Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips!

07.08.2012 |

Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!

Kommentit (393)

341/393 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mitään haittaa pitäisi olla :) itse en syö punaista lihaa niin ihan hyvä muutenkin et saan varmuudenvuoksi aivan kaiken mitä pitääkin. hei ei teitä plussanneita huvittais laittaa jossain vaiheessa mahakuvaa? :) vauvamasut on niin ihania!

342/393 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella, ainakaan nuo vessassa juoksu ja mielialan vaihtelut tuskin ovat raskausoireita, ne tulevat pidemmällä rauskausviikoilla about 12 +. Mutta valkovuoto ja tissien arkuus oli mullakin alkuraskauden oireita, ne voi enteillä plussaa ;) Ja lekuriin Bella jos ei rupee niitä menkkoja kuulumaan, epätietoisuudessakaan ei ole kiva elää! :)

Täällä maha-asukin kanssa ootellaan parin viikon päästä olevaa neuvola-aikaa, jotta päästään sydänääniä kuuntelemaan... Vähän jänskättää onko kaikki kunnossa, mutta onneks jo häämöttää tuo aika :) Sitten ois kanssa 3D-ultra tiedossa jo samalle viikolle, jos vaan kaikki on hyvin... Saamme siis sukupuolen tietää, voih jänskättää... :) Mulla on kieltämättä jo aika runsahasti vatsa kasvanut... Noo onhan tuo pikkunenkin jo n. 15cm kokoinen ja raskausviikolla 16 jo mennään :) Niin se vaan aika vierähtää loppujen lopuks niin nopeasti ja todennäkösesti ku sukupuolikin saadaan tietoon ja muuta, niin menee aika vielä tuplasti nopiammin... :)

Voin laittaa masukuvan, kunhan semmosen saan aikaseks otettua joku päivä :) Laitan vaikka ens kerralla kun täällä kirjottelen :)

Tsemppiä kaikille hurjasti, pääsette tekin tähän odottelun maailmaan ;) hei, jos nytte plussailisitte, missä kuussa olis laskettuaika (ihan mielenkiinnosta kyselen)? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/393 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KataV, aai mä taas oon käsittänyt ihan toisin. Jo alkuraskaudestahan se aineenvaihdunta alkaa nopeutua eli hikoilee enemmän ja juoksuttaa vessassa enemmän. Mutta sen kyllä ymmärrän että sitten vielä rv12+ alkaa juoksuttaa vielä enemmän kun kohtu alkaa painaa virtsarakkoa. Eli nuissa se vessassa juokseminen johtuu eri jutuista :) Valkovuotoa ja tissien arkuutta mulla on aina oviksen yhteydessäkin. Mutta huimaus, käsien puutuminen, tisseihin ilmestyneet tummat verisuonet ja nännipihojen suurentuminen on tullut ihan uusina juttuina. Vaikka testit näyttääkin niin vahvasti negaa, en silti pysty uskomaan etten oo raskaana ennenkun sen joku mulla todistaa. Joku tässä hommassa nyt mättää :D

Huomiseks on pekkaspäivä hankittu, joten pitäs vielä saada se lääkäriaika heti huomiselle tai ees se veritesti. Ei taida onnistua näin nopeesti?

Ps. mulla on nyt parina päivänä tullu ainakin kymmenen kertaa tuohon varmistukseen 2+1=3 , sen on pakko olla joku enne?!

Vaikkakin äsken tehty digitesti näyttikin taas negaa. Mutta sisälläovelissa liuskoissa oli edelleen toisessa yksi kontrolliviiva ja haaleampi toinen viiva ja toisessa oli yksi haalea viiva. En tiiä merkkaako nuo oikeesti mitään, mutta siellä digitestin liuskojen tulkintaoppaassa oli jotain juttua tuosta.

344/393 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin laskettuaika olis elokuussa suurinpiirtein,eli ihan kivaan aikaan :) tahtoisin et lapsonen tulis ennen joulukuuta,ihan vaan sen takia kun itse oon syntynyt marraskuun puolessavälissä(mulla oli synttärit viime ke,jee) niin oon aina ollut nuorin joka paikassa lukuunottamatta niitä harvoja jotka on syntyneet joulukuussa. eli olis lapsen puolesta mukavampaa jos se ei syntyis loppuvuodesta :) nyt mulla alkaa taas nousta tää "mitä jos oonkin raskaana" into ja nään kans kaikkia ihme unia ja kuvittelen niiden merkkaavan jotain. näin toissa yönä unta et huomasin yhtäkkiä et mulle oli tullut kuudes varvas jalkaan :D ja ajattelin tietenkin et se lisävarvas tarkottaisi tulevaa vauvaa :DD tai sit viime yönä näin unta et myrskyisällä rantakalliolla oli pieni ja märkä kissanpoikanen jonka mä pelasti,tai se näki mut kauempaa,lähti tulemaan mua kohti tuli syliin,se oli jotenkin koskettava hetki siinä unessa :D mä rakastan unien tulkintaa ja näänkin usein tosi selkeitä ja monipuolisia unia,harmina kyllä sekin et nään tosi hirveitä painajaisiakin :/ esim kuolleista vauvoista yms. ja tätä raskausintoa ei kyllä laimenna yhtään se,että keksittiin työnimi tulevalle vauvalle :/ :D sit kun saan itseni kiinni näistä ajatuksista niin yritän vaan miettiä että ei,ei saa miettiä mitään tämmösiä,sit vaan pettyy jos en ookkaan raskaana. kuinkahan pitkä tästäkin viikosta tulee..tänään kp 24/26..elikkäs jos mulla alkaa menkat niin todennäköisesti torstaina tai loppuviikosta. todellista piinaa.

345/393 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kp 28/26. jotenkin on semmonen olo että kyllä ne menkat sieltä vielä tulee. mahaa kipristelee samalla tavalla ja samasta kohtaa kun yleensä ennen kuukautisia. aina kun meen vessaan niin odotan että nyt ne on alkanut ja sitten ei kuitenkaan ole. yhtä jännitystä koko vessassa käynti ja eilinen meni niin kovan jännittämisen merkeissä että sain päänsäryn ja oksettavan olon illalla. miksi tätä pitää näin jännittää?!

sovittiin illalla miehen kanssa et jos ne ei tänään (torstaina) ala niin teen sit lauantai aamulla testin. no sit kun heräsin aamulla niin mietin että jospa kuitenkin tekisin tänään testin. laitoin miehelle viestin ja kysyin että mitä jos teen jo tänään ja sain viestin että tee vaan huomenta,ja luin sen että tee vaan huomenna,joten pettyneenä en tehnyt :D no eipä tarvi turhaa tuhlata testiä jos tänään ne menkat alkaa.. yritän siis edetä ajatuksella pessimisti ei koskaan pety :D

346/393 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako porukkaan liittyä vielä yksi kuumeilija, vauva on siis toiveissa vaikka vielä pilleritä syönkin, miehen kanssa sovittiin että nuo jo hankitut ja olemassaolevat pillerit syön pois, sitten ei enää lisää osteta vaan vauva saa tulla jos on tullakseen, yritetään ainakin olla yrittämättä liikaa eikä tekemällä tehdä saitä vauvaa. olen siis 26 ja mies 30, ensimmäinen lapsi molemmille. laskeskelin että viimeisen pillerin saisin ottaa itsenäisyyspäivänä.

347/393 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(huokaa pettyneesti) olin hätähousu ja tein päivällä jo testin. joka näytti negaa. mutta jotenkin arvelin vaikka on jotain oireita ollutkin,mutta uskon että ne johtui siitä piinaavasta odotuksesta. tein liuskatestin ja olen kuullut että ne ei oo oikeen luotettavimmasta päästä.. tosin jos on plussa niin luulis että se näkyy testissä kuin testissä.. jos punatäti ei tuu viikonlopun aikana niin haen apteekin testejä ja kokeilen..toivottavasti ei mee siihen et niitä vaan ei kuuluu enkä oo raskaana,niin et sais syödä teroja..menee niin kauan! MISSÄ MUN VAUVA ON!?? tahtois sen nyt- :< huomenna meillä on tuparit jonka jälkeen baariin. taidan mennä limsalinjalla varmuuden vuoksi..

348/393 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertookaapas joku aloittelijalle pääsenkö mitenkään tosta keskustelun etusivulta hyppäämään sinne keskustelun loppupäähän mihin olen jo lukenu/kommentoinu vai pitääkö mun aina esim. tämä ketjun avatessani selata että milles sivulle ja mihin viestinumeroon viimeks jäätiinkään?

349/393 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meinaat että miten pääset viimeisinpiin viesteihin? :) jos sitä meinasit niin tuolla missä näkyy sivunumerot niin paina viimeisin tai viimeisimmät,mitä siinä nyt lukeekaan. mulla vaikka klikkaan sitä niin se ei mee suoraan alas vaan se jää tuohon viimeisen sivun ylös ja sit pitää rullata alas siihen viimeisinpään :)toivottavasti ymmärsin tästä sekavuudesta :P

350/393 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton jo tiesinkin, mut mä ajattelin et mustaako tämä niin et se hyppää suoraan siihen mihin oon itte viimeiseks kirjottanu, jos esim. keskustelu olis niin vilkasta et ei se oma kommentti oliskaan enää siinä viimeisellä sivulla vaan siellä jossain toiseksi viimeisen puolivälissä niin se pitää itse sieltä hakee, näin toimii esim. vauva.infon keskustelu (siellä hääpuolella on tullu joskus surffattua kans satoja tunteja ja jossain ketjuissa missä keskustelu oli vilkasta ja joita seurasi jatkuvasti niin se oli ihan huippu ominaisuus.)

10 pilleriä vielä jäljellä, eilen jo tilasin netistä pari raskaustestiä ja foolihapponappuloita. mitään ovistikkuja en ainakaan vielä heti alkuun halua alkaa miettiä, kattoo nyt eka jos tärppäis ihan vaan "luomuna"

351/393 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei varmaankaan,oon kaivellut esiin ne itse..mutta jos joku muu viisaanpi tää neuvoo niin mäki olisin kiinnostunut :P joo ovulaatio tikkuja en myöskään itse enää ehkä hanki,oli tietty stressi siinä päällä koko ajan :/ täällä ollaan sekavin tuntein. nyt tuntuu siltä että ehkä olisinkin raskaana,kun tajusin että mulla on ollut alavatsa kipeä jo torstaista asti,semmosta menkkakipumaista ja oon miettinyt joka päivä et tänään ne alkaa ihan varmasti mutta eipä ne vaan oo tulleet.

luin myös keskusteluista että runsas valkovuodon erittyminen olisi merkki raskaudesta ja mulla sitä on tullut vajaan viikon aivan älyttömästi verrattuna normi meininkiin. välillä on tullu niin kosteat paikat että oon joutunut mennä katsomaan että alkoiko kuukautiset. mulle on myös tullut yökötyskohtauskia,ei niin että olisin oikein kakonut tai oksentanut,mutta oli semmoinen olo että voisi mennä halaamaan pönttöä,ja sit se meni aina ohi.

huomisaamun asti pitäisi kituuttaa :D mittasin myös lämmön ajatellen että se olisi koholla=viittaisi raskauteen,mutta kun mittasin suusta niin se näytti 35,7 :D eli alilämpöä. mulla ei ikinä nouse kuume vaan kipeänä olessa aina on alilämpöä ja mietin että olenko kipeä kun eilen oli kyllä vähän huono ja kuumeinen olo..

Vierailija
352/393 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 49, eikä tätiä näy. Digitesti aamupäivästä "ei raskaana". Mä en enää ymmärrä tätä touhua..

Mä muuten kirjottelen tänne: http://kunpikkuinensaapuu.blogspot.fi/

jos joku kiinnostuu :)

353/393 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli negaa näytti taas testi. kp 31/26. mikä meitä vaivaa -Bella-?! oon niin masentunut -.- ei sekään vielä mitään että oli nega vaan se että oikeesti oon saanut potea alavatsakipua torstaista asti ja viime yönä nukahdin vasta kolmen jälkeen sen takia. mikään ruokakaan ei maistu.mitä tää sit on jos ei raskautta? :( miksi tän pitää olla näin vaikeeta? onko sulla -Bella- ollut enää mitään oireita?

354/393 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kotona olen niin täällähän sitä pitää roikkua. luin netistä ja keskusteluista että ihmisellä on aika yleinen oire tuo valeraskaus,eli mieli kehittää kaikki oireet kun sitä vauvaa niin toivotaan. jotkut saattavat jopa tuntea vauvan potkuja vaikkei olisikaan raskaana ja vatsa voi turvota kaikkine maha kipuineen ja öllötyksineen. eli mulla todennäköisesti tämä syynä kipuihin ja muihin oireisiin,samoin kuin luin aiempia viestejä joissa Anne83 kertoi pahoinvoinnista yms. vaikka ne menkat sieltä tulikin loppujenlopuksi. ja ainiin,myös valeraskauden takia menkat usein myöhästyvät :(

te jotka haitte terolutteja niin saako niitä aina jos menkat on myöhässä eikä raskautta ole,vai onko olemassa jokin määräaika mitä pitää odottaa että saa ne,esim että kun on lopettanut pillerit niin myöhästyneet menkat johtuu siitä niin niitä ei sitten määrätä vaan käsketään vaan odottamaan..aika sekavaa mut mun kaveri sanoi ettei niitä pakosta anneta jos pillereiden lopettamisesta on vähän aikaa vasta. mulla tosin on ollut jo kolme viimeisintä kiertoa aika tasaisia lukuunottamatta tätä.

Vierailija
355/393 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ehtii jopa kirjautuu tähän asti oon vain kerinnyt lukea mitä muille kuuluu :) kaiken lisäks miun tunnukset ei halunnu toimia niin jouduin tekemään uudet -.- (entinen nimimerkki mie89)

Täällä eletään jännittäviä aikoja ;) Kierto tasottui pillereiden lopettamisen jälkeen 28 ja nyt lauantaina olisi pitänyt menkkojen alkaa ja sunnuntaina töissä ollessa rupesin miettimään että onkohan tärppi käynyt kun ei tänäänkään tunnu että mensut alkaisi. Sit kävin illalla r-liuskoja kaupasta kun apteekkiin en ehtinyt ja iltaisilla tein toisen joka tietty näytti negaa ja miun odotukset vähän latistu. Tänä aamuna tein toisen ja haalea plussa tuli näkyviin, miun piti mieheni kutsua tätä katsomaan että näkyykö todella :)

Töiden jälkeen ostin apteekista muutaman testin ja totta kai heti kotiin päästyä piti tehdä yksi, no siihenkin ilmestyi haalea plussa paitsi haaleampi kuin aamulla :) Teen toisen testin vielä loppu viikosta. Mieheni meni ihan hysteeriseksi, höpisi ihan vaikka mitä ja naureskeli ja minä yritin toppuutella että katotaan nyt ennen ku seinille hypit :) pakko oli ennen ku läks autoa sepittää niin kysyä että oliko hysteerinen kauhusta vai ilosta, mutta onneksi ilosta kuitenkin :)

356/393 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ex-hemuli tässä, iski pelko että mut tunnistetaan täällä ni oli pakko vaihtaa nimimerkkiä.)

mäkin kovasti jo tahtoisin päästä yrittämään ja odottamaan ja seuraamaan kiertoa että miten säännölinen sit on. mua ei oikeestaan noi vauvan vaatteet yms. niin polttele mutta olisi ihanaa päästä lastenhuonetta sisustamaan, pinnasänkyjä, hoitotasoja ja imetystuoleja ja kaikkeamuuta sellaista kattelemaan, lisäksi mä odotan innolla sitä vatsaa, mikä on ehkä kaikkein hulluinta :D

357/393 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit mä haluaisin päästä jo tekemään niitä pikkuisia ruokaannoksia pakkaseen, mulla vaan on aina ollu jotenki sellainen mieli etät tahtoisin tehdä suurimman osan vauvanruuista itte, tottakai valmispurkkia joskus kun ei esim. olla kotona tai sit hätävarana mut noin niinku pääasiallisesti, ja tietysti tissiä alkuun mikäli se onnistuu. onko teillä muilla ekaa suunnittelevilla vielä ostettuna vauvalle mitään tarvikkeita tai vaatteita valmiiksi vai oletteko onnistuneet odottamaan niitten kans?

Vierailija
358/393 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka osasin jo odottaan tätä, mutta silti tuntui pahalta kun menkat alko. Tällä kertaa tosin päivän myöhässä normaalista kierrosta. Tosin ei miulla ollu sellasta pahaaoloa syömisen jälkeen kuin viime kuussa koko ajan. Toisella sivulla epäiltiin, että ois voinu olla aikainen keskenmeno.

Epäilen itteni ottavan hirveesti stressiä tästä vauvan saamisesta, joten yritän vähän vähemmen pyöriä netissä vauva-sivuilla. Keskityn tällä hetkellä joululahjojen tekoon sekä isomman asunnon etintään. :) Yritän olla ajattelematta sitä kuinka pitkään ollaan yritetty ja kuinka paljon on vielä aikaa vuoteen yms. Jospa se sitten sieltä, joskus tärppäis. Toivottavasti... :D

359/393 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna ne on viikon myöhässä. ens maanantaina teen testin ja jos se on edelleen negatiivinen niin soitan lääkäriin ja kysyn et voiko vielä tehdä jotain vai pitääkö vaan odottaa :/ mäki yritän olla miettimättä kummemmin vauvoja,mut aika vaikeeta.. ja mua niin huvittaisi jo ostaa kaikkia vauvan vaatteita ja tutteja ja kaikkea söpöä mikä liittyy vauvoihin,mutta en oo vielä viitsinyt kun ei tiedä et kuinka kauan vielä kestää että se vauva oikeesti ilmottaa olemassa olostaan. musta tuntuu et mä nään kaikkialla pieniä vauvoja ja suuria vauvamahoja ja oon huomannut inhottavan piirteen itsessäni:oon hieman katkera kun tuntuu että kaikilla muilla on ja mulla ei,vaikka ei tässä yritetty vasta neljä kertaa. ja sekin tuntuu ikuisuudelta..

Vierailija
360/393 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo hetkeen tullu kirjoteltua tänne. On ollu niin kiire ja hetken aikaa oli tunnuksetkin unohduksissa. Mutta pitääpä taas aktivoitua. :)

Täällä meinaa taas olla vauvakuume aivan tuskaisissa mitoissa... Minkäs sille voi, että näin ovulaation aikaan keho ja mieli vaan sanoo, että nyt yrittämään siitä! :D Vaikea olla miettimättä vauvajuttuja, vaikka kuinka yrittää keskittyä muuhun... Ja kun koko ajan tulee vastaan ihmisiä vauvojensa ja mahojensa kanssa!

Me nyt ollaan selkeesti sovittu, että vauva saa tulla vasta, kun mä oon saanu opiskelut loppuun. Eihän siihen nyt varmaan mee ku vajaa vuosi, mut nyt se tuntuu aivan kamalan pitkältä ajalta. Ja kun alkaa tulla sellanen olo, et mitä sitten vaikka opinnot jäiskin kesken, kun perhe on mulle paljon tärkeempi... Mutta mies yrittää parhaansa mukaan pitää mut järjissäni. Sillä varmaan vaan alkaa mennä pian hermot, kun puhun vauvoista, raskaudesta ja kaikesta vähän väliä. Pitäs kai vaan löytää tästä kaikesta se motivaatio tehdä opinnot vauhdilla loppuun, et sais jo pian alottaa "oikean" elämän ja pääsis toteuttamaan asioita, joita oikeasti haluaa.

Tsemppiä teille kaikille, tytsyt! Kyllä se onni jokaiselle vuorollaan suodaan. :)