Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti, mitä outoa on että 3 lk. ekana koulupäivänä

Vierailija
06.08.2012 |

vanhemmat tulee koululle? En ymmärrä. Mulla lapset menee nyt 6 lk ja 3 lk:lle. Sekä esikoisen kohdalla ja nyt kuopuksen kanssa tietenkin menen ekana aamuna koululle ja niin tekee suurin osa muistakin vanhemmista. Ja ei ole koskaan olleet opet ihmeissään kun ollaan käyty moikkaamassa luokassa. Meillä on kyllä tosi hyvä ja toimiva yhteishenki koulun opettajien ja vanhempien kesken. Minusta se on lapsillekin osoitus siitä, että vanhemmat on kiinnostuineita heidän koulunkäynnistän.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs siinä jos sattuu pääsemään, mutta itse olen ainakin töissä silloin. Itse en ajattele, että sillä olisi mitään tekemistä kiinnostuksen kanssa, vaan ainoastaan sen kanssa, miten kukin pääsee paikalle.

Vierailija
2/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita lapsen kavereiden vanhempia ja samalla nähdä uusi opettaja. Ja kyllä minusta 3lk on vielä pieni koululainen vaikka hienosti jo pärjääkin. Siksipä pyydän hyvissä ajoin töistä vapaaksi koulun aloitus päivän. ap

Vierailija
4/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista ole ängennyt sisälle, ei edes ekaluokkalaisten vanhemmat.

Vierailija
5/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista ole ängennyt sisälle, ei edes ekaluokkalaisten vanhemmat.

ja jos on, niin varmaan sanoo sen. Sitäpaitsi kiva on nähdä muut vanhemmat, meidän 3lk ekana aamuna on tulossa kaikkien äidit ketä olen kesän aikana tavannut. ap

Vierailija
6/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Helsingissä, kun tosiaan suurin osavanhemmista tulee käymn koululla. ap

Vierailija
7/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Helsingissä, kun tosiaan suurin osavanhemmista tulee käymn koululla. ap

olettanut, että ap olisi ollut jostain maaseudulta. Meillä aika suuren kaupungin koulussa vanhemmat ei mene koululle ekana päivänä, paitsi 1.lk vanhemmat. Minun lapset ei edes antaisi minun tulla!

Vierailija
8/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä pihalla tehtiin luovutukset ja lapset lähtivät opettajiensa kanssa.

Siinä valossa mä en näe järkeä, että mä vaan saatan lapset kouluun... etenkin, kun hilluvat puolituntia aikaisemmin sinne jo, kun on niin kiirus nähdä kaverit.

Vierailija
9/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 3-luokalle menevä tyttöni ei todellakaan katsoisi hyvällä, jos änkeäisin mukaan koulumatkalle tai jopa luokkaan asti. Ja Helsingissä asutaan. Eikä kukaan muukaan tuntemistani 3-luokkalaisten äideistä ole menossa koululle.

Meillä uusi opettaja kävi näyttäytymässä 2-luokan kevään viimeisessä vanhempainillassa.

Vierailija
10/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa edes ekalla ei päässyt luokkaan ekana aamuna. siinä pihalla tehtiin luovutukset ja lapset lähtivät opettajiensa kanssa.

Siinä valossa mä en näe järkeä, että mä vaan saatan lapset kouluun...

Vierailija
11/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistyö? Jääkö se pelkkien vanhempain iltojen tapaamisiin? Ap:lla järjestetään paljon yhteisiä juttuja, retkiä ja tapahtumia sekä kouluaikana että iltaisin tai viikonloppuisin jossa opettaja, lapset ja vanhempia on mukana? Muutenkin vanhemmat on kouluun tervetulleita ja mukaan esim. luisteluun jne. ap

Vierailija
12/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinen aamu kouluun, kun menen koulun ohi töihin. Luokkaan en ole tainnut mennä kuin ekan ekana päivänä saatilla.

Vierailija
13/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt luokkaan edes ekaluokkalaisten vanhemmat. Pihalle toki sai saattaa.

Nyt menee toiselle ja tulevan opettajan nimikään ei ole tiedossa. Viime vuonna sen sai sentään tietoon viikkoa ennen koulun alkua.

Vierailija
14/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten siellä voi moikata lasten vanhempia, eivätkö he ole töissä ollenkaan, jos sankoin joukoin pääsevät paikalle ja voivat muutenkin osallistua koulupäivän aikana toimintaan? Tulee mieleen väkisinkin, että kyseessä on niin hyvätuloinen porukka, että äidit ovat kotona tms. Ei meidän lasten koulussa järjestetä mitään erityisiä tapahtumia iltaisin ja viikonloppuisin, enkä missään tapauksessa sellaisia kovin paljon haluaisikaan. Opettaja ei saa illoista eikä viikonlopuista mitään palkkaa, joten on kohtuutonta vaatia häntä ottamaan se aika pois omalta perheeltä, ja tekemään palkatonta työtä. Enkä haluaisi muutenkaan, lapsilla on iltaisin ja viikonloppuisin harrastuksia, kuten useimmilla luokkakavereilla. Haluamme myös olla perheen kesken, emmekä jättää muita lapsia yksin kotiin.

Vierailija
15/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituspäivä on tiedossa hyvissä ajoin, että aika oni voi järjestellä. Ja nämä tapahtuat on siis vanhempien ja opettajan ideoimia, kaikille vapaaehtoisia, siis opellekkin ja ei muita lapsia tarvitse jättää kotiin, kun voivat olla mukana. Viime vuonna järkättiin 2lk: mm.retki maauimalaan, oopperaan, balettiin,musiikkitaloon, pikkujoulupajat, koulun synttärit, retki kasvitarhalle. 5lk: mm. järkättiin disco, telttaretki, lepakkoretki, askarteluilta, yökoulu, jossa oli liikunta ja kokkauspajat. Ehkä meillä on keskivertoa yhteisöllisempi meininki;)

Vierailija
16/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en haluaisi mitään tuollaisia tapahtumia, ellei ne ole lasten ja open kesken kouluaikana. Kun on lasten harrastuksia seitsemän iltaa viikossa, ei enää repeä mihinkään noihin juttuihin.

Vierailija
17/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en haluaisi mitään tuollaisia tapahtumia, ellei ne ole lasten ja open kesken kouluaikana. Kun on lasten harrastuksia seitsemän iltaa viikossa, ei enää repeä mihinkään noihin juttuihin.

Kauhean rasittavalta vaikuttaa. En ymmärrä sitäkään, miten kukaan ope jaksaa vapaa-ajallaan tuollaisia järjestää.

Vierailija
18/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana päivänä.hki

Vierailija
19/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kivoja juttuja ovat olleet ja varsinkin nyt kun vanhempi menossa 6lk:lle minusta on tärkeää, että järkätään yhdessä juttuja ja, että me vanhemmat tunnetaan toisemme. Ja kyllä harrastuksen voi joku kerta jättää väliin jos on tarjolla muuta kivaa. ap

Vierailija
20/32 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella aktiiviselta toiminnalta ja retkiä on todella paljon

enemmän kuin olen mistään helsinkiläisestä koulusta kuullut.

maksaako vanhemmat retkiä vai mistä rahat niihin?

saattaa olla opelle aika vaativaa? Mutta olette varmaan tyytyväisiä, että näin paljon järjestetään, ei ole kovin yleistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme