TOUKOKUISET 2013
Kommentit (416)
Piippi: Miltä näyttää, joko on testit kaivettu laatikon pohjalta valmiiksi esiin?
Heidiihille tsemppiä!
Tuulenpuuskan malttia minäkin ihmettelen, itse tekisi mieli testata vaikka heti, mutta toisaalta tänään on aamusta asti ollut pakko juosta vessassa kun on tuntunut että vuoto alkoi juuri. Noh, ei alkanut vielä, mutta näistä tuntemuksista ei voi erehtyä. Viimeistään huomenna alkaa uusi kierto varmasti, plääh!
Moni kommentoikin noita mun tuntemuksia, ja ei ne juilimiset ja vihlonnat tosiaan mitään kauhean voimakkaita ole, joten taitaa olla ihan normaaleja, joihin nyt vain kiinnittää enemmän huomiota.
Jätän siis gynen varaamnisen seuraavan kierron ajaksi vielä. Seuraavassa kierrossa tikutan sitten tunnollisesti ovista, jotta varmasti löydän sen (tuntemuksista kun en tiedä ovatko ne ennen vai jälkeen). Jos ovista ei löydy, on yksi syy enemmän käydä juttelemassa asiasta. Yritystä on kuitenkin jo takana ja ikääkin tämä 33...
Tossukumpu 26/26 (24-28) yk8
(itseasiassa viime aikoina suurin osa kierroista on ollut 25 päivää)
Ps. Pahoittelen käsittämättömiä lauserakenteita viestissäni, ei ilmeisesti pää toimi ->nukkumaan.
elikkäs.. Minä ja mies 24v ekaa toivotaan. kuukausi sitten mentiin naimisiin ja heti ollaan saatu tuhat kyselyä että missä lapset???? NO EI NIITÄ VAAN TEHDÄ!!
nyt on kp6/28-30 ja yk9
ilman ehkäisyä ollaan oltu viitisen vuotta ja sen vuoksi vaikkakin oikeeta yritystä vasta nytten olemme ensiviikolla menossa lääkärin puheille katsomaan miksi vaavi antaa odotuttaa. Mies on käynyt näytteensä jättämässä ja minulle tehdään aukiolo tutkimus ensiviikolla.
tuleepas sekava tekstiä tähän aikaan illasta :)
olen pitänyt hiljaiseloa täältä jonkin aikaa häiden vuoksi mutta koska ne on nyt vietetty niin voin taas keskittyä tähän :) mutta aijon kuitenkin hieman enemmän taustailla, mutta lupaan että käyn kertomassa viimeistän lääkäri reissun jälkeen mitä siellä sanottiin.
PLUSSIA JOKAISELLE!!!!+++++++++++++
'napsunen' kun olet tehnyt nuo varhaiset plussat, oliko sulla tuntemus että olet raskaana?Moni sanoo, että "kyllä sen sitten tietää"..
Huh huh Tossukummulla alkaa olemaan jännät paikat!!Tsemppiä!
Mupikselle onnea naimisiin menon johdosta ja tervetuloa jännäämään;) On kieltämättä vähän ärsyttävää, että ihmiset rupeaa naimisiin menon jälkeen utelemaan lapsiasioita murrrrrrr :P
Mulla on pari kaveria, jotka ei halua lapsia (ainakaan tällä hetkellä), voin vaan kuvitella kuinka ärsyttävää asiaa on aina selitellä.
ON:Noin viikon päästä kierto tulee täyteen ja aion sitten odotella useamman päivän että tuleeko täti ja sitten vasta testaan. Niin monta pettymystä noiden testien kanssa ollut ja turhia testejä muutenkin on tullut tehtyä vino pino :-/ Asiaa ei tietenkään yhtään auta, että vauvakuume on tällä hetkellä todella korkealla, ja huomaan jo haaveilevani lastenhuoneen sisustamisesta. Nyt takas maan pinnalle, mars!!!!!
-alicia
.. sanotaanko nyt ensin taustajoukkoihin tsemppaamaan.
Kirjoittelin tänne enemmän tai vähemmän aktiivisesti kahden vuoden ajan toukokuusta 2010 toukokuuhun 2012... Ehkä jotkut tunnistavatkin vielä? Muistan listalta ainakin Marjanan, Mupiksen, Alician, Aliiinan, Tossukummun, Lucijan, Auringonkukkasen ja Eleanooran... Mukava nähdä, mutta myös harmi nähdä teitäkin vielä täällä...
Keväällähän elämäntilanteeni muuttui parisuhteeseen tulleiden ongelmien takia ja kesäkuussa vihdoin tajusin, että haluamme elämältä eri asioita (long story) ja päätin suhteemme miehen kanssa. Elämäni rakkaus? No suurin ainakin tähän astisista ja se ainoa mies, joka on halunnut minulle lapsen antaa, joten kipu ja suru ovat vielä suuret.
Mutta elämä jatkuu kaikesta huolimatta, eikä vauvakuumeeni ole mennyt minnekään. Ja tulinkin kertomaan, että olen vihdoin ottanut askeleen uuteen suuntaan ja varannut ensimmäisen tutustumisajan klinikalle! Aion siis yrittää yksin. Tämä ajatus on ollut minulla selvä vaihtoehto jo vuosia, että minusta voi tulla alusta lähtien yh. Nyt toivon vaan, että se toteutuisi. Olen yli 40v joten tiedostan, että toivoa on vain vähän.
Tässä kierrossa olis ollut teoreettinen mahdollisuus olla myös luomusti raskaana (mulla on laastarisuhde, ja tää olis ollut kyllä oikeasti vahinko, mutta minulle iloinen sellainen), mutta menkkani näyttäisivät alkaneenkin jo tänään dpo12?? Harmillisen lyhyeksi jäi tämä kierto, yleensä luteealivaiheeni on kyllä se 14 pv.
Taidan alkaa taas lueskella kuulumisianne ja käyn aika ajoin kertomassa kuulumisiani. Toukokuisiin en kyllä vielä kuulu kun ensimmäinen info-aikani klinikallakin on vasta syyskuun puolella.
Mutta haluan toivottaa teille kaikille kovasti tsemppiä ja ONNEA ja erityisesti ajatukset on mukanasi Marjana, pidän kovasti peukkuja!!!
terveisin taustaileva Gabriela kp1? /26-32
Huhtikuisista siirrytään tänne tänään. Täti tuli aamulla! Toivotaan tässä kuussa parasta itelle ja kaikille muillekkin :)
kp 1/28-32 yk 2
niin kp 1 alkoi tänään aamupäivällä. Pysyn kyllä toukokuisissa selkeästi yhä.
-Gabriela-: Minäkin muistan sinut, täytyy myöntää, että laastarisuhteen käyttäminen (vaikkakin vahingossa) olisi minusta vähän väärin, mutta suunnitelmasi yksinodottajaksi kuulostaa täysin järkevältä, jos se on se mitä todella haluat. Toivotan onnea klinikkakäynnille! Kerrothan sitten täällä, mitä siellä tapahtui.
Olen sitä mieltä, että mieluummin yksi hyvä vanhempi lapselle, kuin kaksi yksi tai kaksi huonoa. Ja jopa helpompaa varmaankin niin, että yksi hyvä kuin yksi hyvä ja toinen huono...
Omaa napaa lisää: eli yrityskerta 9 käynnistyi meillä. Juteltiin tuossa miehen kanssa ja varaan gynekologin ajan kuitenkin, vaikka nämä kivut normaaleja olisivat olleetkin. Koska miehen hedelmällisyyden pitäisi olla kunnossa (todisteena siis tuo lapsonen), niin minä tutkitutan itseni ja mahdollisesti pyydän clomit käyttöön. Käsittääkseni monisikiöraskauden riski ei kuitenkaan kuin tuplaannu ja meillä ei kummallakaan ole suvuissa siihen taipumusta. Mahdollisuus siis edes kaksosiin olisi hyvin pieni (ja tulimme siihen tulokseen, että sen kestäisimme). Muuten "clomi-keskusteluja" luettuani, se voisi olla se minun juttuni. Kaikki tietenkin riippuen siitä, mitä gynellä tulee mahdollisesti ilmi. Noin 9 vuotta sitten hormonikierukkaa hakiessani, gyne ultrasi minut "ihan sinun huviksesi" ja silloin hänen mielestään kaikki oli "täydellistä".
Tossukumpu 1/26 (24-28) yk 9
Täällä elellään kp 29/26-28...toissapäivänä testasin Sofin herkällä testillä pienen tuhruisen jäljen liuskaan jota en uskaltanut plussaksi lukea.Eilen testasin Predictorilla haalean,haalean haaaaaaamun (mieskin kyllä sen näki)..mutta kun luin kokemukska Predictor haamuista sain sen käsityksen että kyseisellä testillä monet ovat testanneet vastaavanlaisesti ilman että se on tarkoittanut mitään.Nyt on testit loppu eikä oikein olisi rahaakaan ostaa lisää ennen perjantaita JA mies sanoi että "nyt odotellaan,älä mene nyt ostamaan testejä" ja minä tyhmä lupasin... :-( revin kohta hiukset päästäni...
Gabriela, muistan kyllä sut ja haastavan elämäntilanteesi. Harmin paikka että tienne sitten veivät eri suuntiin, vaikka joskus tietysti näin on parasta. Kunnioitettavan rohkea päätös sinulta yrittää tästä edes yksin eteenpäin, voimia ja tsemppiä jatkoon. Toivon sulle hurjasti onnea matkaan!!!
Mameija,Pahoittelut tädistä, tervetuloa toukokuisiin jännäämään!
Tossukumpu,mulla kanssa varmaan edessä pian tutkimuksissa käynti kun kuitenkin tässä jo yli puoli vuotta yritystä takana. Ajattelin,että munasarjat olis hyvä varmaan katsoa ultraäänellä. Mitähän muuta ne osaa katsoa?Noh, ehkä vielä ihan luomusti pari kuukautta, kun kuitenkin ovis on useampana kuukautena löytynyt tikutuksen/oireiden avulla.
Piippi81, huihuihui, kylläpä on jännää. Lupaavalta kuulosta kuitenkin että jotain jälkiä olet testiin saanut. Koita jaksaa jännitellä vielä muutama päivä, perjantaina se varmasti selviää.Toivotaan että susta tulee toukokuisten ensimmäinen plussaaja!!!!
ON, piina viikkoa käydään...täytyy nyt pitää ajatukset kasassa...Tuntuu että se käy kuukausi kuukaudelta vaikeammaksi.
-alicia
Napsunen: Olen joiltain asiakkailta kuullut, että Cerazetten jälkeen on mennyt yhdistelmäe-pillereitä pidempään, että kierto on normalisoitunut. Puolikin vuotta joku oli odotellut, mutta meni sitten lääkäriin. Varmasti tässäkin on niin paljon yksilöllisiä eroja. Ja ainahan voi sitten käydä lääkäriltä jonkun Terolut-kuurin pyytämässä, että saa kierron normalisoitumaan, jos alkaa useita kuukausia mennä.
Tossukumpu: Yksityisen puolella onneksi voi tutkituttaa tosiaan vain itsensäkin ja mennä milloin vain ilman, että veronmaksajat joutuu sitä niin suuresti maksamaan. :) Julkinen puolihan vaatii, että mies on mukana ja tutkitaan samalla sitten, kun yritystä on vuosi takana. Noilla Clomeilla kyllä kannattaa käydä se seurantaultra sitten. Minä en ainakaan uskaltaisi syödä niitä ilman, että niiden follikkelien määrä tsekataan ennen ovulaatiota, ettei siellä ole sitten 5 follia kasvamassa tasaisessa tahdissa. Viitosia en kerralla haluaisi. :D Ja se lääkehän kertyy elimistöön eli toisessa kierrossa sitä on taas enemmän kropassa ja voi vaikuttaa voimakkaammin kuin ensimmäisessä kierrossa. Kerrohan sitten mitä gyne sanoi. :)
mupis: Paljon onnea rouvittumisesta! :) Ja tervetuloa takaisin kuumeilemaan. Jäädään odottelemaan noita teidän tuloksia! P.S. Ota särkylääkettä ennen aukiolotutkimusta, niin on hieman helpompaa. Minä nappasin parasetamolia 1g ja ibuprofeiinia 600mg.
Alicia: Voi tiedän tuon tunteen lastenhuoneen sisustusinnosta! Tässä vaiheessa olen maalannut seinät ja laittanut sitä huonetta muuten kuntoon, mutta mitään lapsiin liittyvää siis en ole laittanut. Uudet rullaverhot ja verhot on kyllä ikkunassa, mutta tuosta sen sitten helposti muuttaa ihan lastenhuoneeksikin. ;)
Ultralla ne näkeee munasarjat ja kohdun limakalvon paksuuden. Jos follien kasvua haluaa varmistaa, niin kannattaa se aika varata ennen ovulaatiota. :) Eihän se vielä ovulointia varmista, mutta ainakin tietää, että follit kasvaa normaalisti. Mutta minusta oli ainakin ekoilla kerroilla just hienoa nähdä se folli ennen ovulaatiota. Jotenkin toi lisää sellaista toivon tunnetta siihen kiertoon. :)
Gabriela: Sinua on kyllä elämä pyörittänyt! Onneksi olet vahva nainen ja pystyt näihin suuriin päätöksiin omaksi parhaaksesi. Toivon todella, että se lapsi sinulle vielä suodaan. :) Käyhän kuitenkin kuulumisia kertomassa säännöllisesti, että pysytään kartalla tilanteesta.
Piippi: Apua, täällä jännätään mukana! Perjantaita odotellessa, älä ihan kaikkia hiuksia revi siihen mennessä. ;)
mameija: Tervetuloa!
ON: Alkaa olla jo melkoisen paljon alavatsalla tuntemuksia. Nämä on oikeastaan sellaisia kuin juuri ennen ovulaatiota, mutta voimakkaampia. Repäisykipuja tulee heti, jos tekee äkillisempiä liikkeitä. Tuntuu sellainen turvotus alavatsalla. Veikkaan, että seksiä saa harrastaa aika varovaisesti jo. Niin kuin yleensäkin ovulaation lähellä, minulla menee alavatsa tosi herkäksi. Nyt nämä tuntemukset on vaan tosiaan voimakkaampia ja normaali liikuntakin tekee niitä. Onhan siellä nyt ainakin se 20 follia kasvamassa, kun normaalikierrossa on yksi. :D Eli aika rauhassa pitää yrittää ottaa.
Perjantaiaamuna sitten ultraan, että kuulee onko nuo follit kasvanut entisestään.
Lääkkeiden käyttö alkaa tympäistä aika pahasti jo... Ei huvittaisi laittaa enää yhtään nenäsumutetta eikä yhtään piikkiä. On pitänyt ihan laittaa muistutuksia, ettei alitajuisesti unohda niitä ottaa.
Toivottavasti tämä on elämäni ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun näitä joutuu käyttämään.
Marjana kp 12/30 yk 29
Heidiih: Tsemppiä & voimia!
Mupis: Tervetuloa takaisin ja onnittelut naimisiinmenon johdosta! Tule kertomaan mitä lääkärissä sanottiin.
Alicia: Mä oon päättänyt et yhtään turhaa testiä en tee! Eli en testaa liian ajoissa... Etenkin kun vaikka sen plussa on saanut niin on sitten kesken kuitenkin pariv viikon päästä mennyt:( Uskon että jos vielä plussa tulee niin se tulee aiheuttamaan kauhunsekaisia tunteita!
Gabriela: Ihanaa kuulla sinusta pitkästä aikaa! Olet ollut mielessäni monesti! Kuumeiltiin varmaan viimeksi yhdessä keväällä jolloin mä sain plussan joka päätyi jälleen keskenmenon. Viime kuussa mulla oli kohdunulkoinenraskaus.
Onnea sinulle valitsellemasi tielle! Parempi tosiaan yksi hyvä vanhempi kuin kasi huonoa kuten joku tuolla totesikin:) Toivon että viimein sen käärösi saat vaikka sitten yksin!
Tossukumpu: Koska sulla on gyneaika? Toki kannattaa ne clomit ottaa käyttöön jos niistä olisi apua!
Piippi: Hui, jännää! Mun käsittääkseni testeissä ei kyllä näy väriä ellei hcg:ta erity sinne virtsaan.Eli ainakin siellä jotain kiinnittymistä varmasti on tapahtunut! Tulepa kertomaan miltä testi seuraavaksi näyttää ja laita vaikka kuvaa, niitä on kiva tiirailla:)
Marjana: Ainakin siellä sitten jotain tapahtuu jos tollaisia nippailuja kokoajan on! Toviottavasti saat perjantaina hyviä uutisia ultrasta ja hoito saadaan hienosti päätökseen!:)
ON: Kiirettä on lasten koulujen aloituksen ja muun hässäkän keskellä. Oikeastaan olen aika hyvin pystynyt keskittymään muihin asioihin kuin miettimään raskautumista.Ilmeisesti kuitenkin raskaaksi tulen kun kolmesti niin on pian kahden vuoden aikana käynyt. Suoranainen ihme kohdallani tuntuu olevan se, jatkuuko raskaus. Aiemmin tuolla jo kirjoitin että olen varma jos plussa vielä joskus tulee niin se tulee varmasti aiheuttamaan paniikkia. Mutta niin me miehen kanssa päätettiin että tulee jos on tullakseen. Kuume ja kolmannen kaipuu in kuitenkin niin suuri että sen takia pääkin vielä kestää. Kierron kulusta ei ole harmainta aavistusta. Olisikohan ovis jo mennyt kun rinnat on hieman arat? Silloin muuten kun tuo kohdunulkoinen todettiin, oli rinnat myös kipeät (ainoa siis mikä silloin saattoi viitata raskauteen) mutta ne oli ihan samalla tavalla arat kuin mulla normaalisti oviksen jälkeen. Yleensä ne on menkkoihin asti kipeät ja kun hanata aukeaa niin toi aristuskin katoaa.
Toivoisin niin hirmusti että vielä tämän vuoden puolella onnea suotaisiin tähänkin taloon ja se plussa tulisi ja raskaus etenisi loppuun saakka! Tuntuu että tässä on jo niin paljon joutunut kestämään.
Plussapuhureita Phuuuuuuuuuuuuuuh!
Ele
No niin, kuukautiset alkoivat tänään taas. Eipähän tarvinnut piinailla testaamisen suhteen sen enempää. Näillä kiertopäivillä pysyn silti edelleen toukokuisissa.
Blääh, vähän masentaa. Mies on ottanut sellaisen asenteen, että parempi olla pessimisti asian suhteen eli lähteä liikkeelle worst case scenariosta eli lapsettomuudesta kuin ajatella positiivisesti. Se ei ainakaan itseä helpota, varsinkaan tänään.
Kommentoin muiden kirjoituksia jonain toisena päivänä.
Tuulenpuuska 1/28 (26-32) yk 3
eli varasin tänään sitten ajan ja suoraan yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Ainakin on siis tutkimassa alan asiantuntija.
Meni niin kätevästi, kun ensimmäisellä käyntikerralla ultrataan kuitenkin kohdun rakenne, niin sain ajan ensi viikon torstaiksi, jolloin mulla on kp 10, eli samalla ultrauksella voidaan tarkistaa mikä tilanne on follien kasvun kannalta.
Ja yksityisellä ei tosiaan tarvi turhaan käyttää aikaa ja rahaa tuon miehen tutkimiseen.
Tossukumpu 2/26 (24-28) yk 9
Täällä edelleen vuoto jatkuu runsaana, saa nähä kauan kestää ja miten tää kierto nyt menee. Hcg enää vain2 että ei olla raskaan, onneksi meni näinki helposti. Monta päivää märissy ja murehtinu mut en enää jaksa. Eiköhän se meänki aika tuu joskus:)
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille:)
Moikka, kirjoittelinkin tonne toisaalle jo, mutta taisin olla väärässä paikassa :D
Täälläkin yksi "semikuumeilija"..
Tai sanotaan näin, että ei tässä yrittämällä yritetä, mutta olishan vauva ihan tervetullut juttu kummankin osapuolen mielestä.
Pari kertaa on ollut jo jännitystä, että voiskos olla tulossa, mutta eih, menkat ovat harmittavasti alkaneet :D
Minä olen 27 ja mies 34, että eipä tässä mitään ihan nuorii olla ja moon sanonut että haluan olla alle 30 ensisynnyttäjä.. Tokihan tässä on aikaa.
Jännästi nuo menkkojen alkamiset molempina kertoina on masentanut meidän molempien mieltä. Miehen ehkäpä jopa enemmän. Minä koitan muka vielä järkeillä asiaa jotenkin ja laskeskella onkos tämä nyt niin hyvä juttu :D
Poden vauvakuumetta, mutta sitten toisaalta taas... Äh onko teillä muilla esikoisten väkertäjillä näin "vaikeita" ajatuksia? :D
kp 1/33, yk 1
(muistaakseni) käytin noita kun lääkäri kielsi melianet joskus 6 vuotta sitten migeenin takia.
Eikös nää pelaa enemmän keltahormoonilla kuin noi yhdistelmä pilsut? Voi olla että muistan nyt kaiken ihan väärin kun on niin monta vuotta aikaa.
Mutta jos nyt puhutaan samoista niin minulle ko. keltahormonipilsut aiheuttivat ensimmäisen 3 KK että menkat puuttuivat kokonaan (kun aloitin), sitten taisi olla pari "normaalia" kiertoa ja taas hävisi 3 KK menkat, ja kun ne vihdoinkin taas tulivat, kestivät 2 pvä, viikon väli, kestivät 3 pvä ja taas viikon väli.
Meinasin tulla ihan hulluksi noiden pilsujen kanssa. Ne sotki täysin kroppani ja elimistön. Joten niimpä päätin vain ne lopettaa. Luomumenkat alkoivat normaalisti ja ovat olleet ihan OK. Minulla on aina siis ollut luomumenkat TOSI epäsäännölliset. Mutta noiden pilsujen kanssa ne ovat aika hyvin asettuneet. Ainoastaan äärimmäisen kova ressi saattaa heittää ne 1 päiväin tienoilta 20 päivään tai päinvastoin... Elin nyt vuoden verran niin että alkoivat kuun eka. Kunnes juhannuksen jälkeen sain KM:n ja sen jälkeen nuo ovat asettuneet kuun. 20 päivän tienoille.
kiitos vastauksista Cerazetteen liittyen! Mulla tosiaan alkoi "menkat" 2 päivää Cerazetten lopettamisen jälkeen, mutta ne kesti vain 3 päivää, normaalisti luomumenkat kestää mulla 4-6 päivää. Noh, odotellaan...
alicia: kyselit raskaustuntemuksista aiemmissa raskauksissa. Esikoista odottaessani olin aivan varma jo ennen varhaista plussaakin, että olen raskaana, kyllä sen vain tiesi. Lisäksi silloin oli iltaisin, ehkä vajaan viikon ajan ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, mulla aivan jumalatonta vatsan turvotosta, ikinä ei ole ollut ennen sellaista eikä myöskään jälkikäteenkään! Maha oli oikeasti kuin ilmapallo. Toisesta raskaudesta en kyllä "tiennyt" ennen kuin vihdoin sen plussan silloin sain...
piippi81: jännää!!! Kyllähän tuo plussalta kuulosta, oli mikä haamu tahansa, mutta jos on näkyvissä kuitenkin! Toivotaan että siitä voimistuu :)
Tervetuloa kaikille uusile mukaan! :)
ON: kirjoitin maanantaina että menkkamaisia tuntemuksia, mutta ei sieltä mitään menkkoja tullut. Petipuuhatkaan ei innosta nyt yhtään, kun olen aivan kamalassa flunssassa... :/
napsunen
kp 11/28, yk 0?
Mupis onnea naimisiin menon johdosta.
alicia plussa tuulia sinne. jännäillään yhess ens viikoll.
piippi81 on kyll tosi jännää.. toivottavasti on selvä plussa kun seuraavan kerran testaat
itsellä on ollu 2-3 päivää välillä päänsärkyä, myös oon saanu ravata normaalia useammin vessassa ja nyt on ollu maha ihan sekasin mut eipä nämä varmaan mitään kerro ett oisinko raskaana, mut mies on taas sanonu ett oisin raskaana mut sen näkee sit vasta ens viikolla. kunpa aika menisi vähän nopeammin..
kaikille suuremmoisesti niitä plussan tuulia..
cenlia kp 23/28
Ele: Olen kyllä samaa mieltä, että olisi oikeus ja kohtuus, että teille se nyytti jo suotaisiin. Sen verran on noita vastoinkäymisiä ollut. Mutta yrittäkää nauttia jo olemassa olevista lapsista ja siitä, että teillä on kaikki hyvin. :)
Tuulenpuuska: Ehkä miehesi ei halua vielä intoilla liikaa lapsiasian suhteen. Joillekin on helpompi kestää vastoinkäymiset, kun suhtautuu asiaan muutenkin skeptisesti. Parisuhteessa tahtoo joskus olla se vaikeus ymmärtää toisen tapa käsitellä hankalia asioita. Pahoittelut sinulle menkoista! Keksikää jotain kivaa yhteistä tekemistä, niin unohtuu hetkeksi nämä vauvamurheet. :)
Tossukumpu: Mahtavaa, että sait gynen ajan noin nopeasti! :) Ei tarvitse odotella kuin viikko.
Sassy: Kyllä minulla ainakin on ollut välillä ajatuksia siitä, että onko nyt oikea aika hankkia lapsi, ja pärjäänkö ja jaksanko sen kanssa jne. Itse olen kuitenkin aina ollut varma, että haluan lapsen tai lapsia, ja järkeillyt tämän asian niin, että kyllä sille täytyy nyt antaa se mahdollisuus, ettei tarvitse sitten yli kolmekymppisenä itkeä, että miksi sitä ruvettu aiemmin väsäämään. Lähinnä siis sen takia nämä tunteet, kun sitä lasta on nyt väsätty jo 2,5 vuotta, eikä sitä ole vieläkään kuulunut. Ahdistaisi miettiä myöhemmin, että oliko vika itsessä, kun ei ruvennut ajallaan vauvahaavetta toteuttamaan. Ystävälläni taas on ihan erilainen tilanne, kun hän ei ole koskaan ollut edes varma haluaako lapsia. Jos hän ei niitä saisi, kun venyttää yrittämistä myöhemmäksi, hän ehkä kykenisi asian käsittelemään siten, että häntä ei vain ole tarkoitettu äidiksi tms.
Jokaisen varmaan täytyy vain itse käydä ne tunteet läpi ja pohtia, mitä siltä elämältään haluaa. Uraa ja harrastuksia ehtii toteuttaa myöhemminkin. Ne kun ei katso samalla tavalla ikää kuin tämä vauvahaave.
Piippi:n huomisaamun testituloksia tässä jo nyt odotellaan! ;) Onko oireita tullut?
Napsunen: Paranemisia sinulle! Tämmöset sadekelit kyllä tekee monella nyt flunssaa... Milloinhan se tänne iskee. =/
cenlia: Pidetään peukkuja raskauden puolesta!
ON: Jännittää ihan mielettömästi, mitä huomenna ultrassa näkyy! Eilen päivällä nippaili ihan jatkuvasti alavatsaa ja sai ihan varoa liikkeitään. Kävin koiran kanssa kevyellä kävelyllä ja sielläkin piti melko varovasti liikkua. Illalla kuitenkin sai seksiä harrastaa aika normaalisti. Se suorastaan ihmetytti, että miten siinä ei sattunut juuri ollenkaan alavatsaan? Tänä aamuna kävin kevyesti ratsastamassa. Käyntiä pystyi menemään ihan normaalisti, mutta en uskaltanut ravata tai laukata, kun lääkäri ikään kuin yritti kieltää tuon ratsastushomman. Eikähän tässä tieten tahtoen halua riskeerata mitään tietenkään.
Vessassa saan juosta ihan jatkuvasti. Sen verran siellä vissiin tekee ne follit painetta, että tuntuu oikeasti pahalta, jos ei mene vessaan heti, kun siltä alkaa tuntua. Pitäkää siskot peukkuja, että siellä olisi kaikki ok, eikä follikkelit olisi kasvaneet liikaa! :) Huomenna selviää sitten milloin niitä lähdetään sitten keräämään pois... Maanantaitahan se lääkäri veikkasi, mutta huomenna varmistuu. Pitänee varata paljon leffoja ja lehtiä, kun sitten ei pysty liikkumaan juuri mitään sen toimenpiteen jälkeen.
Marjana kp 13/30 yk 29
Menkat tuli ja meni, nyt voi odotella ovista. Eihän se vielä ole, mutta on aina kiva kun alkaa olla sellaiset päivät, että voi ajatella siimahäntien ehkä elävän jo siihen asti :) Paskamainen työvuorolista tosin jo hermostuttaa, yhteistä petiaikaa näyttää olevan varsin vähän niillä kohdin. Samasta syystä en voi myöskään tilata aikaa gynelle tässä kuussa, jotenkin tuntuu että sinne kantsisi mennä juuri ovulaation aikoihin niin näkyisi sitten samalla nekin hommat?
Ihanaa lukea, että Gabriela on "back in business". Itsekin tuota yksin vauvan tekoa mietin edellisessä suhteessa kun alkoi vuodet tulla täyteen ja sillonen ukko kieltäytyi vauva-asiasta edes puhumaan... Toki asia jäi miettimisen tasolle, ei tollasta salaa parisuhteessa tehdä kuitenkaan:) Mutta asiat muuttuivat ja nyt olen vallan eri tilanteessa kun yhtäkkiä vielä tämä oikea luomupuuhastelu tulikin ajankohtaiseksi. Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää, mutta kyllä asioihin pitää rohjeta tarttua niin ettei tarvitse myöhemmin sitä pillittää ettei edes kokeillut. Hirveästi kuitenkin Gabrielalle tsemppiä että asiat etenee!
Samoin Marjanalle tsempit, nyt on jänniä hommia. On mukava lukea tuota sinun tarinaasi ja miten se etenee, voi kun tulisi hyvä tulos vihdoinkin!
terkuin Aliina kp 12
Heidiih: voimia! :(
Marjana: tsemppiä hoitoihin!
alicia: Tosiaan greippimehusta olisi ollut kiva tietää, vaikkei sille kai mitään tieteellistä näyttöä ole :) Toista lasta yrittäessä tosin join greippimehua ja tärppäsi siis yk 2... En kyllä silti usko että sillä mitään tekemistä oli asian kanssa :)
Ja oliko se tuulenpuuska joka meinasi että testaa vasta jos menkat viikon myöhässä, wau! Itseltäni ei moista itsekuria kyllä löydy! Esikoisesta testasin hätäpäissäni haamuplussan jo 25/28, kakkosta yrittäessä testasin plussan kp 26/28 ja sehän meni sitten heti kesken ja yk 2 tärppäsi mutta plussaa ei vaan kuulunu kuten aiemmin kirjoitinkin. Ehkä oma keho "näpäytti" mua aiemmasta hätäisestä testailuista :D Toki näiden lisäksi olen niitä negojakin testaillut esikoista yrittäessä...
ON: Itsehän vasta reilu viikko sitten lopetin Cerazettet, vuoto alkoi 2 päivää lopettamisen jälkeen ja kesti vain 3 päivää... Nyt illalla tuntunut menkkamaisia kipuja joten josko ne luomumenkat sieltä tulisi niin pääsisi ihan oikeasti yrittämään! Onko muilla ollut Cerazettejä käytössä? Jos on, niin kuinka nopeasti kierto normalisoitunut lopettamisen jälkeen? Itse olen aiemmin syönyt muun merkkisiä pillereitä ja niissä kierto normalisoitunut heti lopettamisen jälkeen. Nämä Cerazettet olivat nyt käytössä n. 2,5 vuotta ja sinä aikana ei tullut varmaan kuin viidet menkat...
Voi kun pian tulisi paaaljon plussia toukokuisille! :)
napsunen
kp 7/28, yk 0?