Tein valituksen terveydenhuollon henkilöstä ja minua kohdellaan jäätävästi ja välinpitämättömästi
Onko kenelläkään komemusta valituksen tekemisestä?
Valitin ihan aiheesta ja asia on käsittelyssä, epäselvyyksiä oli aika lailla. Nyt minut on jätetty asian kanssa yksin ja kohtelu on torjuvaa, ihan kuin olisin valittanut kaikista.
Kyseessä on mielenterveydenala. Usko,atonta, miten potilaan kertomaa kuunnellaan sairaus-suodattimen kautta ja asiantuntija ei ole koskaan ilmeiseti väärässä.
Tumtuu pahala, että potilaan oikeudet ovat tätä tasoa. En ole henkisesti sairas tai vainoharhainen. Toisaalta vaikka olisinki, on potilaalla oikeeksia myös.
Kommentit (12)
Mitenköhän olet itse käyttäytynyt. Tai olisit käyttäytynyt miten vaan niin millaista empatiaa kaipaat? Miten sinua tarkalleen on kohdeltu huonosti? Oletko kuullut että resurssitkin on usein rajalliset.
kohdeltu kaltoin psykiatrisella vastaanotolla.
En ole käyttäytynyt mitenkään erityissti: olen kertonut kokemastani ja sen perusteella minua on neuvottu tekemään valitus.
Suomessa asiantuntijoihin luottamus on ilmeisesti aika kova ja kollegat pitävät toistensa puolta.
Sanoisin neuvoksi jokaiselle, että miettii tarkkaan, ennen kuin kertoo itsestään tai ongelmistaan mitään. Niitä tietoja käytetään tarvittaessa potilasta vastaan, jos kertoo tyytymättömyydestään saamaansa kohteluun.
Suomi on saanut europpan ihmisoikeustuomioistuimessa langettavia päätöksiä tapauksista, joissa potilaan oikeudet on unohdettu täysin ja asiantuntijat ovat jyränneet yli.
tuli bumerangina takaisin ja minulle vain naureskeltiin.
Mieshoitajat ahdistelivat minua seksuaalisesti ollessaan kahden yövuorossa. Kukaan ei ottanut minua vakavasti, vaikken kärsinyt harhoista vaan ihan jostain muusta.
Mielenterveyspotilailla ei ole edelleenkään mitään oikeuskelpoisuutta Suomessa, kaikki lakaistaan maton alle.
Ap ei kerro, mistä valitus on tehty.
Varmasti on aihettaa valituksiin - puolin ja toisin.
Jos esim. iso yksikkö niin ei ole mahdollista että kaikki siellä yksikössä tietäisivät että olet juuri se potilas joka on valittanut !
Ei tosiaan ole mahdollista !
Ja sairaalassa on totuttu siihen että aina on joku joka valittaa, joko asiasta tai asiattomasti. Ei meidän isolla klinikalla ainakaan valitukset johda ns. mihinkään, ei ainakaan potilaan kohteluun. Myös valittajia kohtelemme hyvin ja asiallisesti.
Jos asia on käsittelyssä niin missä se käsitellään? Jos esim. Valvirassa tms. niin siitä ei välttämättä ole mennyt edes tietoa hoitavaan yksikköön. Ja jos on mennytkin niin niitä tulee tänä päivänä niin paljon että ettei yksittäisiin tapauksiin juurikaan puututa työyhteisössä.
T. Sairaanhoitaja isolta klinikalta
Huonoa kohtelua tulee tahoilta, jotka asian tuntevat.
Kysymys on tietosuojan rikkomisesta ja asiattomista kommenteista.
En odota mitään erityistä sympatiaa keneltäkään, mutta asaillinen ja puolueeton kohtelu olisi toivottavaa. Valituksen kohde on aktiivisesti ollut yhteydessä tahoihin, jonne olen asiasta kertonut.
Potilaan asema on suomessa surkea, uskokaa minua. Kaikki lakaistaan maton alle ja asiantuntuijan tittelillä voi tehdä mitä huvittaa.
Omat luottamuksellisesti kerrotut tiedot muuttuvat julkisiksi, kun yrittää hakea oikeutta.
Kannattaa aina valittaa. Jos saa valittamisen takia huonoa kohtelua, tulee tehdä uusi valitus.
Itsekin sain omaisen asiassa kurjaa palvelua. Esim. siirto toiseen, paljon huonompaan hoitopaikkaan omaisille kertomatta jne. Puhelimessa vain vinoiltiin, että olen laiska kun sanoin, että matkoihin menee yli kaksi tuntia. Miten kaupungilla on tuollaista?
Pahottelen kirjoitusvirheitä, kiivastuneena näppäilin.