellä työtön, kun oman alan töitä ei oo löytynyt, ite opiskelen uuteen ammattiin ja valmistun 05/13. Keikkatyötä teen välillä tähän uuteen alaan liittyen.

Nyt on siis menossa yk 8, ja kp 6/29, saa nähdä millon tulee seuraavat menkat...tai tärppääkö edes koskaan luomusti, vai joutuuko inssiin tms.. :(

372/393 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaapa hankalalta tuo sun tilanne,toivottavasti ei tarvitse hoitoihin turvautua :/ ja vissiin olet saanut hoitaa sitä sun miehenkin lasta jos se on tullut kuvioihin vasta sen jälkeen kun aloitte seurustelemaan,että on jo jonkin näköistä taustatietoa :) (tai oletin tekstistä että sun mies pitää yhteyttä lapseen?)

plussa onnea kaikille meille! :) ja ihanaa joulunodotusta!

373/393 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin muka nokkelaa otsikkoa joka meni vaan päin honkia :D eli odotuksen odottajien joukkoon!

Vierailija
374/393 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela: Kyllä se miehen tyttö on aina välillä meillä ja just käytiin sitä katsomassa tuolla toisella puolen suomea miehen kanssa. Mutta eihän se oo sama asia kuin oma :( Ei mulla oo mitään tunnesidettä siihen, ja mua ahdistaa olla edes samassa huoneessa sen lapsen äidin kanssa...pitää vaan koittaa esittää että hyvin tullaan toimeen ja blaablaa vaikka varmaan kumpiki inhoaa toistansa.

Täällä ollaan flunssan kourissa..kunhan paranis nyt äkkiä niin vois alkaa "hommiin", ovistaki vois alkaa viikonloppuna kokeilla tikuttaa :)

375/393 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole sama läheskään,ja varsinkin jos välimatka on noin pitkä :/ mulla myös kurkku ollut jo hyvän aikaa kipeä vaikka itse flunssa meni yhdessä päivässä ohi.koskahan sitä paranee kunnolla :/ yläkerrassa itkee pienen pieni vauva joka päivä. varmaan ärsyttäis enemmän ellei itsekin haluaisi semmoista huutosuolta itselleen :D

Vierailija
376/393 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin pitkästä aikaa raapustaa muutaman sanasen kuulumisista. Täällä sillon tällön käynyt lukemassa muiden juttuja mut en oo aikasiks saanu kirjottaa omia.

Nyt on tässä parin kierron verran menty sillä vaihteella et vauvat ei oo ollu mielessä. Eikä oo varsinaista "yrittämistä", peitonheilutuksen ajoittamista eikä mitään. Ollut tässä niin paljon kaikkea et ei oo ollut aikaa, ja ihan hyvä vaan. Kyllä välillä tupsahtaa mieleen mut häviää yhtä nopeeta kuin tulikin :) Jos tällä menolla vois jatkaa ja sit pääsis yllättymään positiivisesti niin mieleltä kuin testiltä ;)

Tervetuloa uutukaisille ja tsemppiä vanhoille yrittäjille :)

Jatkan lueskelua ja koitan sillon tällön osallistua keskusteluihin :)

Vierailija
377/393 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta rekisteröitynyt 19 vuotias kuumeilija. En millään jaksanut koko ketjua lukea.

Täällä yritys kova, viikon päästä testailla. Plussia toivotaan kovasti.

Sen verran luin että keskustelitte taloudellisesta puolesta. Itse olen opiskelij, valmistun pääsiäisen aikoihin. Teen viikonlopputöitä opiskelun ohella. Mies 28v ja melko hyvätuloinen. Uskon että pärjäämme kolmannen perheenjäsenen kanssa mainiosti vaikkei minulla vakitöitä olekkaan. Ja ajattelin vielä jatkaa opiskelua lasten pyöräytyksen jälkeen.

Ja ai niin. Minä myös ystäväpiiristä ainoa jolle ajankohtaista. Olen puhunut kyllä aiheesta mutten kertonut kenellekkään että yritetään varsinaisesti.

Tuun kauheen kateelliseks kun käytiin viimeks eilen mun porukoilla ja siellä on pikkuveli joka syntyi elokuussa :>

378/393 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohoh,no teillä onkin aika iso ikäero sitten :D siinäpä sulle hyvä harjoittelukaveri :) mua masentaa ja itkettää. sosiaali-ja terveysministeriö on päättänyt että levemir-merkkisestä insuliinista ei enää ensi kesän jälkeen saa kelakorvausta ja mun mies käyttää sitä.eipä siinä muuta mutta yksi satsi sitä insuliinia ilman korvauksia maksaa n. 400-500e.. en ole ehtinyt jutella miehen kanssa kun se on vielä töissä että mitä nyt tulee tapahtumaan. en tiedä pystyykö se vaihtaamaan edes toiseen merkkiin ja jos voi ja pitää vaihtaa niin siitä tulee hankalaa ja erittäin stressaavaa meille molemmille pitkäksi aikaa. miten ne voi tehdä näin? kymmenet tuhannet ihmiset Suomessa käyttää tuota merkkiä ja ilman insuliinia ne kuolee. en muista koska mua olisi huolestuttanut näin paljon. eipä paljo lapsia hankita jos vaihtoa ei voi tehdä tai tätä uutta lakia ei peruta.

379/393 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta josta tuossa viime viestissä kerroin. olkaa niin ihania ja allekirjoittakaa? http://www.adressit.com/levemir

Vierailija
380/393 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa epäreilua tuommoinen. kävin allekirjoittamassa :)

mulla on kyllä siellä hyvä harjoittelukaveri. mies pitää melkein useemmin sylissä kun minä ite. hyvähän se vaan on kun toinenkin oikeesti haluaa :)