Heips!
Terppa, täällä vihdoin rekisteröitymään uskaltanut käyttäjä :) Olen kohta 20v täyttävä nainen, vauvakuumetta olen potenut viimeiset pari vuotta, mutta nyt viimeaikoina on tullut niin vahvaksi, että muuta en juurikaan ajattele... Poikaystäväni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta ja suhteemme on ollut aina tasapainossa. Hän täyttää 23v. Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin, se ei auta tilannetta laisinkaan :D Tässä eräänä iltana otin asian vakavasti puheeksi, tähän mennessä olemme aikalailla jossitelleet. Molemmat olemme hyvistä perheistä, lapsirakkaita ja tunnollisia. Olemme asuneet yhdessä jo yli kaksi vuotta, ja pian muutamme suurempaan asuntoon. Mies on todella ymmärtäväinen ja vastasi kyllä myönteisesti lapsen hankintaan, olenhan sitä nyt tässä pitkän aikaa puhua pälpättänyt ja tehnyt selväksi että haluan lapsia nuorena. Ja hän on täysin samaa mieltä. Olemme molemmat vakkaritöissä, ja pelonsekaisin hämmentävin tunteiden myllertäessä mahassa kysyin, että josko yritettäisiin jo ennen muuttoa. (parin kk päästä) Kuulisin mielelläni muiden nuorien, ja miksei vanhempienkin alkutaipaleesta yrittämisen ja muun keskellä :) Olen ystäväporukastani ainoa kuumeilija, mikä itseäni ei tosin haittaa ollenkaan. Kokemuksia ja tarinoita otan enemmän kuin mielelläni vastaan!
Kommentit (393)
ja taas oli negatiivinen.
ingela kp 48/26-45
mä tein tänään raskaustestin kans vaik menkat alko viime torstaina, syystä että ne menkat kesti kolme päivää ja sit loppuivat, sekin vahäinen aika oli vaan sellasta tiputtelua. no, niinhän siinä sit kävi että tänään aamulla klo 4.55 clearbluen digitaalinen sanoi, raksaana 2-3 viikkoa. (sori ingela, en halua hieroa suolaa haavoihin <3)
Ohhoh,onnea paljon taavi13 :) ! onneksi et jäänyt elämään siihen mielikuvaan että uusi kierto olisi alkanut,vaan teit sen testin :) ja eipä tuo mitään,vahvistaa vain sitä että mäkin voin saada sen plussan vaikka tilanne vaikuttaa huonolta :D
tänään tosiaan on kp 50,ja nega tuli taas aamulla. eilen tuli nännit kipeiksi,normaalisti ei missään vaiheessa ole tissikipua ja lämpö ylimmillään 36.9,joten toivottavasti nämä kielii paksuudesta :) en varmaan vielä huomenna tee uutta testiä,ehkäpä sitten torstaina taas koitan onnea :)
ei ilmeisesti ollut ingelalla tänäänkään onnea kun ei mitään ole kuulunut, mä olen ainaki kuudetta kertaa jo tänään kattomas ootko mitään laittanu.
mä soitin tänään neuvolaan, hirveen kivan tuntuisen tädin kans juttelin (ei ollu mun oma neuvolantäti) ja varasin sitte ajan ekaan käyntiin, heidän laskuopin mukaan mulla olis menossa nyt rv5+1 eli jo kolmen viikon kuluttua mennään sinne.
lisäksi koska mulla on etukäteen jo ennen raskautumista ollu varattuna gynekologille perustarkastus (yksityiselle) niin menen sinne myös jo 25.5 (soitin ja kysyin mitä mieltä on, onko järkee) ja mulle tehdään siis silloin eka ultra :) siihen ei ole ku kaks viikkoa! vähän oon jo käyny vakoilemas tota tammikuisten ryhmää, laskettu olis siis nettilaskurien mukaan 8.1. mitään oireita mulla ei ole ollu, menkkojen poisjäänti ainoastaan. ja ekan päivän panikoinnin jälkeen tämä tuntuu jo aika kivalta ajatukselta.
Hirmusti tsemppiä kaikille!
joo ei mitään uutta,anteeksi että olen pitänyt jännityksessä :D tänään siis kp 54 eikä mitään uutta. enää en jaksa tehdä uutta testiä vähään aikaan,vaan odotan ensi torstaihin ja teen sit silloin aamulla testin,ja sit heti samana päivänä mulla on se lääkäri/gyne,niin ainakin tiedän sitten sanoa uusimmat uutiset tästä tilanteesta. voihan olla ettei näy senkään takia mitään jos mulla ei ollutkaan silloin kp 35 se ovis,vaan se on tullut myöhemmin (kun se todennäköisesti on kuitenkin mennyt kun lämmöt on koholla)..näin ainakin toivon :) eli luulisi että viimeistään ensiviikolla näkyisi..
ja mahtavaa,ei tarvise odotella jännityksellä sitten ensimmäisiä neuvoloita ja ultraankin pääset nopesti :) !mitäs sun mies on ollut mieltä tästä uutisesta :)?
ymmärrän ettei välttämättä ole ekana mielessä mennää nettiin kertomaan, onneks se sun lääkäri on jo niin pian niin jospa sieltä sitten sais tähän jotain apuja.. miten huippua olis jos säki olisit nyt raskaana, voitais sit jatkaa jännäämistä yhdessä, mua kun arveluttaa vähän siirtyä tonne odottajien joukkoon kun siellä on kaikki ihan uusia ihmisiä ja mitä tota tammikuisten palstaa on selannu niin mun mieltstä siellä ei ollu ketään muuta esikoisen odottajaa vaan tää oli kaikille muille jo tuttua kauraa.
meinasin niin ostaa äidilleni äitienpäiväksi kortin jossa luki mummulle, mutta en sitten uskaltanut. :D jos vaikka sitten kertoisi kun se eka ultra on tehty jos vaikka kuulis että siellä oikeesti on jotain, välillä on sellanen olo että olenkohan mä sittenkään raskaana kun ei mitään oireita ole tullu vieläkään ja testejäkään en oo tehny kun sen yhden joka siis oli positiivinen... jos se näyttiki väärin. Mies on ihan onnellinen asiasta, ei mitenkään ihan intopiukeena mutta kun kysyin (sen jälkeen ku olin sanonu et testi oli positiivinen) onko se hyvä vai huono uutinen niin sanoi hymyillen että ei se niin kovin huono ole. muistaa joka toisessa lauseessa huomauttaa siitä koska milloinkin, nytkin mulla oli (oikeesti vanhat ku mitkäki) jalassa housut mitä se luuli uusiks niin kysyi et joko olen hankkinu uudet äitiyshousut :D. on myös pyynnöstäni lopettanu autossa sisällä tupakoinnin sillon ku ollaan samassa autossa, minä en siis polta mutta mies kyllä ja varsinkin autolla ajaessa kook ajan tupakki huulessa. tänään siltä kyselin et onko halukas osallistumaan neuvoloihin/ultra käynteihin, niin vastaus oli että ehkä, riippuen siitä miten töiden takia pääsee (tekee vähän sellasta keikkaluontoista työtä) mutta ei nyt ainakaan näihin ekoihin, ja mihinkään ryhmäjuttuihin ei tule joissa on muita isiä, se on sellanen erakko eikä vahingossakaan halua tutustua keneenkään. ma kovasti jo polttelis ostaa vaunuja, pinnasänkyä, kaukaloa yms. tavaroita ja äitiysvaatteita. :)
niinpä olisi hauska jos samaan aikaan plussattaisiin :) mutta jos ei muuta hyvää noista kakkosen/kolmosen odottelijoista,niin ainakin niiltä sitten voi kysyä neuvoa ja vastaavaa kun ne on jo konkareita :D joo ehkä parempi odotella vielä tukevampia todisteita,olisipa sitten kurja sanoa myöhemmin että väärä hälytys :/
ja eipä nuo miehet aina reagoi varmaan samalla tavalla kuin naiset tuohon raskauteen,ehkä niiden pitää sulatella asiaa vähän eri tavalla :) ja hyvä kun pyysit savuttomia autoreissuja! ja voi kun odotan myös sitä hetkeä kun saan oikeasti luvan ostaa kaikkia vauvatarvikkeita! meillä on tulossa vajaan kuukauden päästä shoppailureissu helsinkiin, ja jos nyt tässä ennen sitä plussaan niin voi sitä sormien polttelua kun haluaisi ostaa kaikennäköistä vauvalle :D tuskinpa sitä kannattaisikaan itselle enää ostaa kamalasti mitään uusia vaatteita jotka sitten kuitenkin jää pieneksi jossain vaiheessa :)
onneksi en ole ostanut vielä uutta raskaustestiä,se kuummottaisi aivan liian kovaa tuolla kaapissa,ehkä ostan sen vasta keskiviikkona niin ei tarvi kärvistellä testaushimon kanssa :P
ingela kp 56/26-45
mäkin olen parhaani mukaan yrittäny välttää vaatteiden ostamista jo muutaman kuukauden kun ei sit kuitenkaan tiedä onko itsekuria palautua raskauden jälkeen ollenkaa, ja neki mitä olen ostanu olen yrittäny miettiä et vois käyttää vaikka oliski vähän vatsaa... mä kävin viikkoa ennen plussaa ostamas varastoon reilusti tamponeja, eipä tullu käytttöö :D. tänään menin työterveys hoitajalle ja pyysin jäykkiäkouristus tehostetta kun edellisestä jo kuusi vuotta ja mä oon tosi tapaturmaaltis ihminen, (neuvolan täti siis sitä mielt et olis hyvä ottaa,) mut ei hän kuulemma rokota ollenkaan raskaana olevia. neuvolaan kun on matkaa ~50km/suunta niin ei huvita lähtee pelkästään sen takia. ja sen vauva lehden tilasin tänään, saan tilaaja lahjaks kantoliinan :) muuta en vielä ole langennu ostelemaan.
ingela: mihis aikaan sulla se lääkäri huomen on? (mihin aikaan voi alkaa odotella uutisia, mulla on kuitenki huominen päivä vapaata ni roikun tääl kyttäämäs vähän väliä :D)
heh,se taitaa olla aina noin että kun jotain hamstraa varastoon oikein paljon niin sitä ei enää tarvi :D olin kans ostanut puoleksi vuodeksi pillereitä kun ajattelin ettei nyt hetkeen tarvi käydä ostamassa,niin sitten päätettiinkin aloittaa yritys ja puolet jäi syömättä :D
huh,sulla onkin matkaa sinne neuvolaan :O :O mulla taas päinvastoin,neuvolaan,terkkariin ja hammaslääkäriin on n. 100 metriä matkaa,eli sinne hilpasee vaikka ilman kenkiä :D ja mulla on se lääkäri vissiin puoli kolme huomenna,mutta teen sen testin jo tietenkin aamulla,joten varmaan tulen ilmoittelemaan jo ennen lääkäriä sen tänne :) voi että mä kyllä turhaudun jos huomennakaan ei näy mitään! sit kyllä pyydän lähetteen johonkin verikokeisiin ja muualle,ei niinku jaksais enää yhtään odottaa! :D
ja kylläpäs saat hienon tiljaajalahjan :o ! mä sain vaan semmosen halpiksen näköisen rupusen fleeseunipussukan :( mä nimittäin oon miettinyt että voisin kokeilla sitten vauvalle noita kaikkia kantosysteemeitä :)
huomista odottaen
ingela kp 58/26-45 yk 8
mustaki se tilaajalahjakuulosti tosi kivalta, näkee nyt sit millanen se on. mäkin olen meinaan ajatellu jo vaikka kuinka kauan ennen varsinaista yritystä edes et se kantoliinailu vois olla niin mun juttu, sais lapsi olla lähellä ja kädet sitlti vapaana hommiin ja sit jotenki musta toi liina näyttää mukavammalle molemmille ku joku reppu. viime yönä taas en saanu unta millään ku mietin sitä omaa vauvaa.. mä olen ihan satavarma että meille tulee poika, en osaa edes muuta vaihtoehtoa kuvitella. lastenneuvola on sit 20kilsaa lähempänä ku meillä vaihtuu paikka siinä kohtaa. ultrasta en vielä varmaks tiedä mis ne otetaan mut mikäli se menee niinku kuvittelen et ne otetaan synnytyssairaalas (tietääkseni tyks) niin sinne matkaa on sit jo 100km/suunta
tänään kp 59/26-45 ja mä sain PLUSSAN!! <3<3 siis tää on uskomatonta :D :D en tiedä miten päin olisin! ensin tein kaupan puikkotestillä ja ehdin jo katsoa että taasko siihen tulee nega,mutta sitten siihen alkoi ilmestyä tummahko haamu :) sitten pitikin käydä pikipikaa apteekissa hakemassa digitesti ja sekin näytti "raskaana 1-2 viikkoa" :)
vaikka tämä kierto on ollut näin hirveän pitkä niin jotenkin on ollut viimeviikkoina semmoinen olo ettei enää ahdista,jotenkin varma olo vaikka kaikki edelliset testit on näyttäneet negaa.enkä kyllä ole enää nähnyt niitä uniakaan missä käy ilmi että en ole raskaana,niinkuin melkein kaikissa muissa kierroissa kävi,joten kai jotenkin tiesin jo että nyt on käynyt tärppi :) ja hullua,mutta tässä kierrossa join greippimehua ja sitten tärppäsi :D krääh,aivan ihmeellinen olo,kerrankin odotus palkittiin :) !
oi vitsit ku ihania uutisia!
on ainaki lääkärille jotain kerrottavaa, mites isä, joko on kuullut?
mä jäin miettimään et mitenköhän tollaisen kierron jälkeen noi raskausviikot lasketaan, mulla ne alkaa viimeisten menkkojen ekasta päivästä, mut jos kierto on noin pitkä ni eihän se voi mennä samalla kaavalla? vai voiko?
joo odotankin että saan kertoa kuulumiset sille lääkärille :D mies on vielä töissä mutta laitoin heti plussan saatuani miehelle kuvaviestin testistä tekstillä "huomenta isukki" :D tuli sydämiä ja hymiötä ja muuta,ei paljon tekstiä,mutta tiedän että on iloinen,sekin jo niin odotti tätä :) sovittiin että mä sain soittaa meidän yhteiselle ystävälle (joka on mun paras ystävä) jos mun mies saa laittaa meidän toiselle yhteiselle ystävälle viestiä uutisesta,kun ne molemmat tiesi että yritetään :) tänään illalla mennään amarilloon syömään,sillä se mun ystävä jolle kerroin,lupas aikoja sitten että kun mä plussaan viimein niin se tarjoo mulle ruoat amarillossa :D
oon itsekkin miettinyt että saa nähdä miten nuo viikot lasketaan,mutta mun kaveri sanoi että kun se plussasi kp52 niin se oli aika nopeasti laitettu varhaisultraan että ne pääsi perille viikoista,sillä vaikka tuossa testin näytössä oli että 1-2 viikkoa niin ne kuulemma neuvolassa siltikin laskee niistä edellisistä menkoista..eli hyvällä tuurilla en joudu kauaa odottamaan ekaa ultraa :) mutta saa nyt nähdä että mitä se lääkäri nyt vielä sanoo :)
viime yönä alavatsa oli inhottavan kipeä,aivan samantyylistä kipua kuin normaalisti ennen menkkoja,ja manailinkin jo että eikai se täti nyt voi tulla!? mutta sitten helpotti aamuun mennessä ja nyt tuntuu taas vähän,eli kai tämä tästä raskaudesta johtuu :) toivottavasti. varmaan vielä pari viikkoa pelkään että ne menkat alkaa,kun tässä on jo melkein kuukauden joka vessakäynnillä tuijottanut siihen paperiin että näkyykö verta :(
kyllä mäki sitä verta kyttään joka vessakäynnillä, ei oikein tahdo vieläkään mennä jakeluun et on raskaana vaikka siitä on jo yli viikko kun plussa tuli. ja kaiken näköisiä nipistelyjä täälläkin mahassa. koska sulla sit olis laskettu jos se niiden viimeisten menkkojen mukaan lasketaan, osuuko tammikuulle kans? mulla on ens la, se eka ultra, jännitää ihan sikana miten selviän yksin automatkasta. kuitenkin varmaan sillon liikkuu ajatukset jossain ihan muussa kun autolla ajamisessa, ja mies ei näillä näkymin ehdi mukaan.
joo pidäpäs vaan mietteet siinä tiessä sitten ettei satu mitään,tuo matka on kyllä hurjan pitkä yksin ajettavaksi! mulla nuo mahakivut johtuu todennäköisesti jostain ummetuksesta ja vatsan toiminnoista,viime yönä jouduin kolme kertaa nousta vessaan kun kipu oli niin kamala,onneksi helpotti niiden myötä..eli voin siis arvella että mun vaivaksi tulee ummetus :( *miettii jo kauhulla kaikkia peräpukamia yms vaivoja* :D
mä olin jotenkin itse laskenut että se la olisi vasta joskus helmi-maaliskuussa,mutta taitaa se vierähtää sinne tammikuulle,pahimmassa tapauksessa joulukuulle :D olin eilen siellä lääkärillä se varovaisesti veikkaili että olisin jo jopa rv 8:lla,mutta ehkä todennäköisemmin rv 6:lla.. itse olisin veikannut sitä 4 tai 5 viikkoa :D toivoisin kyllä että la pyörähtäisi ensi vuoden puolelle,kivempi olisi sille lapselle ettei olisi aina nuorin joka porukassa,niinkui itse olen ollut kun marraskuun puolessavälissä olen syntynyt. lääkäri käski myös neuvolan ajanvaraukseen soittaessa mainita että mut pitäisi laittaa jo siihen varhaisultraan,että saadaan oikeat rv:t kehiin,eli munkaan ei vissiin tarvi odottaa hirveän kauaa sitä ekaa ultraa,jee :D nyt jo niin innolla odotan sitä ekaa neuvolaa! kysyin myös mieheltä että onko se halukas tulemaan mukaan niille neuvolakäynneille ja ultraan ellei se ole töissä,ja kuulemma on :)
eli en uskalla liittyä vielä mihinkään raskausryhmään ennen kuin tiedän että missä mennään :)
ratkesin ja ostin eilen kauppareissulla ekan tuttipaketin,mä niin rakastan niitä ihania ja söpöjä tutteja :D oon aina kaiholla katsonut tuttihyllyä kun kaupassa sen vierestä on kävellyt :)
:D älä nyt vielä niitä peräpukamia mieti, nauti siitä että yritys on tuottanut tulosta, sitä paitsi jostain luin et raskauden aikaiseen ummetukseen vois auttaa ihan vaan se et muistaa juoda paljon.
mulla alkoi viimeiset menkat 4.4 ja sen mukaan joku nettilaskuri kertoi että olis 8.1 la. minkäki toivon että tammikuun puolelle pysyis, itsekin nimittäin lokakuun lapsi olen ja tiedän mitä on olla aina muita nuorempi :) pari päivää olen tässä ollu taas vapaalla, ja sillon kun on aivan liikaa aikaa miettiä kaikkea, on tehny mieli soittaa äidille ja kertoa, ihan vaan koska jollekin haluaisin kertoa ja häneltä olisi hyvä sitten kysellä kaikkea tyhmää omaan synnytykseen ja raskauteen liittyen (en ole ikinä halunnu kuunnella mitään raskausjuttuja keneltäkään kun ei ole tarkoitus lapsía ollu tehdä), en vaan tiedä miten se reagoi kun minä olin juuri se joka ei ikinä tee lapsia, koska en tule niiden kanssa toimeen ja en osaa huolehtia kuitenkaan..(ja nyt 26 veenä on iskeny kova vauvakuume kuitenkin.) olen nyt ajatellut että yritän siihen ultraan asti vielä olla hiljaa, jos sitten sen jälkeen kun kuulee että siellä varmasti on joku, uskaltais kertoa. olen pelänny sitä että se alkaa hössöttää liikaa, vaikka miehen mukaan mä hössötän kyllä itsekin jo niin kovasti. :D
Hei! Meikä liittyy kans keskusteluun! Ihanaa, plussauutisia! Hyppäsin äsken tuolta ekalta sivulta tänne vikalle ja tuli hymy naamalle kun luki noin ihania uutisia! Onnea Ingela ja kaikki muutkin plussanneet! :) Kirjottelen, koska tuolla ekalla sivulla jo lukiessa tuntui, että porukka on aikalailla samassa ikähaarukassa ja samanlaisessa elämäntilanteessa - ympärillä kun ei tunnu olevan ketään omanikäistä lapsihaaveilijaa tai -yrittäjää, niin ihanaa, että täällä on!
Itsellä tälläinen tilanne: Itse 23-vuotias ja mies 24. Mä olen opintojeni loppusuoralla niin, että jouluna saan kaikki ammattikorkeen kurssit kasaan, ja jäljelle jää enää työharjoittelu ja opparin teko. Mies alottaa kahen vuoden työ- ja matkustusrupeaman jälkeen opinnot, ja meilläkin tuo rahatilanneajattelu aika ajankohtainen. Meillä kuitenkin kans tää mentaliteetti, että käytettynä kaikki mahdollinen ja säästäväisesti kun ollaan tähänkin asti eletty (leffat vuokraamosta, ruoka kotona ite jne) eikä ylimääräisiin tuhlata, niin varmasti pärjätään ihan hyvin.
Meillä tosiaan myös vähän suru-uutisia taustalla, oltiin jo raskaana rv 11+4 kun sain keskenmenon viime perjantaina. Tänä maanantaina rv 12 kävin ultrassa, eikä kohdussa ollut enää muuta kuin paksut limakalvot. Nyt siis odotellaan uusia luomumenkkoja (jos jaksan odotella edes niitäkään) ja uutta yritystä vaan. Luulin, että keskenmeno olisi ollut aivan kammottavaa, ja olisi varmaan ollut paljon pahempi fiilis jos ei olisi tapahtunut luonnollisesti. Kaavinnasta tai lääkkeellisestä tyhjennyksestä olisin varmaan ollut enemmän hajalla. Alkio oli kuitenkin lakannut kehittymästä jo pari viikkoa ennen kuin tuli sitten ulos... Jotenkin vaan mielessä ajatus, että häntä ei ollut vaan tarkoitettu nyt tähän perheeseen esikoiseksi, ja koska tiedän, etten itse sitä voinut aiheuttaa, eikä syytäkään oikeen voida etsiä, niin ihan rauhallinen olo, vaikka surettikin alussa niin maan pirusti...
Nyt vaan tosiaan hymy kasvoilla kohti tulevaa, ja toivottavasti pian voisi alkaa ovistikkuja testimään ja elämään taas vauvahuumassa! (mie siis vielä vähän vuodan keskenmenon jäljiltä) Ovistikkuja en ehtinyt edes testata, kun tulin raskaaksi samantien pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä ehtinyt edes ekoja luomumenkkoja tulla, pelkkä tyhjennysvuoto.
Mutta mutta, katsellaan, jos tässä kesän edetessä saisi taas kertoa ilouutisia!! :-)
Ihanaa viikonlopun loppua kaikille!
pika: eilen ja tänään testattu nega,huomenna testaan vielä kerran ja pidän sitten taukoa ettei aivan mene hermo..tai menee se varmaan muutenkin,kun tästä ei meinaa tulla loppua ollenkaan :(
ingela kp 47/26-45 yk 8