Peppureiän sietämätön kutina ulostamisen jälkeen :( Auttakaa aikuisten OIKEESTI !
Mitä teen?
Kutina on aivan kaameeta, varsinkin ulostamisen jälkeen. Olen kokeillut pesua, vauvojen sinkkivoidetta ja sibicorttia. Mistään ei ole ollut apua. Olen yrittänyt olla esim. yöt ilman pikkareita ja olla ns. raapimatta vessapaperilla.
Nyt ymmärrän sen mainoksen jossa se nainen hinkkaa takapuoltaan puuhun :( Tää on kaameta, koskaan ennen ei ole tälläistä ollut :(
Kommentit (50)
Tee alapesu aina ulostamisen jälkeen. Osta apteekista peräpukamavoidetta esim Hädesalva ja laita peräaukon reunaan.
Mitä WC-paperia käytät eli osta pehmeää valkoista esim. Lambo.
ota istumakylpy kakkaamisen jälkeen! tai pese se perse! :)) tehoo mulle!!
Scheriproct tai hädesalva rasvat auttavat, apteekista löytyvät. Aina ovat auttaneet mulla.
Mitä teen?
Kutina on aivan kaameeta, varsinkin ulostamisen jälkeen. Olen kokeillut pesua, vauvojen sinkkivoidetta ja sibicorttia. Mistään ei ole ollut apua. Olen yrittänyt olla esim. yöt ilman pikkareita ja olla ns. raapimatta vessapaperilla.
Nyt ymmärrän sen mainoksen jossa se nainen hinkkaa takapuoltaan puuhun :( Tää on kaameta, koskaan ennen ei ole tälläistä ollut :(
jos auttaisi pesu ulostamisen jälkeen??
Vaiva alkoi kun kakkasin ja se tuotti kipua, siitä alkaen on kutittanut, noin viikon jo.
Mulla sama ongelma.. tulen hulluksi
MItä oiken syöt ? hiilareita reilusti?
Jopas on neuvoja.
Paras apu asiaan löytyy, kun ap ottaa yhteyttä terveysasemaansa, pyytää vaikka akuuttiaikaa, koska kutina tuntuu olevan aika paha.
Omalla koululaisellani oli samaa vaivaa, ja kun toistamiseen tuli,siis aivan julmettua peräaukon kutinaa joka tuli yleensä kakalla käynnin jälkeen.
Apu: takamuksen pesu, Sibicortia kahdesti päivässä viikon tai kahden viikon kuurina. Aamulla pesu + sibicort ja puhtaat alkkarit. Illalla pesu + voide + puhtaat alkkarit. Kaikki alusvaatteet,pitkät kalsarit ja pikku alkkarit pesu 60 asteessa.
Epäilin nimittäin hiivaa. Ja ap. voisi vaihtaa myös lakanat, jos on takamus paljaana nukkunut. ja se pesu sitten 60 asteessa.
Kokeile 2 viikkoa, jos ei auta, mene lääkäriin.