Oikeesti, mitä outoa on että 3 lk. ekana koulupäivänä
vanhemmat tulee koululle? En ymmärrä. Mulla lapset menee nyt 6 lk ja 3 lk:lle. Sekä esikoisen kohdalla ja nyt kuopuksen kanssa tietenkin menen ekana aamuna koululle ja niin tekee suurin osa muistakin vanhemmista. Ja ei ole koskaan olleet opet ihmeissään kun ollaan käyty moikkaamassa luokassa. Meillä on kyllä tosi hyvä ja toimiva yhteishenki koulun opettajien ja vanhempien kesken. Minusta se on lapsillekin osoitus siitä, että vanhemmat on kiinnostuineita heidän koulunkäynnistän.
Kommentit (32)
olen kokopäivätyössä (menee myös iltoja ja viikonloppuja), koululaisia on 3 ja heillä on jokaisella omia harrastuksia. Näistä täyttyy meidän perheen arki niin, että jos vielä kaikkien opet järjestäis yhtä paljon kaikenlaista ylimääräistä ilta- tai viikonloppumenoa kuin AP:n superkäpyläläisope, niin oltaisiin helisemässä.
olen siis tyytyväinen ihan taviskouluun täällä Helsingin esikaupunkialueella.
Enkä saattele 3-luokkalaistani kouluun
jotka ovat mielellään mukana ja riittävästi innokkaita vanhempia. Osa jutuista on koulupäivän aikana ja jotain vanhemmat järkänneet työnsä puolesta. Oikeastaan ei ole paljon vaivaa, kun jokainen tekee jotain. Kerätään toimintarahaa noin 20-40€/perhe/vuosi. Ja monet jutut järkätään nyyttäri meinigillä. ap
joudun kaikista iltamemoista maksamaan aina lapsenvahdille, vaikka en saa edes niistä palkkaa. Kivoiltahan nuo menot kuulostavat, mutta aika rasittavilta, ja myös kalliilta. Koulultahan rahaa noihin menoihin ei löydy, eikä minulla olisi varaa tuollaisia itselleni maksaa.
ja vanhemmat ja muut sisarukset maksavat joka kerta reissun omasta pussistaan, niin kai sen täytyy mennä.
opet pyysi saattavia vanhempia luokkaan, ja samalla esitteli itsensä , ensin lapsille ja toki siinä meillekin. Siis opet oli ihan uusia koulussa, molemmilla kerroilla. Vieläkuulemma 5. luokan alussa oli osa vanhempia saattamassa pihalle kuulemma. Meillä vanhemmat osallituu muutenkin paljon koulun toimintaan ja tunnen suurimman osan lapsen luokkakavereiden vanhemmista, ainakin ulkonäöltä:-). Hyvä, rauhaisa koulu.
tuo kaikki varmasti nostaa yhteishenkeä ja on hyväksi luokalle ja sen toiminnalle. Mutta viikonloppu- ja iltamenot ovat silti palkatonta aikaa opeille eli jos he ovat mukana aktiivisesti, on teillä käynyt erityisen hyvä onni. Toivottavasti arvostatte sitä :)
oppilaiden, vanhemmat ja muut perheen lapset sitten omansa. Musta ei ole koskaan ollut ongelallista koska kenenkään ei tosiaan tarvitse osallistua jos siltä tuntuu. Ja tosi paljon saa myös alennuksia ja konsertteja on myös ilmaisia ja monet kekkerit on vietetty ihan vaan nauttimalla lasten tekemästä ohjelmasta, tai leivottu köksän luokassa, koristeltu pipareita, pelattu fudista koulun pihalla tai sählyä salissa, joten ei kaikki aina maksa mitään. ap
ilman opettajaa. Ei opet ole useinkaan olleet paikalla. Toki kivaa jos pääsevät, mutta ei ole aina olleet. Tai on siellä usein ollut joku koulun muu ope , muttei oma ope.
tuo kaikki varmasti nostaa yhteishenkeä ja on hyväksi luokalle ja sen toiminnalle. Mutta viikonloppu- ja iltamenot ovat silti palkatonta aikaa opeille eli jos he ovat mukana aktiivisesti, on teillä käynyt erityisen hyvä onni. Toivottavasti arvostatte sitä :)
itse näitä ideoinut ja innolla mukana, toki täytyy sit olla riittävästi vanhempiakin, että homma toimii ja lapsethan on meidän vanhepien vastuulla. Täytyy kyllä sanoa, että meillä on erittäin hyvä henki luokassa.
ja kuskaa jotkut myös kouluun. Yksityiskoulu Helsingissä, ei kyllä mikään rikkaiden eliittikoulu mutta monella pitkä koulumatka pienelle kulkea.
koulun pihalle ja menen sinne myös vastaan, luokkaan en mene. Kyseessä tokaluokkalainen lapsi.
Muutenkin saatan ja menen vastaan reilu puoleenväliin, matkaa n.2km.
Suomessa lapset ehkä turhankin itsenäisesti kulkee koulumatkojaan
en edes haluaisi mennä muiden vanhempien kanssa oopperaan yms. Ne ovat kalliita reissuja, ja menen mieluummin oman perheen kesken ja ystävien kanssa, silloin kun itselle sopii.