Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUISET 2013

Kommentit (416)

Vierailija
81/416 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

napsunen: esikoinen syntyi meillä 39+4 painoi vähä päälle 3,5 kg. Aika ihmeellistä että se voi niin näyttää.. jonku takia siis se raskaushormoni ei vain erittynyt virtsaan..?

Cilla86: Joo testasin ja todella todella haalea viiva tuli, hyvä jos näkee. etten tiedä oikein kun ei tunnut vahvistuvan, niin voihan se olla kemiallinenkin, no parin päivän päästä tietää enemmän.. voi kumpa olisi nyt.. Niin joo ja eilen tosiaan testasin melkein yhtä vahvat ja tummat viivat ovis testillä (heh piti sitäkin kokeilla) en tiedä sitten mitä se meinaa. yleensä mulla ei näy enää mitään ovis testissä näillä kp:illä

Voihan sulla Cilla olla ovis todella todella aikaisin. meillä esikoinen olisaanut ultran mukaan alkunsa kp 9 tai jopa aikaisemmin... mikä lääkärin mielestä oli melkein mahdotonta ja että olisin kuulemma muistanut menkat väärin.. mutta niinku siskot tiedätte, että kun on 14 kk kuumeillut ja melkein vuoden tikuttanut ovistakin niin sitä ei todellakaan muista menkkojaan väärin.. (ja olin laittanut sen kalenteriin tarkasti ylös..XD)silloin sain positiivisen raskaustestinkin jo kp 24 eikä ollut edes mikään haamu enää. mulla on nytkin ollut ovis todella aikaisessa välillä.. tosin nyt se oli siinä kp 13 tietämillä.

minni 27/26(28) dpo 14 yk 3 (pikkukakkonen)

Vierailija
82/416 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

napsunen, meidän poika syntyi tasan laskettuna päivänä, eli jouduin jo synnärille kun neuvolassa epäiltoliko se sitten rv40 :D Kaks päivää ennen laiin rsskausmyrkytystä. Olisi käynnistetty 1pvä enne la, mutta kerkesikin lapsivesi mennä ja käynnistyä itse, ja sitä kesti sit 24h ennen kuin vauva tuli maailmaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/416 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

napsunen, meidän poika syntyi tasan laskettuna päivänä, eli jouduin jo synnärille kun neuvolassa epäiltoliko se sitten rv40 :D Kaks päivää ennen laiin rsskausmyrkytystä. Olisi käynnistetty 1pvä enne la, mutta kerkesikin lapsivesi mennä ja käynnistyä itse, ja sitä kesti sit 24h ennen kuin vauva tuli maailmaan

Vierailija
84/416 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
85/416 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin meni kaikki, poitsu oli vähän alle 4kg.

no, minä ja poika lähdetään huomenna viikon reissulle, en varmaan sieltä käsin käy näillä sivuilla vaan lomaillaan, palataan viikon päästä, viikossa kerkee tännekin tulla paljon uutisia, toivottavasti niitä plussia alkaa tupsahdella.

itsellä kp 8 ja paluupäivänä sitten se kp 15, huoh.

Viikonloppuja kaikille

Vierailija
86/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 4 menossa ja vuoto on normaali (eli tosi runsas). Eli nää on nyt ekat kunnon menkat synnytyksen jälkeen. Kierto kesti 35 päivää.

Ovis olis sit ihan loppukuusta, joten kuitenkin miehen loman aikana. Tekee reissuhommia, joten tää on hyvä juttu :)

PCO tais kiusata aika monia. Täälläkin yksi. Mulla oireina akne ja pitkät kierrot sekä ovuloimattomuus. Esikoista "tehtiin" pitkään ja hartaasti. Miehen simpat todettiin laiskoiksi ja niitä oli vähän. Clomit otettiin käyttöön jja niillä saatiin kierto oikean mittaiseksi. Samalla odoteltiin aikaa tutkimuksiin julkiselle. Kutsu tuli toukokuulle 2005 ja maaliskuussa plussasin. Seuraavat onkin sit tullu melkeinpä samantien kun yritys on alkanut. Kondomia kummempaa ehkäisyä ei olla uskallettu käyttää ettei mene systeemit taas sekaisin.

Rontsu 4/35 yk2

Vierailija
87/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Hienoa, että pistokset sujuu miehesi avustamana. Tule maanantaina kertomaan miltä kontrollissa näytti.

Minni86: Minulla oli myös esikoista odottaessa levottomat jalat ja se oli kauheeta. Loppuraskaudesta alkoi jalkapohjia ja kämmeniä kuumottamaan. Toisesta lapseta tätä ei onneksi ollut.

Takku: Me ollaan miehen kanssa oltu 6,5 vuotta yhdessä ja reilu vuosi naimisissa.

Cilla86: Minä tilasin netistä (Halpatestit) ovistestejä. Kun ohjeet luki hyvin ja toimi niiden mukaan niin minusta testit toimi loistavasti. Viiva tuli yhtä tummaksi kuin kontrolliviivakin päivää ennen ovulaatiota.

*Napsunen*: Esikoinen syntyi viikolla 39+6 eli päivää ennen lasketunajan. Toista odottaessa laskettua-aikaa siirrettiin 9 päivää eteenpäin, josta minä en kyllä ollut samaa mieltä. Tyttö syntyi viikolla 40+2. Moni kyseli(sairaalassa), että kuinka paljon meni yli kun vauvan iho on noin kuiva (hilseili ihan hirveästi). Minä olen sitä mieltä, että la:ta ei olisi pitänyt siirtää, vaan tyttö syntyi viikolla 41+4. Kokoa oli kuitenkin 51,5 cm ja 3650g.

ON: Olen taustaillut viikon ajan ja nyt ajattelin hiukan päivittää. Viime kierrossa tähän aikaan oli vaikka mitä tuntemuksia mahassa ja muussakin kropassa, mutta nyt ei mitään. Ei edes pienen pientä nippailua mahassa. Miksi kroppa ei voisi toimia joka kuukausi samalla tavalla? Piinaviikko alkaa, onneksi olen viikon lomalla miehen kanssa ja ohjelmaa riittää varmasti. Tosin mihnkään kauas ei voi lähteä kun lapset ovat koulussa, mutta eiköhän se loma mene tässä kotosallakin yhdessä hujauksessa.

Plussatuulia kaikille ja kohtahan sitä alkaa osa jo testailemaan:)

Merette 22/27-28 yk 5

Vierailija
88/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmäsalaatti: hyvää lomaa ja ottakaahan rennosti!!

Rontsukka: minkä ikäinen sun nuorin on?

Merette: Joo se on aivan kamalaa, ku ei pysty nukkumaan ja pitää yölläkin herätä suihkuttaan jääkylmää vettä jaloille ja käsille. Mutta toivoa antaa kun sanoit ettei sulla toisessa raskaudessa ollut samaa oiretta.

On: No sieltä se täti taas tuli ja aivan ajallaan.. pöh.. no osasin sitä kyllä odottaa niin paljon että ei ihan maailmaa kaatanut tällä kertaa.. vaikka tottahan se niin vietävästi harmittaa. Varsinkin kun niitä onnettomia haamujen esiäitejä testiin sain.. taisi siis olla kemiallinen.

No jään tähän pinoon ku näillä kiertopäivillä laskettu aika pysyisi edelleen toukokuulla. Siirryn kesäkuisiin jos pino hiljenee ihan totaalisesti tuonne loppupuolelle mentäessä.

plussapuhureita muille!!!!!!!!!!!!

*Minni86* kp 1/26(28) yk 4

89/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmasalaatti: totta monet on täällä kertoneet että ennen niin säännöllinen kierto yhtäkkiä voi oikkuilla. En tiedä kahdesti ovuloimisesta että kuinka yleistä on, mutta itse kyllä ainakin tunnistan ovulaation aika helposti ja mulla se on tämän vuoden aikana jäänyt ainakin yhdesti välistä. Ja välistä jääminen on kai aika yleistä sekä ovulaation myöhästyminen on yleistä joka sitten tietysti pidentää kiertoakin:/

Taikku, 9 vuotta yhdessä joista 2 naimisissa (28 ja 30v). Turhaan ollaan ehkä tätä lapsen yristystä siirretty elämäntilanteen takia(työt, koti yms). Nyt kun kaikki olis kohillaan niin ei tiedä kuinka helposti vauvan saaminen onnistuu.

Tuulenpuuska, malttia testaamiseen, ennen oletettua tädin saapumista tulee hyvinkin todennäköisesti nega.Plussatuulia!

Cilla86, mulla kanssa kokemusta noista ovistesteistä, vaikka itse asiassa tunnen ovuloimisen ihan selvästi. Viivojen vahvuus voi vaihdella päivästä toiseen ennen ovista vaikka kuvittelisi että se koko ajan vahvistuu. Ovispäivänä mulle tuli kaksi saman vahvuista viivaa selvästi, ja siitä se rupesi haalenemaan. Mutta kait testeilläkin on eronsa. Sulla kun kaiken järjen mukaan ovis on vasta tulossa ja mitä pidempi kierto sitä myöhemmin ovis.

Merette, sanoppa muuta! Miksei voi olla täysin samanlaisia kiertoja! Tällä hetkellä tuntuu että raskautuminen olis lottovoitto ;) Ehkä se kärsivällisyys vielä palkitaan…Mulla kanssa piinaviikko aluillaan, mutta olen jo päättänyt että en tee aikaisia testejä, niiden tikkujen tuijottamisesta vasta stressin saakin.. Mukavaa lomaa!

ON: tässä kierrossa oli myöhäinen ovis kp 21 kohdilla, toivottavasti kierto ei jää nyt liian lyhkäseksi...

Toivottavasti pian alkaa satelemaan plussia tähän ketjuun!

-alicia kp24

90/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja unista sunnuntaita kaikille!

Yritän tässä päästä palstan vauhtiin taas ja lukea kaikkien kuulumisia lävitte..

Ainakin Taikulle sen verran, että täällä on tavattu tammikuussa ja nyt esikoista yhteistuumin yritetään. Että kovin on tuoretta täälläkin tämä rakkaus ;-)

Näin viime yönä ihanaa unta, että olinkin raskaana kaikesta huolimatta. Ultrassa ja palpoessa oli selvä et siellä kasvaakin pieni ihminen.. Voih, että kun aamulla harmitti!

Mun menkathan kesti tasan yhden päivän. Ne siis loppu yhtä äkkiä kuin alkoikin. Joten siitä varmaan alitajunta sit keksinyt tän unenkin :DD

Jeps. Mut loistavaa sunnuntaita kaikille :))

tirpiainen yk3 4/29-52

91/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain pakko valittaa nyt tuntemuksista...siis muita "oireita" en juuri nyt havaitse kun valkovuoto ja tosi ikävä tunne alavatsalla,pääasiassa oikealla,ajoittain jomotusta mutta välillä ihan sellaista poltetta...ok pakko lisätä myös järkyttävä väsymys.mitään vuotoa ei ole,(paitsi sitä valkovuotoa) mutta ei siis ollenkaan tuhrua jota normisti kyllä on jo tässä...en tiiä uskaltaako sitä vielä huomenna testata kun kierto kuitenkin sen verran lyhyt...dpo olisi tänään 13? ja kp 26.

92/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain pakko valittaa nyt tuntemuksista...siis muita "oireita" en juuri nyt havaitse kun valkovuoto ja tosi ikävä tunne alavatsalla,pääasiassa oikealla,ajoittain jomotusta mutta välillä ihan sellaista poltetta...ok pakko lisätä myös järkyttävä väsymys.mitään vuotoa ei ole,(paitsi sitä valkovuotoa) mutta ei siis ollenkaan tuhrua jota normisti kyllä on jo tässä...en tiiä uskaltaako sitä vielä huomenna testata kun kierto kuitenkin sen verran lyhyt...dpo olisi tänään 13? ja kp 26.

93/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulenpuuska: Pitkälle meinasit itseäsi piinata, jos meinaat selvitä testaamatta kp 34 asti. Tosin niinhän se järkevää olisikin aina malttaa odottaa...

Lucija: Käsittääkseni Clomit auttaa melko tehokkaasti tuohon PCO:n ovuloimattomuuteen. Riippuu tietysti myös siitä oletko normaalipainoinen. Silloin teho on parempi. Siihen asiaan en osaa enemmän kommentoida, mutta haittavaikutuksia minulle tuli ainoastaan yöhikoilu. Se oli pieni riesa, vaikka toki ärsyttävä.

Minnihiiri: Hienoa, että saitte oviksen hyödynnettuä. Loma on jees! ;)

tirpiainen: No onpas kroppa ollut sekaisin! Toivottavasti Terolutit auttaa kierron tasaamiseen ja sieltä saataisiin se raskauskin alkamaan ihan normaalisti. Tsemppiä!

Minni: Voi ei, pahoittelut tädin saapumisesta!

Taikku: Alkukierto on aina tuskaisen hidasta aikaa, kun ei pääse tekemään mitään vauvahaaveen eteen vielä.

Pistoksia käytetään yleensä 10-14 päivää, mutta tarvittaessa pitempään tai lyhempäänkin. Ne seuraa munarakkuloiden kasvamista ja sen perusteella päätetään aina annos ja hoidon kesto.

Hedelmäsalaatti: Voitte kyllä hyvinkin ehtiä tähän kiertoon mukaan vielä, jos ovis olisikin vasta kp 14-15. Heti vaan sitten peitot heilumaan, kun palaat kotiin.

Tiikerililja: Lapsettomuustutkimukset lähtee liikkeelle ihan terveyskeskuslääkärin kautta tai tottakai yksityisiä klinikoita voi myös käyttää. Kannattaa jatkaa yrittämistä vuoden ajan, vaikka olisikin suvussa lapsettomuutta. Eri asia sitten, jos on joku muu perussairaus tai korkeampi ikä, jonka takia kannattaa kiirehtiä tutkimuksiin. Mutta sitä pääsee itse kuitenkin paljon helpommalla, jos raskautuukin luonnollisesti kuin että jos joutuu ne tutkimukset juoksemaan läpi...

Cilla: Ne testien viivat voi olla välillä haaleampia ja välillä hieman tummempia, mutta ovista ennen se viiva on kyllä selvästi tummempi.

ON: Taikku taisi kysellä suhteiden kestosta. Me ollaan oltu yhdessä 5,5 vuotta, joista 4 vuotta asuttu saman katon alla. Kihloissa ollaan, mutta alttarille ei olla vielä asteltu, koska minä en halua mennä sinne vauvamahan kanssa. ;) Kaikki aikanaan ja yksi onnellinen asia kerrallaan. :)

4 päivää ollaan nyt pistelty lääkettä ja ihan hyvin on mennyt. Tänään seksiä harrastaessa alkoi hieman tuntumaan alavatsalla jo tuntemuksia. Ilmeisesti siellä on alkanut jo munarakkulat kasvamaan. Olen oikeasti utelias kuulemaan huomenna miltä siellä näyttää! Samalla kyllä jännittää, että oikeasti reilun viikon päästä tämä homma on jo paketissa, jos kaikki vaan menee hyvin.

Mutta nyt lähden uhmaamaan tuota sateisennäköistä keliä ja lähden koiran kanssa lenkille!

Marjana

94/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

eli huhtikuisista tieni vei tänne. Nyt siis KP 4/27-30 ja yk 2 menossa. Tsemppiä kaikille :)

Muoks. Vielä erikoisextra tsempit Marjanalle, jonka taivalta on tullut seurailtua täältä pidemmän aikaa.

Vierailija
95/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry tänne eli mul olis tänään ollu 4+6 mutta hCG vain 9. Vuoto tosi runsasta ei enää kipuja. Joten onko tää nyt sit kp1? Vai miten?

Heidiih kp?/26-28, yk4

96/416 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä laittaa niille, jotka ei ole lukenut Vauva lehden heinäkuun numeroa totta ja tarua jutusta lyhennelmä:

1.) Tyyny pepun alla voi auttaa raskaaksi tulemisessa: tarua

2.) Asennolla on väliä: tarua

3.)Naisen orgasmi auttaa raskaaksi tulemisessa: tarua

4.)Yhdynnät kannattaa aloittaa jo ennen ovulaatiota: totta

5.)Päivittäiset yhdynnät heikentävät sperman laatua: tarua (tosin siittiötiheys voi olla matalampi)

6.) ydynnän jälkeen ei heti kannata mennä pesulle: tarua

7.) Sukupuoleen voi vaikutaa yhdynnän ajoittamisella: tarua

8.)Raskaaksi tahtovan kannattaa elää terveellisesti: totta

9.)Likukasteaineet vaikeuttavat raskaaksi tulemista: mahdollisesti totta.

Harmi ettei greippimehusta ym. luonnon aineiden vaikutuksista ollut tietoa...

-alicia

Vierailija
97/416 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina silloin tällöin seuraillu näitä ja nyt sit päätin tulla mukaan.

Minä 21v. ja mies 20v. esikoinen noin 9 kk ja toista ollaan yrittämässä. Toivottavasti ois tärpänny ei maltais oottaa ett sais tietää.

tsemppiä kaikille!

cenlia kp 20/28

Vierailija
98/416 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn huhtikuisista tänne toukokuisiin kun täti saapui kylään. Aika paljon tuli taustailtua tuolla huhtikuisissa, mutta nyt ajattelin vähän aktivoitua :) Kolmas yk lähtee käyntiin ja edellisessä kierrossa otin jo tikutkin käyttöön. Aika haaleita viivoja näyttivät joten nyt taidetaan jatkaa ilman niitä tämä kierto.

Tossukumpu: mulla esiintyy myös tuota kipuilua kierron puolivälistä loppuun. Aiemmin en ole kiinnittänyt siihen niin huomiota, mutta nyt kun ollaan yritetty niin olen toivonut, että kysessä olisi ollut kiinnittimyseen liittyvät kivut. Nyt sitten kun täti saapui kylään heräsi pelko, että mitä jos mussa onkin jotain vikaa kun kipuilen. Gynen aikaa olen myös varailemassa. Toki se voi olla myös keltarauhasesta peräisin olevaa kipua joka on kaiketi siis luonnollista?

Marjana:lle hirmuisesti tsemppiä hoitoihin!

Ovistestien värien vaihtelusta löytyy täältäkin kokemusta ed. kierrosta. Värit veihtelivat hyvinkin paljon kunnes kp. 13-14 olivat tummimmillaan. Juuri ennen menkkoja piti sitten mennä tekemään omaa tyhmyyttään ovistesti jolloin sain molemmat viivat tikkuun. Toiveet nousi hyvin korkealle, mutta sieltä ne menkat vaan tulivat :/ noh, eihän se ovistesti mikään r-testi olekaan.

Alicia:lle kiitokset vauvalehden lyhennelmästä. Olenkin pohtinut pitävätkö osa vanhoista väittämistä paikkaansa :)

Tädin kohdanneille tsemppiä!!

Nana# kp 3/27

99/416 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidiih: Voi ei! Menikö se kesken vai jouduttiinko lääkkeillä keskeyttämään? Pahoittelut joka tapauksessa. Varmaan voit laskea tuon runsaan vuotopäivän kp 1:ksi...

Blowfish: Tervetuloa ja kiitos tsempeistä! Lämmittää mieltä, kun ihmiset myötäelää näitä toisten tilanteita. :)

alicia: Hah, ovatpa lytänneet meidän poppakonstit totaalisesti lehdessä. :D Uskon silti vahvasti tuohon "tyyny pepun alla" -juttuun. Sanokoot lehdessä mitä hyvänsä!

Nana: Tervetuloa mukaan toukokuisiin!

ON: Ultrassa on käyty nyt ja kyllähän siellä niitä munarakkuloita oli kasvamassa. Lääkäri sanoi, että munasarjat on kyllä hyvin aktiiviset ja reagoivat lääkkeeseen hyvin, mutta hyperstimulaation riski on olemassa. Ja pienensi myös tuon pistoksen annosta, että estettäisiin sitä hyperiä. Hitusen jännittää kyllä! Vasemmalla puolella oli siis 10 rakkulaa ja oikealla muistaakseni 14. Nuo oli siis sellaisia noin 10 mm kokoisia ja lisäksi näkyi molemmilla puolilla vielä pieniä rakkuloita. Hirvittää mimmoinen määrä niitä on perjantaina seuraavassa ultrassa. Veikkaan, että tässä tullaan olemaan vielä aika kipeitä... Eilen alkoi olla alavatsalla tuntemuksia ja tänään taas hieman enemmän. Ei mitään kipuja vielä, mutta tuntee, että jotain tapahtuu. Ja onhan se ruvettava tuntumaankin, kun tuommonen määrä rakkuloita siellä kasvaa.

Eli perjantaina uudestaan... Lääkärin mukaan vaikuttaa, että punktio on maanantaina eli eivät vissiin yhtään pitemmälle anna noiden rakkuloiden kasvaa. Se on siis aikaisin päivä, jolloin se on tarkoitus/mahdollinen tehdä.

Marjana kp 10/30-33 yk 29

100/416 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidiih: Mitä tapahtui? Pahoittelut joka tapauksessa…

alicia: Juu, tähän asti on ollut malttia. Viime kierrossa testasin heti ekana päivänä, kun kuukautiset oli myöhässä ja seuraavana päivänä ne alkoikin. Mä luin kans tuon vauva-lehden. Selvästi siinä oli käytetty pohjana näitä keskustelufoorumeita, koska moni noista väitteistä näkyy esiintyvän täällä…

Marjana: Pitkä piina kyllä, mutta yritän olla tekemättä hirveästi ns. turhia testejä. Tänä vuonna pisin kierto on ollut 34, joten sen mukaan mennään. Muistan lukeneeni jonkun lääkärin ohjeen, että jos kierto on vaihteleva, kannattaa testata pari päivää sen jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa pisimmän kierron mukaan.

ON: Tämä on nyt se todellinen piinaviikko. Kuukautiset alkavat todennäköisesti keskiviikkona tai torstaina, jos ovat alkaakseen. Olen varovaisen optimistinen, koska finnejä ei ole nyt ilmestynyt toisin kuin yleensä ennen kuukautisia.

Huomasittekos tutkimusta siitä, että saksanpähkinät voivat kohentaa miesten hedelmällisyyttä:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus+Saksanp%C3%A4hkin%C3%A4+voi+kohentaa…

Sitten vaan pistetään miehet saksanpähkinäkuureille :)

Vielä toinen mielenkiintoinen juttu vauvakuumeesta:

http://yle.fi/uutiset/vauvakuume_ei_ole_vain_sosiaalisen_paineen_tulos/…

Tuulenpuuska 26/26-32 kp 2