Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä pidän kauniista vaatteista ja tykkään ostaa niitä. Mikse se on väärin?

Vierailija
27.06.2022 |

Kysyn tätä tosissani.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole väärin, jos käytät ne loppuun. Ja vielä parempi, jos ostat käytettyä.

Vierailija
2/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska sairaaanhoitajat joutuvat menemään lakkoon kun potilasruuhka iskee pääälle sen seurauksesta niin paljon ajuttomia ihmisiä nähdessään sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Sitä varten rahaa on.

Vierailija
4/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väärin oo

Vierailija
5/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vaateita joita käytän kerran. Mitä väliä, rahalla siitä selviää

Vierailija
6/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin väärin monta muutakin asiaa tässä maassa.

Vierailija
7/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käytä vaatteita ns. loppuun vaan täytät joka saatanan kaapin ja komeron niillä räteilläsi vähintään joka kuukausi shopaten, niin mieti nyt toope missähän vika voisi olla.

Vaatekaapin koko kertoo suoraan kuin paljon ryppyjä aivoissa riittää, mitä enempi räsyjä, sitä vähemmän ryppyjä.

Vierailija
8/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut että siinä on jotain pahaa? 

Minäkin rakastan kauniita vaatteita ja panostan paljon pukeutumiseen, mutta ostan mahdollisimman laadukasta, usein vintagea ja huollan ja muokkaan vaatteitani niin että ne ovat tosi pitkäikäisiä. 

Vierailija
9/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan käytät ne loppuun saakka. Mistä ostat nämä kauniit vaatteesi?

Vierailija
10/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin, itse päätät, mihin rahasi laitat.

Veikkaan että jos laskisit vaikka vuoden ajalta vaatteisiin laittamasi rahat yhteen, järkyttyisit ja toteaisit, että haluat laittaa osan siitä säästöön tai muihin kohteisiin.

Vierailija
11/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että se on väärin?

Vierailija
12/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niitä vaatteita etkä puhua asiasta kellekään, niin ei kukaan voi valittaakaan. 

Vierailija
13/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan kenkiä ja laukkuja, ostan niitä jatkuvasti. Ja ei minua muiden mielipiteet kiinnosta. 🤷

Vierailija
14/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, maapallon meinaa hajota kemikaaleihin ja mikromuoveihin, joita varsinkin pikamuoti tuottaa. Sitä muovia on vissiin keskivertosuomalaisellakin tällä hetkellä pankkikortin verran elimistössä. Samaan aikaan toisaalla alaikäset ja muut orjatyöläiset neuloo rättejä yötäpäivää länsimaalaisille, jotka innoissaan ostaa "halpoja" vaatteita. Eikä mennä edes siihen, miten paljon energiaa ja luonnonvaroja niiden vaatteiden tuottaminen kuluttaa.

Että jos kiinnostaa vain oma napa, viis ympäristöstä, eläimistä, terveydestä tai oikeudenmukaisuudesta, niin ei kai tuossa mitään väärää ole.

Vierailija
15/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko käyttää loppuunkaan kuten jotkut vaatii. Nehän voi vaan pistää kiertoon. Ei kai kukaan, joka ostaa paljon vaatteita, ehdi käyttää niitä loppuun.

Vierailija
16/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole pakko käyttää loppuunkaan kuten jotkut vaatii. Nehän voi vaan pistää kiertoon. Ei kai kukaan, joka ostaa paljon vaatteita, ehdi käyttää niitä loppuun.

Tämä on ok niin kauan kuin ostat kiertoon pistämiesi tilalle kierrätettyjä vaatteita. Vai ajatteletko että meidän muiden kuuluu käyttää sinun käytettyjä vaatteitasi, jotta sinä voit ostaa uutta?

Vierailija
17/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ok niin kauan kuin ostat kiertoon pistämiesi tilalle kierrätettyjä vaatteita. Vai ajatteletko että meidän muiden kuuluu käyttää sinun käytettyjä vaatteitasi, jotta sinä voit ostaa uutta?

No minä en ole se joka ostaa vaatteita, minä vaan kommentoin. Tarkoitan sitä, että räyhääminen ja "tämä ei ole oikein" ei kyllä vaikuta mitään, koska ihminen voi ihan hyvin käyttää rahansa vaatteisiin ja pistää ne myyntiin/ilmaiseksi kierrätykseen vaikka täydessä hiljaisuudessa ilman, että siihen voi kukaan vaikuttaa.

Vierailija
18/22 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä autoa, pidätkö sinä? Jos, niin voin sanoa että se on väärin. Kyse ei myöskään ole siitä ettenkö minä autoa tarvitsisi, usein se olisi tosi hyödyllinen. Olen tehnyt myönnytyksiä, etten käytä autoa ja voisin ärhämöidä että muiden pitää elää samoin.

Vierailija
19/22 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä autoa, pidätkö sinä? Jos, niin voin sanoa että se on väärin. Kyse ei myöskään ole siitä ettenkö minä autoa tarvitsisi, usein se olisi tosi hyödyllinen. Olen tehnyt myönnytyksiä, etten käytä autoa ja voisin ärhämöidä että muiden pitää elää samoin.

Hienoa, että pärjäät ilman autoa. Kaikkein parasta omalle terveydellesi. Mutta on paljon ihmisiä, jotka eivät voi esimerkiksi käydä töissä ilman autoa. Lähipiirissäni on myös vanhoja ja sairaita ihmisiä, jotka ovat oikeutettuja invapysäköintilupaan.

Sen sijaan en tunne yhtään ihmistä, joka terveydellisistä syistä ei voisi tyydyttää ostohimojaan ainakin osittain käytetyillä vaatteilla. Päinvastoin käytetyt vaatteet ovat usein terveellisempiä, koska sisältävät vähemmän kemikaaleja.

Vierailija
20/22 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun ostelet vaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi