Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytys lähestyy -sektio vai alateitse?

Vierailija
07.08.2012 |

Hei!

Synnytys lähestyy ja kaipaan kokemuksia alatiesynnytyksestä -> ensimmäinen oli suunniteltu sektio, joka meni ihan hyvin. Tottakai haava oli kipeä, mutta parin viikon päästä olin jo ihan hyvävointinen.

Nyt tulossa alatiesynnytys ja pelottaa! Kauanko niistä repeämistä toipuu? Onko seksi enää samanlaista? Vauva n. 4 kg laskettuna aikana.

Olen lukenut synnytystarinoita ja tuntuu, että alatiesynnytyksestä toipuminen on todennäköisimmin hitaampaa/yhtä hidasta/kivuliasta kuin sektiostakin toipuminen. Lääkäri ei tästä huolimatta luvannut sektiota..

Kiitos kommenteista ja ajatuksista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Synnytys lähestyy ja kaipaan kokemuksia alatiesynnytyksestä -> ensimmäinen oli suunniteltu sektio, joka meni ihan hyvin. Tottakai haava oli kipeä, mutta parin viikon päästä olin jo ihan hyvävointinen. Nyt tulossa alatiesynnytys ja pelottaa! Kauanko niistä repeämistä toipuu? Onko seksi enää samanlaista? Vauva n. 4 kg laskettuna aikana. Olen lukenut synnytystarinoita ja tuntuu, että alatiesynnytyksestä toipuminen on todennäköisimmin hitaampaa/yhtä hidasta/kivuliasta kuin sektiostakin toipuminen. Lääkäri ei tästä huolimatta luvannut sektiota.. Kiitos kommenteista ja ajatuksista!

No kuule. Pillusta ne ennenkin on pukattu ja hyvin mahtuu. Seksi voi onnistua 2 vko jälkeen mainiosti.

Vierailija
2/6 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ensimmäisenä suunniteltu sektio joka sujui kuin unelma ja olin samana päivänä jo jalkeilla. ja toista lähdettiin sitten yrittämään alateitse ja kauhutarinaksihan se meni. Ensimmäisen aikana kävin synnytystapa-arviossa ja sanottiin että lievää ahtautta lantiossa, lapsi perätilassa joten sektioon mars. No toisen kohdalla kukaan ei mittaillut lantiota vaikka selitin mitä edellisellä kerralla oli sanottu ja äitini ja mummonikaan eivät ole pystyneet alateitse synnyttämään. 13 tuntia synnytin eikä avautuminen vaan tapahtunut ja sitten olikin jo sydänäänissä häikkää, hapetusarvot pielessä ja kiireellisellä sektiolla lapsi pihalle.. ja voin sanoa että tämän kaiken hökytyksen jälkeen olin niin kipeä ettei tosikaan. totesivat jälkikäteen että jos vielä kolmannen teet niin sitten mennään suoraan sektioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, synnytystä aina pelännyt ihminen, olen synnyttänyt kaksi kertaa. Ekan kerran 36 v. ikäisenä yli nelikiloisen pojan, ja kun se oli niin helppo rasti, niin synnytin sitten kahden vuoden päästä vähäsen pienemmän tytön tyllerön, vielä helpommasti.

Mä olen ainakin pystynyt kummankin synnytyksen jälkeen istumaan ja elämään ihan normaalia elämää. Ensi-imetyksen jälkeen lavetilta ylös ja suihkuun. Tokassa synnytyksessä mulla ei ollut edes mitään kivunlievitystä, kun ekalla kerralla tajusin, että ihan turhaan olen pelännyt synnyttämistä.

Minä taas pelkäsin hulluna, että apua, jos joudun sektioon... kun kuopus oli siis melkein kalkkiviivoille asti perätilassa. Ei olisi yhtään huvittanut olla edes sitä paria viikkoa kipeänä, kun tiesi, että tunnin päästä synnytyksestä voi toimia ihan normaalisti.

Vierailija
4/6 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kaksi lasta alakautta synnyttänyt ja kolmas synnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Toipuminen alatiesynnytyksestä oli mulla ihan pala kakkua sektiosta toipumisen rinnalla.

Eipä näitä voi oikein ennustaa tai eri henkilöiden synnytyksiä/toipumisia verrata, kannattaa varmaan luottaa siihen mitä lääkäri sanoo.

Vierailija
5/6 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi tietää miten se menee, eikä kukaan voi tietää miltä se sinusta tuntuu, joten aika turhaan kyselet. Moni siitä on selvinnyt.

Vierailija
6/6 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken sattuu :)

kaksi synnytystä takana, paranin heti ei ollu pissa eikä muunlaisia vaivoja (mulla tosin ei ollu repeämiä eikä tikkejä)!

seksi onnistu 2vkon päästä tosin ei siinä alkuaikoina hirveesti ite mieli tehny :P

muuten seksi on samaa tasoa, meillä ei muuttunu mikään.

kavereillani jolla on sektio tehty on paraneminen kestänyt huomattavasti kauemmin kuin alateitse synnyttäneiden, mutta eiköhän kaikki oo tapauskohtasia ja yksilöllisiä ;)

onnea synnytykseen!muista keskittyä ni saatat jopa pärjätä ilman lääkitystä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän