TOUKOKUISET 2013
Kommentit (416)
eli testit tuli tänään ja heti menin testaamaan, herkkä testi kyseessä. Nega tuli, mä olin kyllä näkevinäni siinä haamun, mies ei mitään... Ilmeisesti kierto ei ole tasoittunut pillereiden lopetuksen jälkeen :/
napsunen 30/28 yk 0?
Marjana: Voi ei:( Mä niin toivoin että olis tällä kertaa viimein tullut se kauan kaivattu plussa! Ja toivoahan on vielä, joten älä nyt vielä heitä kirvestä kokonaan kaivoon. Ymmärrän kyllä että nuo negat ahdistaa mutta olen kuitenkin varma että teille vielä se oma pikkuinen suodaan! Tulehan huomenna kertomaan veritestien tulokset. Jännitän täällä vielä peukut pystyssä että ihme olisi sittenkin tapahtunut! Tsemppiä!
ON: Kiertopäiviä en ole laskenut. On tässä ollut niin kovin kivinen tie ja pettymyksiä tullut hirmuisesti pian jo kahden vuoden aikana. En silti suostu luovuttamaan vaan haluan uskoa että kolmas pieni ihme meille vielä suodaan. Lääkärit ovat sitä mieltä etä se on mahdollista milloin tahansa, huonoa tuuria vaan ollut kovin meidän kohdalla. Nautin niistä asioista mitä meillä jo on ja keskitän ajatukset muualle kuin vauvakuumeiluun niin paljon kuin suinkin pystyn. Onneksi on suotu nuo kaksi suloista tenavaa. Siltikin syli tuntuu tyhjältä ja jotain tuntuu puuttuvan, ei tunnu tämä meidän perhe vielä täydeltä. En luovuta vaikka keskenmenoja taustalla on. Jostain syystä kolmas antaa hirmuisesti odottaa itseään.
Paljon onnea plussanneille!
Ele
Marjanaa tulin tsemppaamaan. Ymmärrän kyllä hyvin, että tulee hanskat tiskiin- olo kaiken kokemasi/kokemanne jälkeen, mutta älä pliis luovuta!! Sä olet monelle inspiraatio ja positiivinen tsemppaaja ja meitä on MONTA, jotka täällä toivotaan sormet ja varpaat ristissä, osa varmaan rukoileekin, että teille se plussa pian tulee! En tiedä (vielä) noist asioista paljoa, mutta eikö juuri PAS:ista monella ole juuri tärpännyt? On hirmuisen hienoa, että olette nyt oikeassa paikassa ja saamassa kaiken mahdollisen avun, kyllä teille vielä vauva tulee, uskon ihan varmasti!!!
Elelle myös tsemppiä, sinnekin näen sen kauan kaivatun nyytin saapuvan. Odottavan aika on vaan NIIN sietämättömän pitkä..
Ihan kaikille tämän ketjun naisille/perheille toivotan paljon tsemppiä ja onnea!! Anteeksi, etten kommentoi yksittäin kuin noi kaksi "vanhinta tuttua".. Ai niin ja Alexandralle lähettäisin kyllä lämpimät terveiset ja paljon onnea odotukseen!! Sinä edellä ja me sitten perässä!
Oma napa: Kävin eilen ensimmäistä kertaa täällä klinikalla juttelemassa. Meillä synkkasi lääkärin kanssa heti hyvin ja jo varmaan 5 minuutin jälkeen hän vakuutti mulle, että haluaa mut asiakkaakseen eikä todellakaan moiti tai tuomitse, että yksin tähän ryhdyn, vaan kannustaa! Totesi vaan, että ei kaikki/mikään elämässä mene niinkuin olis luullut tai suunnittelee! Ikäni takia ryhdytään suoraan IVF:ään, eikä esim inseminaatioon. Lääkäri oli oikein iloinen ilmoittaessaan, että heillä on pohjoismaisia pitkiä sinisilmäisiä luovuttajia, ja että on isättömän lapsen etu, jos hän näyttää mahdollisimman paljon äidiltään. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että vaikken hymynaamatestillä ovista tässä kierrossa bongannutkaan, olen ovuloinut ja mainitsi myös, että mulla on kaunis kohtu heh :-D Hänestä ryhdymme tuumasta toimeen mahdollisimman pian. Tosi hyvä mieli nyt, vaikka eräs tuttu jo ehtikin muistuttamaan, että mun ikäisellä on aika häviävän pieni mahdollisuus onnistua (ei siis ollut tämä IVF lääkäri, joka ei vielä sanonut mitään onnistumisprosenteista). Minä ajattelen sen niin, että mulla ON VIELÄ MAHDOLLISUUS!! Lääkärinkin mielestä!
Toivotan kaikkea hyvää teille kaikille ja plussatuulia vielä tähän ketjuun, vaikka plussajuna onkin jo aika hieno!
t. Gabriela taustalta
Taikku mulla näkyi haamuja koko viikonlopun mutta nyt oli enää nega tänään päivällä. Eli kemiallinen taas. Meillä on 10 kk vanha poika
jota tehtiin se 14 kuukautta. oli jo aika hoitoihin mutta sitten se plussa tuli (sitä enne verikokeet ja aukiolotutkimus ja yks iso leikkaus)
Sulla on ollut raskas päivä XDD, onneksi mies taisi säästyä.. Tuokin hyvä raskausoire.. XD
Gabriela hienoa että sun juttu lähtee noin vahdilla nyt etenemään!! ja löysit hyvän lääkärin! Se on jo iso voitto et lääkärin kans kemiat kohtaa
minni dpo 13
Illalla olin ihan satavarma että täti kurvailee just tänne päin, vihlo vatsaa kyllä siihen malliin, mutta ainakaan ilokseni vielä ei näy ketään :)
perjanataina sitten viimeistään pisuttelen tikkuun jos ei tätskä yllätä vielä :) Olo on kyllä himean sekava ja en osaa sanoa kumpaa ois tulossa täditöntä vai tädillistä aikaa.. mutta nyt voin kyllä jo sanoa että rinnat ei oo vieläkään kipeet, mutta hyvin pinkeät kylläkin :)
Töihin siis hieman iloisempana kun normaalisti :) (ainakin vielä)
mupis kp28/28 yk9
mupis: hyvältä kuulostaa! Tule sitten heti kertomaan kun olet testaillut!
Gabriela: tosiaan hieno juttu että homam lähti hyvin etenmään yhteisin sävelin lääkärin kanssa!
minni: kuinka herkillä testillä olet haamut testannut?
ON: hämmentää... Testasin aamulla liuskatestillä, vivaa ei tullut, mutta testikohta tummui vaaleanharmaaksi ja läiskikkääksi. Viallien testi ehkä? Mutta sitten kaivelin (tyhmä minä!) sen sunnuntaisen testin vessan roskiksesta ja siinä se sitten oli, roskishaamu. Tai ei ollut oikeastaan edes haamu vaan testiviiva yhtä vahva kuin kontroliviiva. Mutta tuskinpa se mitään merkitsee kun viiva ei tullut testiajan puitteissa.
Edelleen alavatsan vihlomiset jatkuvta, samoin kaikki muutkin oireet (paha olo, pääkipu jne.) joita kestänyt jo lähes 2 viikkoa. Psykosomaattista lienee :P
napsunen 31/28
napsunen 10 olen haamut testannut mutta eilen siis ei enää mitään ja tänään täti kurvasi paikalle ja kp25 vaihtui kp 1:deksi. Ei varmaan ihan noin vanhaa roskishaamua kannata ottaa kovin todesta, se testiaine kun hapettuu ajan kanssa ja toinenkin viiva piirtyy. Kokeile huomenna uudestaa tai sitte kokeilet pidätellä ainakin se 4 tuntia ja testaat sitten uudestaan.
ON: täti siis kurvasi paikalle odotetusti.. Siirryn tästä kesäkuisiin ja toivon juhannusvauvaa. käyn kuitenkin kurkkailemassa marjanan kuulumisia ja muidenkin tottakai.
XD
terv Minni kp 1/26 (25-28) yk 5
Niinpä menin eilen testaamaan ja negaa näytti. Eikä kovin paljon merkitystä et ei ollu edes aamu pissasta. Nyt vaan oottelen et ne hemmetin menkat alkaa. Muutenki ketuttaa kun kauhee yskä et ihan keuhkoputkea korpee, huomenna lääkäriin jollei helpota yhtään..flunssasta just selvisin ni "jälkitautina" sit tällänen.
Ihan vaan purin nyt omaa ketutusta,sori!
Nyt tulee omaa napaa, sori! Kokoajan on fiilis, että menkat alkaisi. Mutta toistaiseksi ei mitään. Maha ihan turvonnut ja ihmeellistä kipuilua. Pari kertaa pitänyt lähes juosta vessaan kun olen luullut että vuoto alkoi mutta ei.. Oonkohan vähän sekasin :) Täytyypä perjantaiaamusta testailla jos ei tänään tai huomenna ala.
Tsemppiä kaikille muillekin jännääjille :)
Blowfish kp28 / 27-30
ja tuntemukset on niin kuin blowfishilläkin... Ja mä nyt jo toivon että ne menkat sieltä tulisi jos on kuitenkin tullakseen!
Ja toisaalta "toivon" että mulla on joku hormonivirhe kun ei edellisestäkään raskaudesta näyttänyt pitkään aikaan plussaa, voiko se hgc vaan erittyä virtsaan joillakin hitaammin tai jotain..? Epätoivoinenko XD
Mites Marjanan veritesti?
napsunen 31/28
Marjanan tuloksia minäkin tulin katsomaan. toivotaan parasta.
Ja sitten puhdasta omaa napaa: Minä olen nyt päättänyt, että tässä kierrossa on onnistuttu. Eilen illalla tuli kauhea viiltelevä kramppi oikealle alavatsaan, kyyneleet tuli silmiin ja hiki nousi otsalle (oikealta puolelta siis tässä kierrossa ovuloin) ja tänään tuli vessapaperiin limaista vaalenpunaista vuotoa. Päätin noiden olleen siis kiinnittyminen ja kiinnittymisvuoto, minulla ei ole eläissäni ollut minkäänlaisia välivuotoja eikä mitään haavaakaan alapäässä ole, josta verta olisi voinut tulla. Perjantaiaamuna käytän tuon kaapissa olevan testin ja sitten käynen ostamassa pari lisää viikonloppua varten. Korkealta taidetaan tällä kertaa tulla alas...mutta toivossa on hyvä elää.
Toiveikas Tossukumpu 23/26 (24-28) dpo9 yk9
Ps. Aloin miettimään, että olenkohan aina laskenut kiertoni väärin, kp1 on siis vuodon alkamispäivä, mutta onko päättymispäivä se päivä, jolloin vuoto alkaa vai edeltävä päivä. Mulla kun useimmin vuoto alkaa 27.päivänä niin olen laskenut kierron olevan 26 päivää. Kuinkas tuo oikeasti menee?
Veritesti vahvisti negatiivisen tuloksen eli raskaana ei olla. Tänä aamuna alkoi vuoto ja nyt pitää tämä kierto pitää väliä. Seuraavat menkat sitten ilmoitan polille ja ruvetaan suunnittelemaan PAS -ajankohtaa. Jos ovuloin normaalisti tässä kierrossa, niin tokihan se hyödynnetään kotona, kun mitään estettä raskautumiselle ei edelleenkään ole.
Olen ihmeen pirteä. En itkenyt yhtään vaan olin niin valmistautunut seuraavaan koitokseen eli tuohon PAS:iin. Harmittaa tottakai. Ja ahdistaakin se, että jos nämä hoidot ei autakaan, mutta työnnän sen ajatuksen pois mielestä. Turha käyttää energiaansa sellaisen asian miettimiseen, mikä ei miettimällä parane ja tekee itselle pahan olon.
Tyädellä höyryllä siis eteenpäin! :)
Kiitos kaikille hengessä mukana olleille ja tsemppaajille! Olette korvaamaton tuki. Huomaan kyllä, että tässä kierron loppuvaiheessa ei meinaa itse jaksaa kirjoitella mitään tai kommentoida muiden tilanteita kovin paljon. Jotenkin yrittää pitää vaan pään kylmänä ja sysätä koko vauva-ajatusta kauemmaksi. Kai se on joku suojamekanismi... Joka tapauksessa, ihania olette ja toivon paljon plussia vielä tähän pinoon! Halauksia!
Marjana
Marjana: sulla on ainakin asenne kohdillaan :) Ja varmaan on itsensä suojelua että sysää vauva-ajatusta sivummalle, hulluksihan sitä tulisi jos jatkuvasti sitä vain miettisi kun se asia ei kuitenkaan miettimällä mihinkään muutu. Mutta uskon kuitenkin että omalla asennoitumisella on merkitystä positiivisessa mielessä. Lippu korkealla ja eteenpäin!
napsunen 32/28 (eikä mitään uutta...)
Olen käynyt lukemassa pinoanne ja peukutellut salaa täällä. On tosi surkeaa lukea, ettei hoito tuottanut tulosta. Niin, niin väärin! Teidän vuoro olisi nyt todellakin jo ollut!
Koetahan kerätä voimasi ja jaksaa odotella ne yhdet menkat. Jos ei sitten luonto yllätä ja luomusti teille tuo pienokaista niin sitten PASSIIN vaan kaikki toivo.
Hengessä mukana, Roxymama (itsekin tässä clomeilla+pregnylillä edeten...)
tämä siirtyy kesäkuisiin.. Nyt vois jo sanoa että se vaan tuli jostain :)
No siis kp1 ja yk 10 käyntiin.
viikon päästä aukiolotutkimusta ja sitten taas eteenpäin.
Marjana: ihana asenne pysytään sillä positiivari mielellä :)
muille: toivottavasti emme enään tapaa näissä merkeissä :)
mupis
En malttanut odottaa huomisaamuun, vaan tein testin jo tänään. Heti tuli hailakka viiva näkyviin. Ei tarvinnut tihrustaa ja mieskin näki sen selvästi. Nyt on kuitenkin vasta dpo10 ja kuukautisista laskettuna 3+3... Haen siis tänään apteekista digitestin ja testaan sen huomisaamuna. Tai sitten säästän sen viikonloppuun ja ostan halpistestin huomiseksi...huh kun jännää!
Tossukumpu 24/26(24-28) yk9 dpo10 ja ehkä plussa
mupis: pahoittelut :(
tossukumpui: wau! onpa kyllä aikainen plussa! Nyt vaan pienelle hurjasti tarrasukkia mukaan!
ON: edelleen ymmällä olo jatkuu. Tänään tuossa käytävällä parkui pikkuvauva ja aikani itkua kuunneltua mulla alkoi nännejä "kirvellä" ja kun kävin vessassa tsekkaamassa että mit'ä tapahtuu, niin rinnoista alkoi tihkua maitoa!?! Ei ole aikaisimmen kyllä semmoista tapahtunut raskaana ollessakaan... Tapahtuis nyt jotain, suuntaan tai toiseen!
napsunen 32/28
eli omaa napaa vähän ensin. Vielä ei menkkoja kuulu, mutta alaselkää on jomottanut jo pitemmän aikaa ja alavatsaa/munasarjoja vihloo/nippailee eli kyllä se täti sieltä tulee kyläileen... Tosin vielä ei ole niitä perus menkkamaisia kouristuksia tullut. Nännejä alkoi eilen aristamaan ja aristelee yhä. Tämä on minulle outo asia, sillä koskaan ei aiemmissa kierroissa näin ole tapahtunu. Muutenkin on miljoona muuta "oiretta", mutta ne voi johtua monesta muustakin syystä ja todennäkösesti kuitenkin kuvittelen :D Tekis mieli testailla, muttei vielä tohi ja muutenkin olen sata varma, että negaa näyttäis. Tämä odotus on suoraan sanottuna ihan sieltä kotosin!
Kirjotinkin jo sunnuntaina pitkän romaanin tänne, mutta kone ei ollut yhteistyöhaluinen ja jumitti totaalisesti. Eilen kotiuduin reissusta! Onneksi saa jotain muutakin ajateltavaa nyt, kun on taas kotona ja on muuta puuhaa eikä yksin mietiskele tuola tien päällä kaikenlaista, kuten mahdollista raskautta. :p
Ihanaa kuulla, että niin moni on plussannut!!!!!!
Ihana ku tulee plussia:)
Täällä ihan semmonen olo että ei olla raskaana :/ menkkoja tässä odotellaan. Eiköhän ne vkon loppuna viimeistään ala. Tuli nyt kuiten tilattua raskaustestejä netistä:D
Pakko sanoa että oon kyllä niin onnellinen kun en ole joutunut kokemaan (ainakaan vielä) mitään järkyttävää pahoinvointia. ! Kamala väsymys vaan vaivaa, tekis mieli nukkua ihan kokoajan!