Perheen eriarvoiset lapset
Meillä on uusperhe, jossa ovat minun 8v poikani ja 4v tyttöni sekä miehen 8v poika (joka toinen viikko).
Miehen pojan isovanhemmat ovat ottaneet sen asenteen, että vain tämä poika on lapsenlapsi. Poika pääsee yökylään, matkoille jne. mummin ja vaarin kanssa, hänelle ostetaan ihan mitä tahansa keksii osoittaa (nyt oma läppäri, muut ei voi käyttää, vaari laittoi salasanan, jonka tietää vain poika) jne.
Olen yrittänyt miehelle selittää, että näin ei voi mennä. Perheen lasten on oltava samassa asemassa, yksi ei voi saada tavaroita, joihin muilla ei ole varaa. Yhtä lasta ei saa lelliä kuumailmapallomatkalla tai ristelyllä Ruotsiin toisten joutuessa miettimään, onko rahaa edes käydä Lintsillä.
Isovanhemmat ovat jyrkkiä eli tämä lapsi on heidän lapsenlapsensa, muut eivät. Me saamme olla perhe, mutta se ei tee minun lapsistani samanarvoisia miehen pojan kanssa.
Nyt oli miehen pojalle ostettu uusi kallis reppu, omani saa käyttää samaa kuin viime vuonna. Otin repun pois ja sanoin, että tätä ei tarvita, koska vanha reppu on ehjä. Miehen mielestä toimin väärin, koska lapsilta ei saa ottaa lahjoja pois. Nyt itkee miehen poika sitä, että vein repun ja oma poika sitä, että ei saa uutta reppua. Ja minä kiehun sitä, miten ilkeitä isovanhemmat voivat olla.
Kommentit (3)
älä kirjoita niin tiheään samasta. Ei riitä, että lasten lukumäärää tai sukupuolta vain vaihtaa välillä.
viimeksi lapset taisi olla tyttöjä ja jo ainakin melkein täysi-ikäisiä