Isä kuoli, siskoni takasi hänelle lainan ja nyt vaatii minua maksamaan sitä
hänen kanssaan. Itse en tiennyt koko lainasta. Isällä jäi muutakin omaisuutta, enemmän kuin tuo laina. Lakimies ja pankista sanottiin, että minun ei tarvitse maksaa tätä lainaa. Nyt sisko haukkuu minua ja painostaa koko ajan. Olen maksanut perikunnan menoja jonkin verran ja sisko kieltäytyy osallistumasta näinhin, koska hänellä on se laina. Lisäksi hänen miehensä haukkuu minua meidän yhteisille tutuille.
Mitä tässä pitäsi tehdä, että asiat menisivät oikein?
Siskoni vuositulot ovat 10 kertaa enemmän, kuin minulla, koska itse opiskelen.
Kommentit (23)
2000€ on pieni summma. Minä maksaisin siitä puolet, jos pitäisi sisarussuhdetta muuten säilyttämisen arvoisena. Sitten olet vastaavasti tarkka, että kaikki perikunnan kulut jaetaan. Siskollasi on mennyt jotain päässä niks, kuten usein tapahtuu perintöriidoissa. Ei tuossa ole kyse rahasta ollenkaan, vaan jostain muusta, sillä oikeat perintöriidat koskevat vähintään kymmeniä tonneja. Kaikki vuosien mittaan siskon hampaankoloon jääneet asiat purkautuvat sen parin tonni varjolla.
Pidä huoli siitä, että velka merkitään perukirjaan. Pidän varasi myös perinnönjakovaiheessa, jos menet maksamaan jotain isäsi velkoja. Sinun maksamasi kulut ovat myös kuolinpesän velkoja, jotka maksetaan ensin.
kyse siis ihan puliveivarista.